نمایندگی کانن - لنز برای عکاسی در شب

لنز برای عکاسی در شب

لنز برای عکاسی در شب

معرفی لنز برای عکاسی در شب

عکاسی در شب یکی از مهارت های چالش برانگیز برای عکاسان آماتور است. دلیل این امر این است که شما نه تنها به یک پایه محکم در عکاسی ، بلکه به ابزارهای صحیح نیز احتیاج دارید. علاوه بر سه پایه محکم ، کابل شاتر و یک لنز قابل تعویض (در حالت ایده آل فول فریم). شما همچنین به یک لنز نیاز دارید. در این مقاله ، ما برخی از بهترین لنز برای عکاسی در شب را که باید داشته باشید را توصیف می کنیم.

قانون 500

قبل از پرداختن به مفاهیم عمیق تر، اجازه دهید چیزی که به عنوان قانون 500 شناخته می شود را مرور کنیم. طبق این قانون (برای جلوگیری از تار شدن عکس ها)، بیشترین سرعت شاتری که می توانید استفاده کنید 500 تقسیم بر فاصله کانونی لنز است.

به عنوان مثال، اگر طول لنز شما 20 میلی متر است، طبق قانون 500، می توانید از سرعت شاتر 20/500 یا 25 ثانیه استفاده کنید. در اینجا برخی از کندترین سرعت های بسته شدنی که می توانید برای طول های تقریبی استفاده کنید، آورده شده است. (عدد زیر برابر است با فول فریم. اگر مثلاً یک لنز 18 میلی متری روی دوربینی با فاصله کانونی 1.5 برابر دارید، باید 28 میلی متر را در لیست زیر بیابید.)

  • 11mm: 45.5 seconds
  • 12mm: 41.7 seconds
  • 14mm: 35.7 seconds
  • 16mm: 31.3 seconds
  • 18mm: 27.8 seconds
  • 20mm: 25 seconds
  • 24mm: 20.8 seconds
  • 28mm: 17.9 seconds
  • 35mm: 14.3 seconds
  • 50mm: 10 seconds
  • 85mm: 5.9 seconds

این قانون قبلاً به نام قانون 600 نیز شناخته می شد و امروزه برخی آن را قانون 400 می نامند. این اعداد دائماً در حال تغییر هستند زیرا دوربین های جدید پیکسل های بیشتری دارند. این بدان معنی است که آنها همچنین می توانند حرکات ستاره ای بسیار کوچکتر را تشخیص دهند. جدول بالا یک نقطه شروع عالی است، اما باید دوربین خود را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که حرکت زیادی در عکس های شما وجود ندارد. اگر دوربین جدیدی با پیکسل های زیاد (بیش از 36 مگاپیکسل) دارید، این امر به ویژه مهم است.

چه چیزی باعث می شود یک لنز عکاسی در شب عالی باشد؟

  • دیافراگم

اگر دوربین شما دارای لنز زوم پیش فرض است ، احتمالاً ایده آل نیست زیرا اکثر لنزهای کیت دارای دیافراگم متغیری هستند که بر اساس فاصله کانونی تغییر می کند . برای کسانی که در زمینه عکاسی با کیفیت در شب یا نور کم ، جدی هستند ، بهتر است روی یک لنز با دیافراگم ثابت سرمایه گذاری کنند.

اگر قصد دارید در شب عکس بگیرید یا در شرایط کم نور ، به یک لنز با دیافراگم سریع نیاز دارید. بهترین دیافراگم برای عکاسی در شب چیست؟ در حالت ایده آل ، دیافراگم لنز باید f/2.8 یا بیشتر باشد.

ویژگی های لنز برای عکاسی در شب

 

Samsung Galaxy S22 Ultra photo sample 9th ave at night 1x

بسیاری از لنزهای زوم دارای دیافراگم ثابت f/2.8 هستند ، مانند 16-35 میلی متر f/2.8 یا 24-70 میلی متر f/2.8. اگرچه گران قیمت هستند ، اما به دلیل برد بزرگنمایی انعطاف پذیر و توانایی عکاسی با f/2.8 ، که برای عکاسی در نور کم ایده آل است ، ارزش هزینه اضافی را دارند.

با این حال ، ایده آل ترین لنزها با دیافراگم حتی سریعتر f/1.8 ، f/1.4 یا حتی f/1.2 عمل خواهند کرد. تنها نکته این است که این لنز ها (معروف به لنزهای اصلی) اغلب لنزهای زوم نیستند و در عوض فاصله کانونی ثابتی دارند. لنزهای پرایم همچنین می توانند پرهزینه باشند زیرا قادر به عکاسی در سناریو های بسیار کم نور هستند.

  • فاصله کانونی

علاوه بر دیافراگم ، باید فاصله کانونی را نیز در نظر بگیرید. برای منظره یا عکاسی نجومی ، لنزهای با زاویه دید وسیع که حداقل 16-24 میلی متر داشته باشند ، ترجیح داده می شوند تا بتوانند هرچه بیشتر از صحنه را ثبت کنند.

معرفی لنز برای عکاسی در شب

1701962 739900 35

 

با این حال ، احتمالاً می خواهید از لنزهای فوق عریض که معمولاً در محدوده 8-10 میلی متر هستند اجتناب کنید ، زیرا این لنز ها باعث ایجاد تصاویر مخدوش می شوند.

  • پوشش ضد لنز و پوشش شبح

اگر از لنز یا فیلتر لنز ارزان استفاده می کنید ، ممکن است تصاویر شما دچار برافروختگی لنز شوند که کنتراست یا شادابی رنگ ها را کاهش می دهد. هاله هایی با شکل عجیب و غریب نیز ممکن است در عکس های شما ظاهر شوند. برای جلوگیری از برافروختگی و شبح لنز ، بسیاری از لنز ها و تولید کنندگان فیلترهای درجه یک روکش جلوی لنز را می زنند.

قیمت لنز برای عکاسی در شب

Basic Night Photography Tutorial

 

بنابراین ، نه تنها سرمایه گذاری روی یک لنز با کیفیت ، بلکه فیلترهای لنز که کیفیت تصاویر شما را پایین نمی آورد (یا به سادگی همه فیلترهای لنز را قبل از عکاسی در شب یا عکس های کم نور حذف کنید) بسیار مهم است.

  • اختلالات رنگی

دو مسئله ای که لنزهای با کیفیت می توانند در عکس های شما ایجاد کنند ، انحراف رنگی و کما است. انحراف رنگی که به عنوان حاشیه رنگ نیز شناخته می شود ، یک مشکل نوری است که منجر به ایجاد رنگ بنفش در لبه های تصویر شما می شود.

خرید لنز برای عکاسی در شب

 

لنز برای عکاسی در شب

این زمانی اتفاق می افتد که امواج نور در فواصل مختلف متمرکز می شوند. مسئله دیگر به عنوان کما شناخته می شود که منجر به ایجاد منابع نوری در تصاویر شما می شود. کما اغلب در عکس های شبانه راه شیری ، ستاره ها یا مناظر شهری ظاهر می شود.

  • سنسور برش در مقابل فول فریم

قبل از خرید لنز ، دوربین خود را بررسی کنید تا تشخیص دهید که دوربین سنسور برش (APS-C) است یا دوربین فول فریم. این امر برای اطمینان از سازگاری کامل لنز خریداری شده با دوربین شما بسیار مهم است.

بهترین لنز برای عکاسی در شب

لنز برای عکاسی در شب

 

همچنین ، در نظر داشته باشید که دوربین های سنسور برش دارای سنسور های کوچکتری هستند و بنابراین در عکاسی در شب به خوبی یک دوربین فول فریم عمل نخواهند کرد.

اگر قصد دارید شب ها از ستارگان ، راه شیری یا مناظر عکاسی کنید ، مطمئناً از یک لنز زاویه باز استفاده خواهید کرد. برای ثبت ستاره ها ، لنز باید در بی نهایت تمرکز کند ، بنابراین توانایی عکاسی در فوکوس دستی نیز ضروری است.

بهترین لنز برای عکاسی در شب

  • کانن EF 50mm f/1.8 STM
  • کانن EF 24-70mm f/2.8L II USM
  • کانن EF 35mm f/1.4L II USM
  • کانن EF 11-24mm f/4L USM

در انتهای مقاله “ لنز برای عکاسی در شب ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان