نمایندگی کانن - عکاسی در شب

عکاسی در شب

عکاسی در شب

عکاسی در شب برخی از خیره کننده ترین تصاویر را تولید می کند. اما اگر ندانید در حال انجام چه کاری با دوربین کانن خود هستید، گرفتن عکس می تواند بسیار خسته کننده باشد.

تمام اطلاعاتی را که برای تسلط بر عکاسی در شب نیاز دارید را در نمایندگی کانن بخوانید .

عکاسی در شب چیست؟

هر تصویری که پس از غروب خورشید گرفته می‌شود می‌تواند با مفهوم عکاسی در شب مطابقت داشته باشد.

گرفتن چنین عکسی با داشتن ابزار مناسب، درک نحوه تنظیم دوربین و نوردهی برای بهترین نتایج و گرفتن چند تصمیم هوشمندانه در هنگام ویرایش آسان تر می شود. خوشبختانه، همین مهارت‌ها تقریباً به هر سوژه‌ای که می‌خواهید در شب عکاسی کنید، منتقل می‌شود، چه یک پرتره با نور خیابان، یک عکس معماری یا چیز کاملاً متفاوت.

همه این مهارت ها منتقل می شوند زیرا بزرگترین چالش در عکاسی در شب کمبود نور است. نور برای عکاسی ضروری است و نداشتن نور کافی می‌تواند بسیاری از سیستم‌های خودکار دوربین شما را ناسازگار کند. ممکن است متوجه شوید که فوکوس خودکار شما زمان بیشتری برای قفل شدن دارد، سنج دوربین شما نوردهی مناسبی را برای صحنه ارائه نمی دهد، یا عکس نهایی شما به دلیل نویز ناشی از استفاده از تنظیم ISO بالا، دانه دانه و لکه دار به نظر می رسد.

چه موضوعاتی برای عکاسی در شب وجود دارد؟

سوژه های عکاسی در شب بسیار متنوع است. یکی از موارد مورد علاقه بیشتر عکاسان عبارتند از مناظر شهری، که به دلیل رنگ پر جنب و جوش و حضور پویا  قابل توجه است، و مناظر، جایی که حتی صحنه های معمولی می توانند زیبایی جدیدی در زیر نور ماه به خود بگیرند. همچنین می‌توانید با تکنیک‌هایی مانند نقاشی نور، یا تکنیک‌های بیشتر، با موضوعاتی مانند عکاسی نجومی خلاق‌تر شوید.

چه موضوعاتی برای عکاسی در شب وجود دارد؟

مناظر و مناظر شهری

عکاسی از مناظر و مناظر شهری در شب می تواند راهی عالی برای یافتن مطالب جدید در صحنه ای باشد که قبلاً با آن آشنا هستید. خوشبختانه، شروع کار با این موضوعات آسان است، زیرا می توانید زمان خود را صرف کرده و تنظیمات را آزمایش کنید.

هنگام نوشتن یک تصویر در شب، تأثیر حرکت و نور را در نظر بگیرید. جاده ها می توانند فرصتی برای مسیرهای نورانی ایجاد کنند، در حالی که شلوغی عمومی یک شهر می تواند تضاد زیادی با ساختمان های ساکن ایجاد کند. جهت نور ماه نیز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، همچنین فاز ماه – یک ماه کامل که در افق پایین است می تواند صحنه را به طور چشمگیری روشن کند، در حالی که ماه جدید بهترین فرصت را برای عکاسی از ستاره ها یا بارش شهابی فراهم می کند.

زمان شب نیز می تواند تأثیر زیادی بر ظاهر تصویر داشته باشد. ممکن است قبلاً نام ” ساعت آبی ” را شنیده باشید . این دوره 30 دقیقه ای پس از غروب خورشید همچنان می تواند نور کافی را در آسمان برای ایجاد یک رنگ آبی واقعا دلپذیر باقی بگذارد. با گذشت زمان، این رنگ از آسمان محو خواهد شد و این فرصت را برای عکاسی از ستاره ها و تمرکز بر منابع نور مصنوعی در صحنه باز می کند.

وسایل مورد نیاز برای عکاسی در شب

قبل از اینکه بخواهید تکنیک های عکاسی در شب را یاد بگیرید بهتر است ابتدا تجهیزات مناسب برای عکاسی در شب تهیه کنید. بهترین حالت برای دوربین عکاسی در شب ، دوربینی است که در حالت manual یا دستی قابل تنظیم باشد. این قابلیت دوربین ها باعث می شود که شما به عنوان عکاس، کنترل و تسلط کامل روی تنظیمات دوربین خود را داشته باشید و تنظیمات دوربین را نسبت به هر سوژه و موقعیت متفاوت تغییر دهید.

اگر نمی دانید دوربین عکاسی شما از قابلیت manual برخوردار است یا نه، می توانید با سرچ کردن مدل آن در اینترنت یا با نگاه کردن به بالای بدنه دوربین و وجود حرف “m” به دستی بودن تنظیمات آن پی ببرید.

 عکاسی در شب از شهر

وجود یک لنز زوم استاندارد برای عکاسی در شب کافی می باشد اگر می خواهید دید وسیع تری را تجربه کنید و شرایط خرید لنز دوم را دارید می توانید با لنز اولترا واید یا ultra-wide angle lens تجربه بهتری را از عکاسی در شب داشته باشید.

وجود سه پایه یا پایه مناسب برای نگهداری دوربین برای عکاسی در شب ضروری است گرچه هنوز عکاسانی وجود دارند که حالت سنتی تری را بدون تجهیزات ترجیح داده اما همانطور که می دانید و در مقاله های قبلی اشاره شد، وجود یک پایه نگه دارنده مناسب می تواند علاوه بر دادن دید بهتر نسبت به صحنه، از لرزش دستان جلوگیری کند و تثبیت کننده دوربین باشد.

برای گرفتن وزن دوربین خود به یک سه پایه محکم خوب نیاز دارید. از استفاده از سه پایه ارزان قیمت خودداری کنید زیرا ممکن است باعث حرکت دوربین شما در باد شود و برعکس به جای کمک به عکاسی ، دردسری اضافی برای عکاسی در شب باشد.

تنظیمات دوربین برای عکاسی در شب

مود و حالت : دستی  m یا manual

سرعت شاتر : بین 30 تا 60 ثانیه . در هنگام تاریکی ، سرعت شاتر بالاتر، زمان کافی برای ورود مقدار زیادی نور به دوربین را می خرد. اگر با این سرعت عکس هایتان باز تیره و تار بود، زمان را بالاتر و اگر زیادی روشن بود، زمان را کمتر کنید.

دیافراگم :  از کمترین حالت شروع کنید و بین f8 ،   f11 و f16 تغییر دهید.

این تنظیمات برای ایجاد عمق میدان بیشتر مناسب است  و به شما این اجازه را می دهد که پس زمینه و پیش زمینه سوژه خود را به طور واضحی در تصویر نشان دهید. مانند سرعت شاتر، با استفاده از دیافراگم هم ی توانید عکس های خود را تیره تر و روشن تر کنید. بهتر است اگر از کمترین حالت شروع نکردید، از f11 شروع به عکاسی کنید و اگر تصویر زیادی روشن بود به f16 و اگر زیادی تیره بود به f8 تغییر دهید.

اگر در عکاسی شب تجربه داشته باشید می دانید که یکی از اتفاق هایی که عکس های گرفته شده در شب را بد جلوه می دهد وجود نویز بالا است. نویز در تصویر به معنای وجود نقاط ریز به رنگ های متفاوت در تصویر می باشد که وجود بیش از حد آن می تواند عکس شما را به طور کلی خراب کند.

می توانید با دوربین گوشی معمولی و قدیمی در شب از سوژه ای عکس بگیرید تا متوجه مفهوم و بدی وجود نویز در تصویر بشوید. تنظیم کردن ISO روی مقدار 100 یا 200 باعث کاهش نویز در تصویر شما به مقدار قابل توجهی می شود و می توان گفت که احیا کننده عکاسی در شب می باشد.

 

با تاریک شدن هوا ، فوکوس دوربین روی سوژه ها کاری سخت تر خواهد شد. برای حل این مشکل ، روی چیزی که در فاصله روشن است تمرکز کنید ، سپس لنز را به فوکوس دستی تغییر دهید تا نقطه فوکوس ثابت شود.

تنظیمات دوربین برای عکاسی در شب

بهترین دوربین کانن برای عکاسی در شب

در انتهای مقاله ” راهنمای عکاسی در شب ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقاله های مرتبط: آموزش عکاسی در شب ، تجهیزات عکاسی در شب ، لنز برای عکاسی در شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان