نمایندگی کانن - دلیل استفاده از لنز 200-70 میلی متر

دلیل استفاده از لنز 200-70 میلی متر

دلیل استفاده از لنز 200-70 میلی متر

دلیل استفاده از لنز 200-70 میلی متر

لنز 70-200 میلی‌متری یکی از لوازم اصلی عکاسی است که تقریباً در کیف دوربین هر حرفه‌ای یافت می‌شود.

اما چه چیزی یک لنز 70-200 میلی متری را تا این حد خاص می کند؟ چرا تقریباً در هر سناریو عکسبرداری، از پرتره های استودیویی گرفته تا عکسبرداری از حیات وحش در قلب آمازون، به آن اعتماد می شود؟ و آیا واقعاً به یک لنز 70-200 میلی متری نیاز دارید؟

بیایید نگاهی دقیق‌تر به قدرت این لنز بیندازیم و اینکه چرا قطعاً می‌خواهید آن را در کیف خود داشته باشید!

بررسی لنز 200-70 میلی متر

بیایید با دلیل اصلی موفقیت لنزهای 70-200 میلی متری شروع کنیم:

عملکرد نوری

تقریباً هر 70-200 میلی‌متر یک لنز حرفه‌ای است و دارای جدیدترین طراحی و کیفیت اپتیکال است.

لنزهای 70 تا 200 میلی‌متری که در 30 سال گذشته کامل شده‌اند، وضوح لبه به لبه عالی دارند، هم در حالت باز و هم در حالت خاموش. آنها از انحراف رنگی و شعله ور شدن جلوگیری می کنند و در عین حال تصاویری خیره کننده، واضح و متضاد را پس از عکسبرداری ایجاد می کنند.

فاصله کانونی

تله‌فوتوهای کوتاه و لنزهای زاویه باز برای وارد شدن به صحنه و گرفتن چشم‌انداز وسیع‌تر فوق‌العاده هستند.

با این حال، وقتی صحبت از موضوعات خاصی می‌شود، لنزهای کوتاه‌تر می‌توانند کوتاه باشند.

به طور خاص، اگر می‌خواهید از حیات وحش ، پرتره‌های صریح ، یا هر سوژه دیگری که نمی‌توانید به آن نزدیک شوید، عکاسی کنید، احتمالاً لنز واید کار نخواهد کرد. لنز 70-200mm را وارد کنید.

بررسی دلیل استفاده از لنز 200-70 میلی متر

دلیل استفاده از لنز 200-70 میلی متردسترسی 70-200 میلی متری برای بسیاری از موقعیت ها عالی است. این به شما امکان می دهد بر روی سوژه های کلیدی تمرکز کنید، عناصر حواس پرتی را در کادر خود بیرون بیاورید، و فقط به عمل نزدیکتر شوید.

بعلاوه، 200 میلی متر طول دارد بدون اینکه زیاده روی شود. فاصله کانونی به سوژه شما فضایی برای حرکت می دهد، در حالی که همچنان دسترسی به آن عکس های تنگ را فراهم می کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در راه‌های جدید خلاق باشید و به شما این امکان را می‌دهد که روی جزئیات کوچک در یک ترکیب تمرکز کنید.

و لنز 70-200 میلی‌متری نیز برای عکاسان طبیعت که علاقه زیادی به عکاسی منظره دارند، انتخابی فوق‌العاده است . فاصله کانونی به شما دسترسی لازم را برای انتخاب بخش هایی از منظره، ثبت جزئیات در یک صحنه کوچکتر و موارد دیگر می دهد.

به‌علاوه، دسترسی استاندارد به تله‌فوتو، انعطاف‌پذیری زیادی را هنگام آهنگ‌سازی ارائه می‌دهد. در ۷۰ میلی‌متر، می‌توانید عکس‌های محیطی ایجاد کنید، و در ۲۰۰ میلی‌متر، می‌توانید صحنه‌های دور را برای چشم‌اندازی جذاب فشرده کنید.

حداکثر دیافراگم بزرگ

دو نوع لنز 70-200 میلی متری وجود دارد:

  • 70-200 میلی متر f/2.8
  •  f/4 70-200mm

اکنون، دیافراگم 70-200 میلی‌متری f/4، دیافراگم بسیار وسیعی را ارائه می‌کند، دیافراگمی که می‌توانید برای پس‌زمینه‌های خوب و (در برخی موارد) عکس‌برداری قابل قبول در نور کم از آن استفاده کنید.

اما دیافراگم 70-200 میلی‌متری f/2.8 این را یک گام فراتر می‌برد و دیافراگم باز دلیلی کلیدی برای علاقه بسیاری از حرفه‌ای‌ها به آن است.

دلیل استفاده از لنز 200-70 میلی متربیایید نگاهی دقیق‌تر به دلایل عالی بودن دیافراگم حداکثر f/2.8 بیندازیم:

مزایای حداکثر دیافراگم f/2.8

اولین مزیت بوکه است (یعنی مناطق خارج از فوکوس اطراف سوژه شما).

اگر با f/2.8 عکاسی کنید، تصاویری با عمق میدان بسیار کم ایجاد خواهید کرد . بسیاری از پس‌زمینه و پیش‌زمینه به حالت نرم و غیر قابل فوکوس تبدیل می‌شوند و این به نوبه خود، توجه بیننده را روی سوژه اصلی شما حفظ می‌کند.

به عبارت دیگر:

دیافراگم بزرگ، همراه با فاصله کانونی تله فوتو، واقعاً امکان رندر کردن عناصر فوق العاده خارج از فوکوس را فراهم می کند. این به تصاویر کیفیت واقعاً رویایی می دهد.

سرعت

هنگام کار با عملکرد سریع، سرعت ضروری است و بیشتر لنزهای 70-200 میلی متری ناامید نمی شوند.

شیشه 70-200 میلی‌متری سرعت فوکوس خودکار فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و این مزیت بزرگی در هنگام کار با سوژه‌های نامنظم مانند بازیکنان ورزشی ، حیات وحش، پرندگان در حال پرواز و غیره است.

فوکوس خودکار به طور کلی روی سوژه ها در یک چشم به هم زدن قفل می شود (چیزی که مطمئناً برای همه لنزهای تله فوتو نمی توان گفت!).

در نهایت، سرعت فوکوس خودکار لنزهای 70-200 میلی‌متری، عکاسی از سوژه‌های متحرک را ده برابر آسان‌تر می‌کند. به این ترتیب، می توانید به جای ناامید شدن از لنزهایی که فوکوس نمی کند، به ترکیب عکس های خود فکر کنید.

اندازه و وزن

برخی از مردم فکر می کنند 70-200 میلی متر یک لنز بزرگ است. و لنزهای 70-200 میلی‌متری f/2.8 معمولاً بزرگ هستند، اگرچه بدنه‌های 70-200 میلی‌متری f/4 در واقع از نظر اندازه بسیار معقول هستند.

صرف نظر از این، وزن و اندازه مزایای خود را دارند. برای نمونه، لوله لنز طولانی تر، قرارگیری خوب کنترل ها را فراهم می کند، به طوری که حلقه بزرگنمایی و فوکوس بزرگ روی لوله لنز قرار می گیرد.

طول گاهی اوقات امکان قرار دادن یقه سه پایه را نیز فراهم می کند. این کار لنز را هنگام کار با سه پایه متعادل نگه می دارد – و همچنین فشار روی پایه سرنیزه بین دوربین و لنز را کاهش می دهد.

دلیل استفاده از لنز 200-70 میلی متریک لنز بزرگتر نیز به راحتی در دست نگه داشته می شود. لوله پهن تر به خوبی در دست قرار می گیرد و وزن لنز بدنه دوربین را متعادل می کند.

و نسخه‌های مدرن لنز 70-200 میلی‌متری شامل تثبیت‌کننده تصویر (VR، IS و OS) است که وضوح تصویر را در هنگام عکاسی دستی بهبود می‌بخشد و همچنین از مشکلات لرزش دوربین ناشی از چنین بدنه بزرگی جلوگیری می‌کند.

(توجه داشته باشید که سیستم های تثبیت کننده نوری به کاهش لرزش دوربین تا چندین مرحله کمک می کنند، بنابراین می توانید حتی زمانی که نور کم می شود، با نتایج واضح کار کنید.)

کیفیت ساخت

لنزهای 70-200 میلی‌متری f/2.8 برای استفاده حرفه‌ای‌ها طراحی شده‌اند. بنابراین، می توان انتظار ساخت تانک مانند را داشت. این لنزها برای ماندگاری ساخته شده اند، حتی در صورت سوء استفاده روزانه.

و در حالی که لنزهای 70 تا 200 میلی‌متری f/4 همیشه کیفیت ساخت را با شیشه‌های 70 تا 200 میلی‌متری f/2.8 ارائه نمی‌کنند، اما همچنان می‌توانند از پس شرایط سخت خود برآیند.

در انتهای مقاله ” دلیل استفاده از لنز 200-70 میلی متر ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: لنز ضروری برای عکاسان عروسی، سرعت لنز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان