نمایندگی کانن - لنز ضروری برای عکاسان عروسی

لنز ضروری برای عکاسان عروسی

لنز ضروری برای عکاسان عروسی

بهترین لنز ضروری برای عکاسان عروسی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدام لنز برای عکاسان عروسی بهترین است؟

انتخاب های زیادی در مورد لنزها وجود دارد و شرکت های تولید لنز همیشه محصولات جدیدی را ارائه می دهند. بسیاری از عکاسان جذب این چیزهای درخشان و درخشان می شوند و در نهایت با مجموعه عظیمی از لنزها مواجه می شوند که بسیاری از آنها به سختی نور روز را می بینند.

اما اگر مجبورید به نیازهای مطلق توجه کنید و اجازه دارید پنج لنز در کیف عکاسی عروسی خود داشته باشید، اینها مواردی هستند که من توصیه می کنم. من هفت سال است که یک عکاس حرفه ای عروسی هستم و تصمیم گیری در مورد این پنج لنز در طول زندگی حرفه ای من مدتی زمان و توجه جدی را به خود اختصاص داد.

 

لنز ضروری برای عکاسان عروسی

بهترین لنز ضروری برای عکاسان عروسی

1. 70-200mm f/2.8 لنز ضروری برای عکاسان عروسی

بزرگ، حجیم و سنگین است، اما من بدون این لنز عروسی نمی‌کنم. 70-200 f / 2.8 و یابو من است که آن را به مراسم ازدواج است. این یک لنز همه کاره است که وضوح شگفت انگیزی را در تمام فواصل کانونی به شما می دهد. بوکه زیبا است، به خصوص در 200mm است و حتی با یک دیافراگم (به لطف پایین متوقف فشرده سازی ایجاد شده توسط فاصله کانونی بلند ).

یک f/2.8 70-200 میلی متری عکاس عروسی را نامرئی می کند. لازم نیست به چهره مردم نزدیک باشید. شما می توانید عبارات صریح و لحظات دلپذیر را از فاصله ای نسبتا دور ثبت کنید. این لنز مخصوصاً در مراسم عروسی، زمانی که ترجیح می‌دهید دور و دور از چشم باشید یا پشت دیوار یا در پنهان شوید بسیار مفید است. این امکان را به شما می دهد تا تبادل حلقه ها، و بوسه را به طور محتاطانه ثبت کنید.

اگر به زوم حتی طولانی‌تری نیاز دارید، می‌توانید با استفاده از حالت برش عکس بگیرید (اگر به صورت فول فریم عکاسی می‌کنید و دوربین شما این گزینه را ارائه می‌دهد).

این به طور کلی به شما یک ضریب برش 1.5 برابری می دهد (فقط از بخشی از تصویر استفاده می کند و تقریباً 1.5 برابر آن را بزرگ می کند). اگر این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که پیکسل‌های کافی برای برش دارید تا در صورت احساس نیاز به صاف کردن یا تغییر ترکیب خود در پس‌پردازش، داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر با دوربین 12 مگاپیکسلی در حالت فول فریم آن عکس می گیرید، وقتی به حالت برش خود تبدیل می کنید، دوربین به دوربین 5 مگاپیکسلی تبدیل می شود. این کمتر از حداقل مقدار پیکسلی است که شما نیاز دارید (معمولاً حدود 6 مگاپیکسل) تا چاپ ها را به اندازه مناسب بزرگ کنید.

و اگر مجبور به برش در مرحله پس از پردازش هستید، 5 مگاپیکسل پیکسل های کافی برای انجام این کار را بدون به خطر انداختن اندازه های خروجی چاپ ارائه نمی دهد.

با این حال، اگر با دوربین 36 مگاپیکسلی در حالت برش عکس می گیرید، به 15.3 مگاپیکسل کاهش می یابد. در حالی که این کاهش وضوح قابل توجهی است، اما همچنان فضای کافی برای برش حداقل و معقول در صورت لزوم برای شما باقی می گذارد.

اگر از حالت برش استفاده می کنید، فراموش نکنید که هنگام عکاسی با دوربین فول فریم، یا هنگام استفاده از لنز طراحی شده برای دوربین های APS-C ، دوربین فقط از مرکز سنسور استفاده می کند. بنابراین، اگر فراموش کنید که مطابق با آن در دوربین بنویسید، پس از گرفتن عکس با یک شگفتی ناخوشایند مواجه خواهید شد: سر و اندام بریده شده، و ترکیب بندی بد برش دو نمونه هستند.

خرید لنز ضروری برای عکاسان عروسی

 

لنز ضروری برای عکاسان عروسی

هنگام استفاده از لنزهای APS-C روی بدنه فول فریم، بقیه قسمت استفاده نشده حسگر سیاه می شود. اما هنگام استفاده از لنزهای فول فریم در حالت برش، این حالت پیش فرض نیست. اگر تنظیمات خود را تغییر ندهید، همچنان کل سنسور فول فریم را خواهید دید.

70-200 میلی متر یک فاصله کانونی عالی برای پرتره های جذاب است. هنگام عکاسی در 200 میلی‌متر، من معمولاً با سرعت شاتر 1/200-1/400 تا حدود f/4 یا f/5.6 توقف می‌کنم و وضوح تصویر در پس‌زمینه کرمی بوکه خیره‌کننده است .

لنز 70-200 میلی‌متری f/2.8 من همچنین دارای یک یقه لنز داخلی است که می‌توانید از آن برای ثابت نگه داشتن تنظیمات خود در هنگام نگه‌داشتن دست استفاده کنید (و همچنین می‌توانید آن را به سه پایه متصل کنید).

بدون سه پایه، می توانید با تکیه دادن به چیزی محکم مانند یک دیوار یا یک سطح ثابت مانند میز، تا حد امکان خود را ثابت نگه دارید . همچنین می‌توانید برای کاهش لرزش دوربین، بازوهای خود را به چیزی محکم بچسبانید، مخصوصاً وقتی از لنز برای کارهای پرتره در انتهای بلندتر فاصله کانونی آن استفاده می‌کنید.

همچنین لنزهای 70-200 میلی‌متری f/4 وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با قیمت‌های بسیار ارزان‌تری نسبت به f/2.8 خریداری کنید. من شخصاً نسخه f/4 را ندارم، اما اگر بودجه شما کم است و برایتان مهم نیست که گزینه ای برای عکاسی با دیافراگم بازتر نداشته باشید، دلیلی نمی بینم که چرا باید از 70-200 میلی متر f اجتناب کنید.

سبک‌تر و کوچک‌تر است (در مقایسه با نمونه گران‌تر خود، عناصر شیشه‌ای کمتری دارد) که وزنی را که باید در عروسی حمل کنید کاهش می‌دهد.

2. 24-70mm f/2.8 لنز ضروری برای عکاسان عروسی

دوربین 24-70 میلی‌متری f/2.8 تطبیق‌پذیری فاصله کانونی مورد نیاز هنگام عکاسی در حال حرکت را ارائه می‌کند، چیزی که عکاسان عروسی در بیشتر ساعات روز به آن نیاز دارند.

می‌توانید از این لنز برای گرفتن صحنه‌های لوکیشن وسیع‌تر، عکس‌های صریح از افراد ، مهمانان ورود، افراد در حال گفتگو و گفتگو در هنگام انتظار برای شروع مراسم یا در طول صبحانه عروسی، برخی تزئینات و جزئیات، اولین رقص و عکس‌های خروج استفاده کنید. فقط به چند مورد اشاره کنم.

من از این لنز برای عکس‌هایی استفاده می‌کنم که نیازی به پرتره نزدیک ندارند، اگرچه قطعاً می‌توان از آن برای آن نوع تصویر استفاده کرد. محدوده 50-70 میلی متری نتایج دلپذیری را به همراه خواهد داشت، مانند تصویر زیر. با این حال، ترجیح من استفاده از لنزهای پرایم برای پرتره است.

قیمت لنز ضروری برای عکاسان عروسی

لنز ضروری برای عکاسان عروسی

لنز 70-24 میلی‌متری در روز عروسی اکشن‌های زیادی را می‌بیند و قطعاً کار دیگری برای گرفتن افراد، عکس‌های وسیع‌تر و تصاویر پشت صحنه است.

بسیاری از عکاسان از لنز بسیار عریض تری برای عکاسی موقعیت مکانی استفاده می کنند، مانند لنز 14-24 میلی متری f/2.8 . اما در حالی که من دوست دارم این لنز را به زرادخانه خود اضافه کنم، این یک ضرورت مطلق نیست.

با 24-70 میلی متر، می توانید از صحنه های مکان به اندازه کافی عریض عکس بگیرید. و اگر نیاز به گرفتن صحنه وسیع تری داشتید، می توانید از چند تصویر عکس بگیرید و آنها را در فتوشاپ به صورت پانوراما به هم بچسبانید .

انجام این کار با اطمینان از یکسان بودن تنظیمات نوردهی برای مجموعه عکس‌ها، ایستادن روی یک نقطه ثابت، و سپس گرفتن مجموعه‌ای از تصاویر در حالی که ترکیب خود را کمی تنظیم می‌کنید، به اندازه کافی آسان است.

 لنز پرایم برای عکاسی عروسی

در ساخت لنزهای زوم، مهندسی دقیقی برای تصحیح رنگ ها و ناهماهنگی ها به کار می رود که با وجود پیشرفت های قبلی، عکاسان دوست دارند از لنز اصلی در صورت مشخص بودن هدف استفاده کنند.

برای بدون آینه Mirrorless

  • SONY FE 85mm f/1.8
  • Canon RF 85mm f/1.2 USM DS
  • Nikon Nikkor Z 85mm f/1.8S

برای دوربین‌های DSLR

  • Canon EF 85mm f/1.4L IS USM
  • Nikon AF-S Nikkor 85mm f/1.8G
  • Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art (برای نیکون، سونی، کانن)
  • Tamron SP 85mm f/1.8 Di VC USD برای انواع لنزها

 لنز زوم برای عکاسی عروسی

همانطور که اشاره کردیم، عکاسی عروسی این روزها یک سبک خاص با ژانرهای مختلف است. این شامل عکاسی مد، عکاسی پرتره، عکاسی معماری، عکاسی از غذا، عکاسی ماکرو و گاهی حتی عکاسی در سفر است. به همین دلیل نیاز به لنز زوم با فاصله کانونی گسترده برای عکاسان جدی این سبک توصیه می شود.

برای دوربین‌های DSLR

  • Canon 70-200mm f/2.8 IS III USM
  • Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8 E FL ED
  • Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM برای انواع دوربین‌ها
  • Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2

برای دوربین‌های بدون آینه

  • SONY FE 70-200mm f/2.8 GM OSS
  • Canon RF 70-200mm f/2.8 L IS USM
  • Nikon Nikkor Z 70-200mm f/2.8 VR S

لنز ضروری برای عکاسان عروسی

لنز ضروری برای عکاسان عروسی

 لنز واید برای عکاسی عروسی

کسانی که توانایی خرید دو لنز را دارند باید لنز 70-24 میلی متری را در نظر بگیرند. این لنز محدوده فواصل کانونی که ذکر کردیم را کامل می کند. شما می توانید تصاویر بزرگ تری ثبت کنید که به عکاس در هنگام عکاسی از ساختمان ها و معماری دید بیشتری می دهد.

برای دوربین‌های بدون آینه

  • SONY FE 24-70mm f/2.8 GM
  • Canon RF 24-70mm f/2.8 IS USM
  • Nikon Nikkor f/2.8 S
  • Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN Art (نمونه برای دوربین سونی)
  • Tamron 28-75mm f/2.8 Di III RXD برای دوربین سونی

برای دوربین‌های DSLR

  • Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM
  • Nikon AF-S Nikkor 24-70 f/2.8 E ED VR
  • Sigma 24-70 f/2.8 DG OS HSM Art برای انواع دوربین‌ها
  • Tamron SP 24-70mm f/2.8 DiVC USD G2 برای انواع دوربین‌ها

انواع لنز ضروری برای عکاسان عروسی

لنز ضروری برای عکاسان عروسی

 سبک ماکرو برای عکاسی عروسی

اگر کمی سلیقه به خرج دهیم ، باتوجه به قدرت خریدمان ، لنز ماکرو یک اتفاق ویژه در تیم عکاسی عروسی خواهد بود. اگر هدف ثبت جزئیات، غذا و انتخاب خاص زیورالات عروس باشد، یک لنز ماکرو می تواند انها را به خوبی نشان دهد.

دوربین‌های DSLR

  • Canon EF 100mm f/2.8 Macro IS USM
  • Nikon AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8 IF-ED
  • Sigma 105 mm f/2.8 EX DG HSM Macro ( برای دوربین سونی، نیکون، کانن)
  • Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro 1:1

دوربین‌های بدون آینه

  • SONY FE 90mm f/2.8 Macro G OSS
  • Tokina FiRIN 100mm f/2.8 FE Macro

لنز ضروری برای عکاسان عروسی

در انتهای مقاله ” لنز ضروری برای عکاسان عروسی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان