نمایندگی کانن - سنسور با وضوح بالا

سنسور با وضوح بالا

سنسور با وضوح بالا

سنسور با وضوح بالا

همانطور که قبلاً می دانید، اندازه پیکسل، تراکم پیکسل و اندازه سنسور همگی به نحوه عملکرد دوربین با موقعیت های کم نور (عملکرد ISO بالا) و میزان خوب دید محدوده نور (محدوده پویا) کمک می کنند. اندازه پیکسل یک ویژگی بسیار مهم عملکرد کلی سنسور است. معمولاً هرچه پیکسل بزرگتر باشد، عملکرد کلی بهتر است. تراکم پیکسلی ارتباط نزدیکی با اندازه پیکسل دارد.

پیکسل های بزرگتر برابر با تراکم پیکسل کمتر، پیکسل های کوچکتر برابر با تراکم پیکسل بالاتر است. به این دلیل که تراکم پیکسل با تعداد پیکسل در هر اینچ اندازه گیری می شود. ویژگی چهارم بسیار مهمی وجود دارد که افراد بسیار کمی هنگام صحبت در مورد پیکسل ها و سنسورها به آن اشاره می کنند که نقش بسیار مهمی نیز ایفا می کند.

سنسور با وضوح بالااین الگوریتم نرم افزاری است که توسط پردازشگر تصویر اجرا می شود که داده های حسگر را تجزیه و تحلیل می کند و یک سری مراحل پردازش تصویر را برای کاهش مصنوعات مختلف، کاهش نویز، اعمال وضوح و غیره اجرا می کند. این معمولاً “خط لوله پردازش تصویر” نامیده می شود. هر چهار این عوامل به طور قابل توجهی بر کیفیت کلی تصویر تأثیر می گذارند و ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. یک دوربین خوب باید تعادل خوبی بین اندازه پیکسل و تراکم پیکسل، اندازه سنسور و خط لوله پردازش تصویر داشته باشد.

مزایای سنسور با وضوح بالا

احتمالاً تا به حال در مورد “افسانه مگاپیکسلی” خوانده اید و احتمالاً چندین بار این عبارت را شنیده اید: “رزولوشن دوربین مهم نیست”. مطمئنا این کار را می کند. اجازه دهید ابتدا جمله را تمام کنم: بسته به اینکه با عکس‌هایتان چه می‌کنید. اگر فقط عکس‌های خود را برای وب منتشر می‌کنید، یا روی چاپگر کوچک خود در خانه چاپ می‌کنید یا تصاویر را به مشتریان خود ارائه می‌دهید، به ندرت به بیش از 10-12 مگاپیکسل نیاز خواهید داشت.

اما اگر شما یک عکاس منظره یا مد هستید که می‌خواهید بنر های بزرگ بفروشید، به یک دوربین با وضوح بالا نیاز دارید. حتی بسیاری از عکاسان حیات وحش عکاسی با دوربین DX را برای “دسترسی” انتخاب می کنند.

سنسور با وضوح بالا اگر می‌توانستم یک سنسور 36 مگاپیکسلی را در دست بگیرم و بتوانم قاب خود را به همان چیزی که امروز با دوربین DX می‌توانم به دست بیاورم برای همان «دسترسی» برش بدهم، بسیار عالی خواهد بود. دلیلی وجود دارد که تقاضا برای دوربین های با وضوح بالا مانند دوربین کانن 5D Mark II وجود دارد. اگر دوربین های دیجیتال با فرمت متوسط ​​مقرون به صرفه بودند، آن دوربین های 40 تا 50 مگاپیکسلی تقاضای زیادی داشتند.

در نهایت، مزایای سنسور با وضوح بالا چیست؟ مزیت واقعی یک حسگر با وضوح بالا در مقایسه با یک سنسور با وضوح پایین، این است که شما می توانید تصاویر خود را در پس پردازش کوچک کنید. با یک سنسور با وضوح بالا، می‌توانید تصاویر بسیار بزرگی بگیرید و می‌توانید اندازه آن‌ها را در شرایط کم‌نور برای کاهش میزان نویز پایین بیاورید. با یک دوربین کم نور با وضوح پایین، می توانید تصاویر با کیفیت خوب را مستقیماً از دوربین بگیرید، اما هرگز نمی توانید کار بزرگی برای افزایش وضوح آن انجام دهید.

سنسور با وضوح بالاوقتی عکسی از D3 در ISO 3200 می گیرید و آن را با تصویری از D3x در ISO 3200 مقایسه می کنید، که نمونه آن را تا 12 مگاپیکسل کاهش می دهد، شگفت زده خواهید شد. حالا من اینجا نیستم که بگویم D3x و D3 همان نویز ISO بالایی دارند، زیرا بستگی به نحوه نگاه شما به آن دارد. در نمای 100٪ اندازه پیکسل، D3 بدیهی است که ظاهر بهتری خواهد داشت. اما وقتی هر دو با وضوح 12 مگاپیکسل مشاهده می شوند.

یک سنسور با وضوح بالا بدیهی است که معایب خاص خود را نیز خواهد داشت. وضوح بیشتر برابر است با فایل‌های بزرگ‌تر، بنابراین FPS کندتر (می‌دانم که برخی ممکن است بگویند پس از پردازش کندتر نیز هست، اما قابل بحث است، زیرا رایانه‌ها امروزه بسیار سریع هستند و باید بتوانند به راحتی با نیازهای پردازنده و ذخیره‌سازی بالاتر کنار بیایند). علاوه بر این، حتی یک بافر حافظه بزرگ نیز خیلی سریع مسدود می شود.

در انتهای مقاله “ سنسور با وضوح بالا ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

مقاله های مرتبط: اندازه سنسور دوربین ، استفاده از دوربین هایی با سنسور های بزرگتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان