نمایندگی کانن - بررسی دوربین Canon 80D

بررسی دوربین Canon 80D

بررسی دوربین Canon 80D

بررسی دوربین Canon 80D

دوربین Canon 80D مورد علاقه عکاسان و فیلمبرداران است و تعادل کاملی بین دوربین های DSLR سطح اولیه و دوربین های حرفه ای برقرار می کند. ما رویکردی عملی برای این دوربین محبوب در نظر گرفتیم و نحوه عملکرد آن در کیفیت ساخت ، سرعت ، عمر باتری ، عملکرد فیلم و موارد دیگر را بررسی کردیم.

دوربین Canon 80D ممکن است یک DSLR متوسط است. این دوربین ، که عکاسان و فیلمبرداران آن را بسیار دوست دارند ، حد وسط بین DSLR های سطح ابتدایی و دوربین هایی را که متخصصان از آن استفاده می کنند پیدا می کند.

این دوربین به شدت با دوربین هایی مانند D7200 نیکون و 7D Mark II کانن رقابت می کند.
به دلیل تنوع ، کیفیت و قیمت مناسب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ما آن را در مراحل مختلف بررسی کردیم تا ببینیم چگونه از نظر کیفیت ، سرعت ، عملکرد و موارد دیگر اندازه گیری می شود.

بررسی دوربین Canon 80D

  • 24 Megapixel APS-C CMOS سېنزورى قوش Pixel AF بار
  • فوکوس خودکار 45 نقطه ای با نقاط مختلف
  • صفحه نمایش چرخشی 3 اینچی با وضوح 1.04 مگاپیکسل
  • فیلمبرداری 1080/60p
  • عکاسی پیاپی 7 فریم بر ثانیه با فوکوس خودکار
  • بدنه در برابر شرایط محیطی مقاوم است
  • سنسور 7560 پیکسل RGB+IR
  • Wi-Fi + NFC

ارگونومی و کیفیت ساخت دوربین Canon 80D

80D یک قطعه محکم است که در دستان شما احساس خوبی دارد. اگرچه به اندازه گزینه های فول فریم کانن یا 7D Mark II سنگین نیست ، اما از دوربین های خط اصلی Rebel کانن بسیار مهم تر است. وزن آن 80D 1.6 پوند است که تقریباً نیم پوند سبک تر از 7D Mark II و تقریبا نیم پوند بیشتر از T6i است . دوربین کاملی است اما زیاد سنگین نیست.

بررسی دوربین Canon 80D

دوربین Canon 80D

بدنه دوربین Canon 80D از جنس پلی کربنات بر روی بدنه آلیاژ منیزیم تشکیل شده است. از دوام 5D Mark III یا 7D Mark II برخوردار نیست ، اما برای اکثر کاربران بیش از اندازه کافی است. آنچه را در دوام از دست می دهید این است که وزن کمتری برای جابجایی در اطراف جبران می کنید. بدنه 80D از گرد و غبار و آب و هوا محافظت می کند و در شرایط نامساعد از آن محافظت بیشتری می کند. اگر از این دوربین به خوبی مراقبت می کنید ، باید مدت زمان زیادی برای شما دوام بیاورد.

کنترل های 80D راحت ، شهودی و آسان برای دسترسی هستند. دکمه “Q” در پشت دوربین منویی را نشان می دهد که در آن می توانید تنظیمات مهم مانند دیافراگم ، سرعت شاتر و حالت فوکوس خودکار را سریع تنظیم کنید. این یک ویژگی مناسب است. یک ردیف دکمه در بالا نزدیک LCD امکان تغییر سریع ISO ، درایو ، فوکوس خودکار و اندازه گیری را می دهد.

صفحه نمایش ال سی دی دوربین Canon 80D

یکی از بهترین ویژگی های 80D ، مخصوصاً برای افرادی که به فیلم علاقه دارند ، صفحه LCD کاملاً واضح آن است. صفحه ها در برخی از دوربین های پایینی کانن ، از جمله T6i رایج هستند ، اما در مدل های فول فریم درجه 5 مانند 5D Mark III گنجانده نشده اند . همچنین یکی از مهمترین تفاوت های این دوربین این است که دارای صفحه ثابت در پشت است.

صفحه تلنگر 80D برای ضبط ویدئو ، عکس های سلفی و قاب بندی عکس ها از زوایای عجیب و غریب مفید است. صفحه LCD بالا دارای اطلاعات مفیدی در مکانی است که دسترسی به آن آسان است. دارای نور پس زمینه است تا در تاریکی به راحتی قابل خواندن باشد.

بررسی دوربین Canon 80D

دوربین Canon 80Dصفحه این دوربین با وضوح 1.04 میلیون نقطه است. صفحه نمایش کمی کوچکتر از صفحه نمایش D7200 نیکون(که دارای LCD 3.2 اینچی است) است زیرا باید داخل قاب تلنگر قرار گیرد. صفحه نمایش روشن ، واضح و خواندن آسان است. دارای قابلیت تنظیم روشنایی و روکش مقاوم در برابر لک است که صفحه نمایش لمسی را خوب نگاه می دارد.

فوکوس خودکار دوربین Canon 80D

سیستم فوکوس خودکار قوی (AF) دوربین Canon 80D یکی از بهترین ویژگی های آن است و هم عکاسان و هم فیلمبرداران آن را دوست دارند. این دوربین دارای یک پیکسل دوگانه 45 نقطه ای است که از نوع cross-type و سیستم فوکوس خودکار است و سریع و دقیق است. 80D قادر به تمرکز در دو حالت واحد و پیوسته است ، و در شرایط مختلف مفید است.

فوکوس خودکار دو پیکسلی به دوربین اجازه می دهد تا در حالت نمایش مستقیم فوکوس کند. فقط روی صفحه ای که می خواهید فوکوس کنید ضربه بزنید و کارتان تمام شده است. واضح است که 80D می تواند در نور کم تا 3 EV فوکوس کند که با فول فریم 6D کانن برابر است. فیلمبرداران عاشق ویژگی های ردیابی صفحه 80D هستند که به دوربین اجازه می دهد حتی در هنگام حرکت سوژه فوکوس خود را حفظ کند.

بررسی دوربین Canon 80D: سنسور

در مقایسه با بسیاری از محصولات دیگر کانن، مدل 80D دارای سنسور پیشرفته تری است و سنسور جدید به کار رفته در این دوربین از نظر دینامیکی نسبت به مدل های 70D و 7D Mark II پیشرفته تر است. سیستم فوکوس خودکار دو پیکسلی نه تنها در هنگام فیلمبرداری بلکه در هنگام عکاسی با نمای زنده نیز به خوبی کار می کند.

به استثنای 70D که نزدیکترین بستگان آن است، از نظر مشخصات کلی بسیار شبیه دوربین حرفه ای Canon EOS 7D Mark II است که از نظر وضوح دینامیک از 80D پایین تر است. اگرچه مشخصات تصویربرداری هر دو دوربین مشابه است، اما در هر صورت 7D از نظر سرعت عملکرد و پوشش نقاط فوکوس خودکار وضعیت بهتری دارد.
البته مدل فول فریم 6D Mark II در همان رنج قیمتی 80D و 7D Mark II قرار دارد، اما در قابلیت فوکوس خودکار و فول فریم یک پله بالاتر است.

ISO دوربین Canon 80D

نرخ پشت سر هم تعداد عکس هایی است که یک دوربین می تواند در یک ثانیه بگیرد و 80D در این زمینه عملکرد خوبی دارد. این دوربین دارای سرعت 7 فریم در ثانیه (FPS) است که از برادر بزرگتر 7D Mark II (که دارای سرعت سریع 10 فریم در ثانیه است) کمتر است اما سریعتر از فول فریم سطح “pro-sumer” کانن دوربین 6D (که حداکثر سرعت آن 4.5 فریم در ثانیه است) می باشد. به طور کلی ، دوربین Canon 80D در این دسته عملکرد بسیار خوبی دارد.

بررسی دوربین Canon 80D

دوربین Canon 80D

فیلمبرداری

عکاسی با دوربین 80D بسیار آسان و لذت بخش است. صفحه لمسی؛ این امکان تشخیص نقطه فوکوس خودکار استثنایی را فراهم می کند و سیستم فوکوس خودکار دو پیکسلی به طور مداوم هنگام عکسبرداری فعال است. هنگام استفاده از حالت انتخاب منطقه وسیع‌ترین فوکوس خودکار، دوربین به‌طور خودکار چهره‌های درون کادر را شناسایی کرده و روی آن‌ها فوکوس می‌کند و اگر چهره‌ای در کادر پیدا نشد، روی نزدیک‌ترین سوژه به دوربین فوکوس می‌کند.

نتیجه

دوربین Canon 80D عکس های زیبا می گیرد ، یک دستگاه فیلمبرداری بسیار توانمند است و با قیمت مناسب عرضه می شود. از ویژگی های بیشتری نسبت به DSLR های سطح ابتدایی مانند سری Rebel برخوردار است اما به اندازه مدل های رده بالاتر کانن مانند APS-C 7D Mark II یا فول فریم 6D قدرتمند نیست . این دوربین برای برخورد با سطح میانی بین بدنه ورودی و سطح حرفه ای طراحی شده است و این کار را بسیار بسیار خوب انجام می دهد.

در پایان ، وقتی نوبت به انتخاب دوربین می رسد ، گاهی اوقات همه چیز به آنچه در دستان شما احساس خوبی می کند برمی گردد و هیچ گونه بررسی آنلاین به شما در تصمیم گیری کمک نمی کند. اگر بین دو بدن متفاوت متزلزل هستید ،آن را مدتی اجاره کنید داشتن دوربین در دستان شما ممکن است تصمیم گیری را بسیار ساده تر کند.

در انتهای مقاله بررسی دوربین Canon 80D باید به اطلاعتان برسانیم که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن 80d با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان