نمایندگی کانن - عکاسی از مار

عکاسی از مار

عکاسی از مار

نحوه عکاسی از مار

عکاسی از مار: وقتی کوچک بودم، همیشه حیوانات را می گرفتم و اغلب آنها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کردم. مارمولک ها و قورباغه ها حیوانات مورد علاقه من بودند. یک روز، در حدود هشت سالگی، وقتی از مدرسه به خانه آمدم، پدرم مرا با یک بچه مار گوفر که در خیابان پیدا کرده بود ، غافلگیر کرد. من بلافاصله عاشق این مار کوچک شدم و اسمش را هیسی گذاشتم. مدتی بعد، متوجه شدم حیوان خانگی محبوبم فرار کرده بود!

زیبایی مارها در ذهن اکثر مردم از بین رفته است، بنابراین هدف من از برقراری ارتباط با افرادی که از مارها می ترسند این است که به آنها کمک کنم زیبایی خود را درک کنند. اکنون بیش از نیمی از عمرم را صرف یافتن و عکاسی از مارهای وحشی کرده ام. من مجذوب توانایی آنها برای زنده ماندن در انواع محیط های خشن هستم.

من همچنین آنها را یکی از زیباترین گروه های حیوانات می دانم که اغلب رنگ های زنده و الگوهای پیچیده ای را به نمایش می گذارند. حتی مارهای کم رنگ آن را با داشتن بافت‌ها، جزئیات و سازگاری‌های باورنکردنی تشکیل می‌دهند. همه این ویژگی ها آنها را به موضوعی باورنکردنی تبدیل می کند. ظرافت غیرقابل انکار آنها در ذهن اکثر مردم از بین رفته است، بنابراین من این وظیفه را بر عهده گرفته ام که از طریق عکاسی خود زیبایی مارها را به دنیا معرفی کنم.

راه‌های بی‌شماری برای عکاسی با دوربین کانن 6d از یک مار وجود دارد که نتایج کاملاً متفاوتی دارد. سه سبکی که من بیشتر به دنبال آنها هستم عبارتند از کلوزآپ ماکرو، پرتره تمام بدن و عکس هایی از زیستگاه این حیوانات زیبا. سبک های مختلف در موقعیت های مختلف بهترین نتیجه را به دنبال دارند.

پرتره های تمام بدن

هدف از پرتره تمام بدن نشان دادن ظاهر کامل مار است. معمولاً مار قاب را پر می کند و من دوست دارم عناصر ثانویه دیگری را که به خوبی مار را تکمیل می کنند را هم ثبت کنم. از آنجایی که مارها در فصل بهار بیشترین فعالیت را دارند، گل ها همیشه مورد علاقه من هستند. مهم است که سر مار در فوکوس باشد، بدن به اندازه کافی شارپ باشد و نور ملایم داشته باشد، در حالی که ترکیب باید از زاویه ای جالب کادربندی شود.

عکاسی از مار

عکس های ماکرو

اغلب، باورنکردنی ترین ویژگی یک مار سر آن است و همیشه لازم نیست از کل بدن یک مار عکس بگیرید تا یک عکس خوب بگیرید. در مورد زیر با یک شاه مار کالیفرنیا کوهستان، من حتی کل سر مار را درج نکرده ام، اما به اندازه کافی از صورت و الگوی مار گرفته شده است که همچنان عدالت مار را به شیوه ای جالب انجام می دهد. هدف من این بود که چشم و سیم پیچ جلویی را فوکوس کنم، زیرا اینها مهمترین بخش های تصویر هستند. خطوط و خطوط سیم پیچ ها در پس زمینه مکمل یکدیگر هستند و از گوشه ای به گوشه دیگر در جریان هستند و توجه را به چهره جلب می کنند.

نکات عکاسی از مار

عکاسی از مار

عکس های زیستگاه

همانقدر که من عکس گرفتن از مارها را دوست دارم، نوع مورد علاقه من عکس محل زندگی است. این نوع عکس شامل مار در پیش زمینه و مقدار قابل توجهی از زیستگاه در پس زمینه است.

برای اطمینان از اینکه سوژه من بخش قابل توجهی از کادر را اشغال می کند، اغلب از لنز ماکرو 15 میلی متری استفاده می کنم. این لنز منحصربه‌فرد سوژه را در قاب مانند یک لنز ماکرو منفجر می‌کند، اما همچنان پس‌زمینه زیادی مانند یک زاویه باز دارد. به دلیل زاویه باز، باید خیلی به سوژه نزدیک شوم.

از مار 3 e1657617139516

یکی از مشکلات این نوع شات زیستگاه نورپردازی است. من اغلب از فلاش برای عکاسی از مار استفاده می کنم، اما با چنین لنز وایدی، لنز به راحتی می تواند روی ترکیب بندی سایه بیاندازد. من باید یک زاویه خوب برای روشن کردن فلاش پیدا کنم و در عین حال نور را بین پیش زمینه و پس زمینه متعادل کنم تا همه چیز طبیعی به نظر برسد.

گرفتن این عکس‌ها کمی چالش‌برانگیز فنی است، اما دیدن مارها در محیط اغلب خیره‌کننده‌شان هم آموزشی است و هم از نظر زیبایی‌شناختی بسیار عالی است. قدرت پشت عکس های زیستگاه از هم افزایی مار و منظره ناشی می شود.

معرفی باغ وحش های ایران برای عکاسی از مار ها

  • دهکده حیات طبیعت در قزوین
  • پارک حیوانات در ساری
  • باغ کروکودیل ذر قشم
  • باغ وحش صفا دشت در البرز
  • موزه طبیعت و حیات‌ وحش در تهران
  • باغ وحش باغلارباغی در تبریز
  • پارک آهوان  در جزیره کیش
  • باغ خزندگان زیما در تهران

در انتهای مقاله “ عکاسی از مار ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقاله های مرتبط: تنظیمات دوربین در عکاسی حیات وحش ، تجهیزات عکاسی حیات وحش ، عکاسی ماکرو

2 thoughts on “عکاسی از مار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان