نمایندگی کانن - اشتباهات عکاسی در سفر

اشتباهات عکاسی در سفر

اشتباهات عکاسی در سفر

بررسی اشتباهات عکاسی در سفر

چه در حال سفر به خارج از کشور یا در داخل کشور خود باشید، اشتباهات متعددی وجود دارد که عکاسان مسافرتی مرتکب می شوند که مانع از ایجاد عکس های به یاد ماندنی می شود.

اشتباه شماره 1: عدم آگاهی از حساسیت ها و قوانین فرهنگی یکی از اشتباهات عکاسی در سفر

وقتی به کشور دیگری سفر می کنید، به راحتی فراموش می کنید که مردم آنجا ممکن است چیزهایی را متفاوت از شما ببینند. به عنوان مثال، در چین، علائمی را در معابد خواهید دید که از شما می خواهند عکس نگیرید. بنابراین باید کاملاً واضح باشد که انجام این کار ممکن است باعث توهین شود.

آیا می‌دانستید که در اسپانیا، عکاسان را از گرفتن عکس از مردم در مکان‌های عمومی بدون اجازه منع کرده اند مگر اینکه در یک رویداد فرهنگی مانند جشنواره شرکت کنند؟ درست است، اسپانیا مکان مناسبی برای عکاسی خیابانی نیست (اگرچه این امر مانع از انجام این کار مردم نمی‌شود).

اگر این را نمی دانید، احتمالاً فکر می کنید که گرفتن عکس های صادقانه از مردم در اسپانیا کاملاً درست است (همانطور که در بسیاری از جاهای دیگر اینگونه است). هنگامی که نگرش (و قانون) نسبت به عکاسی از مردم در اسپانیا را درک کردید، می توانید رفتار خود را مطابق با انتظارات و رفتار محلی تنظیم کنید.

 عکاسی در سفر

اگر می‌خواهید یک عکس خیابانی از شخصی ایجاد کنید، بهتر است جلوی او را بگیرید و اجازه بگیرید. به این ترتیب از خود محافظت می‌کنید و از مشکل با پلیس جلوگیری می‌کنید.

برخی از کشورها قوانینی دارند که عکاسی از برخی ساختمان ها مانند فرودگاه ها را ممنوع می کند. آیا می دانستید که عکاسانی در یونان به خاطر عکاسی از یک نمایش هوایی در یک پایگاه نظامی دستگیر، زندانی و متهم به جاسوسی شده اند؟ اگر به یونان می روید، ایده خوبی است که بدانید کدام ساختمان ها برای عکاسان خارج از محدوده هستند. مطمئن شوید که از هرگونه محدودیت قانونی در کشور سفر خود آگاه هستید.

اشتباه شماره 2: بی احترامی به مردم محلی یکی از اشتباهات عکاسی در سفر

وقتی به مکان جدیدی سفر می‌کنید، به‌ویژه جایی که برای شما عجیب و غریب است، آسان است که با مردم طوری رفتار کنید که انگار دراز شده‌اند. این درست نیست، و بی‌احترامی و نامهربانی است که گویی چنین است. تصور کنید چه احساسی خواهید داشت اگر شخصی از کشور دیگری بیاید و بدون در نظر گرفتن شما و احساسات شما در حین انجام زندگی روزمره شما عکس بگیرد.

به نظر من بخش بزرگی از مشکل زمانی است که مردم در کشورهای دیگر بدون تعامل با مردم محلی در چیزی غیر از یک زمینه تجاری مانند اجاره اتاق هتل یا غذا خوردن در رستوران سفر می کنند. گاهی اوقات این به زبان بستگی دارد – برای مثال، اگر چینی صحبت نکنید، شروع یک مکالمه در چین دشوار است.

اما سفرهای شما (و زندگی به طور کلی) می تواند بسیار جالب تر شود اگر به تجربیات غیرتجاری با مردم محلی باز باشید. سعی کنید با مردم در مورد امیدها و رویاهای آنها، آنچه برای امرار معاش انجام می دهند، اینکه چگونه زندگی در شهر خود را دوست دارند و موضوعات مشابه صحبت کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، درک عمیق و قدردانی از مکان هایی که در آن سفر می کنید به دست خواهید آورد.

مطالعه زبان راهی عالی برای ملاقات با مردم محلی است. من دوستان خوب زیادی در اسپانیا و آمریکای جنوبی دارم که به صورت آنلاین از طریق وب سایت هایی با هدف کمک به مردم برای یادگیری زبان های دیگر آشنا شدم. من بیشتر آنها را شخصاً ملاقات کرده ام و در این فرآیند چیزهای زیادی در مورد فرهنگ و کشورهایشان یاد گرفته ام.

رفع اشتباهات عکاسی در سفر

اشتباهات عکاسی در سفر

اشتباه شماره 3: در اولویت قرار ندادن ایمنی یکی از اشتباهات عکاسی در سفر

اشتباه دیگری که من دیده ام عکاسان مرتکب شده اند این است که مراقبت از امنیت شخصی خود را فراموش کرده اند یا اقدامات احتیاطی مناسب برای محافظت از وسایل خود در برابر سرقت انجام نمی دهند.

اکثر عکاسان بدون هیچ مشکل امنیتی به اکثر مکان‌ها سفر می‌کنند، اما همیشه این احتمال وجود دارد که مشکلی پیش بیاید، به خصوص اگر به ایمنی شخصی خود و امنیت دوربین و تجهیزات رایانه خود فکر نکنید. برخی از کشورها ایمن هستند، برخی دیگر می توانند خطرناک باشند، بنابراین مطمئن شوید که از قبل تحقیقات خود را انجام داده و اقدامات احتیاطی مناسب را انجام داده اید.

یک بیمه نامه مسافرتی خوب که وسایل شما را پوشش می دهد (چاپ ریز را بررسی کنید) به شما کمک می کند تا در صورت وقوع بدتر، آرامش خاطر داشته باشید.

اشتباه شماره 4: استفاده بیش از حد از وسایل یکی از اشتباهات عکاسی در سفر

همه ما نوع عکاسی را دیده‌ایم که با یک دوربین dSLR بزرگ و لنز تله‌فوتو ، شاید حتی دو تا، که از کنار خود تاب می‌خورند، راه می‌روند.

در نقطه مقابل، عکاسانی هستند که تنها با یک دوربین و یک لنز سفر می کنند.

اشتباه شماره 5: سرعت شاتر خیلی کند یکی از اشتباهات عکاسی در سفر

به طور معمول در سرعت شاتر کمتر از 60/1 ثانیه ؛ به آسانی جزئیات تصویر خود را از دست خواهید داد .  حتی این عدد نیز برای بسیاری از عکاسان مبتدی ناکافی است و از این روی لازم است تا استفاده از سرعت شاتر صحیح در شرایط مختلف عکاسی را فرا بگیرید .

تکنیک های مختلفی در رابطه با استفاده از سرعت شاتر دوربین وجود دارند که فراگیری آنها لازم و ضروری است . استفاده از سرعت شاتر متناسب با حرکت سوژه  ؛ استفاده از تکنیک های پنینگ ؛ استفاده از سرعت شاتر بالا برای فریز کردن حرکت های سوژه ؛ استفاده از سرعت شاتر مناسب در حالت استفاده از فلاش و بسیاری از موارد دیگر را باید با تمرین زیاد فرا بگیریم .

اشتباه شماره 6: عکاسی در حالت JPEG یکی از اشتباهات عکاسی در سفر

تنها دلیلی که ممکن است شما را به استفاده از حالت JPEG در دوربین تشویق کند ؛  صرفه جویی در فضای کارت حافظه  است.

اما همواره این پرسش را نیز مطرح کنید که آیا صرفه جویی در فضای کارت حافظه ، ارزش این را دارد که کیفیت عکسهای خود را به خطر بیاندازید؟

اگر دوربین شما از عکاسی با فرمت RAW پشتیبانی می کند (کاری که این روزها همه دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه و حتی دوربین های کامپکت انجام می دهند) حتما لازم است تا از این فرمت استفاده کنید . فرمت RAW به شما کمک می کند تا در زمان ویرایش تصاویر از امکانات بیشتری برخوردار بوده و قادر خواهید بود تا به راحتی هرگونه حالت دلخواه را در تصویر خود ایجاد نمایید .

در انتهای مقاله ” اشتباهات عکاسی در سفر ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: عکاسی مستند در سفر ، عکاسی از نماد ها در سفر

یک نظر برای “اشتباهات عکاسی در سفر

  1. Pingback: عکاسی از مردم در سفر - نمایندگی رسمی کانن در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان