نمایندگی کانن - عکاسی پرتره با زاویه باز

عکاسی پرتره با زاویه باز

عکاسی پرتره با زاویه باز

نکات عکاسی پرتره با زاویه باز

عکاسی پرتره با زاویه باز منحصر به فرد است، سرگرم کننده است و می تواند عکس های برجسته ای ایجاد کند. اما چگونه می توانید نتایج عالی با زاویه دید عریض را ثبت کنید؟ راز پرتره های قدرتمند مانند تصویر زیر چیست؟

1. از یک لنز (نسبتا) با زاویه باز استفاده کنید

انتخاب لنز در پرتره بسیار مهم است. اکثر عکاسان پرتره هنگام بیرون رفتن از لنزهای 85 یا 105 میلی متری خود استفاده می کنند زیرا این فواصل کانونی ظاهری زیبا و واقعی به سوژه ها می بخشد.

با این حال، من به سمت پرتره هایی کشیده می شوم که ظاهری سورئال دارند و شامل زمینه اضافی برای کمک به بیان داستان می شوند. همچنین، لنزهای واید از شما می‌خواهند که نزدیک به سوژه خود عکاسی کنید، که بیننده شما را نیز به صحنه می‌کشاند.

بنابراین اولین قدم این است که لنز 85 یا 105 میلی متری خود را در کیف دوربین خود بگذارید و به جای آن یک لنز زاویه باز بگیرید. بیشتر پرتره‌هایی که در اینجا می‌بینید با 24 میلی‌متر بر روی یک دوربین فول‌فریم ایجاد شده‌اند (اگر دوربین شما دارای سنسور بریده‌شده است، از یک 16 میلی‌متری برای همان نمای استفاده کنید). برای من، این فاصله کانونی ترکیبی عالی از واقعیت و تحریف است.

در واقع، اگر از 24 میلی‌متر بازتر شوید ، عناصر نزدیک‌تر به لنز، مانند بازوها و دست‌ها، بزرگ یا کشیده به نظر می‌رسند. همچنین، فواصل کانونی وسیع‌تر به پس‌زمینه بزرگ‌تری نیاز دارد، که همیشه مطلوب یا راحت نیست.

عکاسی پرتره با زاویه باز2. یک موضوع جذاب انتخاب کنید

در عکاسی پرتره با زاویه باز، سوژه شما در درجه اول اهمیت قرار دارد. اسکله اندونزیایی بالا موضوع شگفت انگیزی بود. من 20 دقیقه را صرف عکاسی از آن مرد کردم و برای انتخاب بهترین تصویر با مشکل مواجه شدم.

از سوی دیگر، شما می توانید تمام روز را در همان اسکله، مقابل همان کشتی ها به عکاسی از من بگذرانید و در پایان روز چیزی جز تصاویر وحشتناک نداشته باشید.

نکته؟ مطمئن شوید که موضوع شما واقعاً جالب است.

من به دنبال افرادی هستم که زندگی را تجربه کرده اند. سوژه ایده‌آل نوعی کیفیت جالب دارد، چیزی که آنها را از بقیه متمایز می‌کند، اگرچه سوژه‌های من یک کیفیت شخصی روزمره در مورد آنها دارند.

پیدا کردن سوژه می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر در حومه شهر زندگی می کنید (مثل من). من یک عکاس سفر هستم و معمولاً سوژه هایم را در مناطق روستایی خارج از کشور پیدا می کنم، اما سوژه های عالی در همه جا وجود دارد فقط باید نگاه کنید!

لباس بسیار مهم است. اگر روستایی 90 ساله شما کلاهی بر سر دارد که روی آن نوشته شده است: “من نیویورک را دوست دارم”، احتمالاً می خواهید مودبانه از آنها بخواهید که آن را بردارند، یا حداقل آن را برای عکس بچرخانند. اجازه ندهید لباس های خارج از زمینه عکس شما را خراب یا ضعیف کند!

نکات عکاسی پرتره با زاویه باز

عکاسی پرتره با زاویه باز3. یک پس زمینه مکمل انتخاب کنید

تصویر شما به اندازه ضعیف ترین قسمت آن قوی است که اغلب پس زمینه است. این به این دلیل است که همانطور که عکاس جیم زاکرمن می گوید: “دنیا یک آشفتگی ترکیبی است.” بنابراین، مگر اینکه عمداً یک پس‌زمینه زیبا انتخاب کنید، به یک آشفتگی دست و پنجه نرم خواهید کرد.

دو ویژگی مهم وجود دارد که می خواهید روی آنها تمرکز کنید:

اول، حداقل، پس زمینه شما نباید حواس پرتی را ایجاد کند. قبل از گرفتن یک پرتره با زاویه باز، صحنه را با دقت اسکن کنید و مطمئن شوید که هیچ چیز چشم را جلب نمی کند.

مبتدیان و حتی عکاسان متوسط، می‌توانند حواس‌پرتی‌های آشکار را در پس‌زمینه نادیده بگیرند، مانند درخت‌هایی که به نظر می‌رسد از سر سوژه رشد می‌کنند، نقاط تکه‌ای نور روشن، اشیاء رنگارنگ، خطوط مستقیم و اشکال هندسی. شما نمی خواهید چیزی که با سوژه شما رقابت کند برای جلب توجه، بنابراین مطمئن شوید که ترکیب خود را تا زمانی که به آنچه می خواهید برسید، ساده کنید.

پس زمینه در تصویر زیر اصلاً حواس پرت کننده نیست. مرد مقابل یک کانتینر حمل و نقل ایستاده است، که هیچ جایزه ای برای زیبایی برنده نمی شود، اما کار را انجام می دهد. به علاوه، به دلیل قدرت سوژه، تصویر خوبی است.

عکاسی پرتره با زاویه بازدوم، در صورت امکان، پس‌زمینه‌ای را اضافه کنید که با ارائه زمینه، سوژه شما را تکمیل کند. من تصاویر زیادی با پس زمینه ساده و بدون حواس پرتی گرفته ام. اما عکس‌های مورد علاقه من شامل پس‌زمینه‌ای است که داستانی درباره موضوع را بیان می‌کند.

این دلیلی است که من عاشق عکسبرداری در مناطق روستایی چین و اندونزی هستم. کشورها دارای دهکده های باستانی بسیاری هستند که فرصت هایی برای پس زمینه های شگفت انگیز فراهم می کنند.

یک توصیه سریع: من دوست دارم تمام شواهد مدرنیته را از پس زمینه دور نگه دارم. من چیزهای پلاستیکی را در عکس‌هایم دوست ندارم و ساختمان‌ها یا ماشین‌های مدرن را درج نمی‌کنم. در عوض، من مناطق روستایی با ساختمان های آب و هوا را ترجیح می دهم. اگر شما هم مثل من هستید و می‌خواهید پرتره‌های روستایی و خالص‌تر با زاویه باز ایجاد کنید ، توصیه می‌کنم همین کار را انجام دهید.

در انتهای مقاله ” عکاسی پرتره با زاویه باز ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: روایت داستان در پرتره ، تاثیر عمق میدان در پرتره ، لنز برای عکاسی پرتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان