نمایندگی کانن - نکات عکاسی از نوزادان

نکات عکاسی از نوزادان

نکات عکاسی از نوزادان

اموزش نکات عکاسی از نوزادان

عکاسی از کودکان یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین انواع عکاسی است. این نوع عکاسی متفاوت است و می تواند کمی چالش برانگیز باشد زیرا پر از اتفاقات غیرمنتظره است. این نیاز به مهارت و سرعت و از همه مهمتر درک عمیق دنیای کودکان دارد.

در اینجا چند نکات عکاسی از نوزادان ساده وجود دارد که می توانید برای گرفتن  عکاسی از نوزادان دنبال کنید.

پشت هم کلیک کنید!

نوزادان غیرقابل پیش بینی هستند، بنابراین اشک و عصبانیت قابل انتظار است. از اینکه دوربین عکاسی هی شات ثبت کند به جای منتظر ماندن برای آن ژست یا لحظه کامل نترسید زیرا جایی در 30 عکس متوالی یک برنده خواهد بود.

با فرض اینکه مقدار خوبی از نور طبیعی روز دارید، ISO 100-400 را انتخاب کنید و از دیافراگم باز (f/2.8-f/8) برای DOF کم عمق (عمق میدان) استفاده کنید. از حالت عکاسی پیاپی در دوربین خود استفاده کنید تا در چند ثانیه 2، 3، 4 یا 5 عکس بگیرید.

روشنایی را بررسی کنید

برای بهترین عکس های کودک، در طول روز که نور طبیعی زیادی وجود دارد، عکاسی کنید. نور طبیعی ظاهری لطیف به پوست کودک می بخشد. در صورت امکان از نور پنجره استفاده کنید و از آفتاب شدید اجتناب کنید زیرا باعث ایجاد سایه می شود و همچنین برای پوست کودک ناسالم است.

یک لنز استاندارد 50 میلی متری برای این نوع تصویر ایده آل است. کلید حالت را روی حالت AV (اولویت دیافراگم) قرار دهید، ISO بالا و دیافراگم باز را انتخاب کنید. اجازه دهید دوربین سرعت شاتر صحیح را انتخاب کند.

نکات عکاسی از نوزادان دو ماهه

211177 800x533r1 Cheerful baby e1660546712686

برای من لبخند بزن عزیزم

هنگام عکاسی از نوزادان، ممکن است لازم باشد برای برانگیختن واکنش، «آن را به هم بزنید». این می تواند شامل ایجاد چهره های خنده دار، بازی مخفی کاری از پشت یک تکه پارچه، یا ایجاد صداهای مسخره به هم زدن باشد.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید لبخند را بر روی لب‌های نوزاد نشان دهید. همان‌طور که عکس را تنظیم می‌کنید، «نیمه بهتر خود» را برای تطبیق آن بیان عالی انتخاب کنید.

برای ثبت لحظه باید سریع کار کنید، بنابراین سرعت شاتر سریع 1/500 ثانیه یا بیشتر را انتخاب کنید، از دیافراگم باز (f/1.8-f/4) برای پس زمینه تار استفاده کنید و عکس بگیرید!

پس زمینه های ساده

شات های ساده نوزاد معمولا بهترین هستند. نیازی به پس زمینه های درهم ریخته یا بیش از حد روشن نیست.

یک نکات عکاسی از نوزادان عالی برای گرفتن عکسی که حرفه ای به نظر می رسد این است که مقداری پارچه سفید، خاکستری یا بژ تهیه کنید و آن را روی دو صندلی بگذارید. پارچه را در نزدیکی یک پنجره بزرگ قرار دهید و کودک روی آن با تعدادی اسباب بازی قرار گیرد. کلید حالت را روی حالت AV (اولویت دیافراگم) قرار دهید و دیافراگم مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر نور پنجره خیلی روشن نیست، می توانید ISO را بالا ببرید.

آن را به یاد ماندنی کنید

برای گرفتن عکس های به یاد ماندنی سعی کنید از کودک درگیر یک فعالیت یا با خانواده و دوستان خود عکس بگیرید.

خواهر و برادرها، به خصوص اگر از نظر سنی نزدیک باشند، می توانند علاقه بیشتری به عکس بیافزایند. آنها را وادار به بازی با هم، غذا خوردن یا تعامل به عنوان دوست کنید. عقب نمانید و سعی نکنید رفتار دوستانه را به زور تحمیل کنید. بگذارید بچه ها کاری را که انجام می دهند انجام دهند. عکس‌ها را از پس‌زمینه بگیرید تا به هم نخورد.

نکات عکاسی از نوزادان 

نکات عکاسی از نوزادان

از تنظیمات خودکار استفاده کنید تا مطمئن شوید که تصویر واضحی دریافت می کنید و در صورت لزوم به دوربین اجازه دهید فلاش را انتخاب کند.

ماجراجو باشید

تصاویر سیاه و سفید کلاسیک و جاودانه هستند و برای عکاسی از نوزادان عالی هستند!

کلید حالت را روی حالت AV (اولویت دیافراگم) قرار دهید و دیافراگم بزرگی را برای پس زمینه نرم و تار انتخاب کنید. از حالت نورسنجی نقطه ای و متر روی صورت نوزاد استفاده کنید.

هنگام عکاسی تک رنگ، کنتراست را در نظر بگیرید. پس زمینه سیاه و سفید چشمگیرترین خواهد بود و کنتراست در نور نیز جلوه چشمگیری خواهد داشت.

شناخت خلق و خوی کودک

عکاس باید سعی کند با درک صحیح روحیات کودک و صحبت با والدین خلق و خوی کودک را بدرستی بشناسد و با او هم بازی شود تا بهانه گیری های کودک حین عکاسی کمتر شود.

پوزیشن های مختلف

عکاس باید ضمن در نظر گرفتن جثه کودک پوزیشن های مختلف را امنحان کند ولی نکته مهمی که باید رعایت شود این است که از امر و نهی کردن های زیاد و پوزیشن های زیاد که سبب خستگی و بد خلقی کودک می شود دوری کنید.

نکات عکاسی از نوزادان در خانه

نکات عکاسی از نوزادان

تنظیمات توصیه شده

به طور کلی هنگام کار با نوزادان، ما می خواهیم سریع و بدون تردید کار کنیم. بنابراین سرعت های شاتر سریع و/یا ISO های بالا را انتخاب کنید. هیچ چیز بدتر از ثبت یک لحظه عالی نیست که کمی تار باشد زیرا شاتر خیلی کند بود.

با نور روز خوب می خواهید از سرعت شاتر 1/500 ثانیه استفاده کنید. F/5.6 و عریض‌تر نیز از نظر دیافراگم یک قانون خوب است که بدون کاهش سرعت شاتر، عکس‌هایی واضح می‌دهد.

تجهیزات توصیه شده

دوربین

شما دو گزینه دارید:

  • عکس با تلفن همراه یا دوربین خانگی
  • عکاسی با دوربین های SLR یا دوربین های پیشرفته تر

اولاً، مشکل تقریباً واضح است، عکس گرفتن از کودکان به تنظیماتی که توسط تلفن یا دوربین تنظیم شده است محدود می شود. البته در چنین مواقعی می توانید از برنامه مخصوص عکس نوزاد یا عملکرد «فن» افزونه موبایل استفاده کنید. از موضوعاتی مانند برف، باران یا مدیتیشن یا سرگرمی هایی استفاده کنید که می توانند در کار نهایی به شما کمک کنند.

در مورد دوم، همه چیز پیچیده تر است. شما به یک دوربین فول فریم یا یک دوربین نیم فریم نیاز دارید که 90 درصد شبیه هم هستند. شما طیف وسیعی از دیافراگم ها، سرعت شاتر و مقادیر ISO را برای انتخاب دارید که به شما امکان می دهد تصمیمات دقیق تری بگیرید.

سه پایه

استفاده از سه پایه در بسیاری از موارد در نکات عکاسی از نوزادان به شما کمک می کند:

  • برای عکاسی از سوژه در نور کم
  • از سوژه در آینه عکس بگیرید، اما با سرعت شاتر پایین.
  • برای تصاویری که منجر به تصاویر ترکیبی می شود
  • هنگام استفاده از  لنز های تله و سوپر تله
  • وقتی از نظر بدنی ضعیف هستید
  • زمانی که مچ دست، گردن یا کمر درد دارید
  • هنگام عکس گرفتن با دوربین SLR
  • هنگام عکاسی پانوراما یا ورتوراما

نورسنج

نورسنج به شما کمک می کند تا در صورت عکاسی در مُد نوردهی دستی (M)، دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو مناسب انتخاب کنید. و دیگر اینکه اگر همزمان از نور طبیعی و فلاش استفاده می کنید میزان تابش هر کدام را محاسبه و لحاظ کنید. همچنین نورسنج در استودیو عکاسی یک وسیله ی ضروری است.

لنز

وقتی با دوربین SLR عکاسی می کنیم، به لنز هم نیاز داریم. این قابلیت را دارد که دقیقاً تشخیص دهد کدام لنز برای عکاسی نوزاد بهترین است. اما می توان در مورد اینکه چه لنزهایی معمولا استفاده می شود صحبت کرد.
در صورت امکان از یک لنز با دیافراگم بزرگ استفاده کنید. مانند:

  • 85 F 1.8
  • 50 F 1.4
  • 27-70 F 2.8
  • 200-70 F 2.8
  • 105 F 2.8

در حالی که این یک پیشنهاد کلی است، استفاده از لنزهای با کیفیت بالا ارزش توجه دارد. لنزهای ترکیبی مانند 24-120 یا 18-135 گزینه های بعدی هستند.

فلاش

ابتدا باید بدانید که وقتی کودک چشمانش را باز می کند، فلاش ممنوع است. فقط زمانی که کودک شما خواب است عکس بگیرید.

در این حالت نیز حتما از سافت باکس های بزرگ – فاصله ی یک و نیم متر به بالا از نوزاد یا نورپخش شده استفاده کنید. مثلا فلاش را به سمت سقف بچرخانید و از نور غیر مستقیم فلاش برای سوژه استفاده کنید. دقت کنید که سقف سفید رنگ باشد وگرنه عکس شما تم رنگی می گیرد.

نکات عکاسی از نوزادان

نکات عکاسی از نوزادان

در انتهای مقاله ” نکات عکاسی از نوزادان ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

یک نظر برای “نکات عکاسی از نوزادان

  1. Pingback: نکات بسیار مهم در عکاسی از کودکان - نمایندگی کانن در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان