نمایندگی کانن - راهنمای ساخت بوکه

راهنمای ساخت بوکه

راهنمای ساخت بوکه

راهنمای ساخت بوکه در عکاسی

مطمئناً یک عکس خوب همه چیز در مورد موضوع است. اما پس زمینه چطور؟ آنچه پشت سوژه است یا می تواند حس دقیقی از صحنه ارائه دهد ، یا با محو کردن حواس پرتی ها به اشکال و رنگ های رویایی معروف به بوکه ، بر موضوع تأکید بیشتری داشته باشد.

بوکه با استفاده از یک دیافراگم گسترده برای ایجاد یک پس زمینه شلوغ به یک گستره نرم رنگ ایجاد شده و نقاط کوچک نور را به دایره های نرم تبدیل می کند. وی عمق میدان کم ایجاد می کند که باعث می شود پس زمینه تار شود. اما ، چیزی به نام بوکه “خوب” و “بد” وجود دارد.

بنابراین تفاوت در چیست و چگونه می توانید آن جلوه تار پس زمینه را بدست آورید؟ در اینجا آنچه را که باید بدانید برای پس زمینه بوکه درست مانند نقطه کانونی اصلی هنری باید بدانید.

راهنمای ساخت بوکه در عکاسی

راهنمای ساخت بوکه

بوکه چیست؟

بوکه همه چیز مربوط به تاری در عکس و به طور خاص ، کیفیت آن تاری است. این واژه از کلمه ژاپنی boke گرفته شده است که به معنی تاری است.

بوکه گاهی می تواند به طور کامل به تار شدن پس زمینه اشاره کند ، اما این اصطلاح اغلب برای اشاره به گوی های مدور ایجاد شده توسط نور خارج از فوکوس استفاده می شود.

گاهی اوقات ، این نور ، مانند چراغ های کریسمس بدون تمرکز ، واضح است ، در حالی که سایر اوقات ممکن است نور ها ظریف تر باشند. فیلتر کردن نور خورشید از طریق برگ ها یا حتی بازتاب سطحی نیز می تواند بوکه ای دایره ای ایجاد کند. بوکه در پس زمینه رایج است ، اما گاهی اوقات بوکه می تواند در پیش زمینه تصویر نیز قرار گیرد.

 بوکه “خوب” چیست؟

شاید شنیده باشید که عکاسان می پرسند بوکه چقدر خوب است ؟ یا بگویید به آن بوکه شگفت انگیز نگاه کنید. اما چه چیزی بوکه را خوب می کند؟ آیا حلقه های خارج از تمرکز فقط حلقه های خارج از تمرکز نیستند؟

در حالی که ممکن است سوژه ستاره عکس باشد ، بوکه تعیین می کند که آن شی (یا شخص) چقدر از پس زمینه متمایز است. بوکه خوب به طور کلی به عنوان یک پس زمینه نرم در نظر گرفته می شود. گوی های ایجاد شده توسط نقاط نور دارای لبه های صافی هستند که به آرامی محو می شوند ، به جای اینکه ناگهان به پایان برسند.

راهنمای ساخت بوکه با دوربین کانن

get inspired bokeh tips 15 ca61436325414966af240942edb107f7

دایره هایی با لبه های سخت تر از نظر بصری جذابیت چندانی ندارند ، زیرا حواسشان را بیشتر از موضوع منحرف می کنند. بوکه حتی می تواند به شکل ناخوشایندی شکل بگیرد. تعداد تیغه های دیافراگم که لنز دارد ، شکل بوکه را تعیین می کند ، اگر تعداد کمی وجود داشته باشد ، آن دایره در واقع بیشتر شبیه به یک شش ضلعی است.

اکثر لنزهای جدید بوکه ای دایره ای شکل با تعداد بیشتری پره دیافراگم ایجاد می کنند اما حتی با لنزهای جدید ، همه بوکه ها برابر نیستند. لنزهای پرایم دارای بوکه بهتری نسبت به لنزهای زوم هستند زیرا معمولاً دیافراگم بیشتری دارند.

حتی در لنزهای اصلی ، برخی از گزینه ها بهتر از بقیه هستند. اکثر تولیدکنندگان لنز دارای یک لنز اصلی معمولی و یک لنز حرفه ای یا هنری هستند. آن لنزهای درجه یک تمایل به پوشش های مخصوص لنز ها و اپتیک هایی دارند که برای پس زمینه نرم تر طراحی شده اند.

برخی از آنها حتی به دیافراگم های بزرگتر از f/1.8 می رسند. با این حال ، این لنز ها گران قیمت هستند و برای علاقه مندان و مبتدیان ، لنزهای اصلی اولیه اغلب راهی مقرون به صرفه برای بدست آوردن آن بوکه در پس زمینه هستند.

عیب یابی بوکه پس زمینه

اگر نگاهی بیندازید و بوکه پس زمینه وجود ندارد ، پس چه؟ اول ، اگر هنوز در وسیع ترین تنظیم دیافراگم نیستید ، تا آنجا که می توانید بروید (یا از لنزهای دیگر با دیافراگم گسترده تر استفاده کنید).

در نور آفتاب شدید ، ممکن است به یک فیلتر با چگالی خنثی نیاز داشته باشید تا بتوانید آنقدر وسیع عکاسی کنید و همچنان نور دهی مناسبی داشته باشید.

راهنمای ساخت بوکه در عکاسی در شب

راهنمای ساخت بوکه

فیلترهای با چگالی خنثی بخشی از آن نور روشن را مسدود می کند ، بنابراین می توانید از دیافراگم وسیع استفاده کنید و همچنان نور دهی مناسب داشته باشید. یا اگر فیلتر ندارید ، می توانید تا پایان روز منتظر بمانید ، زمانی که نور چندان روشن نیست.

اگر مشکل دیافراگم نیست ، می توانید به سوژه نزدیک شوید یا سوژه را از پس زمینه دورتر کنید. گاهی اوقات ، پیدا کردن نقاط روشن تر از نور نیز کمک می کند. به عنوان مثال ، گرفتن بوکه با چراغ های کریسمس راحت تر از گرفتن آن از نور منعکس کننده برگ درختان است.

در انتهای مقاله “ راهنمای ساخت بوکه ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان