نمایندگی کانن - عکاسی با فلاش داخلی دوربین

عکاسی با فلاش داخلی دوربین

عکاسی با فلاش داخلی دوربین

آیا کسی متوجه شده است که اخیراً چگونه یک فضای واقعی ضد فلاش در حوزه عکاسی دیجیتال به وجود آمده است؟ ما آن را در کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها، انجمن‌ها و حتی خود تولیدکنندگان دوربین‌ها می‌بینیم که اخیراً تعداد زیادی از دوربین‌ها منتشر شده‌اند که ترجیح می‌دهند ISO را بسیار بالا ببرند تا اینکه از فلاش استفاده کنند.

آموزش عکاسی با فلاش داخلی دوربین

مواقعی وجود دارد که با استفاده از آن امکان جابجایی وجود ندارد و (در صورت استفاده صحیح) واقعاً می‌تواند یک عکس بسازد.

ترجیح ما برای عکاسی با فلاش این است که فلاش اکسترنال داشته باشید که یا روی یک هات شو، براکت فلاش یا خارج از دوربین کانن باشد. با این حال مواقع زیادی وجود دارد که تمام چیزی که در اختیار دارید فلاش داخل دوربین است. 99 درصد از همه دوربین‌ها اعم از دوربین های DSLR یا MIRRORLESS مانند دوربین کانن 90D یا دوربین کانن R100 دارای فلاش داخلی هستند. بنابراین شاید وقت آن رسیده است که به این فکر کنیم که چگونه بهترین نتایج را از آنها بگیریم. در اینجا نگاهی گذرا به برخی از گزینه های فلاش داخلی در دسترس شما و کارهایی که آنها انجام می دهند، آورده شده است.

1. برای عکاسی با فلاش داخلی دوربین نزدیک شوید

محدودیت اصلی واحدهای فلش داخلی قدرت آنهاست. در حالی که واحدهای فلاش خارجی منبع تغذیه اختصاصی خود را دارند و می توانند بسیار بزرگ باشند. یک فلاش داخلی قدرت آن را با سایر اجزای دوربین شما به اشتراک می گذارد و به طور کلی کمی کوچکتر است.

دانستن این موضوع باعث می شود که به اندازه کافی به سوژه خود نزدیک شوید تا فلاش تأثیری داشته باشد (معمولاً در فاصله 2-3 متری). اگر نمی توانید نزدیک شوید (به عنوان مثال اگر در یک کنسرت راک هستید و در ردیف عقب نشسته اید) احتمالاً با خاموش کردن فلاش و بالا بردن تنظیمات ISO به نتایج بهتری دست خواهید یافت.

2. فلش Slow Sync را امتحان کنید

یکی دیگر از محدودیت‌های موجود در واحدهای فلاش داخلی این است که می‌توانند نتایج بسیار سختی ایجاد کنند که به معنای از بین رفتن نور محیطی دیگر در یک صحنه است. این تا حدی به این دلیل است که نوری که آنها تولید می کنند نمی تواند به طور غیرمستقیم به سوژه شما هدایت شود.

یکی از راه ها استفاده از Slow Sync Flash است. شما می توانید در مورد این تکنیک در آموزش ما در مورد این موضوع بخوانید اما به طور خلاصه شامل انتخاب سرعت شاتر پایین تر و روشن کردن فلاش در زمانی که شاتر باز است می باشد.

3. سبک فلش خود را پخش یا مستقیم کنید

من قبلاً به مشکل عدم توانایی پخش نور تولید شده توسط یک واحد فلاش ثابت اشاره کرده ام اما یکی از تکنیک هایی که برخی از عکاسان مبتکر از آن استفاده می کنند این است که رویکرد خود را انجام دهید و پخش کننده های خود را ایجاد کنید.

برخی از عکاسانی که می شناسم همیشه یک رول نوار چسب نیمه مات در کیف دوربین خود دارند تا روی فلاش خود بگذارند. این نور فلاش را متوقف نمی کند بلکه آن را پخش می کند.

دوستان دیگر یک تکه کارت سفید کوچک با خود می برند که آن را جلوی فلاش خود می گذارند تا به سمت بالا یا به طرفین پرتاب شود.

عکاسی با فلاش داخلی دوربین

استفاده از این تکنیک‌ها ممکن است به این معنی باشد که باید با جبران نوردهی بازی کنید (احتمالاً می‌خواهید نوردهی را یک یا دو توقف افزایش دهید) زیرا دوربین شما متوجه نمی‌شود که شما مقداری از انرژی را از نور خارج می‌کنید.

4. فلش را روشن کنید

فقط وقتی هوا تاریک است از فلاش خود استفاده نکنید. اغلب هنگام عکاسی در فضای باز، فلاش واقعاً می‌تواند تصویر را تا حدی بالا ببرد. به‌ویژه هنگام عکاسی از سوژه‌ای با نور پس‌زمینه قوی یا سوژه‌ای با نور شدید رو به پایین. یک فلاش پر شده، نواحی سایه را روشن می کند. درباره Fill Flash بیشتر بخوانید.

با فلاش داخلی دوربین 2 e1658211964977

تنظیمات فلاش داخلی دوربین

جبران فلاش

برای تنظیم قدرت فلاش، دکمه فلاش را نگه دارید و کلید چرخان جلو را بچرخانید. در دوربین هایی با یک کلید چرخان، دکمه های جبران نوردهی و فلاش را نگه دارید و کلید چرخان عقب را بچرخانید.

عکاسی با فلاش داخلی دوربین

مد فرمانده

این مد تنها بر روی DSLR های پیشرفته تر موجود است. شما می توانید از فلاش داخلی برای کنترل دو یا چند واحد فلاش اکسترنال به صورت بی سیم استفاده کنید.

سرعت شاتر فلاش

در برخی از مدل‌های حرفه‌ای، می‌توانید زمان نوردهی را در حالت‌های برنامه (P) و اولویت دیافراگم (A) تنظیم کنید تا از سطح بسیار پایین نور پس‌زمینه اطمینان حاصل کنید.

تغییر مد فلاش

دکمه کنار بدنه دوربین را فشار دهید (تصویر فوق) تا فلاش به بالا جهش کند، و در حالی که کلید چرخان عقب را می چرخانید دکمه را فشرده نگه دارید – دوربین در میان مدها جا به جا می شود.

قدرت دستی

به طور پیش‌فرض، فلاش داخلی از نوردهی خودکار iTTL استفاده می‌کند، اما می‌توانید با استفاده از منوی تصویربرداری یا تنظیمات به حالت دستی بروید و خروجی فلاش را به صورت دستی تنظیم کنید.

فلاش تکرار شونده

در مدل‌های پیشرفته‌تر، می‌توانید از فلاش داخلی برای گرفتن چندین عکس (به عنوان مثال، تاب چوب گلف، یا افتادن مسیرهای سیب از بالا در آب) با دوربین نصب‌شده روی سه‌پایه دوربین، با استفاده از فلاش گزینه‌ها استفاده کنید. از Flash Replay استفاده کنید.

در انتهای مقاله “ عکاسی با فلاش داخلی دوربین ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان