نمایندگی کانن - عکاسی از کودکان

عکاسی از کودکان

عکاسی از کودکان

آیا برای گرفتن عکس های خوب از کودکان و نوزادان تلاش می کنید؟ عکاسی از کودکان می تواند چالش برانگیز باشد. اما به طور باورنکردنی پاداش نیز دارد. پس چگونه می توان از کودکان عکس های زیبا گرفت؟ چگونه می توان جادوی دوران کودکی را در یک عکس ثبت کرد؟ در این آموزش از سایت کانن، چند راز حرفه ای برای گرفتن عکس های جادویی از کودکان و نوزادان را کشف خواهید کرد.

پیشنهاد خرید
اسمو e1631196409866

اسمو پلاس

مشاهده محصول

نکات مهم در عکاسی از کودکان

1. مکانی را برای عکاسی خود انتخاب کنید

البته کودک مهمترین عنصر در عکس شماست. اما شما همچنین باید مکانی را برای عکسبرداری خود انتخاب کنید. حتی اگر پس‌زمینه اغلب در یک عکس پرتره تار به نظر می‌رسد ، همچنان بخش مهمی از تصویر نهایی است.

بنابراین چه چیزی یک مکان عالی برای عکاسی از کودکان را ایجاد می کند؟

خبر خوب اینجاست:

شما در واقع می توانید از پیش پا افتاده ترین محیط ها جادو بسازید. نکات کلیدی که باید در نظر بگیرید جزئیات، بافت و رنگ است.

آموزش جامع نکات عکاسی از کودکان و نوزادان

به دنبال پس زمینه ای باشید که جزئیات را به عکس شما اضافه کند. اگر هیچ جزئیات یا بافتی وجود نداشته باشد، چیزی برای ایجاد آن تاری پس زمینه زیبا نخواهید داشت.

مکان های عالی در فضای باز شامل ساحل، جنگل، یا یک زمین باز است. شما همچنین می توانید در محیط های شهری با استفاده از ساختمان ها برای افزودن جزئیات به پس زمینه عکاسی کنید.

هنگام انتخاب مکان، در نظر بگیرید که چگونه محیط اطراف ممکن است به عنصر داستان سرایی عکس شما اضافه کند. همچنین می خواهید رنگ پس زمینه مکمل سوژه باشد. این بدان معنی است که ممکن است لازم باشد در مورد رنگ لباس سوژه خود فکر کنید.

نکات بسیار مهم در عکاسی کودک و ایده های عالی

به عنوان مثال، اگر از یک زمین سبز یا درختان عکس می‌گیرید، می‌توانید با پوشاندن رنگ متضاد مانند قرمز، سوژه خود را برجسته کنید. در حال حاضر، انتخاب یک پس زمینه خوب مهم است. اما شما همچنین به نور عالی نیاز دارید. برای کشف چگونگی گرفتن نور باورنکردنی هنگام عکاسی از کودکان، ادامه مطلب را بخوانید.

2. در نور طبیعی عکس بگیرید

نور خوب کیفیتی جادویی به عکس های شما می بخشد. یک مکان می تواند در انواع مختلف نور کاملاً متفاوت به نظر برسد و انواع خاصی از نور در مورد سوژه شما نسبت به سایرین جذاب تر هستند. بنابراین، چه نوع نوری برای عکاسی از کودکان بهترین است؟

اول از همه، من عاشق عکاسی در نور طبیعی روز هستم. نیازی به چراغ های استودیویی گران قیمت یا تفنگ های فلاش نیست و بهترین نوع نور، نور نرم یا پراکنده است. این نوع نور جزئیات را نرم می کند و روی پوست جذاب است. همچنین حال و هوای کلی عکس را ملایم می کند که برای عکاسی از کودکان عالی است.

ایده عکاسی از کودک

بنابراین، چگونه مطمئن می شوید که نور در عکس های پرتره شما ملایم است؟ اول، می توانید در طول یک ساعت قبل از غروب آفتاب عکاسی کنید. وقتی خورشید در آسمان پایین است، نور ملایم است و رنگ ها به زیبایی گرم می شوند.

با این حال، این زمان از روز همیشه بهترین زمان برای کودکان نیست. اگر غروب آفتاب نزدیک زمان خواب باشد، بعید است که کودک شادی برای عکاسی داشته باشید!

بنابراین، گزینه دیگر این است که در صبح زود عکس بگیرید – قبل از اینکه خورشید در آسمان خیلی بلند شود. هنگامی که خورشید در آسمان است، سایه های خشن روی سوژه خود خواهید دید. و نور شدید باعث می شود کودک چشمانش را نگاه کند.

اگر در اواسط روز نیاز به عکاسی دارید، منطقه ای با سایه روشن پیدا کنید.

عکاسی کودک در طبیعت

به عنوان مثال، می توانید سوژه خود را در زیر درختان یا درختچه ها قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که کودک در یک محفظه نوری قرار دارد که توسط شاخ و برگ یا درختان بالا پخش می شود. (شما نمی خواهید کودک در سایه تاریک باشد.) من این را “تکنیک نورافکن” می نامم. و برای روشن کردن سوژه شما در وسط روز عالی است.

فقط مواظب باشید که سایه های نور کمرنگ روی صورت یا سر کودک نیفتد. البته ابر و مه نور را پخش و ملایم می کند. بنابراین حتی در هوای بد نیز می توانید پرتره های زیبایی را با فضایی ملایم و رویایی ثبت کنید. برای عکاسی در فضای داخلی، تنها چیزی که نیاز دارید یک اتاق با پنجره است.

فقط مطمئن شوید که نور مستقیم خورشید وارد نمی شود زیرا این می تواند سایه های خشن روی سوژه شما ایجاد کند. به یاد داشته باشید، شما می خواهید نور نرم و یکنواخت باشد.

اگر در نور طبیعی ملایم عکاسی کنید، عکس های شما خیره کننده خواهند بود!

3. از نور پس زمینه یا نور جانبی برای عکاسی کودکان استفاده کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که بهترین کار این است که هنگام عکس گرفتن، خورشید را پشت سر خود داشته باشید. اما برای پرتره های زیبای کودک، این مورد صادق نیست.

اگر خورشید پشت سر شما باشد، مستقیماً به صورت سوژه شما می تابد. این باعث می‌شود که کودک چشم‌های خود را نگاه کند – و شما قطعاً این را نمی‌خواهید. نور زیاد روی صورت سوژه شما نیز می تواند منجر به نوردهی بیش از حد پوست (بیش از حد روشن) شود.

بنابراین باید نور را نسبت به سوژه خود در کجا قرار دهید؟

من عاشق نور پس زمینه سوژه هایم هستم. این بدان معناست که نور از پشت کودک می آید. نور پس زمینه باعث ایجاد تصاویر جادویی با درخشش فوق العاده در اطراف سوژه شما می شود.

عکاسی نوزاد پسر‬‎ عکاسی نوزاد پسر

برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که خورشید بر صحنه تسلط ندارد. می توانید خورشید را پشت سوژه خود یا پشت اشیاء دیگر در صحنه قرار دهید. یا عکس خود را طوری بسازید که خورشید کمی خارج از کادر باشد.

به حرکت در اطراف ادامه دهید و زاویه عکاسی خود را تغییر دهید تا زمانی که موقعیتی مناسب پیدا کنید. عکاسی از پایین یک راه عالی برای جلوگیری از نور خورشید در زمانی که سوژه در آسمان پایین است، می باشد. عکاسی به سمت نور روشن گاهی اوقات می تواند منجر به ظاهر شدن سوژه شما به صورت یک شبح شود. اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید مطمئن شوید که سوژه جلوی نور خورشید را گرفته است.

همچنین باید تنظیمات اندازه‌گیری دوربین خود را روی نقطه‌سنجی تنظیم کنید. سپس مطمئن شوید که نقطه فوکوس را روی صورت سوژه تنظیم کرده اید. سپس دوربین به درستی برای چهره کودک نوردهی می کند.

اگر سوژه شما همچنان به صورت یک شبح تیره به نظر می رسد، موقعیت خود را طوری تغییر دهید که خورشید از یک طرف سوژه را روشن کند. به این نورپردازی جانبی می گویند. و اگر عکاسی به سمت خورشید چالش برانگیز است، این یک راه عالی برای روشن کردن سوژه هایتان است.

به یاد داشته باشید، جهت نور می تواند تفاوت زیادی در عکس های شما ایجاد کند. بنابراین، همیشه توجه داشته باشید که نور از کجا می آید. و موقعیت عکاسی را انتخاب کنید که سوژه از پشت یا کنار روشن شود.

 نکات عکاسی کودک

4. شامل برخی از لوازم جالب

لوازم جانبی ابزار فوق العاده ای برای بهبود عکاسی کودکان شما هستند. آنها جذابیت بصری را به عکس های شما اضافه می کنند. آنها به شما کمک می کنند تا داستانی را تعریف کنید. و در طول عکاسی، نوزادان و کودکان بزرگتر را سرگرم می کنند.

بنابراین، چه نوع وسایلی برای عکاسی کودکان به خوبی کار می کنند؟ هنگام عکاسی از نوزادان، به وسایلی برای ژست گرفتن از نوزاد نیاز دارید. این می تواند یک کاسه، یک سبد یا حتی یک کوسن باشد که با یک پتوی نرم پوشیده شده است. سپس می توانید از وسایل دیگر مانند گل یا اسباب بازی های نرم برای تزئین صحنه استفاده کنید.

نکات مهم در عکاسی نوزاد و کودک

برای نوزادان و کودکان بزرگتر، وسایل مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. نمونه های عالی عبارتند از اسباب بازی ها، خرس های عروسکی، بادکنک ها، کیک ها، فانوس ها و گل ها.

سعی کنید لوازم جانبی را متناسب با زمینه نگه دارید. به عنوان مثال، اگر در ساحل عکاسی می کنید، به سوژه خود پوسته های بزرگ بدهید تا با آنها بازی کند. اگر کودک اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را دارد، می‌تواند آن را همراه خود بیاورد تا از آن به عنوان یک تکیه‌گاه در عکس استفاده کند.

هنگام انتخاب لوازم جانبی برای عکسبرداری، به رنگ و نحوه ظاهر آن در تصویر نهایی فکر کنید. لوازمی که با طرح رنگ کلی عکس ترکیب می شوند عالی هستند. اما شما همچنین می توانید از لوازم جانبی برای اضافه کردن رنگ متضاد استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که لوازم جانبی می توانند بسیار ساده باشند. اما می توانند تاثیر زیادی در تصویر نهایی داشته باشند. بنابراین وسایل خود را با دقت انتخاب کنید. و مطمئن شوید که آنها به داستان عکس اضافه می کنند.

نکات بسیار مهم عکاسی از کودکان

5. حالت ها و احساسات طبیعی را ثبت کنید

گرفتن ژست گرفتن از کودکان برای عکس گرفتن دشوار است. و معمولا منجر به ژست های غیر طبیعی و لبخندهای اجباری می شود. بنابراین چگونه می توانید حالت ها و حالت های طبیعی را که احساسات واقعی دوران کودکی را نشان می دهد، ثبت کنید؟

ترفند این است که از سوژه خود نخواهید ژست بگیرد یا لبخند بزند! در عوض، سعی کنید با دستورات ساده و تشویق کننده به کودک راهنمایی کنید.

عکاسی کودکان چیست؟ Children Photography

با صحبت آرام با آنها احساس راحتی کنید. به آنها بگویید که با هم سرگرمی خوبی خواهید داشت. از آنها سوال بپرسید. آنها را به بازی تشویق کنید. هنگامی که کودک احساس راحتی کرد، به طور طبیعی تر شروع به حرکت می کند. و شما می توانید هنگام بازی آنها شادی و احساسات واقعی را به تصویر بکشید.

البته، برای عکاسی از نوزاد، باید خودتان از کودک ژست بگیرید. برای بهترین نتیجه، شما می خواهید که کودک بخوابد. این به شما این امکان را می دهد که آرامش آن چند هفته اول پس از تولد آنها را به تصویر بکشید.

به آرامی کودک را روی یک پتوی نرم بخوابانید. آنها را به سمت بالا جمع کنید، دست ها و پاهایشان را در معرض دید قرار دهید. یا کودک را در یک پتو بپیچید و فقط صورت و دستان او را نشان دهید.

یک ترفند خوب ژست گرفتن این است که دست های کودک را زیر چانه قرار دهید تا سر او را نگه دارید. هنگامی که کودک در موقعیت مناسب قرار گرفت، عکس های زیادی از زوایای مختلف بگیرید. این به شما این امکان را می دهد که از یک ژست عکس های مختلفی بگیرید.

اصول عکاسی کودک و یادگیری برخی از نکات کاربردی آن

6. لنز یا فاصله کانونی مناسب را انتخاب کنید

بهترین لنز دوربین برای عکاسی پرتره کودکان چیست؟ در چه فاصله کانونی باید عکاسی کرد؟ در واقع هیچ بهترین لنز یا فاصله کانونی وجود ندارد. همه چیز به این بستگی دارد که می خواهید چه نوع عکسی بگیرید. آیا می خواهید یک عکس با زاویه باز با مناظر فراوان در اطراف سوژه خود ثبت کنید؟

اگر چنین است، یک لنز 35 میلی متری یا فاصله کانونی عالی است. 35 میلی متر همچنین برای عکس هایی که می خواهید از بالا به سوژه خود نگاه کنید عالی است.

بایدها و نبایدها در عکاسی کودک

برای عکس های کلوزآپ، لنز مورد علاقه من 85 میلی متری است. این لنز به شما امکان می دهد بدون نیاز به نزدیک شدن بیش از حد به سوژه، عکس هایی از نمای نزدیک بگیرید. حفظ فاصله به شما این امکان را می دهد که عکس های طبیعی بیشتری بگیرید زیرا در فضای کودک نفوذ نمی کنید.

همچنین اگر می‌خواهید از فاصله دورتری عکاسی کنید، می‌توانید از یک لنز 100 میلی‌متری نیز استفاده کنید. اگر در داخل خانه پرتره می‌گیرید، لنز 50 میلی‌متری عالی است. برای واضح‌ترین عکس‌ها ، من دوست دارم از لنزهای پرایم (ثابت) استفاده کنم. اما اگر لنز پرایم ندارید، می توانید فاصله کانونی را با بزرگنمایی یا کوچک نمایی روی لنز زوم خود تغییر دهید.

7. از دیافراگم باز برای تاری پس زمینه زیبا استفاده کنید

چگونه پس‌زمینه‌های تار زیبایی را که اغلب در عکس‌های پرتره می‌بینید، ثبت می‌کنید؟ 

در واقع بسیار آسان است. فقط باید از دیافراگم باز استفاده کنید . دیافراگم به اندازه دهانه لنز اشاره دارد. هرچه دیافراگم بازتر باشد، عمق میدان کمتر خواهد بود. عمق میدان کم به این معنی است که تنها بخش کوچکی از تصویر شما در فوکوس واضح است در حالی که بقیه تار به نظر می رسد. بنابراین، چگونه تنظیمات دیافراگم دوربین خود را تغییر می دهید؟

ابتدا باید کلید حالت را روی حالت اولویت دیافراگم ( A یا AV ) یا حالت دستی ( M ) تنظیم کنید. اگر با حالت دستی کامل آشنایی ندارید، توصیه می کنم از حالت اولویت دیافراگم استفاده کنید. این حالت به شما امکان می دهد مقدار دیافراگم را تنظیم کنید، در حالی که دوربین سرعت شاتر صحیح را برای شما تنظیم می کند (در ادامه در مورد سرعت شاتر بیشتر توضیح خواهیم داد).

نکات بسیار مهم در عکاسی از کودکان

سپس از چرخ شست برای تنظیم دیافراگم استفاده کنید. تغییر مقدار دیافراگم را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. (روش دقیق تنظیم کنترل‌های دوربین شما از مدلی به مدل دیگر متفاوت است. بنابراین ممکن است لازم باشد برای دستورالعمل‌های خاص به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید.)

دیافراگم با f/stop اندازه گیری می شود، بنابراین ممکن است حرف F را در کنار مقدار دیافراگم روی صفحه نمایش خود ببینید.هرچه f/number کمتر باشد دیافراگم بازتر خواهد بود. بنابراین برای عمق میدان کم، باید از عدد f/کم استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که حداکثر (وایدترین) دیافراگم از لنزی به لنز دیگر متفاوت است. حداکثر دیافراگم (کمترین f/number) معمولاً در جلوی لنز نمایش داده می شود.

اگر لنز شما به اندازه f/1.8 پایین نمی آید، فقط از کمترین f/عدد موجود برای لنز خود استفاده کنید. اگر لنز جدیدی می‌خرید، ارزش دارد حداکثر دیافراگم آن را بررسی کنید. به یاد داشته باشید، هرچه دیافراگم بازتر باشد (هرچه f/number کمتر باشد)، پس‌زمینه تارتر خواهد بود.

8. مطمئن شوید که سوژه شما در فوکوس تیز است

هنگامی که با دیافراگم باز عکس می گیرید (f/عدد کم) تنها بخش کوچکی از تصویر شما در فوکوس واضح قرار می گیرد. بنابراین، ضروری است که کودک در تمرکز باشد.اگر فوکوس را اشتباه انجام دهید، ممکن است پس‌زمینه در فوکوس باشد در حالی که کودک تار به نظر می‌رسد.

برای دقیق ترین فوکوس، توصیه می کنم از فوکوس انتخابی استفاده کنید. 

(برای اطلاع از نحوه تنظیم تنظیم فوکوس به دفترچه راهنمای دوربین خود مراجعه کنید.) فوکوس انتخابی به شما امکان می دهد نقطه فوکوس را به قسمت خاصی از صحنه منتقل کنید. به سادگی از دکمه های پیکان برای جابجایی نقطه فوکوس استفاده کنید (معمولاً با یک مربع کوچک روی صفحه نمایش نشان داده می شود).

اصول عکاسی از کودکان + نکات مهم در عکاسی از کودکان

در عکاسی پرتره، شما می خواهید روی صورت سوژه – به ویژه چشمان او – فوکوس کنید.

اما چه اتفاقی می افتد اگر از چند نفر مانند خواهر و برادر یا یک خانواده عکس می گیرید؟ چگونه همه آنها را در تمرکز نگه دارید؟ ترفند این است که همه آنها را در یک سطح کانونی نگه دارید. به عبارت دیگر، همه آنها باید در یک فاصله از دوربین باشند.

اگر نمی‌توانید همه را در یک فاصله نگه دارید، روی نزدیک‌ترین سوژه تمرکز کنید. اگر فوکوس را دقیق انجام دهید، سوژه های پرتره شما کاملاً واضح خواهند بود در حالی که پس زمینه به زیبایی تار به نظر می رسد.

8. از سوژه های متحرک عکس های شارپ بگیرید

کودکان هرگز ساکن نمی مانند! البته، این باعث می شود که تصاویر فوق العاده پرانرژی و پویا باشند. اما گرفتن عکس های خوب از سوژه های متحرک نیز می تواند چالش برانگیز باشد.

وقتی دوربین حرکت را می گیرد، ممکن است سوژه تار به نظر برسد. و گرفتن لحظه دقیقی که سوژه کاملاً در آن قرار گرفته است دشوار است.

بنابراین، راز گرفتن عکس های باورنکردنی از سوژه های متحرک چیست؟

چگونه از کودکان عکاسی کنیم؟

ابتدا باید مطمئن شوید که دوربین شما از سرعت شاتر بالا استفاده می کند. سرعت شاتر به مدت زمانی که شاتر دوربین باز می ماند اشاره دارد. سرعت شاتر سریع، حرکت ثابت را دارد، در حالی که سرعت شاتر آهسته، حرکت را به صورت تاری حرکت ثبت می کند.

 اگر در حالت دستی عکاسی می کنید، دفترچه راهنمای دوربین خود را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام دکمه یا چرخ سرعت شاتر را تنظیم می کند.

اگر در حالت اولویت دیافراگم عکس می گیرید ، دوربین به طور خودکار سرعت شاتر را برای شما تنظیم می کند.با این حال، می توانید با افزایش ISO سرعت شاتر را افزایش دهید . (راهنمای خود را برای اطلاع از نحوه تنظیم ISO بررسی کنید).

ISO حساسیت سنسور دوربین به نور را کنترل می کند. افزایش ISO باعث می شود دوربین به نور حساس تر شود. و این به دوربین اجازه می دهد تا از سرعت شاتر بالاتری استفاده کند. هر چه مقدار ISO بالاتر باشد، سرعت شاتر بیشتر می شود.

با این حال، به خاطر داشته باشید که مقادیر ISO بالا می تواند دانه های ناخواسته را به عکس شما وارد کند. پس فقط تا جایی که نیاز دارید بالا بروید. و تصاویر خود را بررسی کنید تا متوجه شوید چه مقدار دانه در حال معرفی است.

برای عکاسی از کودکان، شما باید سرعت شاتر حداقل 1/200 (200 ثانیه) داشته باشید. اما اگر سوژه شما در حال اجرا است، احتمالاً به سرعت شاتر بالاتری مانند 1/500 یا بیشتر نیاز دارید.

اصول افزایش مهارت عکاسی کودک

برای عکس های پرشی، من اغلب از سرعت شاتر به سرعت 1/1600 استفاده می کنم. در نهایت، ممکن است بخواهید هنگام عکاسی از سوژه های متحرک از حالت Burst/Continuous استفاده کنید. سپس می توانید دکمه شاتر را پایین نگه دارید و یک سری عکس پشت سر هم بگیرید.

این شانس شما را برای ثبت لحظه ای عالی در حین حرکت سوژه در صحنه افزایش می دهد. با کمی تمرین، احتمالاً متوجه خواهید شد که دیگر نیازی به استفاده از حالت انفجاری ندارید. در عوض، شما حرکت سوژه خود را پیش بینی کرده و شاتر را دقیقا در لحظه مناسب فشار دهید.

اما اگر در عکاسی از سوژه های متحرک تازه کار هستید، حالت پشت سر هم یک ابزار مفید است!

10. به ترکیب فکر کنید

ترکیب بندی خوب یک عنصر کلیدی در ایجاد عکس های چشم نواز است. بنابراین چگونه می توانید عکس های پرتره کودک زیبا بسازید؟

ابتدا زاویه یا منظری را که از آن عکاسی می کنید در نظر بگیرید.

یک تکنیک عالی در عکاسی از کودکان، عکاسی از زاویه دید پایین است. من دوست دارم خیلی پایین بیایم – اغلب روی زمین دراز می کشم و دوربینم را به سمت بالا می گیرم. البته می توانید برعکس این کار را نیز انجام دهید و از بالا شلیک کنید. این به ویژه با عکاسی از نوزادان یا اگر سوژه شما روی زمین دراز کشیده است، به خوبی کار می کند.

قبل از گرفتن عکس، تصمیم بگیرید که می خواهید سوژه خود را در کجای کادر قرار دهید. یک نقطه شروع خوب استفاده از قانون یک سوم است. این “قانون” بیان می کند که شما باید سوژه خود را خارج از مرکز قرار دهید تا در وسط کادر.

یک ترکیب بندی خارج از مرکز، عکس هایی با تعادل زیبایی ایجاد می کند که برای چشم دلپذیر هستند. همچنین یک تکنیک ترکیب بندی عالی برای سوژه های متحرک است. اگر سوژه در حال حرکت در صحنه است، فضای بیشتری را در مقابل آنها بگذارید تا پشت سر.

این حسی را ایجاد می‌کند که سوژه فضایی برای «حرکت» دارد. همچنین ایده خوبی است که به دنبال خطوط پیشرو باشید که می توانید در ترکیب بندی خود از آنها استفاده کنید.

خطوط اصلی خطوطی هستند که چشم را از پیش زمینه به پس زمینه هدایت می کنند. آنها به تصویر عمق می بخشند و به هدایت چشم به سمت سوژه کمک می کنند.

اصلی‌ترین نکات که برای شروع عکاسی حرفه‌ای از کودکان

می‌توانید از مسیرها، جاده‌ها، نرده‌ها، نرده‌ها یا حتی لبه آب در ساحل به عنوان خط پیشرو استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که عکس خود را طوری تنظیم کرده اید که خط از جلوی تصویر به دوردست منتهی شود. اگر کمی فکر کنید تا عکس های خود را بسازید، آنها واقعاً از بقیه متمایز خواهند شد!

عکاسی از کودکان در منزل

کاری کنید آنها احساس کنند که در خانه هستند. هنگام عکاسی از کودکان نیازی به عجله زیاد نیست. آنها طبق دستور عمل نمی کنند، بنابراین گاهی اوقات شما فقط باید صبور باشید و اجازه دهید آنها به جایی که هستند و چه اتفاقی می افتد عادت کنند.

و هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا پرتره ها باید در یک استودیو گرفته شوند. چرا در مکانی که برای شما خاص و معنادار است عکس نگیرید، خواه این خانه شما باشد، یک زمین بازی مورد علاقه، ساحل، یا در تعطیلات؟

موقعیت هایی که شما میتوانید از کودکان خود عکس بگیرید:

  1.  عادی و طبیعی
  2. مواقعی که لبخند میزند
  3. در  حین خواب
  4.  کثیف یا شلخته
  5. با وسایل پدر و مادر
  6. با گریم

آشنایی باعث آرامش همه ما می شود، به ویژه کودکان، بنابراین زمانی که کودک شما کاملاً احساس راحتی می کند، می توان چند عکس صریح و زیبا گرفت.

دوربین را زمین نگذارید! هر لحظه با کودکان فرصتی برای یک عکس عالی است. و ممکن است متوجه شده باشید که آنها تمایلی به ماندن در یک مکان برای مدت طولانی ندارند.

به تیراندازی ادامه دهید، به تماشا کردن ادامه دهید، خلاقیت را در جریان نگه دارید. و اگر فرزند شما فقط بخواهد چهره‌ های بامزه بسازد، خوب است. اگر به مدت کافی به عکاسی ادامه دهید، در نهایت نمای او افت می‌ کند و ناگهان شما یک فلاش از چهره واقعی آن‌ ها را خواهید دید.

عکاسی از کودکان در منزل

عکاسی از کودکان زیر 2 سال

برای عکاسی از کودکان زیر 2 سال به سطح آنها پایین بیایید. یک بزرگسال بزرگ با دوربینی که چهره خود را پنهان می کند می تواند ترسناک و طاقت فرسا باشد. روی زانوهای خود فرود بیایید یا تا قد آنها خم شوید و فوراً نزدیک‌ تر خواهید شد.

عکس‌ ها از این منظر نیز بسیار بهتر از عکس‌ های بالا به نظر می‌ رسند، که می‌ توانند نسبت‌ ها را تغییر داده و زوایای عجیب و غریب را ایجاد کنند.

هر قدر زمینه عکاسی ساده تر باشد عکاسی از کودکان جلوه بیشتری دارد. زمینه های خیلی شلوغ و یا خیلی روشن از زیبایی عکس کودک کم میکند. بهترین رنگ ها برای زمینه عکاسی سفید، بژ، خاکستری روشن، کرم و آبی آسمانی هستند.

عکاسی از کودکان زیر 2 سال

عکاسی از کودکان در طبیعت

برای عکاسی از کودکان در فضای باز، کنترل میزان نور، هایلایت و سایه ها کمی پیچیده تر است و نیاز به تمرین و تجربه زیادی دارد. زمانی از روز که عکاسی می کنید و نوع روز (آفتابی یا ابری) می تواند تاثیر زیادی بر نتیجه عکاسی شما داشته باشد. شما باید مکانی را برای عکاسی در طبیعت انتخاب کنید که در آن آفتاب زیاد یا سایه زیادی نداشته باشید.

جدا از این، ویرایش عکس های ثبت شده در خارج از کشور بسیار مهم است و می تواند ظاهری رویایی به عکس ها بدهد. نکته اینجاست که به کادری متخصص و متخصص بسپارید تا عکاسی از کودکان را در بیرون از خانه انجام دهند تا قبل از اینکه کودک خسته شود، تصاویر مناسب و خوبی را ثبت کنند.

عکاسی از کودکان در طبیعت

تجهیزات مورد استفاده در عکاسی از کودکان

  • دوربین
  • نورسنج
  • لنز
  • رفلکتور
  • فلاش
  • شکل دهنده های نور
  • سه پایه
  • اکسسوری تزیینی

از همه ی این نکات که بگذریم، شما باید توانایی ایجاد داستان های کوچک را داشته باشید. منظوراز داستان سرایی در عکاسی کودکان یک واقعه ی بزرگ نیست. ارتباط های کوچک کودک با محیط هر کدام داستانی برای خود دارد. آن ها را ثبت کنید و به تنوع آن ها فکر کنید.

عکاسی از کودکان

اشتباهات رایج هنگام عکاسی از کودکان

اجبار کودک

بدترین اشتباه در عکاسی کودک اجبار کودک در قرار گرفتن در حالت مورد نظر است. این کار سببب عدم همکاری کودک و بد شکل شدن عکس ها می شود.

همین الان لبخند بزن

لبخند زدن های مصنوعی علاوه بر اینکه باعث ساختگی بودن عکس می شوند کودک را هم از ادامه دادن به عکاسی باز می دارد.

ایستادن مقابل کودک

برای برقراری ارتباط با کودک حین عکاسی باید قد خود را کوتاه کنید و هم سطح او شوید تا او احساس راحتی کند و شما هم عکس هایی هم سطح بگیرید. ایستادن و آمرانه صحبت کردن حس نا امنی را به کودک القا می کند.

بایست

شما باید مهارت عکاسی از کودکان در زمان بازی کردن و یا حتی دویدن کودک داشته باشید. برای بسیاری از کودکان حرکت نکردن و ساکن بودن بسیار دشوار است.

نوع نورپردازی

کودک را پشت به نور قرار ندهید. در این حالت با ایجاد سایه و تاریک کردن صورت کودک عکس  زیبایی نخواهد داشت.

در انتهای مقاله ” نکات عکاسی از کودکان ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: نکات عکاسی از نوزادان

یک نظر برای “عکاسی از کودکان

  1. آواتار nasim
    nasim says:

    سلام برای عکاسی ا بچه یک ساله چه دوربینی رو شما پیشنهاد می کنید؟ به من گفتن لنز پرتره بگیرم براش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان