نمایندگی کانن - تاثیر عمق میدان در پرتره

تاثیر عمق میدان در پرتره

تاثیر عمق میدان در پرتره

بررسی تاثیر عمق میدان در پرتره

در پرتره‌ها، عکاسان معمولاً برای عمق میدان کم‌تر عکاسی می‌کنند، روی سوژه‌های خود فوکوس می‌کنند و به سمت افتادن یا محو شدن در پس‌زمینه کار می‌کنند. چرا فکر می کنی مسئله اینه؟ واضح است که تمرکز بر داستانی که گفته می شود.

خوب اگر بخواهید داستان متفاوتی بگویید یا اگر بخواهید همان داستان را به روشی متفاوت بگویید چه؟ امروز بیایید در مورد عمق میدان و روش‌هایی صحبت کنیم که می‌توانید از پیش‌زمینه به شیوه‌ای متفاوت استفاده کنید تا توجه متفاوتی را به داستانی که می‌خواهید بگویید جلب کنید. در اینجا 3 راه برای ایجاد “تصاویر داستان گو” با استفاده از پیش زمینه برای دستیابی به عمق میدان خلاق ارائه شده است.

1. کادربندی با پیش زمینه

من می‌خواستم مستقیم‌ترین تصویری را که می‌توانم پیدا کنم تا موضوع را به وضوح بیان کنم. این عکس (سمت چپ) مربوط به یک جلسه پرتره اخیر ارشد است. من می‌خواستم توجه فرد ارشد را جلب کنم، به‌ویژه می‌خواستم او قوی و توانا به نظر برسد: آماده برای مقابله با دنیا.

قاب شاخ و برگ های اطراف او توجه را به سمت او جلب می کند … داستان تصویر را متمرکز می کند. من تشخیص می‌دهم که پیش‌زمینه استفاده‌شده در این راه نیز می‌تواند حواس‌پرت‌کننده باشد، این تصویر مرزی حواس‌پرت کننده است، من آن را تشخیص می‌دهم. شما باید از آن آگاه باشید و مطمئن شوید که پیش زمینه برای شما کار می کند، نه علیه شما.

تاثیر عمق میدان در پرترهچگونه می توان عکسی به این شکل گرفت: خوب من با لنز 50 میلی متری عکس می گرفتم. من دقیقاً به شاخ و برگ هایی رسیدم که من و ملوین را از هم جدا می کردند. ابتدا با فوکوس خودکار امتحان کردم، اما به دلیل نزدیکی به برگ ها، مجبور شدم تغییر حالت داده و به صورت دستی فوکوس کنم.

2. از اینکه سوژه خود را از فوکوس خارج کنید نترسید

وقتی پرتره انجام می دهید، عموماً سعی می کنید از طریق تصویرسازی نوعی حالت ایجاد کنید: شاد، موقر، دلتنگ، سکسی. . . عموماً خلق و خو از طریق ژست گرفتن و غیره ایجاد می‌شود. برای عکس‌های بعدی اجازه می‌دهم پیش‌زمینه چند نوع داستان عاشقانه را برای من تعریف کند.

در اینجا تصویر دیگری وجود دارد که در آن تصمیم گرفتم روی سوژه خود تمرکز نکنم تا دوباره داستان او را بهتر بگویم. بازگشت به جلسه ارشد ملوین. در اینجا او در حال قدم زدن به آینده خود است. می‌خواستم نشان دهم که او به کجا می‌رود، اما همچنین نشان دهم که به خاطر جایی که بوده، در راه است. . . من فکر می کنم این تصویر یک تصویر قدرتمند است که امید به آینده و زمینه سازی در گذشته را نشان می دهد.

یادگیری تاثیر عمق میدان در پرتره

تاثیر عمق میدان در پرتره

3. همان شات + فوکوس متفاوت = داستان متفاوت

این سری بعدی مورد علاقه من است. اساساً همان نما، اما فوکوس متفاوت باعث می شود داستان متفاوتی را بیان کند. هر دو عکس در عرض چند ثانیه از یکدیگر گرفته شده اند. اما هر کدام داستان عاشقانه افراد متفاوتی را روایت می کنند.

تاثیر عمق میدان در پرترهعمق میدان مفهومی ساده است، اما روش هایی که می توان آن را برای ایجاد تصاویر قدرتمند ترتیب داد، بی پایان است. برو با عمق میدان تازه شو! احساس رایگان برای گزارش! ما دوست داریم بشنویم/ببینیم که چگونه کار کردید!

در انتهای مقاله “ تنظیمات دوربین در عکاسی حیات وحش ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

یک نظر برای “تاثیر عمق میدان در پرتره

  1. Pingback: راه های ایجاد پرتره های دراماتیک - نمایندگی کانن در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان