نمایندگی کانن - تاثیر رنگ ها در عکاسی منظره

تاثیر رنگ ها در عکاسی منظره

تاثیر رنگ ها در عکاسی منظره

تاثیر رنگ ها در عکاسی منظره

تاثیر رنگ ها در عکاسی منظره : روانشناسی رنگ موضوعی است که به خوبی توسط طراحان داخلی ، هنرمندان گرافیک و هنرمندان خوب درک شده است.

آنها زبان مخفی رنگی را درک می کنند که می تواند واکنش های احساسی را ایجاد ، الهام بخش ، برانگیخته و تحریک کند. استفاده هدفمند و هوشمندانه از رنگ در عکاسی منظره می تواند معنای عمیق تری برای تصاویر شما به ارمغان بیاورد و تأثیر احساسی بیشتری ایجاد کند.

بنابراین ، به عنوان یک عکاس منظره ، چگونه می توانید از زبان رنگ برای ایجاد تصاویر الهام بخش تر استفاده کنید؟ به عنوان مثال در عکس انتزاعی زیر تنهای سرد گرانیت با رنگ های طلایی نور منعکس شده از بالا در بستر نهر کم عمق در زیر متضاد است.

رنگ های اصلی

آبی: مطمئناً رنگ آبی در عکاسی منظره بسیار رایج است ، زیرا رنگ آسمان و آب است. آبی تأثیر آرام بخشی بر مردم دارد زیرا ما تمایل داریم آبی را مانند اقیانوس با اعتماد ، قدرت و خلوص مرتبط کنیم. آبی تیره نشان دهنده عزت و هوش است ، در حالی که آبی روشن احساس آرامش را بر می انگیزد.

این رنگ روحانی نیز است ، در هنرهای قدیم برای نشان دادن آسمان ها استفاده می شود. جالب ترین از همه رنگ ها ، به دلیل درک چشم ما از آن عقب نشینی می کند. همچنین جالب است بدانید که رنگ آبی شماره یک رنگ مورد علاقه در جهان است.

زرد: زرد ترین و درخشان ترین در تمام طیف ، زرد رنگی است که توجه ما را بیش از هر رنگ دیگری جلب می کند زیرا چشم ما ابتدا قبل از رنگ های دیگر زرد را پردازش می کند.

بررسی تاثیر رنگ ها در عکاسی منظره

تاثیر رنگ ها در عکاسی منظره به این ترتیب ، در صورت وجود می تواند منبع نوری ثانویه به نظر برسد. این رنگ شاد ، سرشار از انرژی ، خوش بینی و تخیل است. تقریباً در هر فرهنگی ، رنگ زرد نشان دهنده آفتاب و گرما است ، و در بسیاری از ادیان ، این رنگ اغلب با الهی مرتبط است. جالب اینجاست که مردان تمایل دارند رنگ زرد را رنگی شبیه به کودک بدانند.

قرمز: قرمز رنگ عمل ، خطر و ماجراجویی است. با شجاعت همراه است. عکس های منظره با رنگ قرمز در آنها توجه را می طلبد. خود اولیه ما به قرمز واکنش نشان می دهد زیرا رنگ آتش و خون است ، اما قرمز در آسیا خوش شانس محسوب می شود و محبوب ترین رنگ در چین است.

در واقع ، قرمز یکی از دو رنگ مورد علاقه همه افراد است ، فقط بعد از آبی. قرمز احتمالاً محرک ترین رنگ هاست و واکنش های احساسی شدید و قوی را بر می انگیزد.

برخی مطالعات حتی نشان داده اند که رنگ قرمز می تواند فشار خون را بالا ببرد ، میزان تنفس را افزایش داده و اعتماد به نفس را افزایش دهد. به دلیل نحوه تطابق فیزیکی چشم های ما با پردازش رنگ قرمز ، ما قرمز را در حال پیشرفت درک می کنیم.

رنگ های ثانویه

رنگ های ثانویه با ترکیب دو رنگ اصلی ایجاد می شوند ، به عنوان مثال ، آبی + زرد = سبز. بنابراین ، در نتیجه رنگ های ثانویه می توانند مقداری از انرژی احساسی هر یک از رنگ های اصلی را در خود داشته باشند.

به عنوان مثال ، رنگ سبز دارای برخی از خصوصیات آرامش بخش ، آرام بخش آبی و همچنین مقداری انرژی و خوش بینی رنگ زرد است.

سبز: رنگ سبز که همیشه در عکاسی منظره وجود دارد و رنگ مهمی است ، رنگی است که با طبیعت ، رشد ، امید و هماهنگی در ارتباط هستیم. این نماد قوی باروری و تولد دوباره را نیز به همراه دارد.

تاثیر رنگ ها در عکاسی منظره با دوربین کانن

تاثیر رنگ ها در عکاسی منظرهبرخی معتقدند رنگ سبز دارای قدرت درمانی است زیرا آرامش بخش ترین رنگ در طیف است. از آنجا که رنگ سبز یک رنگ غالب در محیط ما است ، چشمان ما نسبت به انواع رنگ های مختلف حساسیت نشان داده است.

نارنجی: نارنجی ، یک رنگ “ثانویه” ، ترکیبی از قرمز و زرد است ، بنابراین برخی از ویژگی های هر یک را به اشتراک می گذارد. عشق ، اشتیاق ، میل و گرمای قرمز با انرژی جوانی رنگ زرد تعدیل می شود.

بنابراین نارنجی نشان دهنده تعادل ، اشتیاق و سر زندگی است. پر زرق و برق و پر جنب و جوش است. نارنجی اغلب برای نشان دادن تغییر استفاده می شود ، زیرا اغلب با برگ های پاییزی و تغییر فصل همراه است.

به همین دلیل است که وقتی آسپنز و میپلز را با عبا از شاخ و برگ پاییز می بینیم ، کمی مبهم می شویم. این ما را به یاد ماهیت متغیر زندگی می اندازد.

تاثیر رنگ ها در عکاسی منظرهبنفش: بنفش به ندرت در طبیعت یافت می شود. به این ترتیب ، رنگ ها از لحاظ تاریخی بسیار گران بودند ، بنابراین فقط افراد ثروتمند و قدرتمند می توانستند چنین رنگ های گران قیمت کمیاب را خریداری کنند.

بنفش رنگ حق امتیاز ، ثروت و قدرت است. بنفش همچنین قوی ترین طول موج در رنگین کمان است و به آن کیفیت فوق طبیعی با معنای قدرتمند می بخشد. بنفش (یا بنفش) قوی ترین طول موج قابل مشاهده انرژی الکترو مغناطیسی است. تنها چند قدم با اشعه ایکس و اشعه گاما فاصله دارد.

شاید این حقیقت علمی توضیح دهد که چرا رنگ بنفش با انرژی فرا طبیعی و کیهان ارتباط دارد تا با دنیای فیزیکی که ما می شناسیم.

توسعه چشم برای رنگ در عکاسی منظره به زمان و تمرین نیاز دارد. با آموزش خود در تشخیص و مشاهده رنگ در صحنه های طبیعی به عنوان عناصر طراحی شروع کنید و توجه داشته باشید که رنگ چه احساساتی را در شما برانگیخته است.

در انتهای مقاله “ تاثیر رنگ ها در عکاسی منظره ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان