نمایندگی کانن - راهنمای خرید فلاش دوربین

راهنمای خرید فلاش دوربین

راهنمای خرید فلاش دوربین

راهنمای خرید فلاش دوربین کانن

اضافه کردن یک فلاش به تجهیزات عکاسی شما یک راه عالی برای گسترش قابلیت آن است، اما مطمئناً در انتخاب فلاش هیچ کمبودی وجود ندارد.

اسپیدلایت چیست؟ کدام یک نیاز شما را برآورده می کند؟ شماره راهنمای فلش چیست؟ چه ویژگی های دیگری نیاز دارید؟ همه این سوال ها را در مقاله راهنمای خرید فلاش دوربین به شما پاسخ خواهیم داد.

اسپید لایت چیست؟

فلاش‌های روی دوربین که با نام‌های Speedlight یا Speedlite نیز شناخته می‌شوند، لوازم جانبی ضروری برای هر عکاس هستند. این نوع فلاش ها تقریبا از هر نظر نسبت به فلاش های داخلی یا پاپ آپ برتری دارند. تطبیق پذیری آن در طیف گسترده ای از سبک های عکاسی، اسپیدلایت ها را به یکی از پرکاربردترین ابزارهای عکاسی تبدیل کرده است.

انتخاب فلاش نباید باعث سردرد شما شود. در اینجا هشت نکته وجود دارد که باید قبل از خرید اولین فلاش بدانید.

1. شماره راهنما

اعداد راهنما مگاپیکسل فلاش دوربین هستند . در نظر گرفتن آنها مهم است، اما اهمیت آنها گاهی اغراق آمیز است. یک شماره راهنمای فلاش به سادگی بیان می کند که نور در تنظیمات بهینه دوربین تا چه حد خواهد رسید.

فلاش با شماره راهنما 120 اینچ قدرتمندتر از فلاش با شماره راهنمای 60 است. فلاش با شماره راهنمای بالاتر می تواند سوژه هایی را که دورتر از فلاش هستند روشن کند.

اما اگر می‌خواهید هنگام استفاده از فلاش کنترل بیشتری بر عمق میدان داشته باشید، فلاش می‌تواند اجسام نزدیک‌تر را با دیافراگم باریک‌تر روشن کند.

البته به خاطر داشته باشید که ممکن است نتوانید واقعاً سوژه ای را تا این حد دور روشن کنید. در حالی که برای مقایسه یک فلاش با فلاش دیگر مفید است، اعداد راهنما در تنظیمات بهینه دوربین با محیط بهینه آزمایش می شوند.

برای دستیابی به حداکثر دسترسی برای فلاش، به ISO کم و دیافراگم باز نیاز دارید .

اشیایی در صحنه که بازتابنده هستند (مانند هر چیز بزرگ و سفید) بر میزان فاصله واقعی نور نیز تأثیر می‌گذارند. از اعداد راهنما برای مقایسه قدرت فلاش های مشابه استفاده کنید نه برای تعیین فاصله دقیق.

2. TTL راهنمای خرید فلاش دوربین

از طریق لنزبرخی از فلاش‌های کفش کاملاً دستی کنترل می‌شوند، در حالی که برخی دیگر دارای حالت دستی و خودکار به نام TTL یا Through The Lens هستند. TTL یک روش اندازه گیری است، اما برای فلاش شما.

با استفاده از TTL، فلاش یک پیش فلاش ارسال می کند. این انفجار اولیه نور برای تعیین خودکار بهترین تنظیمات نوردهی برای فلاش، با استفاده از این تنظیم در دومین فلاش کامل برای روشن کردن عکس اندازه‌گیری می‌شود. TTL به سادگی یک حالت فلاش خودکار است.

در حالی که حالت فلاش دستی برای متعادل کردن فلاش با نور محیط و کنترل بیشتر روی عکس بهترین است، TTL برای عکاسی با فلاش در زمانی که زمانی برای توقف و تنظیم وجود ندارد، مانند ورزش‌ها، ضروری است.

3. کج کردن راهنمای خرید فلاش دوربین

یکی از مزیت‌های داغ فلاش کفش این است که پرتاب کردن آن‌ها بسیار آسان‌تر است. با این حال، هر فلاش کفش داغ دارای قابلیت پرش نیست. قبل از خرید به دنبال محدوده شیب در توضیحات فلاش باشید.

این نشان می دهد که تا چه اندازه سر فلاش می چرخد. هرچه هد فلاش بیشتر بچرخد، گزینه های بیشتری برای پرش خواهید داشت.

راهنمای خرید فلاش دوربین

راهنمای خرید فلاش دوربین

مطمئن شوید که فلاش به سمت بالا متمایل می شود تا از سقف و همچنین به هر دو طرف منحرف شود، زیرا این زوایایی هستند که احتمالاً بیشترین استفاده را خواهید داشت.

4. کنترل بی سیم

بزرگترین مزیت فلاش کفش داغ چیست؟ به دوربین شما وصل نیست. بسیاری از واحدهای فلاش جدیدتر دارای قابلیت بی سیم داخلی هستند، بنابراین برای عکاسی با دوربین فلاش خاموش نیازی به آداپتور ندارید.

برداشتن فلاش از دوربین، توانایی آن را به شدت افزایش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا نور را از زوایای مختلف به آن اضافه کنید یا از چندین فلاش برای ایجاد جلوه‌های مختلف استفاده کنید.

وقتی به دوربینی با بی سیم داخلی نگاه می کنید، بررسی کنید که آیا عملکرد بی سیم با دوربین شما سازگار است یا خیر.

اگر دوربین شما کمی قدیمی‌تر از فلاش است، ممکن است لازم باشد لوازم جانبی را به کفش داغ خود اضافه کنید که به شما امکان می‌دهد گزینه‌های فلاش را کنترل کنید.

فلاش‌هایی که بی‌سیم داخلی ندارند، اغلب می‌توانند با آداپتورهای بی‌سیم برای به دست آوردن این قابلیت، با هزینه اضافی، استفاده شوند.

5. همگام سازی با سرعت بالا

بیشتر فلاش ها دارای چند حالت همگام سازی مختلف هستند، از جمله پرده عقب و همگام سازی آهسته. اما هر فلاشی مجهز به همگام سازی با سرعت بالا نیست.

این حالت فلاش به طور مداوم فوران های نور را شلیک می کند تا بتوانید از سرعت شاتر بالاتر از همگام سازی فلاش دوربین (معمولاً 1/250) استفاده کنید.

بدون همگام‌سازی با سرعت بالا، سرعت شاتر بیش از سرعت همگام‌سازی فلاش، بخشی از تصویر را سیاه می‌کند که اثر شاتر است.

6. فلش زوم راهنمای خرید فلاش دوربین

برای جلوگیری از پرتاب نور به قسمت‌هایی از صحنه که عکس‌برداری نمی‌شود، فلاش‌های کفش داغ دارای تنظیمات زوم نیز هستند. در تنظیمات زاویه باز، نور به طرفین پخش می شود، اما در تنظیمات تله فوتو، نور در یک الگوی باریک تر هدایت می شود، بنابراین نوری به طرفین هدر نمی رود.

در حالت خودکار یا TTL، زوم فلاش به طور خودکار انتخاب می شود. هنگامی که با دستی استفاده می شود، تنظیمات بزرگنمایی را تنظیم می کنید.

راهنمای خرید فلاش دوربین

راهنمای خرید فلاش دوربین

اما، همچنین می‌توانید زوم را طوری تنظیم کنید که عمداً با تنظیمات لنز شما مطابقت نداشته باشد. برای مثال، می‌توانید از تنظیمات تله‌فوتو در حین عکاسی برای پرسپکتیو زاویه باز استفاده کنید. این کار به جای اینکه کل صحنه را روشن کند، تنها بخشی از تصویر را روشن می کند.

7. سرعت بازیابی

یک فلاش قبل از اینکه دوباره برای عکاسی آماده شود کمی زمان می برد. سرعت بازیافت فلاش نشان می دهد که چقدر سریع فلاش برای عکاسی مجدد آماده است.

اگر زیاد عکس می‌گیرید، سرعت بازیافت فلاش یک فاکتور ضروری است که باید در نظر بگیرید. اگر یک عکاس پرتره هستید، این موضوع چندان مهم نیست.

8. سازگاری راهنمای خرید فلاش دوربین

هر فلاشی با هر دوربینی کار نمی کند. چندین گزینه از Nikon و Canon وجود دارد که مخصوص برند هستند، و همچنین چند مارک دیگر که به طور خاص برای یک سیستم دوربین خاص کار می کنند.

تعداد انگشت شماری از برندهای غیرمعمول نیز وجود دارند که فلاش هایی می سازند که روی چندین دوربین مختلف کار می کنند. قبل از خرید، حتماً سازگاری را بررسی کنید.

برخی از فلاش ها ممکن است با بدنه های دوربین خاصی کار کنند، اما با عملکرد محدود مطمئن شوید که دوربین کاملاً سازگار است.

برخی از فلاش ها با سیستم TTL دوربین ترکیب نمی شوند، بنابراین فقط می توان از آنها به صورت دستی استفاده کرد. بی سیم نیز یک ویژگی بزرگ است که معمولاً ناسازگار است.

اگر دوربین راهی برای تنظیم تنظیمات فلاش داخلی ندارد، برای استفاده از عملکرد بی سیم به آداپتور نیاز دارید.

فقط ارزان ترین فلاش را انتخاب نکنید که با دوربین شما سازگار است. عواملی مانند شماره راهنما، قابلیت بی‌سیم و حالت TTL باعث می‌شود فلاشی که برای یک نوع عکاس عالی است، برای دیگری بهترین نباشد.

قبل از خرید، شماره راهنما، TTL، شیب، کنترل بی سیم، همگام سازی با سرعت بالا، زوم فلاش، سرعت بازیافت و سازگاری را در نظر بگیرید.

نحوه اتصال

یکی از مزایای اصلی فلاش های داخلی یا اسپیدلایت ها این است که نه تنها می توان آنها را با استفاده از Hot-Shoe به دوربین متصل کرد، بلکه می توان از آنها خارج از دوربین نیز استفاده کرد. راه های مختلفی برای برقراری ارتباط بین دوربین و فلاش وجود دارد.

برخی از روش ها مانند اتصال کابلی چندان کاربردی نیستند و معمولاً نمی توانید از طریق آنها از TTL استفاده کنید. روش های بی سیم مانند مادون قرمز نیز وجود دارد که دوربین های کمی از آن پشتیبانی می کنند. علاوه بر این، اگر مانعی بر سر راه وجود داشته باشد، نمی توان از آنها استفاده کرد.

رایج ترین و مرجح ترین روش ارتباط بی سیم استفاده از ارتباط رادیویی است. در این روش می توانید دوربین را با استفاده از ماشه های رادیویی به فلاش متصل کنید. یک فرستنده به دوربین و یک گیرنده به فلاش متصل می شود تا ارتباط بین دوربین و فلاش برقرار شود. البته برخی از فلاش ها مانند Yongnuo YN685 یا Nissin DI700A دارای گیرنده داخلی نیز هستند، بنابراین برای اتصال به دوربین تنها به یک فرستنده نیاز دارید.

مزیت دیگر استفاده از سیستم های رادیویی این است که می توانید چندین واحد فلاش را در گروه های مختلف قرار دهید و آنها را به صورت جداگانه از دوربین کنترل کنید.

راه دیگر برای برقراری ارتباط با فلاش استفاده از سیستم نوری است. این روش اغلب برای فلاش یک فلاش و فلاش فلاش دیگر استفاده می شود. فلاش نوری با دریافت نور از فلاش ثانویه فعال می شود. این روش زمانی که چندین فلاش دارید می تواند بسیار مفید باشد.

بنابراین، تنها یک فلاش می تواند از طریق یک ماشه رادیویی به دوربین متصل شود، در حالی که فلاش دیگر به صورت اپتیکال استفاده می شود. البته توجه داشته باشید که دیگر قادر به تنظیم قدرت فلاش روی دوربین نخواهید بود و باید این کار را به صورت دستی از روی فلاش انجام دهید.

راهنمای خرید فلاش دوربین

راهنمای خرید فلاش دوربین

قیمت و برند

هم نیکون و هم کانن انواع فلاش های روی دوربین را به کاربران ارائه می دهند. اما قیمت چنین فلاش هایی معمولاً بسیار بالاست. شرکت‌های شخص ثالث معمولاً فلاش‌هایی را با عملکرد و قدرت مشابه با قیمتی کمتر از نیمی از انواع ساخته شده توسط کانن و نیکون تولید می‌کنند. در سال های اخیر افزایش رقابت در این بخش منجر به کاهش قیمت و کیفیت بالاتر شده است. به همین دلیل گزینه های بسیار باکیفیتی وجود دارد که می توانید با صرفه جویی کوچک خریداری کنید.

 

در انتهای مقاله “ راهنمای خرید فلاش دوربین ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: عکاسی با فلاش دوربین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان