نمایندگی کانن - عکاسی از دود

عکاسی از دود

آموزش عکاسی از دود

آموزش عکاسی از دود و تجهیزات مورد نیاز

وقتی به عکاسی از دود نگاه می‌کنید، ممکن است فکر کنید که گرفتن چنین عکس‌هایی غیرممکن است، اما در واقع آنقدرها هم سخت نیست. شما فقط باید صبور باشید زیرا نسبت تصاویر خوب به تصاویر بد بسیار کم است.

برای عکاسی از دود به تنظیمات مناسب نیاز دارید. این شکل از عکاسی در داخل خانه انجام می شود. اجازه ندهید راه اندازی شما را بترساند زیرا فقط به محصولات خانگی ارزان قیمت نیاز دارید. تنها تجهیزات گران قیمت دوربین و فلاش شما هستند.

سعی کنید از بخار حاصل از قهوه خود عکس بگیرید. آیا شما اصلا چیزی را ضبط کردید؟ اگر نه، نگران نباشید. ما چند ترفند برای عکاسی از دود به شما نشان خواهیم داد.

چگونه از دود عکس بگیریم؟

مردم از دود برای انواع مختلف عکاسی ، از پرتره گرفته تا طبیعت بیجان، استفاده می کنند. بسته به آنچه که می خواهید به آن برسید، راه های مختلفی برای گرفتن دود وجود دارد.

در این آموزش، با روش‌های ساده‌ای که می‌توانید برای عکاسی از غذا استفاده کنید، شروع می‌کنیم . اما ما همچنین تکنیک های پیشرفته ای را به شما نشان خواهیم داد که می توانید آنها را در پروژه های مفهومی خود اعمال کنید.

بیشتر روش هایی که در مورد آنها بحث خواهیم کرد بسیار ساده هستند. حتی می توانید از گوشی خود برای انجام آنها استفاده کنید.

آموزش عکاسی از دود

عکاسی از دود

 تجهیزات موردنیاز برای عکاسی از دود

  • دوربین – به دوربینی نیاز دارید که به شما امکان می دهد حالت های عکسبرداری را کنترل کنید. شما می خواهید روی سرعت شاتر، دیافراگم و زوم کنترل داشته باشید. اکثر دوربین های DSLR به کاربر این امکان را می دهند که این پارامترها را کنترل کند.
  • فلاش – به فلاش خارج از دوربین نیاز دارید. می توانید از تریگر فلاش بی سیم یا کابل فلاش استفاده کنید.
  • چوب بخور – به منبع دود نیاز دارید. متداول ترین مورد استفاده، چوب بخور است.
  • پس زمینه – شما به یک پس زمینه رنگ تیره نیاز دارید. ما توصیه می کنیم از مشکی استفاده کنید .
  • بازتابنده – توصیه می کنیم از یک بازتابنده استفاده کنید تا مسیر دود از هر طرف نور برابری داشته باشد.
  • سه پایه – شما که نمی خواهید برای هر عکس فوکوس مجدد کنید؟ پس از سه پایه استفاده کنید.
  • اتاق با تهویه – می خواهید هوا بتواند از اتاق خارج شود. دود اضافی در اتاق کیفیت تصویر را کاهش می دهد.
  • صبر – همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از مهمترین ابزار در این جلسه صبر است.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از دود

هنگام شلیک دود باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. درک این تنظیمات به شما کمک می کند تا به طور کلی عکاس بهتری شوید، بنابراین در صرف زمان و یادگیری دریغ نکنید.

سرعت شاتر – از آنجایی که دود دائما در حال حرکت است، برای جلوگیری از هرگونه تاری یا حرکت باید سرعت شاتر بالایی داشته باشید.

دیافراگم – برای ثبت جزئیات در مسیر دود، عمق میدان زیادی می خواهید. توصیه می کنم از دیافراگم کوچک (عدد f-stop بزرگتر) استفاده کنید.

ISO – از آنجایی که نور بسیار کم وجود دارد، دود دانه دانه یا پر سر و صدا نشان داده می شود و ایزوی بالا فقط به این امر اضافه می کند. توصیه می کنم برای این عکس ها از ISO پایین استفاده کنید.

برای تنظیم نوردهی، دوربین را در حالت عکاسی دستی قرار دهید. نگران نباشید از چه لنزی استفاده کنید، هر لنزی که داشته باشید خوب خواهد بود. شما فقط باید فاصله بین دوربین کانن و دود (موضوع) را تغییر دهید تا ترکیب مورد نظر خود را بدست آورید.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از دود

تنظیمات فلاش

فلاش را در زاویه 90 درجه نسبت به دوربین قرار دهید و آن را روی حالت دستی قرار دهید (قدرت فلاش را به صورت دستی تنظیم می کنید)

سپس فلاش را به عنوان نقطه شروع روی نیمه قدرت (1:2 یا 1/2) قرار دهید. به خاطر داشته باشید، ممکن است لازم باشد تنظیمات مختلفی را امتحان کنید. اگر فلاش شما قدرتمندتر است، آن را تا 1/8 یا 1/16 یا کمتر در صورت نیاز کاهش دهید.

تنظیمات فلاش برای عکاسی از دود

نیمی از لذت این است که بفهمید چه چیزی برای شما و صحنه ای که در حال عکاسی هستید مفید است. بنابراین یک عکس بگیرید، آن را مرور کنید و اگر خیلی روشن است قدرت فلاش را کمتر یا اگر خیلی تاریک است بیشتر تنظیم کنید.

تنظیمات نور

فلاش باید به گونه ای قرار گیرد که از کنار سوژه بتابد. نکته بسیار مهمی که باید رعایت کنید این است که نور فلاش به هیچ وجه به پس زمینه برخورد نکند. به عنوان مثال، اگر زاویه نور افقی فلاش شما 55 درجه است، قرار دادن پس زمینه در فاصله 70 سانتی متری از فلاش باعث می شود که این دو با یکدیگر تداخل نداشته باشند. اگر فلاش شما زاویه نور افقی وسیع تری دارد، باید این زاویه را محدود کنید.

همچنین لامپ هالوژن را با زاویه فلاش دیگری نصب کنید. این لامپ کمک زیادی به شما می کند و مه را به خوبی روشن می کند تا سیستم فوکوس دوربین به راحتی روی آن فوکوس کند. نور این لامپ بسیار کمتر از فلاش است و تاثیری در تصویر نهایی ندارد.
نباید نور دیگری در اتاقی که در آن عکس می گیرید وجود داشته باشد. البته منظور ما تاریکی کامل نیست، بلکه بهتر است تمام پرده های اتاق کشیده باشند و منبع نور اصلی شما همان دو نور ذکر شده باشد.

نکات عکاسی از دود

انواع مختلف دود را مشاهده کنید تا دوباره آنها را ایجاد کنید

بخار نوشیدنی داغ شما با دودی که یک شمع خاموش تولید می کند متمایز به نظر می رسد. حال چرا این اطلاعات در عکاسی دود ضروری است؟

گاهی اوقات، برای تولید دود برای عکاسی نیاز به «تقلب» دارید. بنابراین منطقی است که بدانید چگونه جلوه های دود را برای هر چیزی از غذاهای داغ گرفته تا شمع های سوزان بازسازی کنید.

خواهید دید که شمع ها اغلب ستون های دود نازکی ایجاد می کنند. در عین حال، باید ظرافت های ایجاد دود عکاسی را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک قهوه تازه ریخته شده ممکن است جوش های ضخیم ایجاد کند. در همین حال، فنجانی که مدتی روی میز نشسته است ممکن است مسیرهای باریکی ایجاد کند.

وقتی با نحوه تولید دود آشنا شوید، می‌دانید که از کدام تکنیک برای ایجاد جلوه‌های واقعی استفاده کنید.

 پس زمینه تیره تر را برای افزودن کنتراست انتخاب کنید

یکی از دلایلی که دود در تصاویر شما نشان داده نمی شود، پس زمینه شماست. از آنجایی که دود سفید است، اگر آنچه در پشت آن است نیز رنگ روشنی داشته باشد، چندان قابل مشاهده نخواهد بود. بنابراین در صورت امکان، به دنبال پس‌زمینه‌ای تیره باشید که کنتراست مناسب مورد نیاز شما را فراهم کند.

نحوه عکاسی از دود

راهنمای عکاسی از دود

بهترین پس زمینه برای عکاسی از دود سیاه است. اما لازم نیست همیشه به آن رنگ بچسبید. شما همچنین می توانید خاکستری و سایه های دیگر را انتخاب کنید که دود را بیشتر نمایان می کند.

و اگر شما فقط یک دیوار سفید به عنوان پس زمینه خود داشته باشید چه؟ سپس سعی کنید مقداری از نوری که به دیوار برخورد می کند را مسدود کنید. انجام این کار باعث می شود که سطح خاکستری به نظر برسد و بنابراین دود در عکس های شما قابل مشاهده است.

برای تاکید به دود نور اضافه کنید

وقتی نوری بر دود می تابانید، جزئیات آن را آشکار می کنید.

اما البته، موضوع فقط پر کردن نور صحنه شما نیست. شما نیاز به یک پرتو متمرکز دارید که فقط روی دود متمرکز شود و نه چیز دیگری. به این ترتیب، می توانید پس زمینه خود را تاریک نگه دارید و کنتراست مورد نیاز خود را حفظ کنید.

پس چگونه نور را متمرکز می کنید؟

اگر از نور طبیعی استفاده می کنید، ممکن است مشکل باشد. ممکن است مجبور شوید خانه خود را دور بزنید و به دنبال پرتوهای نوری باشید که وارد اتاق می شوند. اما اگر یکپارچگی می‌ خواهید، می‌توانید به جای آن از فلاش خارج از دوربین استفاده کنید. برای جلوگیری از روشن شدن دیوار، می توانید تفنگ فلاش خود را پشت سوژه قرار دهید، اما در یک زاویه، بنابراین در کادر شما نباشد.

ممکن است لازم باشد چند عکس آزمایشی انجام دهید تا مطمئن شوید نور اصلاً به دود برخورد می کند. هنگامی که موقعیت صحیح را پیدا کردید، فوراً خواهید دید که چقدر برای عکاسی از دود موثر است.

برای افزودن چرخش های ظریف، یک چوب بخور بسوزانید

وقتی تصاویر دودی قهوه داغ را می بینید، ممکن است فکر کنید که واقعی است. اما احتمال زیادی وجود دارد که با استفاده از چوب بخور جعلی شده باشد.

حالا، چرا فقط از قهوه داغ عکس نگیرید و دود واقعی را ثبت نکنید ؟ حقیقت این است که عکاسی تجاری ساعت ها طول می کشد. تنها پس از چند دقیقه، آن فنجان قهوه داغ تولید دود را متوقف می کند.

عکاسی از دود رنگی

عکاسی از دود رنگی

اگر به اصالت علاقه دارید، همیشه می توانید هنگام عکاسی از دود، قهوه را دوباره گرم کنید.

اما اگر عاقل تر هستید، می توانید به جای آن از چوب بخور استفاده کنید. چرا؟ زیرا آنها مسیرهای نازکی از دود ایجاد می کنند که شبیه بخاری است که از فنجان جو شما خارج می شود. برای استفاده از عود برای عکاسی از دود، کافی است یکی را روشن کرده و پشت نوشیدنی قرار دهید.

با خیال راحت دسته چوبی را برش دهید تا نوک چوب بخور در قاب شما دیده نشود. همچنین می توانید از بتونه برای نگه داشتن چوب ها به طور ایمن در بالای سطح استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که به طور تصادفی باعث آتش سوزی نمی شوید.

با دود بازی کنید

اگرچه حرکت دود تصادفی به نظر می رسد، اما رفتار آن از الگوهای خاصی پیروی می کند. به عنوان مثال، دود به آرامی تا ارتفاع معینی بالا می رود و فراتر از یک نقطه خاص، شکل آن به دلیل مخلوط شدن با هوا تغییر می کند. این مکان بهترین مکان برای عکاسی از دود است.
حرکت عمدی هوا شکل جریان دود را تغییر می دهد. به روش هایی که برای شما جالب است دود ایجاد کنید. پس از مدتی عکس گرفتن با رفتار جریان دود آشنا می شوید و به خوبی می توانید از پس آن برآیید.

عکس های گرفته شده را ادیت کنید

پس از عکاسی از دود ، می توانید تصاویر خود را در رایانه خود آپلود کرده و آنها را ویرایش کنید. اگر طبق دستورالعمل این مقاله از دود عکس گرفته اید، ویرایش عکس مورد نظر نباید زمان زیادی را ببرد. برای شروع، می توانید کنتراست تصویر را با رفتن به Image > Adjustments > Brightness/Contrast تنظیم کنید. حتی اگر عکس خود را ویرایش نکنید، دود دارای طیف آبی است که از شما یک تصویر بسیار زیبا در پس زمینه سیاه می کند.

معمولا نقطه ضعف تصاویر دود، نقاط روشن تصویر است. این نقاط روشن ذرات خاکستری هستند که توسط دود از دود خارج می شوند. متاسفانه هیچ راهی برای جلوگیری از این مشکل در حین عکاسی وجود ندارد و باید هنگام ویرایش عکس با Clone Stamp آنها را حذف کنید.

تکنیک های عکاسی از دود

همانطور که مشاهده کردید، می‌توان با کمترین تجهیزاتی که در اختیار دارید، عکاسی از دود کنید . عکاسی از دود یکی از بهترین بخش‌های عکاسی است و به شما این امکان را می‌دهد که با افکت‌های مختلفی در مرحله ادیت کار کنید.

در انتهای مقاله “ عکاسی از دود ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان