نمایندگی کانن - عکاسی در باغ وحش

عکاسی در باغ وحش

عکاسی در باغ وحش

نکات عکاسی در باغ وحش

امروز قصد داریم به چند نکته مفید برای عکاسی در باغ وحش بپردازیم. اولین سوالی که در مورد عکاسی در باغ وحش باید به آن پاسخ دهیم این است که “چرا می خواهم در باغ وحش عکاسی کنم؟” عکاسی در باغ وحش در میان عکاسان نسبتاً بحث برانگیز است.

برخی آن را فرصتی عالی برای عکاسی از حیواناتی می دانند که تا به حال فرصت دیدن از نزدیک را نداشتند، در حالی که برخی دیگر آن را “تقلب” می دانند. بسیاری از مسابقات عکاسی در باغ وحش، عکس‌های باغ‌وحش را ممنوع می‌کنند، و انتشار تصویر حیوانی که در اسارت گرفته شده است به عنوان تصویری که در طبیعت گرفته شده است، در واقع تقلب است. اما وقتی نوبت به کار شخصی می رسد، باغ وحش ها فرصتی عالی برای عکاسی از حیواناتی هستند که تا به حال به آنها دسترسی نداشتید.

 

نکات عکاسی در باغ وحش

باغ وحش مناسب را انتخاب کنید

نمایشگاه‌های باغ‌وحش از نوع سافاری ساده‌ترین نوع تایپ برای گرفتن عکس‌های طبیعی از حیوانات است. نکته منفی این است که معمولاً با یک گروه بزرگ از نمایشگاه عبور می کنید. به همین دلیل موقعیت عکاسی و زمان صرف شده برای تماشای حیوانات تحت کنترل شما نیست.

نمایشگاه‌های باغ‌وحش که با شیشه احاطه شده‌اند، ممکن است مناظر حیوانات را از نزدیک و نسبتاً بدون مانع ارائه کنند، اگرچه بازتاب‌ها و تابش خیره‌کننده چالش‌های خاص خود را دارند. ما در یک دقیقه به نحوه برخورد با این چالش ها خواهیم پرداخت.

ممکن است نمایشگاه‌هایی که با میله‌ها احاطه شده‌اند دشوار به نظر برسند، اما اگر میله‌ها فاصله زیادی با هم دارند، احتمالاً می‌توانید بدون دردسر بین آنها عکس بگیرید.

نوع محوطه بسیار مهم است، اما نوع باغ وحشی که حیوانات در آن زندگی می‌کنند نیز اهمیت دارد. بسیاری از باغ‌وحش‌ها نمایشگاه‌هایی ایجاد می‌کنند که شباهت کمی به قفس دارند و در عوض یک زیستگاه زیبا و طبیعی برای حیوانات فراهم می‌کنند. هر چه زیستگاه بهتر و طبیعی‌تر باشد. حیوان در آن زندگی می کند که احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید عکسی طبیعی از حیوان بگیرید.

منتظر ژست مناسب باشید

زمانی که شروع به عکاسی در باغ وحش می کنید فقط گرفتن یک پرتره خوب موضوع اصلی نیست. تلاش کنید حیوانات را طوری شکار کنید که در موقعیت نوری خوب با زاویه مناسب برای عکاسی باشند و راهی برای عکس گرفتن آنها از طریق میله ها, حصار ها, شیشه یا موانع دیگر پیدا کنید تا بتوانید هر نشانه ای که باعث می شود در قفس بودن آنها فاش شود را از بین ببرید. اما وقتی که تصاویر پرتره حیوانات را گرفتید, وقت این است که روی گرفتن عکس ها با ژست مناسب کار کنید.

عکاسی در باغ وحش

از فاصله کانونی بلند و دیافراگم باز استفاده کنید

برای گرفتن تصاویر خوب از باغ وحش نیازی به تجهیزات گران قیمت ندارید. به عنوان یک قاعده کلی، حیوانات خیلی سریع حرکت نمی کنند و در یک محفظه قرار می گیرند که برای دید بهینه طراحی شده است. به همین دلیل، شما به همان فاصله کانونی که در صورت عکاسی در جنگل نیاز داشتید، نیاز ندارید.

با این حال، فواصل کانونی طولانی و دیافراگم های باز یک مزیت بسیار متمایز در عکاسی در باغ وحش ایجاد می کند. آنها به ما اجازه می دهند با عمق میدان کم عکاسی کنیم.

عمق میدان کم به شما امکان می‌دهد پس‌زمینه را محو کنید، و احتمالاً محفظه‌ای کمتر از واقعیت واقعی حیوانات را پنهان کنید. عمق میدان کم نیز از این جهت مهم است که به شما امکان می دهد از یک حیوان درست از طریق حصار یا محوطه ای که آن را احاطه کرده است عکس بگیرید.

وقتی حیوانی با حصار، تور یا میله احاطه شده است از طولانی ترین لنز و بازترین دیافراگم خود استفاده کنید و روی حیوان فوکوس کنید. اگر حصار به اندازه کافی از ناحیه فوکوس دوربین خارج شود، در تصویر شما “نامرئی” می شود.

از فیلتر پلاریزه استفاده کنید

بسیاری از نمایشگاه های باغ وحش در شیشه محصور شده اند که به شما امکان می دهد حیوان را از نزدیک از موقعیت طبیعی ببینید. نقطه ضعف نمایشگاه های شیشه ای این است که عکاسی از طریق شیشه ممکن است سخت تر از آنچه در ابتدا به نظر می رسد باشد.

اگر شیشه مخصوصاً ضخیم یا کثیف است دوربین شما ممکن است در فوکوس خودکار مشکل داشته باشد و ممکن است لازم باشد به صورت دستی روی حیوان فوکوس کنید. استفاده از فاصله کانونی طولانی و دیافراگم گسترده ای که قبلاً ذکر کردیم نیز می تواند به خارج کردن شیشه کثیف از فوکوس کمک کند. اما بزرگترین چالش شیشه ای این است که امکان تابش خیره کننده و بازتاب را ارائه می دهد.

IMG 20220709 131729 442 e1657356989792

برای کمک به کاهش بازتاب های ناخواسته می توانید از یک فیلتر پلاریزه استفاده کنید. همچنین، اگر قرار است از شیشه عکاسی کنید، لباس های ساده و تیره بپوشید.

یک تی شرت تیره به جای بازتاب نور به شیشه جلوی شما، نور را جذب می کند و به میزان قابل توجهی بازتاب و تابش خیره کننده را کاهش می دهد. شما نمی‌توانید لباس پوشیدن دیگران را کنترل کنید، اما اگر منتظر بمانید تا بچه‌ای با تی‌شرت قرمز روشن از کنارش بگذرد، لباس‌های تیره‌تر شما تابش و انعکاس جدیدی را به تصاویرتان وارد نمی‌کنند. این نکات برای عکاسی از طریق شیشه در آکواریوم ها نیز به خوبی جواب می دهد.

از فلاش استفاده نکنید

اگر چه مردم از فلاش استفاده می کنند ولی شما هرگز از فلاش برای روشن کردن محیط حیوانات پشت شیشه استفاده نکنید. چون شما فقط از انعکاس نور فلاش خود بر شیشه ها عکس گرفته اید.
اگر دوربین تک عدسی انعکاسی دارید، می توانید از فلاش جدا از دوربین که با سیم «سنکرونیزه» به دوربین وصل شده باشد، عکاسی کنید.

از لنز های تله استفاده کنید

اغلب در باغ وحش‌ها امکان استفاده از سه پایه نیست، ولی می توانید از لنزهای تله استفاده کنید، استفاده از این نوع لنزها امکان می‌دهد تا از فاصله ایمن نسبت به حیوانات عکاسی انجام دهید.

عکاسی از باغ وحش

در انتهای مقاله “ عکاسی در باغ وحش ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط: تجهیزات عکاسی حیات وحش ، تنظیمات دوربین در عکاسی حیات وحش

2 thoughts on “عکاسی در باغ وحش

  1. آواتار آنیتا
    آنیتا says:

    سلام
    ممنون از مقاله خودتان فقط برای عکاسی از حیوانات چه دوربینی مناسب هست که زیاد هزینه بالایی نداشته باشه و کیفیت خوبی هم داشته باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان