نمایندگی کانن - روایت داستان در پرتره

روایت داستان در پرتره

روایت داستان در پرتره

روایت داستان در پرتره

در این مقاله، روش‌های جدید استفاده از ترکیب بندی و کادربندی خلاقانه برای بیان داستان در پرتره‌های شما را بررسی خواهیم کرد. ما این کار را با درک روش‌های شگفت‌انگیزی که مغز ما (به عنوان بینندگان) حس داستان را می‌سازد، انجام خواهیم داد.

اصل مشترک تکنیک هایی که در اینجا توضیح خواهم داد این است که همه آنها بر اساس توانایی ذهن ما برای پر کردن شکاف های اطلاعاتی از دست رفته است. مهارتی که به ما کمک می کند در دنیای عدم اطمینان زنده بمانیم.

قبل از شروع به دو نکته در مورد خلاقیت توجه کنیم

مهارت، فقط یک استعداد نیست: درست مانند کار بر روی انعطاف‌پذیری یک ماهیچه، من معتقدم که می‌توانیم روی خلاقیت خود کار کنیم، با «عضله» که بینش ما است.

خلاق بودن برای هدف خلاق بودن: ترکیب‌های خلاقانه باید وسیله‌ای برای یک هدف باشند. یک احساس یا داستانی که می‌خواهید در تصویر ایجاد کنید. اگر تصمیم بگیرید که خلاقیت را به تصاویر خود اضافه کنید، فقط برای خلاقیت بیشتر، این یک حقه خالی خواهد بود.

با نشان دادن تنها نیمی از یک پرتره کلوزآپ، ذهن بیننده را تحریک می کنید و تقریباً او را مجبور می کنید تا در تصویر عمیق شود. ما این کار را با فعال کردن نیاز ذهن آنها برای پر کردن شکاف های اطلاعات از دست رفته انجام می دهیم. این توانایی از زمان های قدیم در ما ریشه دارد، که از آنجا تکامل یافتیم تا بفهمیم که دو نقطه تار بین درختان می توانند چهره پنهان یک ببر باشند.

آموزش روایت داستان در پرتره

روایت داستان در پرترهخوب است بدانید:

برای بهترین نتیجه، می توانید با استفاده از crop tool در نرم افزار ویرایش خود ، قاب بندی این نوع ترکیب بندی را تمرین کنید. هنگامی که با این تکنیک (و کادربندی) راحت شدید. بدون نیاز به برش دادن آن در مرحله پس از پردازش، دستیابی به یک “پرتره نیمه کلوزآپ” در میدان آسان تر خواهد بود.

این نوع کادربندی مانند علامت تعجب است که نمی توان آن را نادیده گرفت. بنابراین، آن را فقط در جالب ترین چهره ها و نه در هر پرتره استفاده کنید.

پرتره محیطی،یک فرد در زمینه

برای من، این چالش برانگیزترین و ارزشمندترین سبک کادربندی پرتره، پرتره محیطی است. این نه تنها شخص را که قهرمان تصویر شماست، نشان می دهد، بلکه محیط او را نیز نشان می دهد: خانه، محل کار، کشور و غیره.

بزرگترین چالش در این نوع ترکیب بندی تعادل بین فیگور اصلی (قهرمان) و محیط است. به خاطر داشته باشید که شخصیت اصلی باید غالب باشد و پس زمینه از آن سبقت نگیرد. از نور، رنگ و وضوح استفاده کنید تا سوژه شما قابل توجه باشد.

استفاده از لنز واید (زیر 50 میلی‌متر) برای کادربندی پرتره محیطی توصیه می‌شود، زیرا به شما امکان می‌دهد از محیط قهرمان خود حتی در فضاهای کوچک عکس بگیرید.

روایت داستان در پرتره

پرتره جزئیات ، داستان را با جزئیات کوچک بیان می کند

مانند تکنیک نیمه پرتره، در کادربندی جزئیات، ما از توانایی مغز برای پر کردن شکاف‌ها استفاده می‌کنیم و تنها بخش کوچکی از کل داستان را نشان می‌دهیم. برای یک عکس با جزئیات خوب، تعدادی را انتخاب کنید که به سوژه شما ارتباط دارد. این می تواند ارتباطی از شباهت یا تفاوت باشد. برای مثال: از دست‌ها، کفش‌ها، کتاب‌های خواندن روی قفسه، صندلی معمولی سوژه یا پیپ سیگار، عکسی نزدیک بگیرید! تا زمانی که این شی، چیزی را نشان دهد که از خود شی بزرگتر است.

یک مکان خوب برای شروع، بررسی سوژه از سر تا پا است. به دنبال هر چیزی که دیگران ممکن است در آن شخص از دست بدهند. چیز خاصی متوجه شدید؟ مانند یک جواهرات منحصر به فرد، یک خالکوبی، یا فقط یک سوراخ در کفش آنها.

نحوه روایت داستان در پرتره

روایت داستان در پرترهبرخی از بهترین ایده های من از سوژه هایم سرچشمه می گیرد. از سوژه خود بخواهید شیئی را به شما نشان دهد که با آن ارتباط قوی دارد. شما حتی نیازی به حضور انسان در عکس جزئیات ندارید، تا زمانی که شی چیزی در مورد صاحبش به ما بگوید.

در انتهای مقاله ” روایت داستان در پرتره ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: لنز برای عکاسی پرتره ، عکاسی پرتره با زاویه باز ، ایجاد پرتره های دراماتیک

یک نظر برای “روایت داستان در پرتره

  1. Pingback: عکاسی پرتره با زاویه باز - نمایندگی رسمی کانن در تهران | نمایندگی دوربین کانن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان