نمایندگی کانن - نحوه ثبت عکس های شارپ

نحوه ثبت عکس های شارپ

نحوه ثبت عکس های شارپ

نحوه ثبت عکس های شارپ

اگر می خواهید به طور مداوم تصاویر واضح بگیرید، به جای درستی آمده اید.

از آنجا که در حالی که دستیابی به عکس های تمیز، واضح و شارپ ممکن است دشوار به نظر برسد، در واقع بسیار آسان است. زمانی که تکنیک های مناسب را بدانید. و این چیزی است که امروز در این مقاله به اشتراک خواهم گذاشت: 11 بهترین نکته، تکنیک و راز من برای تصاویر واضح تر.

بنابراین، چه مبتدی هستید که با تاری مبارزه می کنید، یا یک عکاس باتجربه که به دنبال آن کمی شفافیت بیشتر است، نحوه ثبت عکس های شارپ را بخوانید!

1. دوربین خود را به درستی نگه دارید

شایع ترین علت شماره یک تاری تصویر چیست؟

لرزش دوربین :

هنگامی که دکمه شاتر را فشار می دهید، اگر دوربین شما حتی به طور نامحسوس حرکت می کند ، ممکن است با یک عکس تار مواجه شوید. این امر به ویژه هنگام عکاسی با لنزهای تله فوتو، در بزرگنمایی بالا یا در نور کم صادق است.

به همین دلیل، اگر به دنبال گرفتن عکس‌های واضح‌تر هستید، باید تکنیک نگه‌داشتن دستی خود را به کار بگیرید. دوربین خود را در یک دست بگیرید و دست دوم را زیر لنز قرار دهید. دوربین را نزدیک بدن خود نگه دارید، آرنج های خود را محکم نگه دارید و در صورت امکان خود را با دیوار، درخت یا جسم جامد دیگری حمایت کنید.

روش صحیح نگه داشتن دستی افزایش قابل توجهی در وضوح ایجاد می کند، اما بی اشتباه نیست. اگر در نور کم عکاسی می‌کنید، ممکن است برای گرفتن عکس‌های دستی تیز دچار مشکل شوید، که نکته بعدی من در اینجا مفید است:

2. از سه پایه استفاده کنید

اگر هدف شما عکس های شارپ است، استفاده از سه پایه بهترین کاری است که می توانید برای خود انجام دهید.

با این حال، باید یک سه پایه محکم بخرید. یک مدل ارزان و پلاستیکی سود محدودی را ارائه می دهد (و حتی ممکن است تاری را افزایش دهد، بسته به عوامل دیگر).

اگر در شب از نوردهی های طولانی عکس می گیرید، یک سه پایه ضروری است. همچنین استفاده از سه پایه را برای بیشتر عکاسی منظره و همچنین موقعیت هایی که از لنز بلند استفاده می کنید، توصیه می کنم.

آموزش نحوه ثبت عکس های شارپ

نحوه ثبت عکس های شارپ

با این حال، قبل از گرفتن سه پایه خود، از خود بپرسید: آیا آوردن آن با خود واقعاً عملی است؟ اگر سه پایه شما نسبتا سنگین است و به یک پیاده روی طولانی یا مسافرت با هواپیما می روید، ممکن است بدون آن وضعیت بهتری داشته باشید. (نکته حرفه ای: اگر دوست دارید در سفر عکاسی کنید، روی یک سه پایه مسافرتی خوب سرمایه گذاری کنید. آنها محکم و جمع و جور هستند!)

3. سرعت شاتر سریع را انتخاب کنید

در اینجا یکی دیگر از مقصران اصلی عکس های تار وجود دارد:

سرعت شاتر خیلی کم :

ببینید، سرعت شاتر به مدت زمانی که سنسور دوربین در معرض نور قرار می گیرد، اشاره دارد. و اگر سرعت شاتر بیش از حد طولانی باشد، عناصر تصویر شما زمان حرکت خواهند داشت (و همچنین تنظیمات شما زمان تکان دادن خواهند داشت).

اگر از سه پایه استفاده می کنید و سوژه شما ثابت است (مثلاً منظره بیابانی)، معمولاً نیازی به نگرانی در مورد استفاده از سرعت شاتر سریع ندارید. اما اگر دوربین خود را در دست دارید یا می‌خواهید عملکرد سریع را متوقف کنید، سرعت شاتر بالا ضروری است.

چگونه سرعت شاتر مناسب را برای تصاویر واضح انتخاب کنید؟ اگر سوژه شما ثابت است ، از “قاعده” متقابل برای نگه داشتن دست استفاده کنید:

سرعت شاتر شما باید بیشتر از فاصله کانونی لنز باشد.

بنابراین اگر لنز شما 50 میلی متر است، با 1/50 ثانیه یا بالاتر عکاسی کنید. اگر لنز شما 100 میلی متر است، با 1/100 ثانیه و بالاتر عکاسی کنید. اگر لنز شما 200 میلی‌متر است، با 1/200 ثانیه و بالاتر عکاسی کنید. معنی دارد؟

این قانون کامل نیست، و من توصیه می کنم سرعت شاتر خود را محافظه کارانه انتخاب کنید (سرعت شاتر خیلی سریع به ندرت مضر است). به طور خاص، هنگام استفاده از لنز بلند، عکاسی با بزرگنمایی بالا، یا عکسبرداری با پایه ناپایدار (مثلاً روی صندلی ایستاده اید) باید احتیاط کنید.

به خاطر داشته باشید که نمی توانید سرعت شاتر خود را به صورت مجزا انتخاب کنید. اگر سرعت شاتر را افزایش دهید، تصاویرتان تیره‌تر می‌شوند – مگر اینکه ISO را افزایش دهید یا دیافراگم را باز کنید تا نوردهی متعادل شود.

نحوه ثبت عکس های شارپ از منظره

نحوه ثبت عکس های شارپ

4. دیافراگم باریکی را انتخاب کنید

دیافراگم بر عمق میدان (پنجره فوکوس) در تصاویر شما تأثیر می گذارد. و دلیل دیگر برای یک عکس تار، فوکوس از دست رفته یا عمق میدان بسیار کم است .

اکنون، با باریک کردن دیافراگم، پنجره فوکوس را در تصاویر خود افزایش خواهید داد. دیافراگم f/16 ممکن است کل صحنه را واضح نگه دارد (بسته به عوامل مختلفی از جمله فاصله کانونی لنز شما). در حالی که دیافراگم f/2.8 به طور کلی یک پنجره کوچک از وضوح ایجاد می کند.

بنابراین، اگر تصاویر شما تار هستند زیرا عمق میدان بسیار کم است، کافی است دیافراگم f/8، f/11 یا حتی f/16 را شماره گیری کنید، تا شاهد افزایش قابل توجهی در وضوح باشید.

از نظر فنی، اگر تصاویر شما تار هستند زیرا فوکوس را از دست داده اید، باید روی تکنیک فوکوس خود کار کنید (همانطور که در زیر توضیح می دهم). اما با باریک کردن دیافراگم (و در نتیجه عمیق‌تر کردن عمق میدان)، می‌توانید در هنگام عکاسی کمی آزادی عمل بیشتری به خود بدهید.

توجه داشته باشید که باریک کردن دیافراگم باعث تیره شدن تصویر نیز می شود، بنابراین باید هنگام انجام تنظیمات، مراقب نوردهی خود باشید. شما می توانید با کاهش سرعت شاتر یا افزایش ISO آن را جبران کنید، اما همانطور که در طول این مقاله توضیح دادم اینها عواقب قابل توجهی دارند.

5. ISO خود را تا حد امکان پایین نگه دارید

در چندین مورد از نکات بالا، من در مورد امکان افزایش ISO برای نوردهی روشن تر بحث کرده ام و در موارد خاص، این ایده خوبی است. ایزوی بالا نوردهی تصویر را افزایش می دهد تا عکسی با جزئیات دریافت کنید.

با این حال، ایزوهای بالا یک جنبه منفی به نام نویز دارند. نویز اساساً لکه‌های کوچکی از نور و رنگ در عکس‌های شماست و وقتی از کنترل خارج شود، می‌تواند به شدت بر وضوح تأثیر بگذارد.

نحوه ثبت عکس های شارپ

نحوه ثبت عکس های شارپ

بنابراین از چه ISO باید برای تصاویر واضح استفاده کنید؟ این به دوربین شما بستگی دارد و عملکرد نویز ISO بالا همیشه در حال بهبود است. این روزها، اغلب می توانید با ایزوی تا 800 یا 1600 کنار بیایید، به خصوص اگر از یک دوربین فول فریم اخیر استفاده می کنید.

و اگر در موقعیتی هستید که به سرعت شاتر سریع نیاز دارید (مثلاً در حال عکاسی از یک ورزش در فضای داخلی) هستید، بهتر است ISO را افزایش دهید تا اینکه همه عکس‌های خود را کم نور کنید.

اما در صورت امکان، ISO خود را روی مقدار پایه آن تنظیم کنید. به این ترتیب واضح ترین عکس ها را دریافت خواهید کرد.

6. آرنج خود را به سمت داخل خم کنید

با دستان باز عکس نگیرید. همانطور که آرنج خود را به داخل می کشید دوربین خود را محکم نگه دارید. این به تثبیت دوربین و کاهش لرزش دوربین کمک می کند.

7.به دیوار یا زمین تکیه دهید

گاهی اوقات کافی نیست دست های خود را برای نحوه ثبت عکس های شارپ جمع کنید و به بدن خود نزدیک کنید. اگر نور واقعاً کم است، ممکن است لازم باشد اقدامات شدیدتری برای کاهش لرزش دوربین انجام دهید.
یک نکته مهم این است که بدن خود را در برابر چیزی جامد حمایت کنید.

هنگام عکاسی از پرندگان، اغلب آرنج هایم را روی زمین خم می کنم تا تصویر واضح باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس خیابانی هستید، می توانید به دنبال دیوارهایی برای مقاومت باشید. اگر عکاس منظره هستید، می توانید به صخره ها یا درختان تکیه کنید.

بلند شدن از زمین نیز کمک می کند. می توانید زانوهای خود را خم کرده و دستان خود را روی زانوهای خود ثابت کنید. یا می توانید روی شکم خود دراز بکشید و از چمن، بتن یا خاک به عنوان تثبیت کننده دوربین خود استفاده کنید.

به ما اعتماد کنید مطمئنیم بی تاثیر نیست.

در انتهای مقاله ” نحوه ثبت عکس های شارپ ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

یک نظر برای “نحوه ثبت عکس های شارپ

  1. Pingback: هوش مصنوعی در ویرایش عکس چیست؟ - نمایندگی کانن در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان