نمایندگی کانن - واضح سازی تصاویر

واضح سازی تصاویر

واضح سازی تصاویر

بهترین راه برای حفظ خاطرات ارزشمند برای یک عمر، گرفتن عکس و فیلم و سپس ذخیره آنها است. اما ما گاهی اوقات لحظه ای را ضبط می کنیم که به دلیل یک اشتباه کوچک یا نتیجه کم دوربین تار می شود. بنابراین، اصلاح عکس های تار برای حفظ امنیت آنها به عنوان یک حافظه بسیار مهم است. این می تواند چالش برانگیز باشد و اگر با کلیک شاتر به دست نیامد، بعداً در طول پردازش پس از اصلاح نمی توان آن را اصلاح کرد.

 نکته های واضح سازی تصاویر

آموزش واضح سازی تصاویر

یکی از رویکردهایی که اغلب اتخاذ می شود استفاده از کوچکترین دیافراگم موجود، به عنوان مثال f/22، برای به دست آوردن بیشترین عمق میدان است. در حالی که به حداکثر رساندن عمق میدان هدف خوبی است، استفاده از چنین دیافراگم کوچک در واقع به دلیل اثری که به عنوان پراش شناخته می شود، تصاویر ملایم تری را به همراه خواهد داشت.

بیشتر لنزها وقتی در دیافراگم های بین f/8 و f/11 استفاده می شوند، شارپ ترین حالت خود را دارند و در حالی که فوکوس هایفوکال ممکن است به شما این امکان را بدهد که با استفاده از این دیافراگم ها، کل صحنه را با وضوح قابل قبولی در یک تصویر ثبت کنید.

همیشه هنوز بین تعدادی از عوامل سازش وجود دارد و مواقعی وجود دارد که نمی توانید عمق میدان کافی برای گرفتن یک صحنه کامل با وضوح مطلوب ایجاد کنید.

انباشتن فوکوس تکنیک انباشتن (یا ترکیب) تعدادی از تصاویر است که در نقاط مختلف یک صحنه فوکوس شده اند تا یک تصویر نهایی که حاوی واضح ترین بخش های اصلی است، به طور یکپارچه در یک تصویر ترکیب شوند. آنقدرها هم که به نظر می رسد پرزحمت نیست و می تواند نتایج واقعاً خوبی داشته باشد و صحنه ها را تنها در یک نوردهی بسیار واضح تر از حد ممکن ارائه دهد.

واضح سازی تصاویر

از آنجایی که تصاویر را در یک دسته قرار می دهید، جدای از نقطه فوکوس، می خواهید عکس های منفرد از همه جنبه های دیگر یکسان باشند. بنابراین، بهتر است دوربین کانن را روی سه پایه قرار دهید و از ریموت رها کننده استفاده کنید.

با استفاده از دیافراگم بهینه خود (به راحتی می توان برای یک ترکیب دوربین/لنز مشخص با استفاده از نمودارهای فوکوس تعیین کرد، اما به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که f/8 نقطه شروع خوبی است)، تعداد مورد نیاز عکس را با فوکوس در نقاط مختلف در سراسر فریم بگیرید. .

این موارد را می توان با رنگ آمیزی دستی سفید یا سیاه بر روی ماسک لایه مربوطه برطرف کرد (به یاد داشته باشید: سفید آشکار می شود، سیاه پنهان می شود). برای کسانی که از Elements استفاده می کنند، اگر فقط از 2 یا 3 تصویر استفاده می کنند، می توان ترکیب را به صورت دستی با استفاده از ماسک های لایه و گرادیان های سفید/سیاه انجام داد.

ممکن است هنگام نمایش تصاویر با وضوح وب فوراً مشخص نباشد، اما تفاوت در وضوح کلی هنگام استفاده از دیافراگم های بهینه و انباشته شدن فوکوس هنگام چاپ تصاویر شگفت انگیز است.

برای اینکه بتوانید روی پشته فوکوس کنید، زمانی که از صحنه عکس می گیرید، فقط کمی دقت بیشتری لازم است، و زمانی که پشت کامپیوتر خود هستید، چند مرحله پردازش کوتاه نیاز دارد، پس چرا دفعه بعد که در حال عکاسی از مناظر هستید، آن را انجام ندهید.

معرفی چند نرم‌افزار واضح سازی تصاویر 

  • Adobe Photoshop Express

این نرم افزار یک برنامه بصری و کاربردی است که بیشتر از برنامه های معمولی در دسترس است و شما با استفاده از آن می توانید به واضح سازی تصاویر خود تنها با یک کلیک کمک کنید.

واضح سازی تصاویر با برنامه

نکات مثبت

به جای استفاده از لپ تاپ در همه جا، به راحتی از طریق تلفن همراه مدیریت می شود.
برای دریافت ایده های جدید برای ویرایش خود، می توانید بازپخش ها را از برگه Discover تماشا کنید.

نکات منفی

نسخه رایگان دارای ویژگی های محدودی است که برای حرفه ای کردن ویرایش عکس کافی نیست.
پشتیبانی Adobe تنها در صورتی قابل دسترسی است که حساب Adobe داشته باشید.
  • Enhance Photo Quality

با استفاده از این برنامه شما می توانید با افزایش وضوح عکس ، آن را ویرایش کرده و به واضح سازی تصاویر خود کمک کنید. سایر ویژگی های این برنامه باعث می شود که تصویر شما بسیار واضح تر به نظر برسند. این ویژگی ها شامل کنتراست رنگ ، اشباع ، فوکوس عکس و غیره باشد .

  • Afterlight

این نرم‌افزار یکی دیگر از موارد جالب در زمینه ویرایش عکس بدون هیچ گونه مشکلی بوده و برای واضح سازی تصاویر بسیار مناسب است.
این برنامه یک ویرایش سریع را ارائه داده و دارای انواع مختلفی از ابزارها برای کمک به شما در جهت ارتقاء کیفیت تصاویری است که در تلفن همراه  خود دارید .

 نرم افزار رفع تاری عکس در اندروید

  • Photo Focus Photo Editor

با استفاده از این نرم افزار می توانید با استفاده از یک ضربه به صورت دستی یا خودکار تاری عکس را برطرف کنید.
از ویژگی های دیگر این نرم افزار می توان به جلوه های عکس، فریم ها، فیلترهای عکس، کنترل دما، فوکوس خودکار، برش، چرخش و … اشاره نمود.

  • Pixlr

PixlR یکی دیگر از برنامه‌های واضح سازی تصاویر تار است که توسط کاربران اندروید و iOS برای کنترل آسان استفاده می‌شود.

به قدری متوالی طراحی شده است که هر کاربر جدید به راحتی می تواند بفهمد که چه کاری و چگونه آن را انجام دهد. این یک برنامه رایگان است اما برای حذف تبلیغات. باید نسخه پولی آن را بخرید. همچنین کاربران را قادر می سازد تا متنی را به تصاویر اضافه کنند، هر چیزی را بر روی آنها بکشند و فیلترهای خنده دار را روی تصاویر خود اعمال کنند. همچنین می توانید قاب هایی را برای پست های رسانه های اجتماعی خود به عکس های خود اضافه کنید. مهم ترین آن این است که دارای یک ابزار شارپنر است که تصویر تار شما را واضح نشان می دهد.

واضح سازی تصاویر با کمک برنامه

نکات مثبت

تصاویر فازی را می توان به تصاویر بدون تار تبدیل کرد و سبک های مختلف فونت در دسترس است.
با استفاده از فریم ها می توانید اندازه تصویر خود را برای پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی که آنها پشتیبانی می کنند تنظیم کنید.

نکات منفی

فاقد فضای ذخیره سازی آنلاین برای ذخیره و استفاده از فایل های شما در صورت نیاز است.
فاقد بسیاری از ویژگی های ویرایش مفید است که هر ابزار ویرایش حرفه ای باید از آن برخوردار باشد.
  • Remove blur from picture-Enhance Image

اگر فقط برنامه ای می خواهید که ویژگی واضح سازی تصاویر را داشته باشد، توصیه می کنیم همین حالا این نرم‌افزار را در تلفن خود نصب کنید. چون این برنامه یک ابزار بسیار قدرتمند در این مورد می باشد.

  • Snapseed

توسط این نرم افزار می توانید با انتخاب درجه شارپن و یا استفاده از تقویت خودکار، به واضح سازی تصاویر خود قوت دهید. هم چنین ، این برنامه ابزارهای دیگری هم دارد که می توانند عکس های شما را واضح تر جلوه دهند . برای مثال قلمو در این نرم‌افزار به شما امکان را می دهد تا اشباع رنگ، روشنایی یا گرمی را جبران کنید.

  • lightroom

لایت روم یک برنامه جالب برای شفاف سازی عکس ها است. این یک برنامه قوی است که می تواند با استفاده از حساب های Facebook، Google به Adobe شما استفاده شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن این است که می تواند عکس ها را وارد کرده و آنها را در آلبوم ها سازماندهی کند. این باعث صرفه جویی در وقت شما برای باز کردن و پیمایش دوباره و دوباره در گالری شما می شود. ویژگی منحصر به فرد و خارق العاده این نرم افزار Masking Slider است. این به شما امکان می دهد انتخاب کنید که کدام قسمت های تصویر جلوه شارپ را دریافت کنند.

این برنامه به طور مستقیم به سؤال ما پاسخ می دهد که چگونه یک تصویر تار را واضح کنیم؟

واضح سازی تصاویر با برنامه

نکات مثبت

استفاده و درک آن به دلیل رابط کاربر پسند آن آسان است.
داده ها را می توان از آلبوم ها ذخیره و بازیابی کرد که باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

نکات منفی

با ویژگی‌های ویرایش محدودی که برای کار حرفه‌ای کافی نیست، به کاربران خود خدمت می‌کند.
مانند سایر ابزارهای ویرایش عکس، با استفاده از حالت لایه کار نمی کند.
  •  Blury Photo Editor

ابزار های حرفه ای که در این برنامه وجود دارد  به شما این امکان را می دهند تا  به واضح سازی تصاویر کمک کرده و از نتیجه لذت ببرید . هم چنین، این برنامه امکان استفاده از بیش از صد لایه ، فریم های مختلف و ده ها فیلتر را به شما می دهد .

در انتهای مقاله ” واضح سازی تصاویر ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: سرعت شاتر در تصویر برداری ، مزایای عکاسی پانورما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان