نمایندگی کانن - تنظیماتی برای نوردهی بهتر

تنظیماتی برای نوردهی بهتر

تنظیماتی برای نوردهی بهتر

آموزش تنظیماتی برای نوردهی بهتر

امروزه هر عکاس حرفه‌ای و حرفه‌ای باید بیاموزد که چگونه از نوردهی در عکاسی استفاده کند. وقتی برای اولین بار شروع به گرفتن عکس می کنید، ممکن است با دکمه های بی شمار و گزینه های منو در دوربین خود گیج شوید. با این حال، هیچ بهانه ای برای استفاده از نوردهی بد در دوربین وجود ندارد.

با درک نحوه نوردهی صحیح یک تصویر، می‌توانید عکس‌هایی با روشنایی ایده‌آل، از جمله سطوح بالایی از جزئیات، هم در سایه‌ها و هم در نواحی برجسته بگیرید. این مقاله نوردهی را با جزئیات توضیح می دهد و همچنین به شما کمک می کند سه تنظیمات مهم دوربین را درک کنید: سرعت شاتر، دیافراگم و ISO.

نوردهی در دوربین ها چیست؟

در عکاسی، نوردهی مقدار نوری است که به سنسور یا فیلم دوربین شما می رسد. این بخش مهمی از روشن یا تاریک بودن تصاویر شما است.

تنها دو تنظیم دوربین وجود دارد که بر روی “نور نورانی” واقعی یک تصویر تاثیر می گذارد: سرعت شاتر و دیافراگم . تنظیم سوم، ISO دوربین نیز بر روشنایی عکس‌های شما تأثیر می‌گذارد و درک آن نیز به همان اندازه مهم است. همچنین، می‌توانید با ویرایش عکس در نرم‌افزارهای پس‌پردازش مانند فتوشاپ در رایانه‌تان، آن را روشن یا تیره کنید.

به نظر اساسی می رسد، اما نوردهی موضوعی است که حتی عکاسان پیشرفته را گیج می کند. دلیل آن ساده است: برای هر صحنه، طیف وسیعی از تنظیمات سرعت شاتر، دیافراگم و ISO منجر به عکسی از روشنایی مناسب می شود. زمانی که بتوانید عکسی با روشنایی مناسب بگیرید، «مسلط نوردهی» ندارید. حتی حالت خودکار دوربین شما نیز در بیشتر مواقع این کار را انجام می دهد. درعوض، گرفتن نوردهی مناسب برای یک عکس مربوط به متعادل کردن این سه تنظیمات است تا بقیه عکس، از عمق میدان گرفته تا وضوح، خوب به نظر برسند.

تنظیماتی برای نوردهی بهتراگر واقعاً می‌خواهید بر نوردهی تسلط داشته باشید، خواندن در مورد آن کافی نیست. شما همچنین باید به میدان بروید و آموخته های خود را تمرین کنید. هیچ راه سریع و کثیفی برای به دست آوردن چنین مهارتی وجود ندارد. اما اگر بتوانید یک زمینه محکم ایجاد کنید، وقتی بیرون می روید و آن را برای خودتان تمرین می کنید، از مزیت بزرگی برخوردار خواهید شد. هدف این مقاله جامع این است که تمام اصول اولیه ای را که باید در مورد نوردهی بدانید به شما آموزش دهد .

سرعت شاتر

ما با یک خوب شروع می کنیم. سرعت شاتر خیلی سخت نیست. این فقط مقدار زمانی است که دوربین شما برای گرفتن عکس صرف می کند. این می تواند 1/100 ثانیه، یا 1/10 ثانیه، یا سه ثانیه یا پنج دقیقه باشد. برخی از افراد دوربین های سفارشی می سازند که چندین دهه طول می کشد تا یک عکس گرفته شود.

دوربین شما به شما اجازه نمی دهد یک عکس چندین دهه بگیرید. در عوض، طولانی‌ترین سرعت شاتر مجاز حدود 30 ثانیه است، اگرچه به دوربین شما بستگی دارد. برای مثال، در Nikon D850، می‌توانید از هر سرعت شاتر از 1/8000 ثانیه تا 30 ثانیه عکس بگیرید، همچنین می‌توانید یک حالت زمانی برای نوردهی‌های طولانی‌تر نیز داشته باشید. دوربین های دیگر معمولاً تنظیمات مشابهی را مجاز می دانند.

تنظیماتی برای نوردهی بهتر در پرتره

تنظیماتی برای نوردهی بهتربنابراین، چرا سرعت شاتر واقعا مهم است؟ دو دلیل اصلی وجود دارد:

اول ، همانطور که انتظار دارید، یک سرعت شاتر طولانی (چند ثانیه) مقدار زیادی نور را وارد می کند. اگر یک عکس معمولی در طول روز با سرعت شاتر 30 ثانیه بگیرید، تصویری کاملا سفید می گیرید. برعکس این نیز صادق است. سرعت شاتر سریع فقط به مقدار کمی نور اجازه ورود می دهد. اگر در شب با سرعت شاتر 1/8000 ثانیه عکس بگیرید، عکس کاملا سیاه می شود.

به سری نمونه های زیر نگاهی بیندازید. در اینجا، 1/25 ثانیه بیش از حد تاریک (“در معرض نوردهی نادرست”) و 1/3 ثانیه بسیار روشن (“بیش از حد نوردهی”) بود. این باید به شما ایده ای از تفاوت روشنایی با سرعت شاتر بدهد.

دیافراگم و نوردهی

هرچه دیافراگم شما بزرگتر باشد، عکس شما روشن تر است. نور بیشتری می گیرید. باز هم، شاگردان شما هم همینطور کار می کنند. آنها باز یا بسته می شوند تا مقادیر مختلف نور وارد شود. بنابراین، زمانی که سعی می کنید عکس را به درستی در معرض دید قرار دهید، توجه به تنظیمات دیافراگم بسیار مهم است.

تنظیماتی برای نوردهی بهتردیافراگم بزرگ نور بیشتری را وارد می کند. دیافراگم هایی مانند f/1.4 و f/2 عملاً به شما امکان می دهند در تاریکی ببینید. در طرف مقابل، یک دیافراگم کوچک مانند f/16 (با تیغه‌های دیافراگم تقریباً بسته) نور بسیار کمتری را وارد می‌کند. اگر سعی کنید از کهکشان راه شیری با f/16 عکس بگیرید، تصویر نهایی شما اساسا سیاه خواهد بود.

با تغییر تنظیمات دیافراگم و سرعت شاتر، می‌توانید دقیقاً مقدار نوری را که می‌خواهید ثبت کنید – و در نتیجه عکسی با نوردهی مناسب بگیرید. این همان چیزی است که دیافراگم را بسیار قدرتمند می کند.

در انتهای مقاله “ تنظیماتی برای نوردهی بهتر” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: جبران نوردهی ، درک نوردهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان