نمایندگی کانن - تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

نکات تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

گرفتن عکس از افراد می تواند برای یک عکاس آماتور چالش برانگیز باشد. همه از دیدن عکس های پرتره خوب، چه از خانواده، چه دوستان یا فقط یک چهره جالب لذت می برند.

ما به عنوان عکاس، از اینکه بتوانیم به سرعت تصویر بسازیم، لذت می بریم، به همین دلیل است که از زمانی که مشکلی در عکس یا تنظیمات دوربین ما پیش می آید، متنفریم. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند نکته فنی وجود دارد که به شما کمک می کند کیفیت عکاسی پرتره خود را بهبود بخشید و از بهترین تنظیمات ممکن دوربین در طول مسیر استفاده کنید.

تنظیمات دوربین را انتخاب کنید تا چشمان سوژه شما تیز باشد

ما پنج (یا بیشتر) حواس داریم، اما حسی که بیشتر استفاده می کنیم بینایی ماست. این بدان معنی است که چشمان یک عکس باید واضح باشد، مهم نیست که چند نفر در آن هستند. در اینجا چند نکته برای اطمینان از تیز بودن چشم های سوژه آورده شده است.

برای شروع،بهتر است از فوکوس خودکار تک نقطه ای استفاده کنید. حالت های «دوربین حدس زدن» مورد علاقه هرکسی نیستند زیرا لزوماً فوکوس را روی چشم ها قفل نمی کنند. شما می خواهید از یک نقطه استفاده کنید و روی نزدیکترین چشم تمرکز کنید. فوکوس را قفل کنید و در صورت نیاز کمی دوباره ترکیب کنید تا قبل از عکاسی ترکیبی دلپذیر به دست آورید.

پس از گرفتن چند عکس، وضوح چشم ها را بررسی کنید. نمی‌توانید وضوح تصویر را روی صفحه LCD بررسی کنید. از آنجا شروع کنید، اما از عملکرد زوم برای بررسی چشم ها استفاده کنید. اگر تیز نیستند دوباره شلیک کنید. شما باید با فوکوس خود بازی کنید و شاید راهنمای استفاده از دوربین را بخوانید. مشکل عمیق تر ممکن است مربوط به تنظیمات دوربین کانن شما باشد، که ممکن است برای عکاسی پرتره مطلوب نباشد. در زیر، برخی از این تنظیمات را برای بهبود پرتره‌هایی که می‌گیرید پوشش می‌دهیم.

سرعت شاتر برای عکاسی پرتره

تعداد تقریباً نامتناهی راهنما در مورد حداقل سرعت شاتر دستی ایمن وجود دارد. اما فقط تعداد کمی از این راهنماها می‌دانند که شما در حال عکاسی از یک فرد زنده هستید که احتمالاً در حال حرکت است.

استفاده از پرایم 50 میلی متری دلیل خوبی برای داشتن سرعت شاتر 1/60 ثانیه نیست. به احتمال زیاد، برای خنثی کردن برخی از حرکات سوژه، باید سرعت شاتر را افزایش دهید. در امتحان تکنیک های مختلف تردید نکنید. به خصوص اگر چشم ها در عکس پرتره شما واضح نیستند، از سرعت شاتر بیشتر استفاده کنید (با فرض اینکه فوکوس را قبلاً به درستی تنظیم کرده اید).

آموزش تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

برای مثال هنگام عکاسی از کودک به سرعت شاتر سریع نیاز دارید، زیرا آنها دائماً با سرعت بیشتری نسبت به بزرگسالان در حال حرکت هستند. این یکی از چالش های شرکت عکاسی من، NPM است، جایی که ما عمدتا از کودکان عکاسی می کنیم. سرعت شاتر بیشتر به مقابله با حرکت بی پایان آنها کمک می کند.

برای مقابله با این مشکل به ویژگی های فنی دوربین مانند لرزشگیر اپتیکال اعتماد نکنید. تثبیت کننده می تواند کمک زیادی به کاهش لرزش دستان شما کند، اما هیچ کاری برای جلوگیری از تاری در سوژه شما انجام نمی دهد. این بدان معنا نیست که باید لرزشگیر تصویر را خاموش کنید، اما این ویژگی به تنهایی برای تضمین عکس های پرتره واضح کافی نیست.

دیافراگم

به طور طبیعی، زمانی که با یک لنز سریع و باز کار می کنید، بهتر است از بازترین دیافراگم لنز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که بسیاری از لنزها در دیافراگم هایی که کمی کوچکتر از آخرین دیافراگم باز هستند، بهترین عملکرد را دارند. به عنوان مثال، اگر لنز شما دارای دیافراگم باز f/1.8 باشد، واضح ترین و با کیفیت ترین عکس هایی که می توانید با آن بگیرید از f/4 تا f/5.6 خواهد بود. بنابراین اگر می توانید سوژه را از پس زمینه دور کنید تا تصویر پس زمینه تار شود، بهتر است از دیافراگم های کوچکتر استفاده کنید.

فاصله کانونی مناسب

به نظر ما، لنز 50 میلی متری برای پرتره های نزدیک ایده آل نیست. وقتی به اندازه کافی برای گرفتن نیم تنه یا هد شات نزدیک هستید، اغراق پرسپکتیو باعث می شود بینی بزرگتر به نظر برسد و بر عمق سوژه شما تأثیر بگذارد. لنز 50 میلی‌متری برای عکس‌های گروهی و پرتره‌های تمام قد عالی است، اما ما آن را انتخاب خوبی برای پرتره یک فرد نمی‌دانیم.

(اینطور نیست که یک لنز 50 میلی‌متری هرگز کار نمی‌کند.)

از سوی دیگر، لنز زوم تله فوتو انتخابی هوشمندانه است. با 100 میلی متر شروع کنید و تا فواصل کانونی طولانی تری کار کنید. هنگامی که دورتر و دورتر به عقب می ایستید، فشرده سازی پرسپکتیو دریافت خواهید کرد، که اغلب برای چهره ها چاپلوس کننده است. همچنین فضای بین شما و سوژه را افزایش می‌دهد که مدل‌های غیرحرفه‌ای را راحت می‌کند.

هیچ لنزی درست روی صورتشان نیست. به خاطر داشته باشید که بسیاری از زوم های تله فوتو برای فروش با قیمت های پایین ساخته شده اند که هم خوب است و هم بد. از یک طرف، این لنزها نسبتاً مقرون به صرفه هستند، اما این نیز درست است که ممکن است حداکثر دیافراگم مشابه یک پرایم معادل را نداشته باشند.

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

نورسنجی در عکاسی پرتره

برای محو کردن پس‌زمینه، باید از طولانی‌ترین فاصله کانونی ممکن استفاده کنید، تا حد امکان به سوژه نزدیک باشید و لنز را روی بازترین دیافراگم تنظیم کنید. عکاسی از یک هد شات عالی از یک کودک با لنز پایه 55-200mm در 200mm و f/5.6 کاملا امکان پذیر است.

چشم ها را دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که واضح هستند، و اگر نمی توانید سرعت شاتر کافی برای ثابت کردن تاری حرکتی داشته باشید. سعی کنید ISO را افزایش دهید . این احتمال وجود دارد که دوربین شما در کنترل نویز بهتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

ایزو یا حساسیت

حساسیت دوربین برای عکاسی پرتره باید روی کمترین میزان تنظیم شود. در اکثر دوربین ها این حساسیت برابر با ISO 100 است اما در برخی دوربین ها حساسیت های کمتر از ISO 64 و یا حتی 50 موجود است، اگر دوربین شما یکسان است آن را انتخاب کنید. یک نکته مهم این است که بسیاری از کاربران با این تصور که دوربین آنها نویز کم در نور کم و حساسیت بالا تولید می کند از حساسیت های بالاتر استفاده می کنند.

توجه داشته باشید که در عکاسی پرتره، ویرایش عکس نقش اصلی را در نتیجه نهایی تصویر دارد. بنابراین احتمال اینکه بخواهید با روش های مختلف مانند جاخالی دادن و سوزاندن قسمت هایی از تصویر را روشن یا تیره کنید بسیار زیاد است.

حتی اگر عکس‌هایی که با حساسیت بالا می‌گیرید معمولاً نویز دارند، اما اساساً افزایش حساسیت دامنه دینامیکی تصویر را کاهش می‌دهد و ویرایش آن را سخت‌تر می‌کند. بنابراین این احتمال وجود دارد که وقتی بخش هایی از عکس را روشن می کنید، نویز را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. پس همیشه با کمترین حساسیت ممکن کار کنید.

نکته ای برای عکاسی پرتره در فضای باز

برای دریافت بهترین عکس‌های پرتره ممکن در فضای باز، معمولاً عمق میدان بسیار کم با پس‌زمینه‌ای تار می‌خواهید (بر خلاف عکاسی پرتره استودیویی، جایی که کمتر نگران کننده است). چگونه می توان عمق میدان نازکی را که به عنوان افکت فوکوس کم عمق نیز شناخته می شود، ثبت کرد؟

پاسخ ساده این است که باید از دیافراگم باز استفاده کنید. اگر به تازگی وارد عکاسی شده‌اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ممکن است دوربین خود را روی حالت پرتره روی صفحه مدرج تنظیم کنید، که این کار را برای شما انجام می‌دهد. (به طور خاص، از دیافراگم بازتر و سرعت شاتر بیشتر استفاده می کند، که احتمال عکس های تار کمتری را برای شما به ارمغان می آورد و احتمال بیشتری برای پس زمینه نرم و رویایی با بوکه زیبا دارد.)

عکاسان پیشرفته باید همین کار را با روی آوردن به اولویت دیافراگم یا حالت دستی و تنظیم گسترده ترین دیافراگم لنز خود یا چیزی نزدیک انجام دهند. نتیجه، یک بار دیگر، گرفتن عمق میدان کم است و پس‌زمینه را کمتر حواس‌پرت می‌کند. این نکته ممکن است ساده به نظر برسد، اما اگر قبلاً آن را انجام نمی‌دهید، به آن نگاه کنید.

ممکن است متوجه شوید که به شدت جذابیت زیبایی شناختی تصاویر شما را بهبود می بخشد، زیرا توجه بینندگان را روی سوژه اصلی متمرکز می کند. اگرچه، مانند همه چیزها در عکاسی، این تکنیکی است که باید عمداً از آن استفاده کنید، و همیشه نمونه های متقابلی نیز وجود دارد.

تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره

اگر در تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره تازه کار هستید، احتمالاً در ابتدا برای شما سخت خواهد بود. اما مطمئن باشید که با کمی تمرین مهارت های کافی برای تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره را به دست خواهید آورد. اگر هنوز در مورد بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره سوالی دارید، در قسمت نظرات زیر مقاله از ما بپرسید.

در انتهای مقاله “ تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان