نمایندگی کانن - نکاتی برای عکاسی از غروب و طلوع

نکاتی برای عکاسی از غروب و طلوع

نکاتی برای عکاسی از غروب و طلوع

آموزش نکاتی برای عکاسی از غروب و طلوع

اگر به دنبال عکاسی زیبا از غروب آفتاب هستید، به جای درستی آمده اید. زیرا در این مقاله، 3 نکته ساده را به اشتراک می‌گذارم که عکس‌های غروب خورشید را فوراً بهبود می‌بخشد.

به طور خاص، ما قصد داریم توضیح دهیم:

  • چگونه زنگ های زیبای غروب خورشید را به طور مداوم ثبت کنیم
  • نحوه ایجاد ترکیبات متعادل و حرفه ای غروب آفتاب
  • بهترین نوع آب و هوا برای عکس های غروب آفتاب

برای تبدیل شدن به یک استاد عکاسی غروب آفتاب آماده هستید؟

1. برای بهترین عکس ها، از قبل برنامه ریزی کنید

در حالی که گاهی اوقات می توانید عکس های زیبای غروب خورشید را بدون هیچ فکر قبلی ثبت کنید…  بهترین عکس ها معمولا از برنامه ریزی واقعی به دست می آیند .

بنابراین مکان‌هایی را که ممکن است برای غروب آفتاب یک یا دو روز قبل از عکاسی مناسب باشند، انتخاب کنید. به دنبال مکان‌های جالب بگردید.مکان‌هایی که می‌توانید از خورشید تا افق عکاسی کنید، و در آن فرصت‌هایی برای عکس‌هایی که شامل عناصر پیش‌زمینه و شبح‌ها هستند وجود خواهد داشت.

غروب فقط چند دقیقه طول می کشد، به همین دلیل است که می خواهید قبل از شروع غروب خورشید به این عناصر فکر کنید . در غیر این صورت، ممکن است بهترین عکس ها را از دست بدهید.

از زمان غروب خورشید مطلع شوید، سپس حداقل نیم ساعت قبل از آن برسید. جادوی واقعی اغلب پیش از غروب آفتاب است.

و مراقب آب و هوا باشید. انواع مختلفی از غروب خورشید وجود دارد که طیفی از انواع مختلف نورها و الگوهای مختلف را در آسمان ایجاد می کند. فقط در روزهای صاف بیرون نروید، زیرا اگرچه این رنگ‌ها می‌توانند رنگ‌های شگفت‌انگیزی تولید کنند، اما معمولاً روزهایی با ابرهای (جزئی) هستند که عمل واقعی اتفاق می‌افتد.

تجهیزاتی را که ممکن است نیاز داشته باشید در نظر بگیرید. یک سه پایه، لنزهایی با فاصله کانونی متفاوت و باتری های اضافی در نظر بگیرید.

به این ترتیب، هنگامی که آسمان زیبا شد، شما آماده خواهید بود!

نکاتی برای عکاسی از غروب و طلوع

2. در فواصل کانونی مختلف عکاسی کنید

بیشتر غروب‌های خورشید با لنزهای زاویه باز عکاسی می‌شوند و این فواصل کانونی می‌تواند تصاویر زیبایی را ایجاد کند. یک لنز در بازه 10 تا 30 میلی‌متری، عکس‌های جامعی از غروب خورشید به شما می‌دهد.

با این حال، اگر می‌خواهید خود خورشید یکی از ویژگی‌های اصلی عکس باشد، باید دقیقاً زوم کنید. ضخامت خورشید فقط نیم درجه است، بنابراین وقتی با یک لنز زاویه باز عکس می‌گیرید، خورشید بسیار زیاد است. کوچک در قاب اگر می‌خواهید خورشید را برجسته کنید، باید با یک لنز 200 میلی‌متری یا بیشتر زوم کنید.

(این به نوبه خود نیاز شما را به سه پایه افزایش می دهد!)

همچنین، نسبت به نگرانی های ایمنی چشم بسیار آگاه باشید: نگاه کردن به خورشید همیشه خطرناک است. و زمانی که از طریق لنز تله به آن نگاه کنید خطرناک تر است. بنابراین اگر خورشید را در ترکیب بندی خود قرار می دهید، هرگز از منظره یاب اپتیکال دوربین خود نگاه نکنید. در عوض، از Live View برای بررسی ترکیب و نوردهی خود در LCD عقب استفاده کنید.

یادگیری نکاتی برای عکاسی از غروب و طلوع

نکاتی برای عکاسی از غروب و طلوع

3. از قانون یک سوم برای بهبود ترکیب عکاسی غروب خورشید استفاده کنید

قانون سوم گوید که شما باید عناصر کلیدی صحنه خود را یک موقعیت سوم از راه را به قاب . بنابراین به جای اینکه افق را در مرکز ترکیب قرار دهید، آن را به سمت بالا یا پایین قرار دهید. آیا می بینید که چگونه افق یک سوم راه از پایین است؟ این چیزی است که قانون یک سوم نشان می دهد.و این فقط در مورد افق نیست. شما همچنین می توانید از قانون یک سوم برای قرار دادن خورشید، عناصر پیش زمینه، عناصر پس زمینه استفاده کنید.

البته قانون یک سوم الزامی نیست. و شما می توانید قانون یک سوم را برای نتایج خیره کننده در شرایط خاص زیر پا بگذارید .اما به طور کلی، قانون یک سوم یک نقطه شروع عالی است. بنابراین اگر دلیل خوبی برای انجام این کار ندارید، به شدت توصیه می کنم آن را دنبال کنید!

4. در نوردهی های مختلف عکاسی کنید

اگر به دوربین اجازه دهید تصمیم بگیرد که با چه سرعت شاتر عکاسی کند، احتمالاً عکسی خواهید داشت که واقعاً زیبایی نور را ثبت نمی کند. معمولاً عکس نوردهی نمی شود زیرا آسمان هنوز کمی روشن است.
به جای تکیه بر حالت خودکار دوربین، نور خورشید زمان مناسبی برای گرفتن عکس های مختلف در موقعیت های مختلف با تنظیم حالت دوربین بر روی اولویت یا اولویت شاتر است.

5. دوربین را از مُد تراز سفیدی خودکار خارج کنید

هنگامی که حالت تعادل سفیدی دوربین خود را روی خودکار تنظیم می کنید، خطر از دست دادن برخی از رنگ های طلایی گرم شرق یا غرب را دارید. درعوض، سعی کنید در یک موقعیت ابری یا سایه عکاسی کنید، که به دوربین شما می‌گوید تا چیزها را کمی گرم کند. همچنین، اگر در شرق عکاسی می‌کنید و می‌خواهید ظاهری خنک‌تر داشته باشید، می‌توانید تنظیمات مختلف تراز سفیدی را آزمایش کنید.

6. براکتینگ

روش دیگری که می‌توانید برای دریافت نوردهی درست امتحان کنید، براکت کردن است، که در آن از آنچه دوربین به شما می‌گوید عکاسی کنید استفاده می‌کنید و سپس چند عکس را از زیر و بالای آن نشانه‌گیری می‌کنید. به عنوان مثال، اگر دوربین به شما بگوید که با f/8 با سرعت 1/60 ثانیه عکس بگیرید، با f/5.6 عکسی را با سرعت 1/60 و سپس با f/11 عکس دیگر می‌گیرید. این به شما یک سری عکس در نوردهی های مختلف می دهد که نتایج و رنگ های کمی متفاوت به شما می دهد.

7. قفل نوردهی خودکار

یکی دیگر از ترفندهای نوردهی، اگر حالت براکت ندارید یا با استفاده از آن احساس اطمینان می کنید، استفاده از شاتر خودکار است، اگر دوربین شما دارای یکی است که به شما امکان می دهد دوربین خود را به سمت سوژه ای در مکان های تاریک تر بگیرید و صفحه را ببندید. برای آن مکان (به عنوان مثال، می توانید آن را رو به زمین در مقابل خود نگه دارید و نوردهی را روی آن ببندید) و سپس تصویر را روی غروب خورشید تنظیم کنید. این بدان معنی است که شما یک تصویر بسیار واضح دریافت خواهید کرد.

8. فوکوس دستی

گاهی اوقات، برخی از دوربین ها ممکن است هنگام عکاسی در شرایط نوری دشوار، در فوکوس دچار مشکل شوند. اگر دوربین شما اینطور است، به حالت دستی بروید تا مطمئن شوید که عکس‌های واضحی دریافت می‌کنید.

9. سه پایه

اگر با سرعت های شاتر و فواصل کانونی بیشتر عکاسی می کنید، به یک سه پایه یا روش دیگری نیاز دارید تا مطمئن شوید دوربین کاملا ثابت است.

نکاتی برای عکاسی از غروب و طلوع

در انتهای مقاله “ نکاتی برای عکاسی از غروب و طلوع ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان