نمایندگی کانن - راهنمای خرید لنزهای کارکرده

راهنمای خرید لنزهای کارکرده

راهنمای خرید لنزهای کارکرده

راهنمای خرید لنزهای کارکرده

خرید لنزهای کارکرده : با گران تر شدن لنزهای جدید ، بسیاری از عکاسان خرید وسایل دست دوم را انتخاب کرده و در هزینه خود صرفه جویی می کنند. در حالی که برخی از لنز ها را فقط می توان جدید خریداری کرد (حداقل برای مدتی) ، بازار لنز های استفاده شده اغلب مملو از لنزهای بزرگ است ، مخصوصاً برای افرادی که بودجه کمتری دارند.

در این مقاله من سعی می کنم مزایای خرید لنزهای کارکرده را توضیح دهم ، و همچنین نکاتی را در مورد نحوه خرید لنزهای کارکرده را به شما ارائه می دهم.

چرا لنزهای کارکرده بخریم؟

البته دلیل واضح صرفه جویی در هزینه است. لنزهای کارکرده (در شرایط کاملاً کاربردی) را می توان به میزان قابل توجهی ارزان تر از لنزهای جدید خریداری کرد و اگر خوش شانس باشید ، می توانید یک لنز به سختی استفاده شده را با کسری از قیمت خرده فروشی اصلی آن تهیه کنید. این امر هنگام تعویض سیستم ها بسیار مهم است.

اغلب می توانید لنزها را به همان میزان که لنزهای مارک قبلی را فروخته اید بخرید و این سوئیچ را نسبتاً بدون سختی می کند. لنزهای نسل جدید استفاده شده و لنز هایی که در وضعیت عالی قرار دارند ، نسبت به لنزهای قدیمی بسیار گران تر هستند ، اما هنوز هم به طور قابل ملاحظه ای ارزان تر از آن چیزی است که در صورت خرید جدید آنها خواهید داشت.

راهنمای خرید لنزهای کارکرده کانن

خرید لنزهای کارکردهدر هر صورت ، خرید تجهیزات مورد استفاده یک انتخاب شخصی است ، زیرا همه از این روند راحت نیستند. در حالی که من شخصاً در خرید وسایل دست دوم خوش شانس بوده ام ، اما انواع داستان های وحشتناک را شنیده ام ، هنگام خرید لنز و دوربین ، افراد مورد تقلب یا کلاهبرداری قرار می گیرند.

متأسفانه دوربین ها و لنزها به دلیل ارزش زیاد همه افراد بد را به خود جذب می کنند ، بنابراین هنگام برخورد با فروشندگان بالقوه ناامن باید احتیاط زیادی کرد.

اگر لنز دست دوم فروخته می شود ، آیا این بدان معناست که معیوب است؟

آنقدرها هم که فکر می کنید افراد غیرقابل اعتماد وجود ندارد و اکثر فروشندگان دلایل خوبی برای خلاص شدن از وسایل خود دارند. از خود سوالی بپرسید: اگر بخواهید لنز خود را بفروشید ، آیا این بدان معناست که سعی می کنید فردی را فریب دهید تا تجهیزات خراب یا خراب را خریداری کند؟ دلایل متعددی وجود دارد که چرا مردم می فروشند.

برخی از فروشندگان متوجه می شوند که از آن لنز خاص برای توجیه مالکیت آن استفاده نمی کنند ، یا ممکن است جایگزینی پیدا کرده اند که فکر می کنند برای سبک عکاسی آنها مناسب تر است. مردم لنزهای زوم را به نفع پرایم می فروشند و برعکس ، همیشه. برخی شروع می کنند به نوع خاصی از عکاسی ، به عنوان مثال عکاسی از پرندگان ، و در نتیجه لنزهای زاویه باز بدون استفاده خود را می فروشند.

دیگران می خواهند از سیستم دیگری استفاده کنند یا از لنز خاصی ناامید شوند که ممکن است به نظر شما آنقدر آزاردهنده نباشد. در هر صورت ، دلایل خوب زیادی برای فروش وسایل دست دوم وجود دارد .

از منبع معتبر خرید کنید

مکانی که در آن به دنبال لنزهای دست دوم هستید برای فروش اهمیت دارد. در حالی که بسیاری ترجیح می دهند وسایل مورد استفاده را از مکان هایی بخرند ، بسیاری از انجمن های شلوغ وجود دارد که در آن عکاسان با هم معاشرت می کنند و لوازم دست دوم خریداری می کنند.

برخی از انجمن ها حتی دارای سیستم رتبه بندی و بازخورد هستند ، به طوری که خریداران و فروشندگان می توانند قبل از اقدام به خرید یا فروش ، تاریخ یکدیگر را سریع بررسی کنند. اگر می توانید سابقه فروش یک فرد را بررسی کنید ، اغلب کافی است تا ببینید آیا به اندازه کافی قابل اعتماد است یا خیر.

راهنمای خرید لنزهای کارکرده 135-18 کانن

خرید لنزهای کارکردهو اگر می توانید تبلیغات قبلی آنها را برای فروش لوازم دست دوم مشاهده کنید ، می توانید بفهمید که آنها در مورد وضعیت خود صادق هستند یا خیر. مواردی مانند فرورفتگی ، تراشه و ترک همیشه باید توسط فروشنده گزارش شود ، همراه با تصاویر با وضوح بالا از دنده در فروش ، ترجیحاً از زوایای مختلف!

شرایط بیرونی و داخلی را بررسی کنید

ظاهر لنز می تواند چیزهای زیادی در مورد نحوه استفاده از آن در گذشته نشان دهد. آیا خط و خش جدی روی آن وجود دارد؟ اگر چیز مهمی نیست ، نگران نباشید ، اما قیمت باید این را نشان دهد. با بررسی پیچ ها و قطعات لاستیکی که لنز را به هم متصل می کنند (در صورت قابل مشاهده بودن) همه چیز کمی جدی تر می شود.

اگر علائم قابل مشاهده ای را مشاهده کردید ، ممکن است نشانه ای از جداسازی / سرهم بندی مجدد و مشکلات احتمالی مکانیکی یا الکترونیکی در گذشته باشد. مگر اینکه فروشنده نشان دهد که لنز توسط یک تکنسین خدمات حرفه ای تعمیر شده است (در این صورت آنها باید مایل به ارائه رسید / فاکتور باشند) ، ممکن است بخواهید از چنین لنز هایی دوری کنید. همچنین ، برخی از لنزهای حرفه ای مانند 24-70mm f /2.8 و 70-200 میلی متر f/2. 8 ممکن است علائم ساییدگی و پارگی قابل توجهی داشته باشد.

راهنمای خرید لنزهای کارکرده 50mm کانن

خرید لنزهای کارکرده

متخصصان معمولاً از وسایل خود بدون نگرانی زیاد در مورد آسیب های آرایشی استفاده می کنند ، زیرا لنز ها ابزارهای روزمره آنها هستند (بسیاری از عکاسان این موضوع را فراموش می کنند). اگر خسارت در قیمت منعکس شده است ، نگران این موارد نباشید ، زیرا تجهیزات حرفه ای برای مقاومت در برابر سوء استفاده طراحی شده است.

تا زمانی که شما با آن خوب هستید ، ممکن است برخی از دست دادن رنگ یا لاستیک اتفاق بیفتد و این نباید بر خواص نوری لنز موردنظر تأثیر بگذارد.

وضعیت عناصر نوری لنز را بررسی کنید

پس از بررسی بدنه لنز، بهتر است وضعیت عناصر نوری را بررسی کنید. مطمئن شوید که لنز عاری از قالب، خراش و کثیفی باشد بهترین راه برای انجام این کار این است که مقداری نور به لنز بتابانید (با یک چراغ قوه ساده – مانند چراغ LED در تلفن هوشمند شما) – هر گونه نقص باید به وضوح قابل مشاهده باشد. خراش های جزئی و کثیفی جای نگرانی نیست و به ندرت بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد.

با این حال، شما باید از موارد زیر آگاه باشید:

  • آسیب به قسمت های جلو و عقب لنز (به ویژه آسیب به قسمت های عقب)
  • آسیب درپوش لنز
  • گرد و غبار بزرگ یا ذرات دیگر داخل لنز
  • ابری بودن لنز
  • قارچ / کپک

اگر با لنز مشکل دارید، قیمت آن را در نظر بگیرید. خوب به خوب با مقداری گرد و غبار و خراش اما آسیب به لنز عقب. اگر متوجه سایش و پارگی یا هر چیزی کپک زدگی/زخم مرتبط با آن شدید از آن لنز دوری کنید.

همیشه هنگام خرید لنزهای دست دوم دوربین خود را همراه داشته باشید. قبل از خرید از فروشنده اجازه بگیرید؛ لنز را به دوربین وصل کنید و با دقت آن را از نظر تناسب تست کنید. اگر آنها امتناع کردند، بهتر است از این فروشنده دوری کنید زیرا ممکن است سعی کنند چیزی را پنهان کنند.
یکی از مهم ترین دلایل برای آزمایش لنز بر روی دوربین شما این است که سریع ببینید آیا مشکل احتمالی لنز وجود دارد یا خیر.

یک لنز ممکن است از نظر ظاهری کاملا عادی به نظر برسد، اما ممکن است دارای لنزهای مکانیکی، الکترونیکی و غیره باشد. مشکلات داخلی که تنها در صورت نصب بر روی دوربینی که به درستی کار می کند، مورد توجه قرار می گیرند.

همچنین ایده خوبی است که دوربینی را به همراه داشته باشید که می‌دانید ایمن است، زیرا ممکن است برخی از دوربین‌ها با برخی از بدنه‌های دوربین خوب کار کنند و با برخی دیگر چندان خوب عمل نکنند. ما این موضوع را در راهنمای کالیبراسیون لنز خود به طور مفصل توضیح دادیم، بنابراین حتماً آن مقاله را بخوانید تا بدانید چه چیزی باعث مشکلات کالیبراسیون لنز می شود.

پس از اتصال لنز به دوربین، دوربین را روشن کرده، آن را روی حالت اولویت قرار دهید و عکاسی کنید. اولین آزمایش بررسی عملکرد لنز است، بنابراین عکاسی با سرعت بالا باید مشکلات جدی را نشان دهد. اگر لنز دارای موتور فوکوس خودکار است، مطمئن شوید که فوکوس خودکار هنگام فوکوس روی یک سوژه نزدیک و سپس روی یک سوژه دور به درستی کار می کند. اگر در حال آزمایش یک لنز زوم هستید، این کار را برای تمام فواصل کانونی انجام دهید تا مطمئن شوید که فوکوس خودکار در هیچ فاصله کانونی قفل نمی شود.

اگر لنز دارای دیافراگم الکترونیکی یا دیافراگم مکانیکی است که توسط دوربین کنترل می شود، حتما لنز را در دیافراگم های مختلف تست کنید. ترجیحا حداقل دو عکس بگیرید – یکی با دیافراگم کاملا باز و دیگری با دیافراگم کاملا بسته. تصاویر را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی باز می شوند. اگر تصاویر خیلی روشن یا خیلی تیره به نظر می رسند، ممکن است دیافراگم این لنز دچار مشکل شده باشد.

اگر لنز شما دارای تثبیت کننده تصویر/کاهش لرزش است، حتما آن را امتحان کنید. لرزشگیر تصویر (معمولا یک سوئیچ کنار لنز) را روشن کنید و در حالی که لنز را نگه داشته اید عکس بگیرید. مطمئن شوید که تثبیت کننده کار می کند و هیچ جهش فریم دیوانه کننده ای در منظره یاب وجود ندارد.

در انتهای مقاله “ راهنمای خرید لنزهای کارکرده ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان