نمایندگی کانن - عکاسی در ساعت آبی

عکاسی در ساعت آبی

عکاسی در ساعت آبی

نحوه عکاسی در ساعت آبی

احتمالاً از قبل عاشق بیرون رفتن و گرفتن یک غروب عالی هستید، درست است؟ اما آیا به محض عبور خورشید از افق، وسایل خود را جمع می کنید و به خانه می روید؟ اگر این کار را بکنید، بهترین قسمت روز را برای عکاسی از دست خواهید داد اما زمان آن رسیده است که کمی به ساعت آبی که اغلب فراموش شده است عشق بورزیم .

“ساعت آبی” یکی از جالب ترین و پر احساس ترین زمان های روز برای گرفتن عکس است اما کمتر کسی از ساعات های آبی و اثر آن در عکس ها چیزی میداند . اگر شما نمی دانید که  ساعت آبی چیست و چگونه می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید ما در این مقاله برخی از نکات و توصیه های برتر خود را در برای شما مرور می کنیم.

راهنمای عکاسی در ساعت آبی

ساعت آبی چیست؟

ساعت آبی به لحظه قبل از طلوع یا بعد از غروب خورشید میگویند که خورشید در زیر افق فرو می رود.در این ساعت ها یک تناژ رنگی آبی رنگ نرم و تیره بر روی صحنه پخش می شود.زمان در این موقعیت بسیار زودگذر است به همین دلیل باید سریع عکاسی کنید.

ساعت آبی مانند «ساعت طلایی» معروف، در یک ساعت نیست. طول دقیق آن به عرض جغرافیایی، زمان سال و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. نکته مهم این است که خورشید باید مسیر مناسبی در زیر افق باشد، و آسمان نمی تواند رنگ های طلوع یا غروب خورشید زیادی داشته باشد.

عکاسی در ساعت آبی

عکاسی در ساعت آبی در واقع بسیار بیشتر از آن چیزی که  فکر می کنید طول می کشد.

در ساعت آبی چه عکس هایی باید بگیرید؟

ساعت آبی همه چیز را در بر می گیرد، بنابراین اجازه ندهید ژانر انتخابی شما، شما را در جستجوی نور آبی محدود کند. حتی می توانید با ترکیب فلاش و نور طبیعی در ساعت آبی پرتره بگیرید.
ساعت آبی مخصوصاً برای عکاسی منظره مناسب است. ترکیبی از رنگ، ابرها، نوردهی طولانی و نورهای جالب . (همچنین، اگر بتوانید برخی از سازه های دست ساز یا آب روان را در عکس های منظره خود بگنجانید، حتی بهتر است!) عکس های منظره ساعت آبی نیاز به کمی صبر و چند ابزار اضافی دارند، اما با رویکرد درست، واقعاً می توانید  عکسی زیبا به دست آورید. . درخشیدن

دلایل عکاسی در ساعت آبی

دلایل زیادی وجود دارد که ساعت آبی زمان بسیار خوبی از روز برای عکاسی است.

اول این که افراد زیادی در ساعت آبی در مقایسه با طلوع و غروب خورشید عکس نمی گیرند. این به شما این شانس را می دهد که تصاویر منحصر به فرد و متقاعد کننده ای بگیرید و از مکان های محبوب با حداقل یا صفر جمعیت عکاسی کنید.

دوم، ساعت آبی یک راه عالی برای انتقال برخی احساسات در عکس‌های شما است که در غیر این صورت ممکن است گرفتن آنها دشوار باشد. تصاویر ساعت آبی به طور کلی تیره و کنتراست بالایی دارند. رنگ آبی همچنین دارای طیف وسیعی از احساسات است: آرامش، غم و غیره. این احساسات برای هر عکسی کار نمی کنند، اما اگر صحنه شما به تاریکی و تن آبی نیاز دارد، غلبه بر این زمان از روز سخت است.

blue hour FB

سوم، در همین راستا، عکاسی در ساعت آبی عکس های شما را ساده می کند. برخلاف طلوع و غروب خورشید، که معمولاً طیف وسیعی از رنگ‌ها را برای عکاسی دارند، تصاویر گرفته شده در ساعت آبی یکنواخت‌تر هستند.

حتی سوژه های رنگارنگ مانند درختان سبز و صخره های قرمز رنگ آبی در زمان مناسب روز به خود می گیرند. من شخصاً طرفدار ساده‌سازی پیام احساسی عکس شما برای بهترین نتایج ممکن هستم و قدرت وحدت‌بخش ساعت آبی راهی عالی برای انجام این کار برای خودتان است.

چهارم، زمانی که بخش‌هایی از عکس شما در ساعت آبی آبی نمی‌شوند ، یک موقعیت مهم وجود دارد: زمانی که تصویر دارای منابع نور دیگری است. این امر به ویژه در مورد نور مصنوعی ناشی از لامپ های سدیم فشار بالا یا سایر چراغ های دمای رنگ گرم صادق است.

خیلی ساده، عکس شما در مواردی مانند این (عمدتاً عکاسی از منظره شهری) می‌تواند تضاد رنگی زیبای نارنجی/آبی داشته باشد که کمی به تصویر ضربه بزنید. با این حال، شما باید این زمان را با دقت انجام دهید. معمولاً فقط یک پنجره کوتاه وجود دارد که نورهای آسمان و شهر تقریباً یکسان هستند و یکنواخت ترین نوردهی را بین آنها ایجاد می کند.

پنجم، هم چنین آب و هوا در این نوع عکاسی نقش مهمی ایفا میکند. این به این معنا نیست که شما نیاز به وضوح مطلق دارید هرچند، چون تشکیلات ابر با رنگ صورتی می تواند در این زمان به عکاسی شما اضافه کند.

اینها تنها چند دلیل هستند که چرا عکاسی ساعت آبی می تواند بسیار جالب باشد. در زیر، تنظیمات دوربین  را برای عکاسی در ساعت آبی فهرست می‌کنیم تا بتوانید از خطاهای فنی و آسیب رساندن به کیفیت عکس خود جلوگیری کنید.

e0ed94e9 922a 43e3 8e33 f8114764efd7 rw 1920 e1657781970707

پیشنهاد خرید
11 2

دوربین گوپرو gopro HERO11 Black

20,200,000 تومانمشاهده محصول

تنظیمات دوربین برای عکاسی در ساعت آبی

  • فوکوس مناسب

سیستم اتوفوکوس دوربین در زمان های وجود نور کافی به خوبی عمل می کند اما در زمان های کم نور ؛ استفاده از این سیستم کمی دشوار خواهد بود . برای عکاسی در ساعت های آبی از سیستم فوکوس دستی استفاده کنید.

  • دیافراگم دوربین

از دیافراگم‌های بسته استفاده کنید. استفاده از عمق میدان زیاد با استفاده از دیافراگم کوچک برای عکاسی در ساعت آبی ایده آل است.

  • حساسیت ایزو

حساسیت ایزو در مقدار اولیه معمولا 100 در نظر گرفته شده است. هدف این است که تا انجا که می توانید بجای روشن کردن عکس خود با افزایش حساسیت ایزو، نور بیشتری را از طریق سرعت شاتر و دیافراگم دریافت کنید.

  • نوردهی مناسب

بعضی اوقات برای عکاسی در ساعت آبی به وجود منبع نور نیاز پیدا می کنید .وجود مقدار کمی نور ناشی از یک آتش کوچک ، نور یک فضای شهری در دور دست ، نور اتومبیل های در حال گذر و …به ایجاد حس  خلاقیت در درون تصویر شما کمک می نماید.

  • سرعت شاتر

همچنین استفاده از لنزهایی با فاصله کانونی واید به شما کمک می‌کند که تصاویری خوش منظره و زیبا ثبت کنید. طی ساعات آبی میزان نوری که در اختیار شما قرار دارد کم خواهد بود و برای این کار احتیاج دارید که سرعت شاتر پایین‌تری را استفاده کنید.

  • استفاده از سه پایه عکاسی

در زمانی که از یک سرعت شاتر پایین برای عکاسی استفاده می کنید وجود یک سه پایه، امری ضروری است .سه پایه به شما کمک می کند تا تصاویری کاملا شارپ و بدون لرزش را به دست بیاورید .بنابراین برای دستیابی به بهترین نتایج در زمان عکاسی از ساعت های آبی ،همراه داشتن سه پایه را فراموش نکنید.

  • عکاسی با فرمت RAW

عکاسی با استفاده از فرمت RAW را به وجود می آورد که به تصاویری با بهترین کیفیت بتوان دست پیدا کرد .

1087 4a25d4300441c46f728841eda70ebcaf e1657781435795

در انتهای مقاله “ عکاسی در ساعت آبی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان