نمایندگی کانن - مگاپیکسل دوربین عکاسی چیست و کاربرد آن در دوربین عکاسی

مگاپیکسل دوربین عکاسی چیست و کاربرد آن در دوربین عکاسی

مگاپیکسل دوربین عکاسی چیست و کاربرد آن در دوربین عکاسی

مگاپیکسل دوربین عکاسی چیست و کاربرد آن در دوربین عکاسی

پیکسل ها مربع های کوچکی هستند که مانند قطعاتی از یک پازل یا موزاییک کنار هم قرار گرفته و یک بوم دیجیتالی ایجاد می کنند. وضوح تصویر معمولاً بر اساس میزان پیکسل هایی که در یک فضا با هم قرار می دهند تعیین می شود. تعداد پیکسل های بالاتر باعث وضوح بهتر می شود. برای طبقه بندی آسان ، پیکسل ها نیز با فرمت مگاپیکسل اندازه گیری می شوند ، که اساساً به معنی یک میلیون پیکسل است.

مگاپیکسل (MP)، که به «یک میلیون پیکسل» معنی می‌شود، میزان جزئیاتی را که حسگر دوربین شما می‌تواند ثبت کند، دیکته می‌کند. هرچه عدد مگاپیکسل بالاتر باشد، جزئیات بالقوه بیشتری را می توان در یک تصویر ثبت کرد.

بر حسب اینچ ، پیکسل و مگاپیکسل ، وضوح تصویر دیجیتال تعیین می شود. به عنوان مثال ، یک سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی می تواند تصاویری با 12 میلیون پیکسل در اینچ (PPI) تولید کند.

به طور مشابه ، یک سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی می تواند تصاویری با هشت میلیون PPI تولید کند. سنسور 12 مگاپیکسلی مگاپیکسل بیشتری بر اینچ دارد ، بنابراین در مقایسه با سنسور 8 مگاپیکسلی تصاویر واضح تری تولید می کند. کیفیت تصویر ، تنها با تعداد مگاپیکسل تعیین نمی شود. آرایه رنگ ، حساسیت به نور و بهینه سازی جزئیات پارامترهای دیگری هستند که کیفیت تصویر را تعیین می کنند.

مگاپیکسل دوربین عکاسی

مگاپیکسل در دوربین عکاسی چیست؟

جنبه های فنی مگاپیکسل دوربین

روی دوربین دیجیتال ، سنسور تصویر عکس را ثبت می کند. سنسور تصویر یک تراشه کامپیوتری است که میزان نوری را که از لنز عبور می کند اندازه می گیرد و به تراشه برخورد می کند.

حسگرهای تصویر حاوی گیرنده های کوچکی هستند که پیکسل نامیده می شوند. هر یک از این گیرنده ها می توانند با برخورد با تراشه ، شدت نور را اندازه گیری کرده و شدت نور را ثبت کنند. یک سنسور تصویر حاوی میلیون ها گیرنده است و تعداد گیرنده (یا پیکسل) تعداد مگاپیکسلهایی را که دوربین می تواند ضبط کند ، تعیین می کند که به آن رزولوشن نیز گفته می شود.

اینجاست که همه چیز کمی پیچیده می شود. اگرچه منطقی است که یک دوربین با 30 مگاپیکسل باید کیفیت تصویر بهتری نسبت به دوربینی که 20 مگاپیکسل ضبط می کند ارائه دهد ، اما همیشه اینطور نیست. اندازه فیزیکی سنسور تصویر نقش تعیین کننده تری در تعیین کیفیت تصویر یک دوربین خاص دارد.

اینطور فکر کنید: یک سنسور تصویر بزرگتر در اندازه فیزیکی که شامل 20 مگاپیکسل است ، گیرنده های نور بزرگتری روی آن قرار دارد ، در حالی که یک سنسور تصویر کوچک در اندازه فیزیکی که حاوی 30 مگاپیکسل است ، گیرنده های نور بسیار کوچک فردی دارد.

گیرنده نور یا پیکسل بزرگتر قادر خواهد بود تا نور ورودی به لنز را با دقت بیشتری نسبت به گیرنده نور کوچکتر اندازه گیری کند. به دلیل نادرستی در اندازه گیری نور با پیکسل کوچک ، در نهایت با خطاهای بیشتری در اندازه گیری مواجه می شوید و در نتیجه “نویز” در تصویر ایجاد می شود. نویز پیکسل هایی هستند که به نظر نمی رسد رنگ درستی در عکس داشته باشند.

 

مگاپیکسل در دوربین عکاسی چیست؟تغییر تنظیمات

اکثر دوربین های دیجیتال همانند دوربین کانن 80D به شما این امکان را می دهند که تعداد مگاپیکسل های ثبت شده در عکس را تغییر دهید. بنابراین اگر حداکثر رزولوشن دوربین 20 مگاپیکسل باشد ، ممکن است بتوانید تصاویری با رزولوشن 12 مگاپیکسل ، 8 مگاپیکسل ، 6 مگاپیکسل یا 0.3 مگاپیکسل ضبط کنید.

در حالی که عموماً توصیه نمی شود عکس هایی با مگاپیکسل کمتر ضبط کنید ، اما اگر می خواهید از یک عکس دیجیتالی که به فضای ذخیره سازی محدودی احتیاج دارد اطمینان حاصل کنید ، با تنظیمات بیشتر مگاپیکسلی ضبط کنید ، به عنوان ضبط با تعداد بیشتر مگاپیکسل یا وضوح بیشتر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارد.

مقایسه

به خاطر داشته باشید که از آنجا که همه چیز دیجیتال بر حسب پیکسل اندازه گیری می شود ، بین وضوح نمایش داده شده و وضوح صفحه نمایش در هم تنیده شده است.

به عنوان مثال ،یک مانیتور 50 اینچی LCD HDTV دارای رزولوشن 1920 × 1080p است. یعنی 1920 پیکسل در 1080 پیکسل در اسکن پیشرونده. یک دوربین امنیتی معمولی با وضوح پایین یک تصویر 352 × 240 پیکسل (یا فرمت متوسط ​​متوسط یا CIF) ایجاد می کند .

مگاپیکسل دوربین عکاسی چیست و کاربرد آن در دوربین عکاسی کانن

مگاپیکسل در دوربین عکاسی چیست؟

 

یک دوربین امنیتی با وضوح بالا 704 × 480 (یا 4CIF) ، و فیلم های DVD و وضوح D1 720 × 480 است. نرم افزار نظارت تصویری نحوه نمایش فیلم دوربین امنیتی روی مانیتور HDTV را کنترل می کند ، در حالی که دستگاه های پخش DVD به طور خودکار به تمام صفحه منتقل می شوند.

با این حال ، از آنجا که وضوح صفحه نمایش از رزولوشن DVD بیشتر است ، 480p را “تبدیل” می کند تا صفحه نمایش را پر کند ، اما تنها کاری که انجام می دهد افزایش اندازه پیکسل ها است. برای شبیه سازی HDTV (با استفاده از 1080i) ، نمونه برداری انجام می شود.

نمونه برداریدر حال پیوند بین پیکسل های موجود است تا برآوردی از مقادیر آنها در محل پیکسل جدید بدست آورد . به عبارت دیگر ، دستگاه پخش DVD ، HDTV ، پروژکتور یا هر دستگاه دیجیتالی دیگری که استفاده می شود ممکن است دارای قابلیت های خاصی باشد که فراتر از کشیدن فیلم DVD با وضوح 720 در 720 می باشد ، اما در واقع دره های پیکسل را محاسبه می کند. و جاهای خالی را پر کنید تا وضوح تصویر 1080 ایجاد شود.

در انتهای مقاله مگاپیکسل دوربین عکاسی چیست و کاربرد آن در دوربین عکاسی می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که در صورت تمایل به خرید دوربین کانن و لوازم جانبی دوربین کانن می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان