نمایندگی کانن - بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

معرفی بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

اگر شما یک عکاس خبری حرفه ای باشید روزانه با اخبار و موضوعات متعددی رو به رو می شوید که شاید برای بینندگان و دنبال کنندگان شما مهم باشد، بنابراین نباید حتی کوچک ترین موضوعات عکاسی را از دست دهید.

ما در اینجا میخواهیم چند نمونه از لنز های کانن مخصوص عکاسی خبری را به شما معرفی کنیم.

لنزهای زوم برای عکاسان خبری

1) Canon EF 11-24mm f/4L بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

لنز  Canon EF 11-24mm f/4L USM، یک زوم زاویه باز واقعا همه کاره با طراحی اپتیکال پیشرفته و حداکثر دیافراگم ثابت f/4عضوی از لنزهای کانن معتبر سری L است که برای دوربین های DSLR EOS فول فریم طراحی شده است.

یک عنصر Super UD و یک عنصر UD کاهش قابل توجهی در انحرافات رنگی ارائه می دهند در حالی که چهار عنصر غیرکروی به به حداقل رساندن اعوجاج در سراسر محدوده زوم کمک می کنند و وضوح و روشنایی لبه به لبه را ارائه می دهند.

هر دو پوشش SWC و ASC به منظور کاهش شعله ور شدن لنز و شبح برای افزایش کنتراست و دقت رنگ روی عناصر اعمال شده اند.

بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

این لنز که برای عکاسی از منظره و معماری ایده آل است، پرسپکتیوهای فوق عریض تا زاویه باز را پوشش می دهد و از محدوده زوم همه کاره خود با اجزای اپتیکال پیچیده و هندلینگ بصری پشتیبانی می کند.

با توجه به عملکرد فوکوس، یک موتور اولتراسونیک حلقه‌ای فوکوس خودکار سریع، روان و تقریباً بی‌صدا را ارائه می‌کند که با عملکرد فوکوس دستی تمام‌وقت و طراحی فوکوس داخلی بیشتر سود می ‌برد.

این لنز هم در برابر آب و هم در برابر گرد و غبار مقاوم است و برای محافظت در برابر اثر انگشت و لکه‌ های تأثیرگذار بر کیفیت تصویر، پوشش‌های فلوئور نیز روی عناصر جلو و عقب اعمال شده است.

2) Canon EF 16–35mm f/2.8L III USM بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

مشخصه های طراحی نوری نونما از EF 16-35mm F / 2.8L USM III  از کانن است یک اسب بارکش زاویه باز زوم و عضو خوبی در نظر گرفته سری L از لنزها.

این لنز کانن با داشتن یک سری عناصر تخصصی، از سه عنصر غیرکروی و دو عنصر شیشه ای با پراکندگی فوق العاده کم برای کنترل انواع انحرافات برای وضوح و وضوح بالا استفاده می کند.

هر دو پوشش SWC و ASC نیز به منظور کاهش شعله ور شدن لنز و شبح برای افزایش کنتراست و دقت رنگ روی عناصر اعمال شده اند.

بهترین لنز ها برای عکاسی خبرییک موتور اولتراسونیک حلقه‌ ای، تکمیل کننده مهارت نوری خود، عملکرد فوکوس خودکار سریع، روان و تقریباً بی ‌صدا را ارائه می ‌دهد که با عملکرد فوکوس دستی تمام وقت و طراحی فوکوس داخلی بیشتر سود می‌ برد.

این لنز دوربین کانن هم در برابر آب و هم در برابر گرد و غبار مقاوم است و برای محافظت در برابر اثر انگشت و لکه ‌های تأثیر گذار بر کیفیت تصویر، پوشش‌ های فلوئور نیز روی عناصر جلو و عقب اعمال شده است.

3) Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

لنز Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM ، یک زوم تله فوتو طولانی که با طراحی اپتیکال پیچیده و فناوری های تثبیت کننده تصویر پیشرفته مشخص می شود.بخشی از سری L محترم است که برای دوربین های DSLR EOS فول فریم کانن توسعه یافته است.

یک عنصر فلوریت و یک عنصر Super UD در ساختار لنز گنجانده شده است و هر دو به کاهش انحرافات و اعوجاج در سراسر محدوده زوم کمک می کنند تا وضوح قابل توجه، وضوح تصویر و باز تولید رنگ وفادار ارائه شود.

یک پوشش کروی هوا نیز به منظور کاهش شعله ور شدن لنز و شبح برای تصاویر غنی تر از کنتراست، روی عناصر لنز اعمال شده است.

با بهره مندی از اجزای نوری لنز، یک تثبیت کننده تصویر موثر چهار مرحله ای کمک می کند تا لرزش دوربین را به حداقل برساند و می تواند به سبک های مختلف عکسبرداری اختصاص یابد.

بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

علاوه بر این، یک حلقه زوم نوع چرخشی دوباره توسعه ‌یافته با مکانیزم فوکوس داخلی و یک موتور اولتراسونیک جفت می ‌شود تا هندلینگ سریع و بصری را به نفع عکاسی دستی ارائه دهد.

⦁ زوم تله فوتو با دوربین‌های DSLR با پایه EF فول فریم و همچنین مدل‌ های با فرمت APS-C که محدوده فاصله کانونی معادل 160-640 میلی ‌متر را فراهم می ‌کند، سازگار است.

⦁ یک عنصر فلوریت و یک عنصر پراکندگی فوق العاده کم به تصحیح انحرافات رنگی در سراسر محدوده زوم برای درجه بالایی از وضوح و دقت رنگ کمک می کند.

⦁ یک پوشش کروی هوا (ASC) روی عناصر لنز اعمال شده است تا نور پس ‌زمینه و شبح را کاهش دهد تا انتقال نور و کنتراست بالا در شرایط نوری قوی حفظ شود.

⦁ تثبیت کننده تصویر نوری کمک می کند تا لرزش دوربین را تا چهار توقف سرعت شاتر به حداقل برسانید تا در شرایط کم نور و سرعت شاتر آهسته تر کار کنید.

⦁ یک موتور اولتراسونیک حلقه ای (USM)، همراه با الگوریتم های فوکوس بهینه و یک CPU پرسرعت، برای ارائه عملکرد فوکوس خودکار سریع، دقیق و بی صدا و همچنین نادیده گرفتن فوکوس دستی تمام وقت استفاده می شود.

⦁ حلقه زوم نوع چرخشی تنظیم دقیق بین موقعیت‌های زوم را، به‌ ویژه هنگام عکاسی دستی ارائه می ‌کند، و حلقه تنظیم گشتاور زوم، تنظیم آسان تنش زوم را برای کنترل شخصی ‌شده امکان ‌پذیر می ‌سازد.

⦁ طراحی مقاوم در برابر آب و هوا از لنز در برابر گرد و غبار و رطوبت محافظت می کند تا از آن در شرایط نامناسب استفاده شود. علاوه بر این، برای محافظت بیشتر در برابر اثر انگشت و لک، پوشش‌ های فلوئور روی عناصر لنز جلو و عقب اعمال شده است.

⦁ دیافراگم نه تیغه گرد به کیفیت مطلوب و خارج از فوکوس کمک می کند که به استفاده از عمق میدان کم و تکنیک های فوکوس انتخابی کمک می کند.
⦁ یک یقه سه پایه بازسازی شده را می توان بدون نیاز به برداشتن لنز از دوربین، وصل یا از لنز جدا کرد.

ساده ترین راه برای پشتیبانی از نکات فراتر از عکس، استفاده از پیوند های وابسته ما هنگام خرید هر چیزی است. هیچ وقت هزینه اضافی برای شما نخواهد داشت .

4) canon 15mm F/2.8 fisheye بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

در بین لنزهای ثابت، لنزهای چشم ماهی کاربردهای بسیار خاصی دارند و در همه شرایط قابل استفاده نیستند. اما تفاوت های مهمی با سایر لنزها دارند. تصویری که می توانید با این لنزها بگیرید با هیچ لنز دیگری قابل ثبت نیست. در واقع نمی توانید با «کمی تغییر» به جلوه و فریم این لنز برسید.

 

بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

یکی از بهترین موقعیت ها برای استفاده از این لنزها در استادیوم ها و میدان های بزرگ است. حتما تصاویری از آنها را دیده اید که در گوشه ورزشگاه ایستاده اند و رو به زمین عکس می گیرند. در این تصاویر، ورزشگاه شبیه یک کاسه بزرگ پر از تماشاگر است و زمین بازی شبیه کف کاسه است.

5) canon 24mm F/1.4 بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

عکاسی در فضاهای بسته و کوچک، یکی از عمومی‌ترین کارهایی است که عکاسان خبری انجام می‌دهند. تقریباً همه عکس‌های خبری مربوط به ارگان‌ها و سازمان‌ها که در رسانه‌ها پوشش داده می‌شوند، شامل عکس‌هایی از جلسات اعضا و شرکت کنندگان در یک اتاق یا سالن هم می‌شود که در آنها، افراد مختلف دورتادور یک میز نشسته‌اند و درباره موضوعی گفتگو می‌کنند.

بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

مطمئناً توقع ندارید که چنین اتاق‌هایی، بزرگ‌ترین اتاق‌ ساختمان باشند یا فضای کافی برای استفاده از یک لنز تله بلند داشته باشند. اصولاً در این اتاق‌ها، اندازه میز طوری انتخاب می‌شود که بیشترین تعداد افراد بتوانند دورتادور آن بنشینند و طبیعتاً جای کمی برای عکاسی وجود دارد. به همین دلیل است که لنز‌های واید و دوربین‌های فول‌فریم که پوشش بزرگتری از کادر تصویر را ثبت می‌کنند مورد توجه عکاسان قرار می گیرند.

6) canon 35mm F/1.4 II بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

از بین همه لنزهای پرایم، فاصله کانونی 35 میلی متری پرکاربردترین لنز برای عکاسی خبری در نظر گرفته می شود. این فاصله کانونی به قدری مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از عکاسان مشهور جهان از آن به عنوان لنز معمولی خود استفاده می کنند.

بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

عکاسان بزرگی مانند بیل کانینگهام، تری ریچاردسون، آن لیبوویتز، استیو مک کوری و بسیاری دیگر از عکاسان خبری معتقد بودند که اگر فقط به یک لنز به عنوان لنز دائمی برای دوربین خود نیاز داشته باشند، لنز 35 میلی متری امکان پذیر است.

7) canon 85mm F/1.2  بهترین لنز ها برای عکاسی خبری

این فاصله کانونی یا 85 میلی متر، فاصله کانونی پرتره نامیده می شود. این بهترین فاصله کانونی برای عکاسی از چهره و بهترین لنز برای عکس گرفتن از افراد در اخبار است. اگر معمولاً از چندین نفر در پروژه های عکاسی خود عکس می گیرید (به عنوان مثال، می خواهید از هر یک از اعضای یک تیم فوتبال عکس بگیرید)، لنز 85 میلی متری بهترین لنزی است که می توانید تهیه کنید.

بهترین لنز ها برای عکاسی خبری بسیاری از عکاسان لنزهای 35 و 85 میلی متری را دو لنز مکمل برای خبرنگاران می دانند و این دو ممکن است بهترین گزینه باشند و در هر شرایط کاری بتوانند جایگزین یکدیگر شوند.

در انتهای مقاله “ بهترین لنز ها برای عکاسی خبری ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط : عکاسی خیابانی با لنز واید ، لنز برای عکاسی پرتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان