نمایندگی کانن - فوکوس در عکاسی نجومی

فوکوس در عکاسی نجومی

فوکوس در عکاسی نجومی

نکات فوکوس در عکاسی نجومی

اگر دوست دارید عکس های عالی در شب بگیرید، مطمئناً با یکی از چالش های اصلی آشنا خواهید شد. فوکوس بر روی آسمان و جزئیاتی مانند ستارگان! شما اغلب، نمی‌توانید از فوکوس خودکار استفاده کنید، زیرا نور کافی برای قفل کردن سیستم فوکوس دوربین شما بر روی هر چیزی وجود ندارد. متأسفانه، حتی فوکوس دستی هم همیشه کار نمی کند، این به آن معناست که ممکن است برای انجام آن نیاز به استفاده از برخی تکنیک های خارج از چیزی که آموزش دیده اید، دارید. پس در ادامه همراه ما باشید.

فوکوس بر روی ماه

شب های مهتابی نکات مثبت و منفی خود را برای عکاسی دارند.

از یک طرف، اگر ماه پیدا باشد، ممکن است بتوانید از مناظر با نور کافی عکس بگیرید. به علاوه، ماه به اندازه کافی روشن است تا سیستم فوکوس خودکار شما قفل شود. با این حال، روشنایی بیش از حد ماه (به خصوص ماه کامل) ثبت جزئیات در عکاسی نجومی را دشوارتر می کند، زیرا اغلب کنتراست کلی آسمان را کاهش می دهد.

شما همیشه نمی توانید یک عکاسی در اطراف ماه برنامه ریزی کنید. با این حال، اگر هنگام مهتابی آن عکس می‌گیرید، این یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن فوکوس مناسب بر روی ستاره‌ها است.

فوکوس در عکاسی نجومیبه سادگی دوربین کانن 6d mark II خود را روی یک سه پایه قرار دهید، وارد live شوید، تصویر را تا حد امکان بزرگ کنید و به صورت دستی فوکوس کنید تا همه چیز واضح به نظر برسد. (اگر می خواهید در زمان صرفه جویی کنید، می توانید از فوکوس خودکار استفاده کنید. در live یا از طریق منظره یاب، اگرچه به احتمال زیاد به اندازه فوکوس دستی بزرگنمایی شده دقیق نخواهد بود.)

نکته دیگری که باید ذکر شود: از ناحیه مرکزی عکس خود برای فوکوس استفاده کنید. چرا؟ به دلیل انحنای میدان ، “صفحه” فوکوس شما ممکن است اصلاً صاف نباشد. ممکن است منحنی باشد. به طور معمول، داشتن واضح‌ترین ستاره‌های ممکن در مرکز تصویرتان مهم‌تر از تمام گوشه‌ها است، که احتمالاً به‌دلیل ترکیب بندی تیره‌تر خواهد بود.. با فوکوس بر ماه با نقطه مرکزی خود، از ستاره های شارپ در مرکز مطمئن خواهید شد، حتی اگر ترکیب خود را تغییر دهید و ماه را در بر نگیرید.

استفاده از چراغ قوه

اگر ماه بیرون نباشد، و اگر هیچ نوری در دوردست وجود نداشته باشد، فوکوس دشوارتر خواهد بود. با این حال، هنوز راه هایی برای گرفتن یک عکس خوب وجود دارد.

روش مورد علاقه من این است که از یک چراغ قوه روشن استفاده کنم و آن را بر روی هر جسمی در دوردست بتابانم. هر چه دورتر بهتر! ستاره‌ها آنقدر دور هستند که شما می‌خواهید روی آن فوکوس کنید که به طور مؤثر در بی‌نهایت است. (در عمل، با یک لنز واید، چیزی که 25 فوت یا 7.5 متر با آن فاصله دارد باید خوب باشد؛ البته این به دیافراگم و فاصله کانونی شما بستگی دارد، بنابراین باید خودتان آن را تست کنید.)

نحوه فوکوس در عکاسی نجومی

فوکوس در عکاسی نجومیبرای این کار به یک چراغ قوه روشن نیاز دارید. متأسفانه چراغ قوه تلفن همراه شما به اندازه کافی خوب نیست، اما برخی از چراغ قوه های جیبی وجود دارند که نور کافی را ارائه می دهند.

با این حال، اگر تنها چیزی که دارید یک گوشی همراه است، لزوماً خوش شانس نیستید. اگر شخصی مراه شما هست از آنها بخواهید تا تلفن شما را بردارند، کمی به دوردست بدوند ( معمولاً 25 فوت یا بیشتر )، و سپس نور را به دست یا صورت آنها بتابانند. حالا روی آنها فوکوس کنید! اگر بخواهید ترکیب خود را برای انجام این کار تغییر دهید، خوب است، زیرا همیشه می توانید پس از اتمام کار، به عقب برگردید.

حتی اگر به صورت انفرادی عکس می گیرید و تنها چیزی که دارید چراغ قوه تلفنتان است، ممکن است بتوانید آن را در جایی در دوردست نگه دارید و برای فوکوس آن را روی یک جسم بتابانید. شما باید تست کنید؛ این به شدت به چشم انداز بستگی دارد.

یافتن ستاره های درخشان

اگر بدتر شد، همیشه می‌توانید از ستاره‌ها به عنوان کمکی برای فوکوس استفاده کنید.

ستارگان درخشان (یا سیاراتی مانند زهره) به سختی می توانند به اندازه کافی روشن باشند که بتوان روی آنها با موفقیت فوکوس کرد، و شما می توانید نتایج بسیار واضحی دریافت کنید.

فوکوس در عکاسی نجومیبخشی از این به لنز شما بستگی دارد. لنزهایی با دیافراگم باز همه چیز را روشن تر می کنند و لنزهای تله فوتو اندازه ستاره های تصویر شما را بزرگ می کنند. شما در مقاله  لنز های رشته عکاسی میتوانید یک لنز مقرون به صرفه انتخاب کنید زیرا با چنین لنزهایی، فوکوس روی ستارگان ساده ترین کار است. با این حال، می توان آن را با اکثر تجهیزات انجام داد، فقط کمی کار می خواهد.

در انتهای مقاله “ فوکوس در عکاسی نجومی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان