نمایندگی کانن - عکاسی در نور کم

عکاسی در نور کم

عکاسی در نور کم

عکاسی در نور کم چیست؟

به گفته دونالد مک کالین ، روزنامه نگار انگلیسی ، “چیزی به عنوان نور بد وجود ندارد ، فقط نور سوءتفاهم شده است.” با این حال ، بسیاری از عکاسان هنوز عکاسی در نور کم بد می دانند .

برخی از عکاسان نور کم را نور ناکافی می دانند. هدف این مقاله تشویق شما به این است که نور کم را بد و غیرقابل استفاده نبینید، بلکه به دنبال سوژه هایی باشید که به خوبی به نور موجود پاسخ می دهند. به خاطر داشته باشید که عکاسی در نور کم فقط عکاسی در شب نیست.

شرایط کم نور نیز ممکن است در هر زمانی از روز رخ دهد. به عنوان مثال، اگر از آبشارها در نور کم عکس می گیرید، می توانید با سرعت شاتر آهسته عکاسی کنید و از نوردهی بیش از حد آبشار جلوگیری کنید و آب متحرک را صاف و ابریشمی نشان دهید. مطمئناً، استفاده از فلاش هر وضعیت نور کم را تغییر می دهد، اما بیایید ببینیم که چگونه عکاسی طبیعی در نور کم را بهبود می بخشد. در زیر چند سوال متداول درباره تنظیمات عکاسی در نور کم وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که عکاسی در نور کم تنها عکاسی در شب نیست . فرصت های عکاسی در نور کم ممکن است در هر زمان از روز ظاهر شود.

به عنوان مثال ، عکاسی از آبشار ها در نور کم به شما امکان می دهد از سرعت شاتر آهسته استفاده کنید ، از قرار گرفتن بیش از حد در آب سفید آبشارها جلوگیری می کند و به شما کمک می کند تا یک اثر ابریشمی زیبا (با تار شدن آب متحرک) ایجاد کنید.

عکاسی در نور کم

تصاویر کم نور من تار هستند. آیا لنز بهتری تاری را کاهش می دهد؟

پاسخ کوتاه این سوال این است که “بله”. به عنوان مثال ، یک لنز سریع با حداکثر f-stop f/1.8 ، نتایج بهتری نسبت به لنزهای کیت با حداکثر f-stop f/3.5 یا f/5.6 به شما می دهد.

اما حتی اگر از تنظیمات اشتباه استفاده می کنید ، لنز های سریعتر و گرانتر نتایج نا مطلوبی را به شما می دهند. می بینید که باز شدن دیافراگم وسیع تر روی لنزهای سریع به شما امکان می دهد از سرعت شاتر سریع تری استفاده کنید ، که به شما کمک می کند تا عکس واضح تری بگیرید اما تا زمانی که با سرعت شاتر درست شماره گیری نکنید ، عکس های شما اغلب به هر حال تار می شوند!

لنز هایی با حداکثر دیافراگم بزرگتر “سریع” نامیده می شوند ، زیرا به لطف نور اضافی که از طریق باز شدن دیافراگم بزرگتر وارد دوربین می شود ، به شما امکان می دهد با سرعت شاتر سریعتر عکس بگیرید.

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی در نور کم چیست؟

حالت دستی

عکاسی در حالت دستی برای عکاسی موفق در نور کم ضروری است ، زیرا به شما امکان می دهد تمام جنبه های عملکردی دوربین خود را کنترل کنید.

سرعت شاتر

اگر در حال عکاسی دستی هستید ، یک قانون خوب این است که سرعت شاتر خود را مطابق با فاصله کانونی خود تنظیم کنید.

به عنوان مثال ، اگر با 50 میلی متر عکاسی می کنید ، سرعت شاتر شما نباید کمتر از 1/50 ثانیه باشد.

البته ، اگر سوژه عکس شما در حال حرکت است ، باید سرعت شاتر خود را افزایش دهید تا عمل را فریز کنید. از آنجا که در حالی که انتخاب سرعت شاتر آهسته تر باعث می شود نور بیشتری به دوربین شما وارد شود ، شما همچنین ممکن است نتیجه تار را دریافت کنید.

با RAW عکس بگیرید

برای بهترین نتایج ، عکسبرداری با فرمت RAW توصیه می شود.

این به یک دلیل ساده است: دوربین شما جزئیات سایه بیشتری را در فرمت RAW در مقایسه با فرمت JPEG فشرده ذخیره می کند.

همچنین ، یادگیری نحوه بررسی هیستوگرام خود بسیار مفید است . به این ترتیب ، لازم نیست فقط به آنچه در صفحه LCD دوربین خود می بینید تکیه کنید. از هیستوگرام برای بررسی میزان نوردهی خود استفاده کنید و از بریدن برجسته ها و سایه ها خودداری کنید.

عکاسی در نور کم

چگونه می توانم عکس های اکشن کم نور بگیرم؟

عکسبرداری در نور کم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و تقریباً همیشه از شما می خواهد که با دیافراگم خود در گسترده ترین حالت عکس بگیرید.

پس از تنظیم دیافراگم ، سرعت شاتر خود را طوری تنظیم کنید که با عملکردی که می خواهید فریز کنید مطابقت داشته باشد. البته بسته به شرایط ممکن است نور کافی وجود نداشته باشد. در این صورت ، ISO را در تنظیمات بالاتر تنظیم کنید تا یک نوردهی خوب تنظیم شود.

اگر تنظیمات ISO شما به حدی زیاد است که میزان غیرقابل قبول نویز دیجیتال را دریافت می کنید ، دو گزینه دارید:
یا با فلاش یا منبع دیگر نور اضافه کنید ، یا با نویز زنده بمانید و سعی کنید مقداری از آن را پس از پردازش حذف کنید .

عکاسی در نور کم

در انتهای مقاله ” عکاسی در نور کم ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان