نمایندگی کانن - عکاسی منظره در نور بد

عکاسی منظره در نور بد

عکاسی منظره در نور بد

نحوه عکاسی منظره در نور بد

عکاسان منظره عمدتاً در نور طبیعی کار می کنند که مشکلاتی را ایجاد می کند. برای شروع، بهترین شرایط نوری هر روز بیش از چند ساعت طول نمی کشد. در مواقع دیگر، غروب خورشید در پشت آسمان ابری گم می شود و دیدن منظره را در بهترین حالت ممکن غیرممکن می کند.

وقتی آسمان خاکستری است یا خورشید مستقیماً بالای سر است، پیدا کردن راهی برای عکاسی با کیفیت بالا می تواند دشوار باشد. امیدوارم با این مقاله نکاتی را به اشتراک بگذارم که هنگام عکاسی در شرایط نوری بد برای من مفید بوده است. چیزی که هر عکاسی در مقطعی تجربه می کند.

1) به دنبال رنگ ها باشید

زیبایی نور در غروب و طلوع خورشید در این است که مناظر را با رنگ های اشباع شده تجسم می کند. به عبارت دیگر، نورپردازی به صحنه رنگ می بخشد. با این حال، زمانی که آسمان ابری است، نور طبیعی رنگ های لازم برای یک عکس با رنگ های غنی را ارائه نمی دهد. در عوض، برای ایجاد یک تصویر رنگارنگ، باید یک سوژه واضح را جستجو کنید.

با یک آسمان ابری، نور شما ملایم خواهد بود. از این فرصت استفاده کنید و به همراه دوربین کانن 5d mark iv خود به دنبال رنگ های خاموشی بگردید که در نور اشباع شده غروب خورشید قابل مشاهده نباشند. شاید بنفش ملایم و آبی!

عکاسی منظره در نور بداین رنگ ها ممکن است آنقدر ظریف باشند که در غروب یا طلوع خورشید ظاهر شوند، اما یک روز ابری به آنها اجازه می دهد تا بدرخشند.

پس از طوفان باران نیز می توان تصاویر زیبایی از رنگ های عمیق اشباع شده گرفت. حتی با ترسناک ترین آسمان ها، یک جنگل بارانی همیشه زنده و سبز به نظر می رسد. یک روش فوق العاده برای یک عکاس منظره، فراموش نکنید که فیلتر پلاریزه خود را بیاورید!

2) جداسازی جزئیات

اگرچه یک منظره باشکوه ممکن است در هنگام طلوع خورشید به بهترین شکل به نظر برسد، برخی از عکس‌های جزئیات محور در شرایط ابری خصوصا با دوربین کانن نیز به خوبی کار می‌کنند.

این تا حدی به این دلیل است که آسمان‌های ابری بسیار بد هستند. عکس‌ها به ندرت از داشتن یک حباب بدون خاصیت در بالای آن سود می‌برند. و حتی اگر برخی از آسمان‌های ابری هنوز در ابرها بافت دارند، مهم است که از خود بپرسید که آیا آنها به ترکیب شما کمک می‌کنند یا خیر. اگر آسمان جالب نباشد، به عکس شما زیبایی نمی بخشد.

نکات عکاسی منظره در نور بد

عکاسی منظره در نور بد

3) فوکوس کنید

نوع دیگری از جزئیات که برای روزهای خاکستری باید در نظر داشت، دنیای عکاسی ماکرو است.

آسمان ابری سایه‌های ملایمی ایجاد می‌کند که امکان دیدن رنگ‌ها و تن‌های واقعی یک سوژه را از نمای نزدیک فراهم می‌کند. البته برخی از عکاسان ماکرو ترجیح می دهند از فلاش دوربین کانن استفاده کنند، اما ابرها نیز می توانند به نور فوق العاده ای منجر شوند.

رنگ‌های صحنه‌های ماکرو طبیعتاً اشباع‌تر از صحنه‌های دور هستند، زیرا مه جوی کمی بین لنز و سوژه شما وجود دارد. با جستجوی اجسام زنده برای عکاسی از این واقعیت استفاده کنید. دنیای ماکرو پر از رنگ است.

اغلب، به دنبال یک طوفان باران، می توانید قطرات آب را نیز برای عکاسی پیدا کنید. الگوهای هندسی قطرات آب می تواند زیبا باشد و آنها سوژه های ایده الی در زیر آسمان ابری هستند.

عکاسی منظره در نور بد

4) نوردهی طولانی

با آسمان ابری، یک مسئله مهم این است که عکس های شما حس منحصر به فرد بودن را از دست می دهند. این مشکل به راحتی قابل حل است. باید از یک فیلتر با چگالی خنثی استفاده کنید.

یک فیلتر چگالی خنثی یک صفحه شیشه ای تیره است که به شما امکان می دهد از سرعت شاتر طولانی (چند ثانیه) حتی در طول روز استفاده کنید.

البته چنین فیلتری در هر صحنه ای کمکی نمی کند. برای بسیاری، در واقع، تقریباً هیچ تأثیری ندارد. اما وقتی چیزی در حال حرکت دارید مثل ابرها، آب و مردم، یک نوردهی طولانی می‌تواند تصویری غیرعادی را بدون توجه به نور ارائه دهد.

نوردهی طولانی همچنین بر رنگ هایی تأکید دارد که به سختی با چشم غیر مسلح دیده می شوند. اگر دوربین خود را طوری تنظیم کنید که قبل از سحر نوردهی طولانی داشته باشد، حتی در یک روز ابری، ممکن است از میزان رنگ در عکس های خود شگفت زده شوید.

برای یادگیری بیشتر درباره نوردهی در عکاسی به شما  مقاله تنظیماتی برای نوردهی بهتر را پیشنهاد می کنیم.

در انتهای مقاله “ عکاسی منظره در نور بد ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان