نمایندگی کانن - مقایسه دوربین کانن R3 و دوربین سونی Alpha 1

مقایسه دوربین کانن R3 و دوربین سونی Alpha 1

مقایسه دوربین کانن R3 و دوربین سونی Alpha 1

مقایسه دوربین کانن R3 و دوربین سونی Alpha 1

مقایسه دوربین کانن R3 و دوربین سونی Alpha 1 : کانن یکی از پیشگامان دوربین های الکترونیکی و چند حالته بود و برخی از تصمیمات طراحی که این شرکت در دهه 1980 انجام داد ، در حال حاضر در دوربین های رده بالا EF و RF خود ادامه دارد. از T90 تا EOS R3 جدید ، دوربین های درجه یک کانن دارای مقدار قابل توجهی DNA هستند.

Canon EOS R3 یک دوربین بدون آینه درجه یک است که برای عکاسان حرفه ای ورزشی و خبری طراحی شده است که بیشترین سرعت و سخت ترین بدنه را می خواهند. در آوریل 2021 به نمایش درآمد و شش ماه بعد به طور رسمی راه اندازی شد ، اما این قوی ترین دوربین بدون آینه کانن تا به امروز است ، و در حالی که از بیشتر جنبه ها از 1Dx Mark III بهتر است ، به طور رسمی بین آن و EOS R5 قرار گرفته است ، که نشان می دهد ممکن است سری 1 بدون آینه باشد.

R3 دارای اولین سنسور فول فریم پشتی کانن است که در پشت آن قرار گرفته است ، و من تأیید کردم که توسط Canon طراحی و تولید شده است. برای تعادل سرعت وضوح و سر و صدا ، 24.1 مگاپیکسل انتخاب کرد ، تصادفاً سونی سه سال پیش برای اولین همان سنسور فول فریم انباشته خود در A9 انتخاب کرد.

دوربین کانن R3 و دوربین سونی Alpha 1

مقایسه دوربین کانن R3 و دوربین سونی Alpha 1اما سنسور کانن 50 درصد سریعتر از A9 عکاسی می کند و با فوکوس خودکار و نوردهی خودکار از انفجارهای الکترونیکی تا 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. بنابراین R3 با حداکثر سرعت Sony Alpha 1 مطابقت دارد ، اگرچه نیمی از پیکسل های کل در هر فریم را ثبت می کند.

هنگام عکاسی با سرعت 30 فریم بر ثانیه ، بافر R3 می تواند تا 540 JPEG یا 140 فایل RAW ضبط کند و برخلاف R5 و R6 که برای باز کردن حداکثر سرعت آنها نیاز به شارژ کافی باتری داشتند ، باتری بزرگ R3 این محدودیت را برطرف می کند.

در اینجا نیازی به نماد H+ سبز نیست ، و همانطور که بعداً خواهید دید ، به دلیل شاتر رول ، حداقل انحراف وجود دارد. به پرده اول الکترونیکی یا کرکره های کاملاً مکانیکی بروید و حداکثر سرعت به 12 فریم بر ثانیه کاهش می یابد ، اما به این معنی است که شما در حال حاضر می توانید تا زمانی که حافظه شما تمام نشود ، به طور JPEG یا RAW عکس بگیرید.

مانند R5 و R6 ، سنسور در داخل بدن تثبیت شده است و می تواند در کنار لنز ها با IS نوری کار کند و حداکثر 8 توقف جبران را ارائه دهد. این با لنز متفاوت است.

از نظر نوردهی ، R3 سرعت شاتر را از 30 ثانیه تا 1/8000 با شاتر مکانیکی یا 1/64000 پیشرو در صنعت ارائه می دهد. در انتهای دیگر مقیاس ، تایمر Bulb به شما امکان می دهد تا نوردهی طولانی آسان را از یک ثانیه تا 100 ساعت انجام دهید ، در حالی که یک تایمر بازه داخلی می تواند عکس ها را در فواصل یک ثانیه تا 100 ساعت ثبت کند.

در همین حال سرعت همگام سازی فلاش 1/250 با پرده اول الکترونیکی ، 1/200 با شاتر کاملاً مکانیکی است و در اولین مورد برای R3 اکنون با شاتر الکترونیکی در 1/180 همگام سازی می شود. سونی همچنین از همگام سازی فلش الکترونیکی در آلفا 1 در 1/200 پشتیبانی می کند.

دوربین سونی Alpha 1EOS R3 دارای یک دستگیره عمودی داخلی با کنترل های تکراری است که باعث می شود در دست گرفتن و استفاده از عکاسی در حالت افقی یا عمودی راحت باشید ، اگرچه جالب است که بند سوم بند 1Dx را ندارد اجازه می دهد وقتی برای عکاسی پرتره به گردن شما آویزان می شود.

به طرز شگفت انگیزی R3 تنها و سومین دوربین بدون آینه با گرافیک عمودی داخلی است ، پس از Olympus EM1X و Fujifilm GFX-100 ، هرچند Z-9 نیکون نیز دارای یک دوربین است ، و سونی و پاناسونیک را بعنوان دوربین های عجیب و غریب کنار می گذارند.

در نگاه اول R3 بدون تعجب شباهت زیادی به EOS 1Dx Mark III دارد ، اما به صورت شخصی جمع و جورتر است ، تقریبا 1 سانتی متر باریک تر ، 2 سانتی متر کوتاه تر و تقریبا یک چهارم کیلوگرم سبک تر است.

اشتباه نکنید ، هنوز هم یک دوربین قابل توجه است ، اما از نظر من بسیار قابل کنترل تر از 1Dx III است و چیزی که برای مدت طولانی تر از آن خوشحال تر خواهم بود. همچنین به نظر می رسد که مانند سری 1 کاملاً محکم است و Canon با همان درجه گرد و غبار و مقاومت در برابر آب و هوا ، سخت ترین دوربین بدون آینه خود تا به امروز است.

Canon camera r3جک 3.5 میلیمتری میکروفون و هدفون ، USB C و HDMI ، همگام سازی فلش و یک پورت اترنت گیگابیتی برای شبکه سیمی. وای فای 5 گیگاهرتزی و بلوتوث نیز وجود دارد.

پورت USB C با سرعت 3.2 Gen 2 کار می کند ، می تواند باتری را به صورت داخلی شارژ کند.(من با موفقیت از شارژرهای MacBook Pro و Galaxy S20 خود استفاده کردم)و اکنون می تواند از اتصالات دارای مجوز MFI اپل به آیفون یا ipad برای برنامه های شخص ثالث پشتیبانی کند.

با وجود اندازه بدنه ، آزاردهنده است ، اما کانن به سختی با پورت Micro HDMI گیر کرده است. ویدئوی 10 بیتی 4: 2: 2 تولید می کند ، و در حالی که هنوز هیچ تأییدی بر خروجی RAW وجود ندارد ، من تعجب می کنم اگر R3 در آینده نتواند ویدیوی RAW را در 6k به نینجا V+ پخش کند.

در انتهای مقاله ” مقایسه دوربین کانن R3 و دوربین سونی Alpha 1 ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان