نمایندگی کانن - نکات برای عکاسی بهتر از منظره

نکات برای عکاسی بهتر از منظره

نکات برای عکاسی بهتر از منظره

آموزش نکات برای عکاسی بهتر از منظره

عکاسی منظره یک ژانر بسیار محبوب است و بسیاری از عکاسان آماتور سرگرمی های خود را با انجام آن شروع می کنند. با این حال، چیزهای بیشتری جز بیرون رفتن از یک مکان زیبا، قرار دادن دوربین روی صورت و کلیک کردن روی دکمه شاتر وجود دارد.

آیا بیرون رفته‌اید و چند عکس منظره گرفته‌اید، سپس متوجه شده‌اید که وقتی به خانه رسیده‌اید آنقدرها هم خوب به نظر نمی‌رسند؟ آیا وقتی بیرون می روید گم می شوید و نمی دانید از چه چیزی یا چگونه عکس بگیرید؟ در اینجا 10 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند عکاسی منظره بهتری داشته باشید.

 

نکات برای عکاسی بهتر از منظره

1- کار روی صحنه

یکی از کارهایی که می بینید بسیاری از عکاسان جدید انجام می دهند این است که به سمت یک صحنه می روند، یک عکس می گیرند و فکر می کنند کارشان تمام شده است. با این حال، یک فرد باتجربه‌تر عکس‌های بسیار بیشتری می‌گیرد و زمانی را صرف قدم زدن در اطراف و دیدن آنچه می‌تواند از آن صحنه به دست بیاورد، می‌گذراند.

به زوایای مختلف و ارتفاعات مختلف فکر کنید. با دیجیتال می توانید عکس های زیادی بگیرید و هزینه ای جز چند دقیقه برای شما نخواهد داشت. بنابراین روی صحنه کار کنید و ببینید چه چیز دیگری می توانید بدست آورید.

2 – خطوط و الگوهای پیشرو

این چیزی است که همه ما از ابتدا یاد می گیریم، یک خط اصلی پیدا کنید که بیننده شما را به تصویر بکشاند. نرده ها، جاده ها یا هر چیزی که شبیه یک خط است که از کنار کادر شروع می شود و افراد را به تصویر شما می برد. این دعوت به دیدن عکس است.

الگوها می توانند راهی عالی برای جلب توجه باشند. اگر در جایی متوجه الگویی شده اید و از آن عکس می گیرید، این احتمال وجود دارد که مخاطبان شما نیز آن را جالب بدانند. الگوها می توانند در هر جایی، در زمین، روی پوست درختان، نحوه کاشت آنها باشند. آنها می توانند جذاب باشند.

یادگیری نکات برای عکاسی بهتر از منظره

نکات برای عکاسی بهتر از منظره

3- زمان روز

این چیزی است که همه ما در ابتدا یاد می گیریم، زمان از روز مهم است. به زمان سال نیز بستگی دارد. اینجا در جنوب استرالیا می توانید در زمستان در تمام طول روز عکاسی کنید. خورشید هرگز در آسمان نیست، سایه‌ها ملایم هستند و زمان خوبی از سال برای عکس گرفتن است. از طرفی تابستان وحشتناک است. گرم است، نور خشن است، سایه‌ها واضح هستند و اغلب رنگ‌ها در تصاویر شما سفید به نظر می‌رسند.

به این فکر کنید که کجا هستید و چه زمانی از روز بهترین زمان برای عکس گرفتن است. برخی افراد صبح زود را ترجیح می دهند، افراد زیادی در اطراف نیستند، و شما می توانید قبل از شروع روز به آنچه می خواهید برسید. دیگران بعداً در روز ترجیح می‌دهند و اهمیتی ندارند که مکانشان را به اشتراک بگذارند.

برخی از مناطقی که می خواهید از آنها عکس بگیرید برای طلوع آفتاب بهتر هستند، زیرا ممکن است نتوانید غروب خورشید را در آنجا ببینید. یا ممکن است برعکس باشد. بسیاری از مناطق ساحلی در سواحل شرقی استرالیا به این معنی است که غروب خورشید تقریبا غیرممکن است، بنابراین باید زود بیدار شوید و به جای آن طلوع خورشید را هدف بگیرید.

نکات برای عکاسی بهتر از منظره

4- نگاه به پیش زمینه

اغلب هنگام گرفتن عکس های منظره، پیش زمینه فراموش می شود، اما گاهی اوقات چیزی که در مقابل شما قرار دارد دقیقاً همان چیزی است که برای قوی تر کردن تصویر خود به آن نیاز دارید.

برخی از تصاویر مناظر می توانند با اضافه کردن یک گیاه کوچک یا چیزی که در جلو، نزدیک به دوربین است، کمی جالب تر شوند. همچنین می تواند یک نقطه هدایت کننده به صحنه در پشت تصویر باشد.

5. زاویه منحصر به فرد

مشکل تکرار یک ترکیب بندی معروف این است که ما سبک منحصر به فرد خود را نداریم یعنی به احتمال زیاد قبلا کسی آن صحنه را در شرایط بهتری ثبت کرده است! دفعه بعد که به یک مکان عکاسی منظره  رفتید، تمام زوایا را بررسی کنید و سعی کنید چیز منحصر به فردی به دست آورید.

6.عکاسی مونوکروم

بعضی عکس های منظره وجود دارند که در حالت رنگی خیلی خوب از کار درمی آیند، در حالی که برخی دیگر برای سیاه و سفید ساخته شده اند.

7. استفاده از فیلتر ها

انواع مختلف فیلترها  وجود دارد که به شما کمک می کنند تا عکس های خود را بهتر کنید. با این حال، سه فیلتر کلیدی که ما برای عکاسی منظره توصیه می کنیم فیلتر پلاریزه ، فیلتر ND و فیلتر ND کاهنده تدریجی می باشند.

8. ایجاد تغییر

دفعه بعد که برای عکاسی بیرون می روید، اگر به دنبال یک تغییر منحصر به فرد در عکس های منظره خود بودید، یک آینه با خود به همراه ببرید!

با انعکاس و ترکیب دو صحنه جداگانه با یکدیگر، می توانید هنر ترکیب بندی و دستکاری را بدون نیاز به استفاده از ی ویرایش عکس ایجاد کنید.

9. استفاده از لنز واید

این لنزها یک فضای کاملا باز و وسیع را به شما نشان می‌دهند. این لنزها عمق میدان وسیع‌تری به شما می‌دهند و از آنجایی که اجازه عبور نور بیشتری را می‌دهند، می‌توانید از سرعت شاتر بالاتری هم استفاده کنید

10. استفاده از قانون یک سوم

برای استفاده از قانون یک سوم هنگام گرفتن گرفتن عکس از طبیعت ، چهار خط افقی و دو خط عمودی را تصور کنید که نه مربع یکسان می‌سازند. ممکن است قرار دادن نقطه کانونی در مرکز تصویر، هنگام عکاسی از بعضی منظره ها، عکس‌های زیبایی بسازد اما قرار دادن سوژه خارج از مرکز و روی یکی از نقاط تقاطع خطوط تخیلی ذکر شده، اغلب اوقات باعث خلق تصاویر زیباتری خواهد شد.

11.به تصویر کشاندن حرکات

اگر با آب روان کار می‌کنید، می‌توانید با انتخاب زمان نوردهی بالا، افکت آب سفید ایجاد کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از حالت اولویت شاتر و انتخاب زمان نوردهی 2 ثانیه یا بالاتر است.

نکات برای عکاسی بهتر از منظره

در انتهای مقاله “ نکات برای عکاسی بهتر از منظره ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

یک نظر برای “نکات برای عکاسی بهتر از منظره

  1. Pingback: نحوه شارپ شدن مناظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان