نمایندگی کانن - عکاسی از آتش بازی

عکاسی از آتش بازی

عکاسی از آتش بازی

اموزش عکاسی از آتش بازی

عکاسی از آتش بازی می تواند چالش برانگیز باشد، اما هنگامی که اصول اولیه را یاد گرفتید، دنیایی از امکانات خلاقانه را باز خواهید کرد. در این مقاله، عکاس کانن، نکات برتر خود را برای کمک به شروع کار به اشتراک می گذارد.

نقطه برتری مناسب را پیدا کنید

موقعیت خود را با دقت در نظر بگیرید و جایی را پیدا کنید که از پیشینه شما استفاده کند. به معرفی چند پیش زمینه فکر کنید، یا می توانید 500 متر دورتر از اکشن بایستید و از یک لنز تله فوتو برای ایجاد فشرده سازی عمیق عمیق استفاده کنید.

آموزش عکاسی از آتش بازی

عکاسی از آتش بازی

 

کاربردی بودن استفاده از سه پایه در میان جمعیت را در نظر بگیرید. اگرچه برای انجام نوردهی های طولانی به آن نیاز دارید، اما اگر احتمال زیادی وجود داشته باشد که ضربه بخورد، ممکن است به تجربه ای خسته کننده تبدیل شود. جایی که شما برای راه اندازی انتخاب می کنید بسیار مهم است.

فوکوس در عکاسی از آتش بازی دوست شماست

هنگامی که در موقعیت انتخابی خود قرار گرفتید، دوربین خود را بردارید و فوکوس خودکار تکی را روشن کنید (ترجیحا نقطه مرکزی را انتخاب کنید). دوربین را به سمت یک جسم در فاصله ای بیشتر از 20 متر بگیرید و روی آن جسم فوکوس خودکار کنید (یک عکس آزمایشی بگیرید تا وضوح را بررسی کنید).

افراد را به عکس خود اضافه کنید

در نقطه خوبی در مرکز نمایش آتش بازی باشید. ایده خوبی است که سر سایر بازدیدکنندگان را در کادر قرار دهید، زیرا به عکس حس پرسپکتیو  می دهد. دوربین را روی سه پایه قرار دهید و دیافراگم بسته (فاکتور f بزرگتر) را انتخاب کنید تا همه چیز نسبتا روشن و واضح باشد.

برای کاهش نویز دیجیتال، ISO را روی 100 تنظیم کنید. صبر کنید تا چندین آتش بازی با هم انجام شود و از کنترل از راه دور سیمی برای گرفتن عکس استفاده کنید. از فلاش استفاده نکنید زیرا می تواند جلوه تصویر را از بین ببرد و از نوردهی طولانی تر برای گرفتن مراحل مختلف نمایش آتش بازی چشمگیر استفاده کنید.

نکات عکاسی از آتش بازی

عکاسی از آتش بازی

لنز را روی فوکوس دستی قفل کنید (مراقب باشید حلقه فوکوس چند منظوره با لنز برخورد نکند) و آن را به سه پایه وصل کنید. اکنون لنز شما روی فوکوس بی نهایت تنظیم شده است و آن آتش بازی ها را واضح و تمیز می گیرد. اگر در میانه نمایش مشکل دارید: فوکوس خودکار را دوباره روشن کنید.

زمان بندی در عکاسی از آتش بازی همه چیز است

مدت زمانی را که قرار است برای نوردهی خود تعیین کنید در نظر بگیرید. تیراندازی با 1/125 اینچ استاندارد نمی تواند فاکتور WOW را ایجاد کند، شما واقعا باید از حداقل 2 اینچ شروع کنید.

فوکوس دوربین خود را روی سه پایه آن قفل کنید، آن را در جهت درست بگیرید و بزرگنمایی کنید تا ترکیب مورد نظر را به دست آورید. سپس، دوربین را روی دستی کامل تنظیم کنید و ISO خود را روی 400 تنظیم کنید. دیافراگم f4 با نوردهی 2 اینچی نقطه شروع خوبی است.

نکته: کنترل های راه دور ارزش هزینه را دارند! ضربه زدن به سه پایه با فشار دادن دکمه به صورت دستی، یک عکس آتش بازی خوب را خراب می کند. اگر یکی دارید، انگشت خود را روی دکمه نگه دارید و به محض اینکه آتش بازی شروع به کار کرد، قاب را فعال کنید.

اگر این کار را نمی کنید و به یک تایمر 2 ثانیه ای تکیه می کنید، باید دکمه را فشار دهید تا خمپاره هنگام خروج آتش بازی از لوله، ضربه بزند.

بازی با سرعت شاتر در عکاسی از آتش بازی

هنگامی که چند عکس 2 اینچی گرفتید، سرعت شاتر خود را به 0.8 تغییر دهید، ISO خود را تا 100 کاهش دهید و دیافراگم خود را روی f4 نگه دارید. این به شما نوردهی یکسانی می‌دهد و امکان ثبت اکشن 0.8 اینچی را فراهم می‌کند و صحنه شلوغ‌تری در تصویر شما ایجاد می‌کند.

دوربین برای عکاسی از آتش بازی

عکاسی از آتش بازی

اگر می خواهید پاکت را کمی جلوتر فشار دهید، 30 کامل را امتحان کنید”. ISO خود را روی 100 نگه دارید و دیافراگم خود را تا f8 ببرید. این نوردهی مشابهی را به شما می دهد، اما اجازه می دهد تا 30 ثانیه آتش بازی سخاوتمندانه را در یک ثانیه ثبت کنید.

خلاقیت با بزرگنمایی

با بزرگنمایی یا کوچکنمایی در طول نوردهی طولانی، آزمایش کنید. با تنظیمات بالا برای یک عکس 2 اینچی تنظیم کنید، شاتر را رها کنید و کادر را با یک انفجار آتش بازی شروع کنید. در حالی که دوربین در این 2 ثانیه نوردهی می کند، حلقه زوم خود را روی لنز بچرخانید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

قرار گرفتن در معرض چندگانه

به تنظیمات نوردهی چندگانه دوربین خود بروید. حالت افزودنی و حداقل سه فریم را انتخاب کنید. تنظیمات 2 اینچی ذکر شده در بالا را حفظ کنید، سه بار پشت سر هم روی شاتر کلیک کنید و دوربین هر سه نوردهی را در یک فریم جمع‌آوری می‌کند.

اگر این تنظیمات را در دوربین خود ندارید، حالت لامپ، f.4 و ISO 100 را انتخاب کنید. دکمه روی کنترل از راه دور را فشار دهید و یک تکه مقوای سیاه را در دست دیگر خود در مقابل نور مسدود کننده لنز قرار دهید. سپس هر بار که یک انفجار آتش بازی خوب رخ می دهد، مقوا را به سادگی به کناری ببرید.

دکمه شاتر را نیمه فشرده نگه دارید تا زمان مناسب فرا برسد

با نگه داشتن دکمه شاتر تا نیمه از تاخیر شاتر (زمان بین فشار دادن دکمه شاتر و گرفتن عکس) جلوگیری کنید. در لحظه مناسب، دکمه شاتر را تا انتها فشار دهید تا فوراً عکس مورد نظر را بگیرید.
اجازه دهید دود قبل از گرفتن عکس بعدی پاک شود و نیاز به ویرایش عکس های آتش بازی با نرم افزار بعداً کاهش یابد.

تنظیمات پیشنهادی عکاسی از آتش بازی

از کمترین ISO ممکن برای حفظ کیفیت تصویر بالا و سرعت شاتر آهسته برای ثبت مسیرهای نور استفاده کنید. از سرعت شاتر بیشتر از 1/15 ثانیه استفاده نکنید. هنگام استفاده از دیافراگم بسته ممکن است برخی عکس‌ها به سرعت شاتر آهسته‌تری نیاز داشته باشند. اگر متوجه شدید که دوربین شما نور کافی برای آتش بازی ضبط نمی کند، ISO خود را تا 50 کاهش دهید و دیافراگم بازتر را در اطراف f/32 انتخاب کنید. این کار سرعت شاتر دوربین را کاهش می دهد، اما تصاویری با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهد.

عکاسی از آتش بازی

تجهیزات پیشنهادی عکاسی از آتش بازی

همیشه یک سه پایه با خود داشته باشید – هیچ راه دیگری برای استفاده از سرعت شاتر آهسته بدون لرزش دوربین وجود ندارد. اگر آتش بازی از شما دور است، از لنز تله فوتو و اگر می خواهید از محیط اطراف یا افراد عکس بگیرید، از لنز واید استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید که برای دریافت بهترین تصویر از ایزوی پایین استفاده کنید و زمانی که دوربین شما روی سه پایه قرار دارد، می توانید دیافراگم کوچکتری را نیز انتخاب کنید تا تصویر واضح تری داشته باشید. از یک کنترل از راه دور سیمی یا بی سیم برای گرفتن عکس استفاده کنید – زمان بندی دشوار است زیرا هرگز نمی دانید آتش بازی چه زمانی خاموش می شود.

در انتهای مقاله “ عکاسی از آتش بازی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان