نمایندگی کانن - دیافراگم دوربین کانن کجاست

دیافراگم دوربین کانن کجاست

چگونه دوربین کانن را ریست کنیم

دیافراگم دوربین کانن کجاست

اگر دوست دارید از مناظر عکاسی کنید، حالت اولویت دیافراگم در دسترس شماست. هنگامی که با حالت اولویت دیافراگم Canon عکس می گیرید، f-stop مورد نظر را انتخاب می کنید و دوربین سرعت شاتر مناسب را برای دستیابی به یک تصویر با نوردهی مناسب ارائه می دهد. یک دیافراگم بزرگ نور زیادی را به دوربین می‌دهد و یک دیافراگم کوچک مقدار کمی نور را وارد دوربین می‌کند.

مزیت عکاسی در حالت اولویت دیافراگم این است که شما بر عمق میدان کنترل کامل دارید. شما همچنین به تمام گزینه های دیگر مانند تنظیم سرعت ISO، انتخاب سبک تصویر، تغییر حالت AF یا حالت Drive و غیره دسترسی دارید. برای گرفتن عکس با حالت اولویت دیافراگم:

1. قفل Mode Dial را فشار دهید و دکمه Mode را روی Av (مقدار دیافراگم) بچرخانید.

2. دکمه ISO را فشار دهید و سپس صفحه اصلی را بچرخانید تا سرعت ISO را به تنظیمات دلخواه تغییر دهید. هنگام انتخاب سرعت ISO، کمترین سرعت را برای شرایط روشنایی موجود انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تغییر سرعت ISO.

3. کلید اصلی را بچرخانید تا f-stop مورد نظر را انتخاب کنید.

همانطور که دیافراگم را تغییر می دهید، دوربین سرعت شاتر (سرعت شاتر در عکاسی چیست) مناسب را برای دستیابی به یک تصویر با نوردهی مناسب محاسبه می کند. تغییر در پانل LCD و منظره یاب ظاهر می شود. همانطور که صفحه را می چرخانید، سرعت شاتر را در منظره یاب کنترل کنید. اگر متوجه شدید که سرعت شاتر برای یک عکس بدون تار بسیار پایین است، باید دوربین را روی سه پایه قرار دهید یا تنظیم سرعت ISO را افزایش دهید.

دیافراگم دوربین کانن کجاست؟

دیافراگم دوربین کانن کجاست

اگر حداقل سرعت شاتر (30 ثانیه) را در حال چشمک زدن مشاهده کنید، با f-stop انتخاب شده، تصویر کم نوردهی می شود. اگر حداکثر سرعت شاتر (1/4000 ثانیه) را در حال چشمک زدن مشاهده کردید، تصویر با f-stop انتخاب شده بیش از حد نوردهی می شود.

4. برای دستیابی به فوکوس، دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید. هنگامی که دوربین فوکوس می کند، یک نقطه سبز رنگ در منظره یاب ظاهر می شود.

5. دکمه شاتر را به طور کامل فشار دهید تا عکس بگیرید. تصویر تقریباً بلافاصله روی مانیتور LCD شما ظاهر می شود.

نحوه کنترل عمق میدان
عمق میدان تعیین می کند که چه مقدار از تصویر شما واضح به نظر می رسد و در جلو و پشت سوژه شما فوکوس آشکاری دارد. وقتی از مناظر در یک روز آفتابی روشن عکس می گیرید، عمق میدانی می خواهید که تصویری تولید کند که در آن بتوانید جزئیات را کیلومترها و مایل ها ببینید.

در مواقع دیگر، شما می خواهید عمق میدان بسیار کم داشته باشید که در آن سوژه شما فوکوس واضحی داشته باشد، اما پیش زمینه و پس زمینه یک تاری خارج از فوکوس دلپذیر است. هنگام عکاسی پرتره، عمق میدان کم ایده آل است.

دیافراگم دوربین کانن کجاستشما عمق میدان را در یک تصویر با انتخاب f-stop در حالت اولویت دیافراگم (Av) کنترل می‌کنید و به دوربین اجازه می‌دهید محاسبه کند تا تعیین کند چه سرعت شاتری تصویری با نوردهی مناسب ایجاد می‌کند. هنگام استفاده از مقدار f-stop کوچک (دیافراگم بزرگ)، که نور زیادی را به دوربین می‌دهد، عمق میدان محدودی دریافت می‌کنید. یک لنز سریع:

  • دارای مقدار f-stop 2.8 یا کمتر
  • به شما امکان عکاسی در شرایط کم نور را می دهد.
  • به شما عمق میدان فوق العاده کم می دهد.

هنگام عکاسی با کمترین مقدار f-stop لنز، بیشترین نور را به دوربین می‌دهید. عدسی که استفاده می کنید همچنین تعیین می کند که عمق میدان برای یک f-stop مشخص چقدر خواهد بود. در همان f-stop، لنزهای واید عمق میدان بیشتری نسبت به لنزهای تله فوتو دارند. وقتی از منظره عکس می گیرید، یک لنز با زاویه باز و یک دیافراگم کوچک ایده آل است.

دیافراگم دوربین کانن کجاستوقتی از شخصی عکس می گیرید، عمق میدان کم می خواهید. بنابراین یک لنز تله فوتو با فاصله کانونی 35 میلی متری معادل 85 میلی متر با دیافراگم بزرگ (مقدار f-stop کوچک) راه حل ایده آل است.

هنگامی که دوربین شما به سمت سوژه شما قرار می گیرد، دکمه به راحتی در سمت راست جلوی دوربین قرار دارد. شما به راحتی می توانید دکمه را با احساس مکان پیدا کنید. هنگامی که دکمه را فشار می دهید، تصویر در منظره یاب ممکن است تاریک شود، به خصوص زمانی که از دیافراگم کوچک استفاده می کنید. دوربین سرعت شاتر مناسبی را برای جبران f-stop انتخابی شما انتخاب می کند.

در انتهای مقاله “ دیافراگم دوربین کانن کجاست ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

3 thoughts on “دیافراگم دوربین کانن کجاست

  1. Pingback: درک نوردهی

  2. Pingback: سرعت شاتر عکاسی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان