نمایندگی کانن - تنظیمات نورپردازی عمودی که هر عکاسی باید بداند

تنظیمات نورپردازی عمودی که هر عکاسی باید بداند

تنظیمات نورپردازی عمودی که هر عکاسی باید بداند

تنظیمات نورپردازی عمودی که هر عکاسی باید بداند

تنظیمات نورپردازی عمودی که هر عکاسی باید بداند : کلید عکاسی پرتره عالی درک نورپردازی پرتره است. در این پست ، اصول اولیه دستکاری روشنایی استودیو را معرفی می کنیم. نسبت نور ، الگوهای نورپردازی ، زاویه دید و موقعیت چهره همه عوامل مهمی در ایجاد یک پرتره چاپلوس هستند.

کلید عکاسی پرتره عالی درک نورپردازی پرتره است. این در مورد نور طبیعی/محیط و همچنین نور مصنوعی صادق است. در این پست ، اصول اولیه دستکاری روشنایی استودیو را معرفی می کنیم. نسبت نور ، الگوهای نورپردازی ، زاویه دید و موقعیت چهره همه عوامل مهمی در ایجاد یک پرتره چاپلوس هستند.

در اینجا چند تنظیم نورپردازی اساسی و نحوه استفاده از نور و سایه بر روی صورت یک سوژه برای ایجاد ظاهر متفاوت آورده شده است. برای افرادی که در عکاسی کاملاً جدید هستند ، ابتدا با این مرور کلی عکاسی پرتره شروع کنید و سپس هشت موقعیت نورپردازی پرتره را در زیر تمرین کنید.

 

تنظیمات نورپردازی عمودی

تنظیمات نورپردازی عمودی که هر عکاسی باید بداند

این الگوها/موقعیت ها و توضیحات روشنایی برای مبتدیان طراحی شده است ، اما یادآورهای خوبی برای عکاسان پیشرفته است. همه این موقعیت ها (به استثنای نمایش مختصر نسبت روشنایی در انتها) فقط از یک نور (و گاهی بازتابنده) استفاده می کنند و این امر با حداقل میزان چرخ دنده بسیار دست یافتنی است.

نورپردازی پروانه ای

نورپردازی پروانه ای (که پارامونت نیز نامیده می شود) از سایه پروانه ای شکل که در زیر بینی ایجاد شده است ، نامگذاری شده است. منبع اصلی نوری را در بالای دوربین و پشت دوربین خود قرار دهید و کمی روی سوژه خود به سمت پایین اشاره کنید.

نورپردازی پروانه سایه ای در زیر چانه ، بینی و اطراف گونه ایجاد می کند. هنگامی که سوژه به صورت زاویه ای چرخانده می شود ، می تواند سایه های چشمگیرتری را زیر استخوان گونه ایجاد کند. هرچه نور را در پشت و بالای سوژه قرار دهید ، سایه ها طولانی تر زیر بینی و چانه می شوند. برای اکثر چهره ها چاپلوس است.

روشنایی حلقه

نورپردازی حلقه با قرار دادن نور شما کمی بالاتر از سطح چشم سوژه و 45 درجه خارج از محور (دادن یا گرفتن) ایجاد می شود. این کار سایه بینی را به یک طرف صورت منتقل می کند. به جای سایه ای شبیه پروانه ، یک حلقه کوچک به دست می آورید.

گاهی اوقات روشنایی حلقه بر روی صورت تأثیر طولانی تری می گذارد. برای اکثر مردم چاپلوس است و برای عکس های سر بسیار استفاده می شود و می تواند در هر دو طرف تنظیم شود. سایه ای در طرف مقابل محل قرار گرفتن نور ظاهر می شود.

اندازه سایه بستگی به موقعیت نور و میزان بینی دارد که آن نور را مسدود می کند. انتهای بینی سایه حلقه ای ایجاد می کند. همچنین خواهید دید که سایه ای روی گونه مقابل نور قرار می گیرد. نورپردازی حلقه بسیار شبیه به نورپردازی پروانه ای عمل می کند فقط در کنار آن است.

نورپردازی رامبراند

این نورپردازی رامبراند که از نقاش هلندی که از این سبک در کارهای خود استفاده می کرد، نامگذاری شده است ، بسیار شبیه به نور حلقه است. در روشنایی رامبراند ، حلقه سایه بینی به اندازه کافی طولانی است تا با سایه روی گونه متصل شود. این یک مثلث نور را روی گونه به دام می اندازد.

پیشنهاد خرید
11 2

دوربین گوپرو gopro HERO11 Black

20,200,000 تومانمشاهده محصول

نکات تنظیمات نورپردازی عمودی که هر عکاسی باید بداند

تنظیمات نورپردازی عمودی که هر عکاسی باید بداند

برای بدست آوردن این ، با روشنایی حلقه شروع کنید ، اما سپس نور خود را به سمت بالا و کنار بگذارید تا سایه بینی و سایه گونه به هم نزدیک شوند. این سبک نورپردازی مبهم ، تند و هنری است. برای یک ظاهر نرم تر ، با یک بازتابنده پر کنید.

روشنایی تقسیم شده

روشنایی تقسیم شده (که به آن نورپردازی جانبی نیز گفته می شود) نوعی نورپردازی است که در آن نیمی از صورت سوژه روشن می شود ، در حالی که نیمی دیگر در سایه باقی می ماند. این یک احساس دراماتیک و منحصر به فرد ایجاد می کند و مانند موقعیت های دیگر رایج نیست.

تنظیمات نورپردازی عمودی که هر عکاسی باید بداندحتی اگر نمی خواهید جزئیات زیادی در طرف مقابل صورت نشان داده شود ، از روش fill برای ایجاد نورگیر در چشم استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این نوع نورپردازی بافت صورت شما را برجسته می کند. نورپردازی تقسیم شده برای پرتره های بسیار مزاحم عالی است و شیک است اما همیشه چاپلوس نیست.

نمایه/روشنایی حاشیه

نورپردازی پروفایل (که به آن نور پرده حاشیه نیز گفته می شود) گاهی اوقات در پرتره های ورزشی استفاده می شود زیرا ظاهری قهرمانانه دارد.
2 کاربرد معمول از این نوع روشنایی وجود دارد. برای اولین مورد ، نور خود را پشت سوژه خود قرار دهید. این باعث ایجاد لبه ای در اطراف سوژه شما می شود و به آنها تعریف و جدایی از پس زمینه می دهد. موضوع شما عمدتاً کم نوردهی خواهد شد. اگر فقط یک طرح کلی نمی خواهید ، این روش به بیش از یک نور نیاز دارد.

نورپردازی گسترده

سوژه را طوری قرار دهید که قسمتی از صورت که بیشترین نور را دریافت می کند ، قسمتی باشد که به دوربین نزدیکتر است. این بدان معناست که سوژه شما باید در زاویه کمی از شما نشسته باشد. برای عینک زدن سوژه بسیار مفید است ، زیرا نور زیاد سریعترین راه برای روشن کردن کسی است در حالی که عینک خود را خارج از زاویه بازتاب قرار می دهد. به همین دلیل ، نورپردازی وسیع برای پرتره های مدرسه و عکس های شرکتی شایع است. با این حال ، می تواند چهره را گسترده تر از معمول نشان دهد.

صبر و تمرین برای نورپردازی پرتره ها

نورپردازی عکاسی پرتره نیاز به تمرین دارد. یک مدل پیدا کنید و عکس بگیرید تا به ظاهر دلخواه خود برسید. به یاد داشته باشید هنگام تمرین فقط 1 چیز را تغییر دهید تا خودتان را گیج نکنید. موقعیت مدل و موقعیت چراغ خود را به طور همزمان تغییر ندهید. با یک تغییر شروع کنید و قبل از تغییر هر چیز دیگری در تنظیمات خود ، یک عکس آزمایشی بگیرید. هرچه بیشتر این الگوهای نورپردازی را تمرین کنید ، سریعتر در راه ایجاد پرتره های خیره کننده و منحصر به فرد از سوژه های خود هستید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان