نمایندگی کانن - نکات عکاسی از منظره

نکات عکاسی از منظره

نکات عکاسی از منظره

اموزش نکات عکاسی از منظره

همه ما این تجربه را داشته ایم که با رانندگی در یک چشم انداز زیبا ، در هر چشم انداز منظره ای توقف کنیم تا از ثبت عکس ها از عظمت آنچه می بینیم اطمینان حاصل کنیم.

به خانه می رسید ، تصاویر را نگاه می کنید و آنها را صاف و خسته کننده می بینید. همه عناصری که در آن زمان شما را مجذوب خود کردند ، وجود دارند ، اما این احساس نیست. چرا؟

وقتی به منظره ای نگاه می کنیم ، چشم های ما به آن چشم دوخته و به طور انتخابی بر روی عناصری تمرکز می کنند که برای ما جذاب هستند.

بررسی نکات عکاسی از منظره

نکات عکاسی از منظره

میدان دید ما بخش وسیعی از صحنه را در بر می گیرد ، اما چشم ها و مغز ما این توانایی را دارند که همه موارد را به جز جذاب ترین جزئیات نادیده بگیریم. لنز ها و حسگر ها یا فیلم به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. آنها به کمک نیاز دارند.

زمان مهمترین سرمایه گذاری است که می توانید برای گرفتن تصاویر منظره خوب انجام دهید. هنگامی که به مکانی می رسید که قبلاً به آن سفر نکرده اید ، وقت خود را صرف جاسوسی کنید.

رانندگی یا پیاده روی به مکان های مختلف ، و پیدا کردن نقاط مختلف. یک قطب نما داشته باشید تا دریابید که خورشید در کجا طلوع و غروب می کند و تصور کنید که مکان در نورهای مختلف چگونه به نظر می رسد.

این کار ممکن است به تمرین نیاز داشته باشد زیرا شما همچنین باید به جایی که نور در حال سقوط نیست نگاه کنید. به عنوان مثال ، با عکاسی از یک دره ، ممکن است مشاهده کنید که دیوار غربی در صبح زود به زیبایی روشن می شود ، اگر دره عمیق باشد ، با این حال ، دیوار شرقی در سایه کاملی قرار می گیرد که دوربین شما قادر خواهد بود فقط آن را ارائه دهد به عنوان یک حباب سیاه بزرگ مگر اینکه این جلوه مورد نظر شما باشد ، یا باید ترکیب خود را تغییر دهید.

نکات عکاسی از منظره: موضوعات چشم انداز

اگر رودخانه یا جریانی از منظره ای که در حال عکاسی هستید عبور می کند ، به شخصیت آن و نحوه انتقال آن شخصیت در تصویر فکر کنید. یک رودخانه بزرگ و کند متفاوت از یک جوی کوهستانی که به سرعت حرکت می کند متفاوت به نظر می رسد. آب می تواند مرکز توجه تصویر باشد یا می تواند به عنوان یک عنصر در ترکیب شما عمل کند. به عنوان یک خط مورب یا دیگر خطوط اصلی ، به عنوان یک خط افقی یا به عنوان یک شکل که مکمل سایر عناصر در قاب است.

با دقت به دنبال بازتاب ها در آب باشید. برای افزایش تصویر می توانید از برخی بازتاب ها استفاده کنید. برای مثال رنگ برگ های پاییزی منعکس شده اما برخی دیگر ممکن است حواس شما را پرت کنند.

ممکن است مجبور شوید برای جابجایی یا حذف آنها کمی حرکت کنید یا زمانی که خورشید در زاویه دیگری قرار دارد برگردید. برای از بین بردن برخی بازتاب ها و افزایش کنتراست از یک فیلتر قطبی کننده استفاده کنید. آن را بچرخانید تا اثر مورد نظر خود را به دست آورید.

عکاسی از جنگل ها مجموعه ای متفاوت از چالش ها را ارائه می دهد. ابتدا به شخصیت جنگلی که می خواهید شلیک کنید و احساسی که می خواهید در تصویر خود منتقل کنید فکر کنید.

نکات عکاسی از منظره های کوهستانی

نکات عکاسی از منظره

آیا باید احساس تاریکی و تامل کرد یا روشن و هوا؟ آیا ویژگی های خاصی وجود دارد که به بیان احساس شما در مورد آن کمک کند؟

فضاهای باز مانند دشت ها و دشت ها از سخت ترین مناظر برای عکاسی خوب هستند ، زیرا اغلب آنها فاقد نقطه مورد علاقه هستند. در بیشتر موارد ، وسعت وسیع صحنه یکی از مواردی است که شما سعی در برقراری ارتباط دارید.

با این وجود ، به یاد داشته باشید که بینندگان به چیزی نیاز دارند که روی آن تمرکز کنند. به دنبال عنصری خاص آن مکان باشید و از آن به عنوان یک نقطه مورد علاقه استفاده کنید که در مورد صحنه چیزی می گوید و حس مقیاس را منتقل می کند.

شما نمی خواهید چشم بیننده بی هدف در اطراف قاب بچرخد ، بنابراین از هر چیزی که در دسترس است برای هدایت او به تصویر استفاده کنید. برای مثال یک جاده پرپیچ و خم ، یک نهر یا یک خط حصار.

به دنبال راه هایی برای نشان دادن طبیعت ناهموار و زیبایی بیابان ها باشید. در وسط روز ، امواج ناشی از گرما را بیابید. با استفاده از یک لنز بلند برای فشرده سازی آنها ، عکس های چشمگیری خواهید گرفت که واقعاً می گویند “داغ”.

بیابان ها همچنین مکان های مناسبی برای عکس گرفتن از ستارگان هستند. رطوبت وجود ندارد و معمولاً هیچ چراغ زمینی نمی تواند مداخله کند ، بنابراین ستاره ها بیشتر به نظر می رسند و به طور غیر معمول درخشانی دارند.

به نحوه تغییر رنگ ماسه در طول روز با زاویه خورشید توجه کنید. در مورد راه های جذب ویژگی های صحرا فکر کنید. یک عکسبرداری وسیع ممکن است یک بیابان را به تصویر بکشد ، در حالی که نمای نزدیک یک گیاه که برای زنده ماندن در کنار یک تپه تپه تلاش می کند ، به بهترین وجه نمایانگر دیگری است.

نکات عکاسی از منظره

نکات عکاسی از منظره

این صحنه های متفاوت را در نظر بگیرید: یک جزیره گرمسیری آرام با آب فیروزه ای که در ساحلی شنی سفید و ماسه ای قرار گرفته است. موج طوفان ساحل صخره ای نیو انگلند را می کوبد. یک ساحل تعطیلات مملو از جمعیت.

از چه نوع ساحلی عکاسی می کنید و چگونه می توانید آن را به بهترین نحو منتقل کنید؟ چه ساعتی از روز ، چه نوع آب و هوایی و چه فصلی برای نشان دادن شخصیت آن مناسب تر است؟ اینها انواع سوالاتی است که باید قبل از عکاسی در جستجوی موقعیت و ترکیب مناسب از خود بپرسید. هر خط ساحلی به نوعی متفاوت است.

آیا کوه هایی که به آنها تیراندازی می کنید ناهموار یا فرسوده ، تهدید کننده یا افسون کننده هستند؟ چه حسی از آنها می گیرید؟ به دنبال عناصری باشید که احساس شما را تقویت کرده و آن را به بیننده منتقل کند.

کدام ترکیب ، زاویه ، نور و آب و هوا مناسب تر به نظر می رسد؟ به دنبال جزئیات گویایی باشید که روح کوه ها را نیز منعکس می کند.

پیش زمینه عکاسی از منظره

این همیشه بزرگترین اشتباه عکاسان با عکس های منظره بوده است. وقتی چیزی به زیبایی رشته کوه می بینند دوربین را برمی دارند و عکس می گیرند اما بدون عناصر در پیش زمینه تصویر، ظاهر عمق را در عکس محدود می کنند. اشیاء پیش زمینه با ایجاد این تصور که اشیا نزدیک، وسط و دور هستند به جلب توجه بیننده کمک می کنند.
سعی کنید چیز جالبی پیدا کنید تا در خط مقدم خود بیاورید. شاید گل ها، صخره های جالب، درختان یا حتی افراد روی زمین وجود داشته باشد. از این فواصل مختلف برای اضافه کردن علاقه و عمق به عکس خود استفاده کنید.

نکات عکاسی از منظره: توجه به جزئیات

در مناظر، به راحتی می توان غرق صحنه بزرگ جلوی خود شد و کوچکترین جزئیات را از دست داد. هر زمان که مکان خوبی پیدا کردید، لحظه ای به پایین، بالا و اطراف خود نگاه کنید. این جزئیات کوچک چیزهایی هستند که معمولاً افراد عادی از آنها غافل می شوند و توجه به آنها شما را به یک عکاس ماهر تبدیل می کند!

در انتهای مقاله ” نکات عکاسی از منظره ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان