نمایندگی کانن - استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر

استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر

استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر

اهمیت استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر

با افزایش روزافزون تعداد مگاپیکسل در دوربین های گوشی های هوشمند، آیا اصلاً به یک دوربین اختصاصی نیاز دارید؟ یا شاید بتوانید یک دوربین کامپکت بسیار کوچک تهیه کنید؟

حداقل در این مقطع زمانی، احتمالاً پاسخ منفی است. یا حداقل اگر واقعاً کیفیت تصویر خوب را می خواهید. دلیل آن این است که این دستگاه ها حسگرهای دیجیتالی به اندازه کافی بزرگ ندارند.

سنسور تصویر دیجیتال بخشی از دوربین است که در واقع تصویر را از نوری که توسط لنز به آن منعکس می شود، می گیرد. اندازه سنسورها در هر دوربین DSLR یا بدون آینه ای که احتمالاً بخرید، خوب هستند، اما در آیفون یا دوربین کامپکت کوچک هستند  .

قلب هر دوربین دیجیتال حسگر تصویر آن است. حسگر تصویر قطعه ای است که نور را به سیگنال الکترونیکی تبدیل می کند. دوربین از طریق این سنسور تصویر را به صورت دیجیتال ذخیره می کند. الگوی نور منعکس شده یا ساطع شده از جسم روی سطح سنسور تاثیر می گذارد و تصویر را ثبت می کند.

ممکن است برای شما واضح باشد که یک سنسور دیجیتالی بزرگتر ممکن است منجر به وضوح بالاتر در تصاویر شما شود. اما، مزایای دیگری از یک سنسور بزرگتر وجود دارد که ممکن است از آنها آگاه نباشید، که بسیار فراتر از وضوح است.

حتماً واژه مگاپیکسل را شنیده اید و می دانید که سازندگان و طراحان دوربین از ابتدای تاریخ عکاسی از این واژه بسیار استفاده کرده اند. در گذشته این اصطلاح بی معنی بود و چندان مهم نبود، اما به تدریج عکاسان و خریداران به معنی و ارزش آن در عکاسی پی بردند.تمام عکس های غیر معمول با دوربین های مگاپیکسلی بالا گرفته شده اند.

اکثر مردم هنوز به مگاپیکسل اهمیت زیادی نمی دهند، حتی یک دوربین کامپکت 16 مگاپیکسلی به خوبی یک دوربین دیجیتال 12 مگاپیکسلی نیست. اهمیت اندازه سنسور دوربین چیست؟ چرا وقتی عکس های یک دوربین دیجیتال 12 مگاپیکسلی چنین کیفیت بالایی دارند، به مگاپیکسل اهمیت می دهیم؟

بنابراین، در این مقاله، می خواهیم توضیح دهیم که چرا یک سنسور دیجیتال برای عکاسی شما بسیار مهم است. واقعیت این است که ممکن است مهم ترین عاملی باشد که باید در هنگام خرید یک دوربین جدید در نظر گرفت.

 

مزیت استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر

استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر

1. استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر به شما امکان می دهد تاری پس زمینه بیشتری ایجاد کنید

اگر می خواهید تاری پس زمینه قابل توجهی در تصاویر خود داشته باشید، باید از یک سنسور تصویر دیجیتال بزرگتر استفاده کنید.

این فقط تابعی از اندازه دیافراگم نیست (اگرچه واضح است که بخش بزرگی از آن است). در واقع، دستیابی به مقدار زیادی تاری پس زمینه با دوربینی که دارای سنسور تصویر کوچک است، عملا غیرممکن است.

رابطه بین اندازه سنسور تصویر دیجیتال و تاری پس‌زمینه در واقع توسط افراد در DP Review آزمایش شده است. در اینجا پیوندی به آزمایش و نتایج آنها وجود دارد . توجه داشته باشید که آنها از اصطلاحات ریاضی و فنی زیادی استفاده می کنند.

نتایج این است که دوربین‌هایی با سنسورهای تصویر دیجیتال بسیار کوچک مانند گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های کامپکت، اگر بخواهید تاری پس‌زمینه را در تصاویر خود قرار دهید، بی‌ارزش هستند.

آنها در ادامه نشان می‌دهند که هرچه سنسور تصویر دیجیتال بزرگ‌تر باشد، می‌توانید تاری بیشتری را در تصاویر خود بگنجانید. بنابراین، اگر می‌خواهید تاری پس‌زمینه‌ای در عکس‌های خود داشته باشید، اندازه سنسور یک نکته مهم است.

2. استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر می تواند به معنای پراش کمتر باشد

یکی دیگر از تأثیراتی که اندازه سنسور تصویر دیجیتال روی عکس‌های شما می‌گذارد که ممکن است از یکی از آن‌ها آگاه نباشید. بر میزان پراش عکس‌های شما است.

این ممکن است برای شما تعجب آور باشد، اگر تا حدودی با پراش آشنا هستید، زیرا تا حد زیادی تابعی از استفاده از دیافراگم بسیار کوچک است.

وقتی از دیافراگم کوچک استفاده می کنید، نوری که به لبه های سنسور تصویر می رسد تنها پس از عبور از دیافراگم کوچک و سپس پخش شدن به آنجا می رسد.

این انتشار نور باعث می شود که پرتوهای نور به سایت های عکس مجاور برخورد کنند. اساساً، این گسترش باعث می شود که نور گاهی اوقات به سایت عکس اشتباه برخورد کند و منجر به تاری شود.

دلایل استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر

 

استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر

چه ربطی به سنسور تصویر دیجیتال دارد؟ به یاد داشته باشید که پراش ناشی از پراکندگی نور در سراسر سایت های عکس است.

بنابراین، اگر مگاپیکسل های زیادی را روی یک سنسور تصویر دیجیتال قرار دهید، مکان های عکس بسیار کوچک خواهند بود و پراکندگی نور به راحتی به سایر سایت های عکس منتقل می شود.

این به معنای افزایش پراش خواهد بود. اما در دوربینی که مگاپیکسل بیشتر پخش شده است، همان میزان پراکندگی تاثیر کمتری روی تصاویر شما خواهد داشت.

در نتیجه، سنسورهای تصویر بزرگتر در جایی که پیکسل ها بیشتر پخش می شوند، منجر به پراش کمتر تصویر می شوند.

3.استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر  عامل برش را کاهش می دهند

در نهایت، بیایید ضریب برش را که در نتیجه استفاده از یک سنسور تصویر دیجیتال کوچکتر به وجود می آید، فراموش نکنیم. این نمودار تأثیر عوامل زراعی را نشان می دهد.

البته، سازندگان دوربین با معرفی لنزهای بسیار عریض که برای دوربین هایی با سنسورهای کوچکتر طراحی شده اند، با این امر سازگار شده اند.

با این حال، به طور کلی به دست آوردن تصاویر با زاویه باز با استفاده از یک سنسور تصویر بزرگتر بسیار آسان تر است.

قصد ما این نیست که دوربین یا سیستم خاصی را سطل زباله کنیم. واقعیت این است که هر دوربینی بهتر از بدون دوربین است، پس از آنچه دارید استفاده کنید.

آنچه  می خواهیم در اینجا نشان دهیم این است که قرار گرفتن در اطراف دوربین DSLR یا بدون آینه مزایای قابل توجهی دارد. این درست است چه دوربین Micro Four Thirds، APS-C یا Full Frame. مزایا فراتر از وضوح است و بر کیفیت کلی تصویر شما تأثیر می گذارد.

حسگرهای بزرگتر به شما کمک می‌کنند در نور کم عکس‌های بهتری بگیرید، محدوده دینامیکی بیشتری از زنگ‌ها را ثبت کنید، باعث کاهش پراش می‌شود و به شما امکان می‌دهد تاری پس‌زمینه بیشتری داشته باشید.

بنابراین به جای تلاش برای انجام این کار با یک تلفن یا یک مدل جمع و جور، به دور آن دوربین ها بچرخید.

4.استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر باعث باکیفیت شدن تصویر می شوند

اندازه سنسور دوربین یکی از مهم ترین مقوله های عکاسی خوب و با کیفیت در عکاسی است و تاثیر مستقیم آن بر عکس ها را نمی توان نادیده گرفت. سنسور دوربین میزان نور مورد نیاز برای گرفتن عکس را تشخیص داده و دریافت می کند.

حال بیایید از سوی دیگر به موضوع نگاه کنیم. فرض کنید دو دوربین داریم. یکی کامپکت و دیگری DSLR است، هر دو دارای سطح وضوح یکسان (مگاپیکسل) هستند، اما یکی دارای سنسور بزرگتر از دیگری است. البته تصاویر دوربین با سنسور بزرگتر کیفیت بالاتری دارند. زیرا ذرات دریافت کننده نور که امروزه پیکسل نامیده می شوند، در حسگر بزرگتر ابعاد بزرگتری دارند.

استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر
استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر
با پیشرفت تکنولوژی، عملکرد سنسورهای کوچکتر نیز افزایش یافته است، اما البته در نهایت سنسورهای بزرگتر عملکرد بهتری دارند. اما آیا حاضرید برای کیفیت بهتر هزینه کنید؟ انتخاب باشماست. اما امیدوارم این مقاله به شما در درک بهتر ابعاد و سنسورها کمک کند. بنابراین می توانید محصولات بهتری بخرید و بیشتر پس انداز کنید. در خرید بعدی خود به این نکات توجه کنید.

در انتهای مقاله “ استفاده از دوربین هایی با سنسورهای بزرگتر ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: درک حالت های دوربین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان