نمایندگی کانن - نکات عکاسی در ساحل

نکات عکاسی در ساحل

نکات عکاسی در ساحل

اموزش نکات عکاسی در ساحل

اگر عاشق ساحل هستید، طبیعی است که بخواهید عکس های تجربیات خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا لحظات مورد علاقه خود را مدت ها پس از پایان تعطیلات خود به یاد آورید.

اما ثبت زیبایی ساحل در عکس همیشه آسان نیست. ممکن است از نور خورشید، آب و شن لذت ببرید، اما دوربین شما در آن شرایط بهترین عکس ها را نمی گیرد. در اینجا چند نکته برای عکاسی از ساحل آورده شده است تا مطمئن شوید که جلسه عکاسی بعدی شما عکس های باکیفیتی تولید می کند.

 همیشه به صورت RAW عکاسی کنید

دو فرمت اصلی عکس موجود در یک دوربین دیجیتال JPG و RAW هستند. RAW نسخه غیر فشرده یک فایل تصویری است. هر سازنده دوربین نوع فرمت فایل RAW خود را دارد. وقتی با فرمت RAW عکس می گیرید، تمام داده های تصویر را نگه می دارید. این بدان معناست که می توانید به راحتی عکس های خود را در پس پردازش ویرایش کنید.

تیراندازی در آب و نور خورشید به مهارت فوق العاده ای نیاز دارد. عکاسی با فرمت RAW به شما امکان می دهد نوردهی بیش از حد و کم نور را که منجر به عکس های ضعیف می شود، برطرف کنید.

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

اگرچه ممکن است از تماشای امواجی که به ساحل برخورد می کنند لذت ببرید، ممکن است بهترین عکس را نگیرد. دلیل؟ هیچ نقطه کانونی وجود ندارد یک نقطه کانونی می تواند چیزی به سادگی یک صندلی یا یک پوسته باشد.

توجه بیننده را جلب می کند و زمینه ای را برای عکس فراهم می کند. داستانی را بیان می کند و چیزها را جالب نگه می دارد. سعی کنید در برخی از عکس های طبیعت خود روی یک نقطه کانونی تمرکز کنید و تفاوت را متوجه شوید.

 از فلاش استفاده کنید

شاید فکر کنید استفاده از فلاش در ساحل عجیب است، اما جالب است بدانید که می توانید با فلاش عکس های عالی بگیرید.
استفاده از فلاش تکنیک بسیار خوبی برای عکاسی در ساحل است. این کار به دو دلیل انجام می شود: زمانی که نور کمتر است، فلاش به نوردهی بهتر عکس کمک می کند و زمانی که سایه های زیادی در داخل صورت سوژه وجود دارد، می توان از آن به عنوان نور پرکننده استفاده کرد. زمانی که خورشید در ارتفاع بسیار بالایی قرار دارد و نور تقریباً به صورت عمودی می تابد، ابروها و بینی سوژه سایه هایی را روی صورت آنها ایجاد می کند که کاملاً جذاب نیستند و عکس های شما را خراب می کنند.

در مناطق باز مانند ساحل، توصیه می کنیم از فلاش خارجی استفاده کنید. این فلاش بسیار قدرتمند است و به شما کمک می کند عکس های با کیفیتی در ساحل بگیرید. علاوه بر این می توانید فلاش خارجی را بچرخانید و به جای تابش مستقیم نور به سوژه، انعکاس نور آنها به سوژه برسد.
هنگام استفاده از فلاش، آن را مستقیماً به سوژه نتابید. زیرا نور می تواند بسیار روشن و ضعیف باشد. با این حال، باید نور را طوری روشن کنید که انعکاس با سوژه شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اغلب برای تابش نور به دیوارها یا سقف ها برای عکاسی در فضای داخلی استفاده می شود.

نمایش نورها در ساحل می تواند دشوار باشد زیرا فضای محدودی دارید. در این شرایط می توانید از فلاش دیفیوزر استفاده کنید. انواع مختلفی از دیفیوزرها از کوچک تا بزرگ در بازار موجود است. استفاده از انواع بزرگ این محصول در شرایط وزش باد بسیار دشوار است. به دلیل برخورد هوا با دیفیوزر، راحتی زیادی را از دست خواهید داد. بنابراین بهتر است همیشه یک دیفیوزر کوچک همراه داشته باشید که بتوانید در روزهای بادی از آن استفاده کنید.

آموزش نکات عکاسی در ساحل

10Best Coronado Island sunset 54 990x660 e1660378949955

از ساعت طلایی استفاده کنید

احتمالاً عاشق تماشای طلوع یا غروب خورشید در ساحل هستید، و معلوم است که آن «ساعت‌های طلایی» بهترین زمان‌ها برای عکس گرفتن است.

«ساعت طلایی» زمانی است که اندکی پس از طلوع خورشید و اندکی قبل از غروب آفتاب که آسمان قرمزتر و نرم‌تر از زمانی است که خورشید طلوع می‌کند. در این زمان از روز، عکس‌ها کمتر با نوردهی بیش از حد ظاهر می‌شوند. عکاسان آن را مطلوب ترین زمان روز برای عکاسی از طبیعت می دانند.

دمنده هوا و پارچه لنز به همراه داشته باشید

شن و ماسه و تجهیزات گران قیمت دوربین با هم خوب نیستند. به خصوص در مورد لنز ها و سنسو رهای گرانب ها. خرید یک دمنده هوا با کیفیت و تعدادی پارچه لنز برای کیف دوربین خود را در نظر بگیرید. این ابزارها به شما کمک می کنند شن و غبار مزاحم را از تجهیزات خود دور نگه دارید. اگر لنز خود را به طور منظم تمیز کنید، بعداً قطرات آب و لکه های شن کمتری را ویرایش خواهید کرد.

از سه پایه استفاده کنید

با استفاده از یک سه پایه با کیفیت، می توانید نوردهی طولانی تری را با سرعت شاتر کمتر ثبت کنید. سه‌پایه‌ها در نور کم نیز کمک می‌کنند، زمانی که احتمال بیشتری برای گرفتن تصاویر تار دارید. هنگام تماشای غروب خورشید یکی را با خود ببرید. اگر می خواهید حرکت ابرها یا آب را به تصویر بکشید، سه پایه نیز به شما کمک خواهد کرد.

 از مردم در عکاسی از ساحل استفاده کنید

استفاده از مردم و شلوغی در عکس‌ها طرفداران زیادی ندارد اما به نظر ما گنجاندن آدم‌ها داخل کادر تصویر ایده خیلی خوبی است. به دنبال افرادی بگردید که به ظاهر جذابی دارند ولی سعی کنید به شکلی عکس بگیرید که قیافه‌ی آن‌ها مشخص نباشد. اکثر افرادی که در ساحل هستند لباس شنا به تن دارند و دوست ندارند از آن‌ها عکسی گرفته شود و یا به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شود.
شما می‌توانید از فاصله دور یا از پشت سر عکاسی کنید یا بخشی از بدن سوژه را به تصویر بکشید. همچنین عکاسی ضد نور هم یک ایده خیلی خوب برای عکاسی است. شما هزاران موقعیت مختلف در اختیار خواهید داشت.
در صورتی هم که می‌خواهید یک پرتره قابل تشخیص از یک فرد غریبه بگیرید می‌توانید این کار را انجام دهید اما قبل از آن باید از سوژه اجازه بگیرید و مطمئن شوید که مشکلی با گرفته شدن عکسشان ندارند. در مورد عکاسی در ساحل این موضوع خیلی مهم است زیرا مطمئنا دوست ندارید از کسی عکس بگیرد که ممکن است از این کار شما عصبانی یا ناراحت شود.

بررسی نکات عکاسی در ساحل

نکات عکاسی در ساحل

از فیلترهای پلاریزه استفاده کنید

فیلترهای پلاریزه رنگ آبی را افزایش می دهند، سایه ها را تیره می کنند و تابش نور را از سطوح بازتابنده سرکوب می کنند. این یک سرمایه گذاری ارزشمند است. به خصوص اگر در حال عکاسی در اواسط روز هستید که می تواند عکاسی ساحلی شما را متحول کند.

اگر در «ساعت طلایی» عکس نمی‌گیرید، برای جلوگیری از نوردهی بیش از حد و افزایش رنگ‌ها، از فیلتر پلاریزه استفاده کنید.

 با سرعت شاتر بازی کنید

سه پایه خود را بگیرید و سرعت شاتر را دستکاری کنید تا ظاهر آب و ابرها را کاهش دهید. اگر یک نقطه کانونی دارید (یک صندلی خالی ساحلی، یک اسکله سنگی)، می توانید انواع جلوه های حرکتی جالب را در اطراف آن ایجاد کنید.

درک سرعت شاتر ممکن است مشکل باشد. از سرعت شاتر حدود 30 ثانیه استفاده کنید و آب باید کاملا محو شود. وقتی منابع نور زیادی دارید باید از سرعت شاتر طولانی استفاده کنید.

از لنز واید استفاده کنید

عکاسان حرفه ای منظره از لنزهای زاویه باز استفاده می کنند تا پیش زمینه را بزرگتر نشان دهند و بیننده را به داخل بکشانند و حس عمق را ایجاد کنند. محدوده کانونی وسیع بر اجسام در پیش زمینه تاکید می کند و حس عمقی را ایجاد می کند که لنزهای دیگر نمی توانند با آن مطابقت داشته باشند.

رعایت نکات عکاسی در ساحل

نکات عکاسی در ساحل

از نظر عملی، یک لنز با زاویه باز، پیش زمینه را بزرگتر نشان می دهد. این پرسپکتیو بیننده را به تصویر می کشاند و به شما در ایجاد عمق کمک می کند. قانون لنزهای زاویه باز “کم و نزدیک” را دنبال کنید. نقطه کانونی را در پیش زمینه تا حد امکان نزدیک و پایین بگیرید.

فقط عکس های عالی نگیرید، آنها را به چیزی تبدیل کنید که بتوانید برای یک عمر آن را نگه دارید. عکس‌ها می‌توانند به شما کمک کنند پس از سفر، یادگاری‌های عالی بسازید.

 از جزئیات عکاسی کنید

معمولاً وقتی به عکاسی از ساحل فکر می کنیم، به مناظر زیبا و مناظر وسیع فکر می کنیم، اما فراموش نکنید که به زیر پای خود نگاه کنید. گاهی اوقات گرفتن عکس های نزدیک بهتر از عکس های زاویه باز است. تغییر زاویه دید به شما امکان می دهد عکس های کاملا متفاوتی بگیرید. به دنبال صخره ها، صدف ها، ردپاها و قلعه های شنی بی نظیر باشید.

عکاسی خانوادگی در ساحل را فراموش نکنید

ساحل بهترین پس زمینه برای هر نوع عکاسی است. بسیاری از ما تابستان را با ساحل و اوقات خوش می‌دانیم. بنابراین، ساحل مکان مناسبی برای عکس های خانوادگی است. کودکان می توانند در شن بازی کنند و آن را دوست داشته باشند. بنابراین، شما این فرصت را دارید که از کودکان در حالی که خوشحال هستند عکس بگیرید.

بزرگسالان نیز در ساحل بسیار بازیگوش تر از زمانی هستند که مثلاً در محیط های شهری یا آتلیه های عکاسی هستند. در چنین جایی احتمال اینکه همدیگر را در آغوش بگیرند، یا با هم در ساحل بدوند، بسیار زیاد است. اگر شرایط آب و هوایی مناسب است، می توانید از آنها در حالی که در آب هستند عکس بگیرید.

در انتهای مقاله “ نکات عکاسی در ساحل ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان