نمایندگی کانن - خرید دوربین دست دوم

خرید دوربین دست دوم

خرید دوربین دست دوم

راهنمای خرید دوربین دست دوم

برای افرادی که قصد خرید دوربین را دارند، دوربین دست دوم یکی از گزینه های اصلی است. بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند یک دوربین دست دوم بخرند تا یک دوربین جدید. خرید دوربین دست دوم به ویژه برای افرادی که قصد ورود به عکاسی را دارند بسیار توصیه می شود.

دوربین های دست دوم دارای مزایا و معایبی هستند و افرادی که قصد خرید دوربین را دارند باید مزایا و نکاتی را در این زمینه بدانند و با آگاهی کامل این دوربین ها را خریداری کنند.

درست مانند لنزها، ما همیشه به جدیدترین و بهترین ها نیاز نداریم یا نمی توانیم آن را بخریم. برخی از دوربین‌ها، مانند Nikon D700 که اکنون متوقف شده است یا Canon 5D Mark II که به زودی تولید نمی‌شود (B&H آن را با نام تجاری جدید 1699 دلاری عرضه می‌کند، که یک سرقت است)، حداقل برای چند نفر دیگر جذابیت زیادی خواهد داشت. سال در بازار استفاده می شود.

به همین دلیل، آنها به عنوان مدل های ورودی FF  یا حتی به عنوان دوربین های پشتیبان انتخاب بسیار خوبی دارند. وقتی صحبت از دوربین‌های DSLR سطح پایه می‌شود ، بازار بزرگ‌تری نیز وجود دارد که می‌توان آن را بسیار ارزان خریداری کرد و یک ابزار یادگیری عالی باشد، حتی از نظر کیفیت تصویر از برخی مدل‌های نیمه حرفه‌ای قدیمی فراتر می‌رود.

همچنین بسیار رایج است که بسیاری از عکاسان حرفه ای، آماتور و حتی مبتدی، جدیدترین تجهیزات را به محض در دسترس قرار گرفتن آن ها خریداری می کنند و قبل از از دست دادن ارزش، تجهیزات قدیمی را می فروشند. این به نوبه خود، به سایر عکاسان فرصتی می دهد تا به تجهیزات نسل قبلی (که، توجه داشته باشید، هنوز بسیار مطابق با استانداردهای کیفیت است) ارتقا داده و در هزینه های زیادی صرفه جویی کنند.

راهنمای خرید دوربین دست دوم

خرید دوربین دست دوم

اگر یک دوربین دست دوم در فروش است، آیا به این معنی است که معیوب است؟

اگر مقاله خرید لنز ما را خوانده باشید، احتمالاً پاسخ این سوال را به خوبی می دانید. به طور خلاصه – نه، اغلب اینطور نیست. دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک عکاس مایل به فروش دوربین است: ارتقاء، تعویض سیستم ها یا به حداقل رساندن میزان تجهیزات در اختیار، برخی از موارد محبوب هستند. ما تمایل داریم دوربین‌هایمان را بیشتر از لنزها تغییر دهیم و محصولات جدیدی که هر سال کم و بیش معرفی می‌شوند، تغییر می‌کنند.

با این حال، درست مانند لنزها، افراد خاصی سعی می‌کنند وسایل دزدیده شده (که ممکن است چندین لوازم جانبی مانند درپوش بدنه و شارژر باتری گم شده باشند)، و همچنین دوربین‌های معیوب، اما در نگاه اول مشخص نیست، بفروشند. به همین دلیل مهم است که قبل از اینکه واقعاً از پولی که به سختی به دست آورده‌اید صرف نظر کنید، آن Canon 5D عالی را به طور کامل بررسی کنید!

آیا در انتخاب سیستم دوربین مشکل دارید؟ خرید اولین DSLR شما می تواند یک انتخاب دشوار باشد زیرا اکثر سازندگان دارای مزایا و معایب در ارائه خود هستند. مطمئن شوید که «راهنمای خرید DSLR» نسیم را مطالعه کرده اید – مطمئنم که به شما که تازه وارد دنیای DSLR شده اید کمک می کند تا تصمیم بگیرید!

دستورالعمل های عمومی خرید دوربین دست دوم

در اینجا مهمترین چیزهایی که باید قبل از خرید دوربین دست دوم بررسی کنید آمده است:

1) سلامت دوربین را مورد بررسی قرار دهید

یکی دیگر از نکات خرید دوربین دست دوم، توجه به سلامت و صحت عملکرد آن است. دوربین‌های عکاسی دست دوم باید پیش از فروش مجدد از نظر سلامت و عملکرد صحیح مورد بررسی قرار بگیرند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود دوربین دست دوم را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از سلامت آن اطمینان داشته باشید.

برخی از فروشگاه‌های معتبر، جهت اطمینان دادن به مشتری مدت زمان تستی را نیز در نظر می‌گیرند تا مشتری بعد از تست محصول آن را خریداری کند یا در صورت بروز مشکل، امکان مرجوع کردن ا بازگشت وجه را در اختیار مشتری قرار دهند.

2) از یک منبع قابل اعتماد خرید کنید

همانند لنزها، eBay می تواند مکانی عالی برای خرید یک DSLR دست دوم باشد. سپس انجمن های فرد میراندا وجود دارد که به خرید/فروش تجهیزات اختصاص داده شده است. اگر قصد خرید آنلاین دارید، هر دوی این مکان ها دارای سیستم های رتبه بندی و بازخورد قابل اعتماد هستند، به طوری که می دانید شخصی که می خواهید از او خرید کنید قابل اعتماد است یا خیر. این سیستم های رتبه بندی/بازخورد می توانند اطلاعات عالی در مورد فروشنده ارائه دهند.

مطمئن شوید که چگونه با شخصی که از او DSLR می‌خرید و همچنین نام کامل او تماس بگیرید. داشتن گزینه ای برای بازگرداندن دوربین بسیار مفید است، بنابراین بررسی کنید که آیا خط مشی بازگشتی وجود دارد یا خیر. امیدواریم که نیازی به بازگشت نباشد!

خرید دوربین دست دوم کانن

خرید دوربین دست دوم

3) لپ تاپ خود را همراه داشته باشید

یک لپ‌تاپ به شما کمک می‌کند هنگام عکاسی، هر گونه نقص و نقصی را در خود تصویر، مانند عدم دقت فوکوس خودکار، نقص جدی سنسور یا پیکسل‌های مرده بررسی کنید.

سنسور برای پیکسل‌های مرده را بررسی کنید : برای انجام این کار، باید با دوربین، ترجیحا RAW، در تنظیمات ISO پایه آن (معمولا ISO 100 یا 200)، با درپوش لنز، یک تصویر بگیرید تا یک عکس بگیرید. قاب تیره تصویر را با رایانه خود بررسی کنید.

هر پیکسل مرده باید به راحتی در هنگام مشاهده 100٪ قابل مشاهده باشد. اگر برخی از آنها وجود دارد نگران نباشید.این طبیعی است، به خصوص اگر دوربین کاملا قدیمی باشد. سه یا چهار پیکسل مرده معنی زیادی ندارند، هنوز چند میلیون باقی مانده است. با این حال، اگر چیزهای بیشتری دیدم، نگران بودم که مشکلی در سنسور وجود داشته باشد.

 

4) تعداد شاتر را بررسی کنید

در حالی که برخی از دوربین‌ها می‌توانند بسیار بالاتر از عدد محرک شاتر آزمایش شده خود بروند، برخی مکانیسم‌های شاتر خیلی سریع‌تر از کار می‌افتند.

سازندگان دوربین دوربین های خود را برای 50، 100، 150 یا 300 هزار عکس رتبه بندی می کنند و هیچ تضمینی وجود ندارد که شما تا این حد خواهید رسید. مطمئن شوید که عمر شاتر مورد انتظار مدلی را که می‌خواهید بخرید می‌دانید، سپس از همان تصویر RAW که گرفته‌اید برای بررسی پیکسل‌های مرده استفاده کنید (یا یک عکس دیگر بگیرید) و آن را با PhotoME باز کنید.

یک ابزار رایگان، PhotoME برای یافتن هر نوع اطلاعاتی که در یک فایل تصویری درباره دوربین شما وجود دارد، عالی است. در آنجا، در پایین پنجره برنامه، گزینه “فیلتر” را خواهید یافت.”شماره شاتر” را وارد کنید. شماره شما هست! اگر نزدیک به حد تئوری ارائه شده توسط سازنده نباشد، به احتمال زیاد دوربین شما برای مدتی خوب خواهد بود. در هر صورت، قیمت باید منعکس کننده مقدار عکس های گرفته شده با دوربین باشد.

5) به عمر باتری توجه کنید

از جمله نکاتی که لازم است در خرید دوربین دست دوم در نظر بگیرید، میزان عمر دوربین است. البته باید توجه داشته باشید که طول عمر دوربین عکاسی مانند سایر تجهیزات دیجیتال به صورت بازه زمانی مانند ماه، سال و… بیان نمی شود، بلکه طول عمر دوربین عکاسی را با تعداد شات بیان می‌کنند. تعداد شات، همان تعداد عکسی است که با دوربین گرفته شده است.

برای مثال، اگر 500 تصویر با یک دوربین به ثبت رسیده باشد، طول عمر آن دوربین 500 شات بیان می‌شود. به طور معمول طول عمر کلی دوربین‌های اقتصادی و مبتدی، تا حدود 50 هزار شات تخمین زده می‌شود. دوربین‌های رده متوسط تا حدود 100 هزار شات و دوربین‌های حرفه ای تا حدود 200 هزار شات عمر می‌کنند. پس در هنگام خرید دوربین دست دوم، حتما به تعداد شات‌های دوربین توجه داشته باشید.

خرید دوربین دست دوم

در انتهای مقاله “ خرید دوربین دست دوم ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان