نمایندگی کانن - عکاسی با نوردهی طولانی

عکاسی با نوردهی طولانی

آیا در تلاش برای گرفتن عکس های زیبا با نوردهی طولانی هستید؟ آیا می خواهید اصول اولیه نوردهی طولانی را بیاموزید – و حتی برخی از تصاویر سطح حرفه ای بگیرید؟

این همان چیزی است که سایت کانن در این مقاله به ان می پردارد.

تکنیک های نوردهی طولانی ممکن است دشوار به نظر برسند، اما واقعاً اینطور نیستند. با کمی دانش، می توانید شروع به دریافت نتایج خیره کننده کنید…

پیشنهاد خرید
10 2

مویک ۳ کلاسیک | Mavic 3 Classic

مشاهده محصول

عکاسی با نوردهی طولانی (long exposure) چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است، این یک سبک عکاسی است که شامل استفاده از نوردهی طولانی یا سرعت شاتر آهسته است . با انجام این کار، می‌توانیم عناصر متحرک مانند آب، ماشین‌ها یا ابرها را محو کنیم.

تعریف دقیق تا حدی مبهم است، اما اکثر عکاسان موافقند که نوردهی طولانی زمانی شروع می‌شود که سرعت شاتر برای گرفتن یک تصویر دستی واضح بسیار پایین باشد. این سرعت شاتر دقیق بر اساس دوربین و فاصله کانونی متفاوت است.

این تنها عکاسان منظره نیستند که عاشق این تکنیک شده اند. همچنین در میان ژانرهای دیگر مانند معماری، خیابان، عکاسی انتزاعی و فرهنگی محبوب است. این تکنیک در زمینه های خاصی از عکاسی رایج تر است، اما می توان از روش های مختلفی استفاده کرد.

سرعت شاتر چیست؟

عکاسی با نوردهی طولانی تکنیکی است که به سرعت شاتر آهسته نیاز دارد. برای درک کامل اصول اولیه این تکنیک، درک تنظیمات اساسی دوربین ، به ویژه سرعت شاتر، ضروری است.

سرعت شاتر مقدار زمانی است که شاتر دوربین باز است . این دوره بر حسب ثانیه یا کسری از ثانیه اندازه گیری می شود. یک مخرج بزرگتر، مانند 1/1000، سرعت شاتر سریعتری نسبت به مخرج پایین تر مانند 1/10 دارد.

مخرج کمتر یا سرعت شاتر آهسته تر، اجازه می دهد نور بیشتری به سنسور برسد.

دوربین تا زمانی که شاتر باز است، هر چیزی را که در یک قاب حرکت می‌کند ثبت می‌کند، به همین دلیل است که آب تار به نظر می‌رسد، ابرها در آسمان کشیده می‌شوند و ماشین‌ها ردهای نوری از خود به جای می‌گذارند.

وقتی تازه وارد عکاسی می شوید، درک سرعت شاتر می تواند کمی پیچیده باشد. اما داشتن این دانش اولیه برای استفاده کامل از تکنیک عکاسی با نوردهی طولانی ضروری است.

در زیر یک تمرین آسان و عملی برای مشاهده اینکه چگونه سرعت شاتر بر عکس تأثیر می گذارد آورده شده است :

  1. دوربین را روی سه پایه، میز یا مکان دیگری قرار دهید که بتواند ثابت بماند
  2. سرعت شاتر را روی 1/1000 تنظیم کنید و از کسی بخواهید که از فریم عبور کند (یا از شاتر تاخیری استفاده کنید و خودتان این کار را انجام دهید)
  3. سرعت شاتر را روی 1/500 تنظیم کنید و تکرار کنید
  4. دوباره تکرار کنید، اما این بار با استفاده از سرعت های شاتر پایین تر مانند 1/200، 1/20، 1/5 و پایان با 1 ثانیه

این یک تمرین آسان است که می توانید آن را در هر جایی انجام دهید تا ببینید وقتی زمان نوردهی را طولانی می کنید دقیقاً چه اتفاقی می افتد. یک سه پایه بیاورید و به نزدیک ترین رودخانه بروید و می توانید ببینید که چگونه تکنیک عکاسی با نوردهی طولانی می تواند بر عکاسی منظره شما تأثیر بگذارد.

 عکاسی لانگ اکسپوژر چیست؟

تجهیزات عکاسی با نوردهی طولانی

وقتی صحبت از عکاسی با نوردهی طولانی به میان می‌آید، این واقعیت وجود دارد که ابزارهای کمی وجود دارند که بدون آنها به نتایج خوبی نخواهید رسید.

خوشبختانه، لیست تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی با نوردهی طولانی کوتاه است:

دوربین با عملکردهای دستی

لازم نیست بگوییم که برای عکاسی به دوربین نیاز است، اما به هر حال به آن اشاره می کنیم.

تکنیک عکاسی با نوردهی طولانی را می توان با استفاده از اکثر دوربین های دیجیتال (یا حتی جدیدترین گوشی های هوشمند) به دست آورد. نیاز اصلی این است که امکان تنظیم دستی تنظیمات دوربین مانند ISO، دیافراگم و سرعت شاتر را داشته باشد.

دوربین هایی که دارای حالت Bulb یا Time هستند برای دستیابی به سرعت شاتر بالای 30 ثانیه بسیار مفید هستند. با این حال، این یک الزام نیست.

سه پایه محکم

سه پایه برای عکاسی با نوردهی طولانی ضروری است. تکرار می کنیم. سه پایه ضروری است .

برخی ممکن است خلاق باشند و از سنگ یا اشیاء دیگر برای استراحت دوربین استفاده کنند، اما هر دوی ما می دانیم که این راه حل کمتر انعطاف پذیر و محکم است. به خاطر داشته باشید که این تکنیک نیاز به استفاده از سرعت شاتر آهسته دارد که اغلب به چند ثانیه یا حتی چند دقیقه کشیده می شود. در چنین شرایطی، گرفتن تصاویر واضح به صورت دستی غیرممکن است.

نیازی نیست که سه پایه شما گران ترین و باکیفیت ترین نسخه موجود در حال حاضر باشد، اما توصیه می کنیم روی نسخه ای سرمایه گذاری کنید که تا حدودی محکم باشد. ممکن است وسوسه انگیز باشد که ارزان ترین گزینه را از فروشگاه عکاسی محلی خود تهیه کنید، اما آنها به راحتی شکسته می شوند. به خصوص زمانی که در فضای باز استفاده می شود.

یک سه پایه محکم باید چیزی باشد که حتی اگر به عکاسی با نوردهی طولانی علاقه ندارید، داشته باشید. این ابزار مفیدی است که دستیابی به چندین تکنیک را که در غیر این صورت نمی‌توانستید، ممکن می‌سازد.

رها کردن شاتر از راه دور

هنگامی که از حالت Bulb Mode استفاده می کنید، شاتر از راه دور به کار می آید. هنگام عکاسی با زمان نوردهی کمتر از 30 ثانیه ضروری نیست ، اما توصیه می کنیم همیشه از شاتر از راه دور یا عملکرد شاتر تاخیری دوربین استفاده کنید. این یک گام مهم در کاهش لرزش های ناخواسته دوربین است.

دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا شاتر از راه دور برای عکاسی با نوردهی طولانی ایده آل است:

  1. از لرزش دوربین ناشی از فشار دادن دکمه شاتر دوربین جلوگیری می کند
  2. با استفاده از حالت Bulb در دوربین خود به سرعت شاتر بیش از 30 ثانیه کمک می کند

هر چند نگران نباشید.مدل هایی که دارای تایمر و امکان قفل هستند می توانند هنگام کار با نوردهی طولانی مفید باشند.

فیلترهای چگالی خنثی

آخرین ابزار ضروری برای عکاسی با نوردهی طولانی، فیلترهای چگالی خنثی است. کسانی که با این تکنیک آشنا هستند ممکن است بگویند که امکان دستیابی به نوردهی طولانی بدون فیلتر نیز وجود دارد. در برخی شرایط صد در صد درست است.

فیلترهای تراکم خنثی بیشتر به عنوان فیلترهای ND شناخته می شوند. اینها فیلترهای تیره ای هستند که به منظور کاهش میزان نوری که به شاتر می رسد روی لنز نصب می شوند. هرچه فیلتر تیره‌تر باشد، برای گرفتن عکسی با نوردهی خوب، به سرعت شاتر کمتری نیاز است.

این فیلترها هنگام عکاسی در تاریکی ضروری نیستند. در حال حاضر زمان زیادی طول می کشد تا نور در شب به سنسور برسد. با این حال، فیلترها برای عکاسی با نوردهی طولانی در طول روز ضروری هستند. بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند از آنها در ساعت طلایی نیز استفاده کنند.

فیلترهای چگالی خنثی در چند شکل و اشکال مختلف وجود دارند. دو مورد از رایج ترین آنها سیستم های پیچی و مربعی هستند. هر دوی آنها مزایا و معایب خود را دارند اما اکنون قصد نداریم زیاد وارد جزئیات شویم. توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر  و راهنمای خرید فیلتر ND ، مقاله ما را بخوانید .

عکاسی با نوردهی طولانی چیست و چگونه می توان شروع کرد؟

تکنیک عکاسی با نوردهی طولانی

عکاسی با نوردهی طولانی در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است و در مجلات عکاسی منظره و وب سایت های اشتراک گذاری عکس پوشش زیادی پیدا کرده است.

با افزایش روزافزون تعداد گزینه‌ها برای فیلترهای چگالی خنثی 10 مرحله‌ای (ND) در بازار، هرگز زمان بهتری برای استفاده از آن وجود نداشته است.

با این حال، گرفتن عکس در هنگام استفاده از چنین فیلترهای با چگالی بالا مجموعه ای از مشکلات را ایجاد می کند که ممکن است قبلاً آنها را در نظر نگرفته باشید،در حقیقت این یک تکنیک بسیار آسان است که تنها به صبر و حوصله‌ی بسیار زیاد و دقت ویژه‌ای نیاز دارد. به این تکنیک عکاسی لانگ اکسپوژر ( Long Exposure Photography ) یا عکاسی با نوردهی طولانی گفته می‌شود.

در اینجا برخی از ژانرهای عکاسی وجود دارد که می توان از تکنیک نوردهی طولانی استفاده کرد:

  • عکاسی از فشفشه
  • عکاسی از حرکت ستارگان
  • عکاسی از مناظر شهری
  • نقاشی با نور
  • عکاسی انتزاعی
  • عکاسی از زندگی خیابانی

نکته 1 : در حالی که یک سه پایه برای بسیاری از عکاسان منظره به عنوان یک نیاز پایه در نظر گرفته می شود، هنگام عکاسی با فیلتر 10 استاپ از اهمیت بیشتری برخوردار است. نوردهی ها به راحتی می توانند بیش از چند دقیقه طول بکشند، بنابراین بسیار مهم است که سه پایه شما تا حد ممکن محکم باشد. این معمولاً به این معنی است که اطمینان حاصل شود که پاها روی زمین محکم قرار دارند، ستون مرکزی کشیده نشده است و تسمه محکم شده است تا باد را نگیرد.

اغلب می خوانید که مردم توصیه می کنند کیف دوربین خود را برای اضافه کردن وزن بالاست از سه پایه آویزان کنید، با این حال من فکر می کنم که اغلب می تواند مانند بادبان بزرگ عمل کند و در صورت وزش باد باعث ناپایداری بیشتر شود، بنابراین من تمایل دارم یک کیسه لوبیا (پر از نپخته) قرار دهم. برنج) در بالای دوربین برای اضافه کردن وزن اضافی، بدون سطح اضافی قابل توجه.

نکته 2 : با توجه به اینکه فیلتر فوق‌العاده متراکم است، مگر اینکه شرایط واقعاً روشن باشد، نور کافی برای کارکرد فوکوس خودکار وجود نخواهد داشت. بنابراین، بهتر است عکس خود را بدون فیلتر بنویسید و فوکوس کنید، به فوکوس دستی بروید و سپس فیلتر را با دقت وصل کنید. به این ترتیب وقتی شاتر را فشار می دهید، لنز فوکوس را جستجو نمی کند.

نکته 3 : بستن شاتر منظره یاب، یا حداقل پوشاندن منظره یاب، برای اطمینان از نورسنجی دقیق (در صورت عکسبرداری در حالت نوردهی خودکار، مانند اولویت دیافراگم) و جلوگیری از نفوذ نور سرگردان در طول نوردهی، مهم است. من مطمئن نیستم که نقطه دوم چقدر مهم است، اما با توجه به میزان تأثیر نورسنجی خودکار توسط منظره یاب باز، دیگر از این فرصت استفاده نمی کنم، بنابراین قبل از گرفتن عکس مطمئن شوید که بسته است.

اموزش تکنیک نوردهی طولانی در عکاسی (Long Exposure)

نکته 4 : برای نوردهی بیش از 60 ثانیه، باید بتوانید حالت “BULB” دوربین خود را پیدا کنید. جابجایی به BULB به شما امکان می‌دهد تا زمانی که انتخاب می‌کنید شاتر را باز کنید و نوردهی‌های بسیار طولانی را فعال کنید، به این معنی:

شما به احتمال زیاد به یک کابل شاتر از راه دور نیاز خواهید داشت تا بتوانید شاتر را برای مدت زمان معینی باز کنید (ایده خوبی است که در طول نوردهی، ریموت را با استفاده از نوار چسب به سه پایه وصل کنید، تا دوباره از گیر کردن آن جلوگیری کنید. باد و چرخیدن در اطراف).

به احتمال زیاد به روشی برای محاسبه مدت زمان باز گذاشتن شاتر نیاز خواهید داشت. در برخی موارد، ریاضیات بی اهمیت هستند (به عنوان مثال، اگر نوردهی بدون فیلتر ¼ ثانیه باشد، هنگام استفاده از فیلتر 10 توقفی 0.25 sx ~ 1000 = 250 s، 250 s / 60 = ~4 دقیقه می شود) اما در برخی دیگر می تواند دشوارتر باشد، و از آنجایی که شرایط نور می تواند به سرعت تغییر کند، یک برنامه تلفن (مانند NDCalc برای اندروید/iOS) می تواند بسیار مفید باشد.

نکته 5 : شرایط مناسب را انتخاب کنید. شرایط ایده‌آل برای عکاسی با نوردهی طولانی زمانی است که ابری نازک و باد شدید وجود داشته باشد (نکته 1 را ببینید). اگر ابر یا باد وجود نداشته باشد، چیزی برای افزودن حرکت وجود نخواهد داشت.

یک روز با آسمان صاف، بدون ابر و هوای خنک ممکن است برای پیاده روی و خوردن چلوکباب و نوشابه مناسب باشد، اما برای عکاسی با نوردهی طولانی مناسب نیست. همچنین توصیه می کنم در روزهای بارانی در خانه بنشینید و پلی استیشن خود را بازی کنید و عکاسی را به روز دیگری موکول کنید.
همیشه باید آب و هوا را از طریق وب سایت های معتبر یا منابع پیش بینی آب و هوا بررسی کنید تا شرایط عالی را بدست آورید. سعی کنید با توجه به موضوعی که از آن عکس می گیرید، زمان مناسبی را صرف کنید.

عکاسی با نوردهی طولانی واقعا سرگرم کننده است، اما برای درک آن موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 عکاسی لانگ اکسپوژر با دوربین

سوالات متداول عکاسی با نوردهی طولانی

نوردهی طولانی تکنیکی است که شامل باز گذاشتن شاتر بیشتر از حد معمول است. این به ما اجازه می دهد تا حرکت یک عنصر متحرک یا نور بیشتری را از یک منظره شبانه بگیریم.

در عکاسی، زمانی که سرعت شاتر کمتر از 1/60 ثانیه باشد، به طور کلی نوردهی طولانی در نظر گرفته میشود.

بله، نوردهی طولانی مانند استفاده از سرعت شاتر آهسته در نظر گرفته می شود.

بله، اما برای استفاده از سرعت شاتر آهسته تر، باید دیافراگم کوچکی مانند f22 تنظیم کنید. با این حال، این توصیه نمی شود، زیرا کیفیت عکس های خود را به دلیل پراش نوری از دست خواهید داد. برای گرفتن عکس های خوب با نوردهی طولانی در طول روز، باید از فیلترها استفاده کنید.

بله، تنها چیزی که نیاز دارید یک سه پایه کوتاه یا چیزی شبیه به آن است تا از لرزش گوشی خود جلوگیری کنید. همچنین، باید حالت دوربین خود را به حالت “Pro” یا “Manual” تغییر دهید و در صورت امکان با فرمت RAW عکس بگیرید.

این یک سیستم کاهش نویز خودکار داخلی است که در دوربین های دیجیتال مدرن گنجانده شده است. از طریق این فرآیند کاهش نویز داخلی، دوربین زمان نوردهی را دو برابر می کند تا نویز را به طور خودکار کاهش دهد.

بله، سه پایه یک وسیله ضروری برای عکاسی با نوردهی طولانی است.

خیر، اما از قرار گرفتن در معرض طولانی با دوربین خود که مستقیماً به سمت خورشید است خودداری کنید و در مورد لیزرهایی که به سمت دوربین شما نشانه می روند مراقب باشید.

در انتهای مقاله “ عکاسی با نوردهی طولانی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان