نمایندگی کانن - عکاسی از مردم در سفر

عکاسی از مردم در سفر

عکاسی از مردم در سفر

یک روش بسیار بهتر، گرفتن عکس به روش رابطه ای است. این بدان معنا نیست که قبل از عکاسی باید ساعت ها با آنها صحبت کنید، شماره ها را عوض کرده و عمیق ترین رازها را به شما بگویید اما به این معنی است که گرفتن عکس آنها در واقع می تواند به یک تعامل دوستانه بین افراد با فرهنگ های مختلف تبدیل شود.

چند کلمه به زبان آنها یاد بگیرید، زیاد لبخند بزنید، چیزی در مورد خودتان به آنها بگویید (یا تصویری از خانواده خود را در خانه به آنها نشان دهید)، به کار، خانه و خانواده آنها علاقه مند شوید، عکس هایی را که از آنها گرفته اید به آنها نشان دهید. در LCD خود به آنها بگویید که عالی به نظر می رسند، دستشان را تکان دهید و عموماً مودب و خونگرم باشید و خواهید دید که عکاسی از آنها تجربه بسیار غنی تری برای همه است.

همچنین دانستن کمی در مورد فرهنگ و اینکه چه چیزی از نظر لباس شما مناسب است و چه چیزی مناسب نیست، تعامل بین جنسیت ها و موارد دیگر می تواند بسیار مفید باشد.

آموزش عکاسی از مردم در سفر

 

عکاسی از مردم در سفر
 

نتایج این رویکرد این است که نه تنها هم سوژه و هم عکاس به طور بالقوه با تجربه چیزی ارزشمند کنار می‌روند بلکه عکس‌هایی که می‌گیرید عموماً بهتر هستند زیرا سوژه آرام‌تر است، ممکن است بتوانید کمی نزدیک‌تر شوید نوعی ارتباط بین شما دو نفر است.

آیا قبل از عکاسی از غریبه ها باید اجازه بخواهید؟

یکی از موضوعات مورد بحث پیرامون موضوع عکاسی از افراد در سفر این است که آیا ابتدا باید از آنها اجازه بگیرید؟

من استدلال‌های قوی هم موافق و هم علیه درخواست اجازه شنیده‌ام، از جمله رویکردهایی از نوع «هر چیزی پیش می‌رود» دقیقاً از افرادی که می‌خواهند برای هر شخصی که عکس می‌گیرید، نسخه‌های کتبی دریافت کنید.

رویکرد شخصی من تلاش برای یافتن حد وسط بوده است. در اینجا نحوه تجزیه آن است:

  • اگر شخص سوژه اصلی عکسی است که من می‌گیرم، معمولاً برای گرفتن عکس از او اجازه می‌گیرم.
  • اگر افراد تصادفاً در عکس‌های من قرار بگیرند (مثلاً اگر از یک صحنه خیابانی می‌گیرم که افراد زیادی را شامل می‌شود) اجازه نمی‌گیرم.
  • به طور مشابه اگر در یک نمایش هستم یا در حال تماشای اجرای شخصی هستم، معمولاً اجازه نمی‌گیرم، مگر اینکه دستورالعمل مستقیمی برای عکاسی در طول نمایش وجود داشته باشد.
  • در واقعیت، «جواز گرفتن» معمولاً به معنای جلب توجه شخص، لبخند زدن، اشاره به دوربینم و بالا انداختن ابرو به صورت پرسشگر است.
  • حرکاتی مانند این معمولاً از همه موانع زبان عبور می کنند و پاسخ آنها به طور کلی به همان اندازه آشکار است.
  • اگر من عکس را بفروشم همیشه سعی می کنم مجوز کتبی بگیرم. خوانندگان وکیل من می توانند کمی بیشتر در این مورد به ما توصیه کنند.

 

اگر از کودکان عکاسی می‌کنید، همیشه سعی کنید از والدین اجازه بگیرید (این کار می‌تواند دشوار باشد، زیرا وقتی افرادی با دوربین در اطراف هستند، بچه‌ها می‌توانند بسیار مداوم باشند).

من معمولاً برای اینکه به مردم اجازه عکس گرفتن از آنها را بدهم، پولی نمی دهم. این چیزی است که عکاسان مختلف استانداردهای متفاوتی در مورد آن دارند، اما برای من کاملاً درست نیست. من تمایل دارم با هدایای کوچک از خانه در استرالیا سفر کنم که گاهی اوقات به افرادی که در طول مسیر ملاقات می کنم می دهم اما واقعاً از آنها به عنوان “پرداخت” استفاده نمی کنم.

اگر کسی بگوید نه یا به نظر می رسد که از عکاسی من کاملاً ناراحت است (به یاد داشته باشید در برخی فرهنگ ها این رفتار بدی است که از هر چیزی امتناع کنید و برخی افراد وقتی واقعاً نمی خواهند شما از او عکس بگیرید بله می گویند.بنابراین از قدرت تشخیص خود استفاده کنید) من همیشه به آنها احترام می گذارم.

به خاطر داشته باشید که اگر یک غریبه در محله شما به سراغ شما بیاید و از شما عکس بگیرد و طوری رفتار کنید که دوست دارید در چنین موقعیتی با شما رفتار شود، چه احساسی خواهید داشت.

شایان ذکر است که از آنچه ما می دانیم – قوانین از کشوری به کشور دیگر در مورد مواردی که عکسبرداری بدون مجوز قابل قبول است متفاوت است. به عنوان مثال، دوستان آمریکایی  به ما گفته اند که در ایالات متحده از هر چیزی که از یک منطقه عمومی قابل مشاهده است یا در نمای آشکار باشد، می توان به طور قانونی عکس گرفت (از جمله افراد).

رویکرد من در بالا ناشی از تجربیات، دیدگاه فرهنگی، شخصیت و شاید حتی اخلاق من است. من آن را به هیچ کس مجبور نمی کنم – این فقط کاری است که من انجام می دهم. برای یک نظر حقوقی ممکن است بخواهید با یک متخصص حقوقی در منطقه ای که به آن سفر می کنید مشورت کنید.

عکاسی از مردم در سفر

 از سه پایه برای عکاسی از مردم در سفر استفاده کنید

اگر می خواهید در سفر عکاسی از مردم در سفر بگیرید، توصیه می کنیم از سه پایه استفاده کنید. لرزش دست می تواند به دلیل هیجان طبیعی، آب و هوای بد و وضعیت بدنی نامناسب رخ دهد. می توانید از یک سه پایه برای تثبیت دوربین یا تلفن همراه خود و کادربندی بهتر سوژه خود استفاده کنید.

فرهنگ و آداب مردم هر منطقه را به تصویر بکشید

نکته مهمی که در عکاسی سفر باید به خاطر بسپارید، عکاسی از فرهنگ و سنت های مردم هر منطقه است. شنیدن این عکس ها شما را بسیار خوشحال می کند. با اشتراک گذاری این عکس ها به ترویج فرهنگ و سنت های جوامع مختلف کمک می کنید. در سفری که از قبل برنامه ریزی می کنید می توانید بهترین اطلاعات را در مورد سفر جمع آوری کنید و عکس های شگفت انگیزی بسازید.

لحظه مناسب برای عکاسی از مردم در سفر از نظر شرایط نوری انتخاب کنید

اگرچه می توانید در طول روز عکس بگیرید، بهترین زمان ها در ابتدا و انتهای روز است. از اولین دقیقه طلوع خورشید تا یک ساعت پایانی و در پایان روز، ساعت طلایی روز یا ساعت طلایی قبل از غروب خورشید به عنوان یک ساعت تا غروب کامل شناخته می شود. ساعت طلایی روز بهترین زمان برای گرفتن عکس های جذاب با رنگ های گرم و سرگرم کننده است.

قبل از سفر در مورد مقصد خود تحقیق کنید

یکی از مهم ترین مواردی که در سفر توریستی و جاذبه های طبیعی باید عکاسی کرد، مقصد است. بنابراین قبل از سفر سعی کنید با مناطق گردشگری، طبیعت و جاذبه های گردشگری مقصد خود آشنا شوید. می توانید تصاویر هر بخش را در اینترنت جستجو کنید و برنامه ریزی کنید که چه عکس هایی در آن مناطق بگیرید. این به شما کمک می کند هیچ موضوع جالبی را از دست ندهید. از مناطق توریستی شهر مقصد عکس های زیبایی بگیرید که شما را یاد سفر سالیان سالتان می اندازد.

عکاسی از مردم در سفر

در انتهای مقاله “عکاسی از مردم در سفر ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: اشتباهات عکاسی در سفر ، عکاسی از نماد ها در سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان