نمایندگی کانن - بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

اگر بخواهید از 100 متخصص در مورد بهترین لنز برای عکاسی پرتره بپرسید ، احتمالاً 100 پاسخ مختلف دریافت خواهید کرد. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، و راه های زیادی برای عکاسی پرتره وجود دارد که مرتب کردن همه اطلاعات و یافتن لنز مناسب برای شما دشوار است.

با این حال، لنزهایی وجود دارند که به طور مداوم به سمت بالا می روند. آنها نتایج عالی را برای هر کسی که عکس پرتره می گیرد ایجاد می کند. آنها از نظر قیمت، اندازه، فاصله کانونی و حتی کاربردی بودن بسیار متفاوت هستند، اما اگر به دنبال یک لنز پرتره عالی هستید، قطعاً لنزی در این لیست وجود خواهد داشت که دقیقاً آنچه را که نیاز دارید ارائه می دهد.

هنگام تعیین لنز مناسب عکاسی پرتره، ابتدا مشخص کنید که عکاسی پرتره برای شما چه معنایی دارد. آیا هد شات می گیرید ؟ پرتره های تمام بدن؟ ضربات گروهی ؟ عکس های پرتره صادقانه ؟ مطمئن شوید که به جای علایق یک عکاس پرتره معمولی، لنزی را انتخاب کنید که با علایق شما مطابقت دارد.

معرفی بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

 

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

ویژگی های بهترین لنزها برای عکاسی پرتره

  • فاصله کانونی طولانی

هنگام انتخاب لنز برای پرتره، فاصله کانونی طولانی یک نیاز مهم است. فاصله کانونی بیشتر به شما امکان می دهد به عقب برگردید و ترکیب بندی های محکم تری ایجاد کنید.

  • دیافراگم

بهترین دیافراگم برای عکاسی f/4.0 یا بیشتر است. هرچه لنز بازتر باشد، عمق میدان عمیق‌تر می‌شود و عقب‌رفتن لنز برای آن سخت‌تر می‌شود. با این حال، عمق میدان کم را می توان با استفاده از ترفندهای دیگر با لنز و دیافراگم ایجاد کرد.

  • بوکه

کلمه بوکه از یک فرهنگ لغت ژاپنی گرفته شده است. در عکاسی به کیفیت افکت خارج از فوکوس در عکس اشاره دارد. برای به دست آوردن بهترین بوکه، به لنزی با دیافراگم صحیح و فوکوس واضح نیاز دارید، حتی زمانی که لنز کاملا باز است.

نکته ای در مورد این لیست برای افرادی که با عکاسی پرتره آشنایی ندارند: بسیاری از این لنزها لنزهای پرایم هستند، به این معنی که آنها فقط یک فاصله کانونی دارند. این با لنزهای کیت متفاوت است، که اغلب دارای قابلیت بزرگنمایی و بزرگنمایی هستند. پس چرا با لنز پرایم به زوم بروید؟ Prime ها چند مزیت کلیدی دارند: دیافراگم بزرگتر برای ورود نور بیشتر و وضوح بیشتر. برای عکاسان پرتره، معاوضه به طور کلی ارزش آن را دارد، و در حالی که این لنزها را می توان برای عکاسی همه منظوره استفاده کرد، آنها واقعا برای جلسات پرتره مناسب هستند.

Canon EF 85mm f/1.4L IS USM بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

Canon EF 85mm f/1.4L IS USM در بین عکاسان پرتره به دلیل وضوح خیره کننده و همچنین تطبیق پذیری بسیار مورد احترام است. این مدت‌ها مورد علاقه تیراندازان کانن بوده و دلیل خوبی هم دارد: فاصله کانونی 85 میلی‌متری برای عکس‌های سر و عکس‌های متوسط، به‌علاوه عکس‌های تمام بدن و گروهی نیز عالی است.

سبک است، اندازه معقولی دارد و برای مقاومت در برابر عناصر و همچنین برخی از ریزش ها و سقوط ساخته شده است. من عکاسان پرتره حرفه ای را می شناسم که از این لنز به طور انحصاری استفاده می کنند، حتی بر روی گزینه های دیگری که در اختیار دارند مانند 70-200 میلی متر f/2.8.

یکی از مزیت‌های کلیدی این لنز خاص تثبیت‌کننده تصویر داخلی آن است که هنگام نگه‌داشتن دستی در سرعت‌های شاتر پایین‌تر بسیار مفید است .

اگرچه دیافراگم f/1.4 می‌تواند مقدار زیادی نور وارد کند و بنابراین به شما امکان می‌دهد از سرعت شاتر بالا در نور کم استفاده کنید، من معمولاً از پرتره‌های کاملا باز عکس نمی‌گیرم زیرا عمق میدان بسیار مشکل است. با این لنز می توانید به راحتی در 1/30 ثانیه عکاسی کنید و تصاویر واضحی بگیرید (با فرض اینکه سوژه های شما کاملاً ثابت باشند!). در مورد لنزهای پرتره واقعاً راه حل یکسانی وجود ندارد، اما این یکی بسیار نزدیک است.

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

Canon EF 50mm f/1.2L USM بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

این لنز Canon 50mm f/1.2 در سال 2007 معرفی شد و جایگاه خود را در بین بهترین لنزهای پرتره به یک دلیل بسیار خوب به دست آورده است: این لنز بازترین دیافراگم را در بین لنزهای موجود در این لیست دارد، به این معنی که می توانید از آن در موقعیت های بسیار چالش برانگیز استفاده کنید.

نور بسیار کم به علاوه، اگر عمق میدان بسیار کم را ترجیح می دهید، در اینجا نمی توانید اشتباه کنید. آب بندی آن در برابر آب و هوا به این معنی است که لازم نیست نگران رطوبت یا گرد و غبار باشید که عکس های شما را خراب می کند و فوکوس خودکار سریع و قابل اعتماد است. تصاویر واضح هستند، محو شدن پس‌زمینه زیبا هستند، و لنز به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند به هر جایی ببرد.

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

من در توصیه کامل این لنز برای عکاسی پرتره تردید دارم، زیرا به طور کلی یک لنز 50 میلی‌متری f/1.8 با کسری از هزینه مناسب شماست. با این حال، عکاسان پرتره زیادی وجود دارند که به فاصله کانونی 50 میلی‌متری سوگند یاد می‌کنند، و شکست دادن این لنز کلاسیک و ساده دشوار است.

کانن یک لنز 50 میلی‌متری f/1.2 مشابه برای دوربین‌های بدون آینه خود دارد، اما تقریباً دو برابر این دوربین گران‌تر است. اگر در عکاسی پرتره تازه کار هستید، لنز 50 میلی‌متری f/1.8 عالی کار می‌کند، اما اگر می‌خواهید بهترین عکس‌های 50 میلی‌متری ارائه دهد، این لنز در بالاترین سطح (یا نزدیک به آن) قرار دارد.

Canon RF 85mm f/1.2L USM بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

Canon RF 85mm f/1.2L USM طراحی جدیدی برای سیستم RF جدید Canon است. بنابراین اگر صاحب یک EOS R5 یا EOS R6 هستید، این لنز برای شما مناسب است. بزرگترین USP این لنز دیافراگم باورنکردنی f/1.2 آن است. این لنز 3 استاپ سریعتر از یک لنز f/3.5 است و در هر شرایط نوری می تواند نور بیشتری را نسبت به سایر لنزها جذب کند.

با این حال، این لنز یک اشکال اساسی نیز دارد. هنگامی که به صورت گسترده عکاسی می کنید، عمق میدان بسیار کم است. کنترل چنین عمق میدان نازکی کار آسانی نیست. حتی کوچکترین حرکت دست یا حرکت یک جسم می تواند بر وضوح تأثیر بگذارد.

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

Canon RF 28-70mm f/2L USM بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

برخی از عکاسان میدان دید وسیع را ترجیح می دهند، برخی دیگر لنزهای باریک تر را ترجیح می دهند. این لنز می تواند هر دو جنبه را برآورده کند. این لنز که برای دوربین‌های بدون آینه RF Canon طراحی شده است، با دیافراگم f/2 به جای دیافراگم f/2.8 معمولی که در لنزهای زوم مشابه یافت می‌شود، از بسیاری از همتایان خود بهتر عمل می‌کند.

لنز در فاصله کانونی بسیار شارپ است، فوکوس خودکار سریع و قابل اعتمادی دارد و همچنین دارای یک حلقه کنترل است که می توان تنظیماتی مانند دیافراگم و ISO را با آن دستکاری کرد. اگر با دوربین بدون آینه کانن، مانند لنز نوردهی طولانی، عکاسی می‌کنید و می‌خواهید لنز یک اندازه داشته باشید، این لنز بهترین انتخاب است.

بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره

با این حال، شیشه عالی تنها یکی از اجزای عکاسی پرتره است. انبوهی از عناصر دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله نورپردازی ، ترکیب بندی ، ژست گرفتن ، استفاده از وسایل و فقط شناخت مشتریان خود. در اینجا در dPS، ما منابع زیادی برای عکاسان پرتره داریم که هزینه آنها بسیار کمتر از یک لنز جدید است، بنابراین قبل از اینکه دستمزد بعدی خود را با تجهیزات دوربین بیشتری رها کنید، استعداد خود را با مقداری آموزش و آموزش ارتقا دهید. ممکن است از آنچه می توانید با وسایلی که در حال حاضر دارید انجام دهید شگفت زده شوید!

در انتهای مقاله ” بهترین لنز ها برای عکاسی پرتره ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان