نمایندگی کانن - تجهیزات استودیو عکاسی خانگی

تجهیزات استودیو عکاسی خانگی

تجهیزات استودیو عکاسی

تجهیزات استودیو عکاسی خانگی :تعداد زیادی ازعکاسان آرزو دارند استودیوی شخصی برای تمرین عکاسی خود داشته باشند حالا سوال اصلی اینجاست که چگونه می توانیم یک استودیو عکاسی خانگی برای خود ایجاد کنیم؟ که در واقع شروع این کار به سادگی می باشد در این مقاله سعی خواهیم کرد چند نکته درباره نحوه راه اندازی آتلیه عکاسی خانگی با هزینه کم را بیان کنیم با ما همراه باشید.

تجهیزات استودیو عکاسی خانگی

ایجاد یک استودیو عکاسی خانگی  میتواند به نوعی دشوار و دردسر ساز باشد مخصوصا اگر در این حرفه آماتور باشید. شما میتوانید برای اولین مرحله از این کار از استودیو های نزدیک محل سکونت خود وسرچ کردن در سایت های مختلف آگاهی لازم را برای شروع دراین کار به دست آورید.

در بعضی از استودیو های عکاسی خانگی که  از تجهیزات خود عکس میگذارند به شما این اجازه را می دهند که بدانید چگونه تجهیزات عکاسی را در خانه خود جای دهید به خاطر داشته باشین که بسیاری از تجهیزات عکاسی از قیمت بالایی برخوردار می باشند و امکان دارد که شما برای تهیه این تجهیزات با مشکل روبه رو شوید به همین ترتیب ما تجهیزات عکاسی  ضروری که برای یک استودیو خانگی لازم می باشد و با قیمتی به صرفه تر می توانید تهیه کنید به شما معرفی میکنیم .

تجهیزات استودیو عکاسی خانگی  ثابت یا متحرک ؟

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آیا شما می خواهید در یک مکان واحد بمانید یا در محل های گوناگونی عکس برداری کنید .اگر به صورت دائم عکاسی نمی کنید و  صرفا با یک نور معمولی و یک دیوار  نیازتان برطرف می شود برای عکاسی ساده این استودیو کافیست اما اگر عکاسی تبلیغاتی و هنری  انجام می دهید یک استودیو عکاسی خانگی مختص به این کار نیاز دارید .

تجهیزات استودیو عکاسی

سعی کنید تجهیزات استودیو عکاسی خانگی که انتخاب می کنید به راحتی قابل جمع شدن باشد تا شما بتوانید آن ها را در محل های دیگر نیزاستفاده کنید  به این شکل برای خودتان یک استودیو عکاسی خانگی متحرک دارید.

برای داشتن یک استودیو عکاسی خانگی شما نیاز به محیطی با مساحت 100 متر مربع ندارید بلکه می توانید حتی در یکی از اتاق های منزل خودتان این کار را انجام دهید در فضای کوچک تر امکان چالش برانگیزتر شدن عکاسی وجود دارد  که شما باید در این رابطه سطح انعطاف پذیری خلاقیت و توانایی کنار آمدن با شرایط را داشته باشید فاکتوری که شما باید در مورد اندازه استودیو عکاسی خانگی خود بگیرید این می باشد که شما چند نفر را می خواهید  در آن جا جای دهید اگر برای یک گروه عکاسی میخواهید باید فضای بزرگ تری برای استودیو عکاسی خانگی خود در نظر بگیرید.

تجهیزات استودیو عکاسی خانگی که باید برای خانه کوچک استفاده شود

هزاران تجهیزات استودیویی وجود دارند که شما میتوانید برای استودیو عکاسی خانگی خود خریداری کنید ولی انتخاب موارد اصلی از میان کلی تجهیزات مقداری کار را برای افرادی که به تازگی وارد حرفه عکاسی شده اند و آماتور هستند به قدری چالش برانگیز می شود .

ما در اینجا به تعداد محدودی از تجهیزات استودیو عکاسی خانگی که برای عکسبرداری به آن احتیاج دارید اشاره می کنیم .

لامپ ها: یک لامپ و یک رفلکتور برای عکاسی شما کافی هستند ولی داشتن سه لامپ قدرت انعطاف پذیری بیشتری را به شما می دهد .

تریگر فلش:این وسیله قادر است که به شما کمک کند که از راه دورفلش خود را بر روی سوژه مورد نظر خود بندازید برای این کار باید شما مدلی را انتخاب کنید که با استروپ های شما و دوربین تان هماهنگ باشد در غیر این صورت این کار صورت نمی گیرد.

اصلاح کننده های نور: یک چتر به همراه یک رفلکتور حتمی است این ابزار در عین حال کوچک و قابل حمل بوده که با قیمتی ارزان و کیفیتی مناسب آن ها را تهیه کنید.

استند های مورد نیاز لامپ ها: برای هر لامپ یک استند طراحی شده که هر چقدر لامپ شما سنگین تر باشد استند نیز باید محکم تر باشد برای اینکار بهتر است روی موارد ارزان قیمت سرمایه گذاری نکنید زیرا درشرایطی که  استحکام لازم را نداشته باشند امکان افتادن و شکستن لامپ ها بالا می رود برای اینکه لازم باشد که لامپ ها بالاتر از سوژه قرار بگیرند نیاز به استند های بلندتری است  واز طرفی استند های پایین تر این قابلیت را به شما می دهند که از پشت سوژه یا پایین آن نور را مخفی کنیم که امکان عکسبرداری جذاب تر را به ما میدهد.

پس زمینه : برای شروع کار پس زمینه ای را انتخاب کنید قابل جمع شدن باشد زیرا برای این کار اکثر افراد نمیتوانند به صورت دائم پس زمینه را روی دیوار خود قرار بدهند.

مابقی ابزار های مورد نیاز که امکان دارد که شما در موقعیت های مختلف به آن تجهیزات نیاز داشته باشید.

نردبان: امکان دارد شما برای تغییر زاویه دیدتان روی سوژه های عکاسی خود و همچنین برای تغییر محل لامپ های خود به یک نردبان نیز نیاز داشته باشید.

پنکه: پنکه می تواند در سوژه های تبلیغاتی شما و مدل های هنری به کار شما بیاید و همچنین برای خنک کردن محیط استودیو عکاسی خانگی خودتان که گرما و حرارت تولید شده توسط  لامپ ها را کاهش دهد.

لوازم نور پردازی در تجهیزات استودیو عکاسی خانگی

شما برای تجهیزات استودیو عکاسی خانگی تجهیزات نور پردازی نیاز دارید که دو نوع از بهترین مدل های آن را برای شما در ادامه توضیح و شرح می دهیم.

فلش speedlight

  • مزایای این محصول
  • برای استودیو های قابل حمل و کوچک بسیار مناسب است.
  • از وزن کمی برخوردار می باشد و بسیار قیمت مناسبی برای این ابزار گذاشته شده است
  • .معایب این محصول
  • دارای قدرت بسیار پایین
  • نبود لامپ مدلینگ مانع می شود که ما متوجه نور فلش که به کدام سمت برخورد می کند نشویم تا اتوفوکس را به خوبی تنظیم  کنیم

زمانی که شارژ دستگاه پر باشد زمان بازیابی را بیشتر می شود و همین عکاسی را در مد بسیار دشوار می کند

فلش های عکاسی در استودیو خانگی

تجهیزات استودیو عکاسی

مزایا فلش های عکاسی خانگی

  • نور بسیار قوی
  • جای یک لامپ مدلینگ را دارد
  • درزمان نداشتن باطری استفاده کندac  .می تواند از یک
  • معایب فلش های عکاسی
  • از قیمت بالایی برخوردار است
  • سنگین و دارای وزن بالا
  • به استنت هایی با استحکام بالا نیاز داد
  • یونیت های ارزان قیمت امکان گرم شدن را دارد و تا زمانی که از حالت گرما در نیامده باشند کار نمی کنند.

توصیه می کنیم خودتان را مشغول و درگیر خرید همه تجهیزات عکاسی نکنید و از کوچیک ترین ابزار و مورد استفاده ترین تجهیزات شروع کرده تا به مرور زمان اصول اولیه را بیاموزید و قدم به قدم رو به جلو بروید.

راهنما برای خرید دوربین عکاسی

دوربین عکاسی یکی از ابزارهای مهم برای علاقه مندان به عکاسی است. هنگام خرید دوربین، نکات مهم را در نظر داشته باشید.راهنمای خرید دوربین عکاسی این امکان را به شما میدهد که بهترین دوربین را برای تجهیزات استودیو عکاسی خانگی خود خریداری کنید. در ادامه دو مورد از نکات خرید دوربین عکاسی را به شما میگوییم.

مقایسه قیمت و کیفیت: قبل از خرید، قیمت و کیفیت دوربین های مختلف را با هم مقایسه کنید. بهتر است بازار را بررسی کنید و نظرات کاربران را در مورد مدل های مختلف بخوانید. این به شما کمک می کند دوربینی را با بهترین قیمت و کیفیت پیدا کنید.

مشاوره با کارشناسان: در صورت نیاز می توانید با کارشناسان عکاسی مشورت کنید. آنها می توانند به شما در انتخاب دوربین مناسب کمک کنند و برای خرید بهتر به شما مشاوره دهند.

کلام آخر

ما در اینجا امیدواریم که به شما ایده ها و مطالب مهمی را به سمع و نظر شما رسانده باشیم و در مسائل پیش آمده برایتان کمکی کرده باشیم توصیه ما به شما این است که زیاد در گیر ایده آل گرایی نشوید و دنبال تجهیزات کامل برای استودیو عکاسی خود با تجربه کم نشوید از خلاقیت و ایده های خود بیشترین استفاده را ببرید که به آنچه که میخواهید دست پیدا کنید.

یک نظر برای “تجهیزات استودیو عکاسی خانگی

  1. آواتار میترا
    میترا says:

    برای راه اندازی یه آتلیه ی خانگی برای عکاسی از بچه هام بنظرتون چقدر باید هزینه کنم و چه دوربینی مناسب عکاسی پرتره هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان