نمایندگی کانن - یافتن نور خوب

یافتن نور خوب

یافتن نور خوب

آموزش یافتن نور خوب

نور بیش از هر بخش دیگری از عکاسی، تقریباً طبق تعریف، اهمیت دارد. حتی زیباترین سوژه‌های جهان نیز در سطح فنی چیزی جز نوری نیستند که بر حسگر دوربین شما می‌تابد.

عمیق تر از این هم هست نور همچنین تأثیر احساسی عکس را تغییر می دهد، که یکی از مهم ترین عناصر در گرفتن عکسی است که بیننده شما را جذب می کند. اگر می‌خواهید درام و شدت یک منظره را نشان دهید، باید به دنبال نور با کنتراست بالا باشید. یا اگر به دنبال کیفیت ملایم هستید، به دنبال رنگ های ظریف و سایه های ملایم باشید.

نور خوب برای گرفتن عکس های منظره با کیفیت بالا ضروری است. من عکس‌های مبهمی را دیده‌ام که با ترکیب‌بندی‌های وحشتناک گرفته شده‌اند، از منظره‌ای تصادفی در کنار جاده، که همچنان باعث می‌شود بایستم و خیره شوم زیرا نور آنها بسیار خارق‌العاده بود. حتی اگر تصویر کلی دارای برخی مشکلات اساسی باشد، نور می تواند شما را به سمت خود بکشاند.

یافتن نور خوب

نور خوب چیست؟

نور خوب نوری است که با هدف شما برای عکس مطابقت داشته باشد. سوژه شما را تکمیل می کند و با آن هماهنگ می شود. اغلب، بهترین نور حتی منعکس کننده شخصیت منظره ای است که از آن عکس می گیرید، یا شخصیتی که می خواهید عکس شما مجسم شود.

به همین دلیل، چیزی به نام نور خوب جهانی وجود ندارد.

چی؟ مطمئنا این درست نیست. یک غروب ملایم با رنگ های درخشان در آسمان و مه کم در هوا را تصور کنید. این باید نور خوبی باشد! اما اینطور نیست.

دلیل این امر این است: برای بسیاری از عکس‌ها، این نور واقعاً خوب است. ممکن است سعی کنید منظره ای زیبا را با رنگ های پاستلی و سایه های ملایم به نمایش بگذارید. اگر چنین است، نور ملایم و رنگارنگ عالی خواهد بود.

اما این همیشه هدف شما نخواهد بود. در عوض، ممکن است به دنبال عکس‌هایی با کنتراست بالا، تاریک و تک رنگ باشید. عکس‌هایی که بر قدرت یک منظره تأکید دارند. اگر این درست باشد، یک غروب ملایم به هیچ وجه «نور خوب» نخواهد بود.

یافتن نور خوبگاهی اوقات، بهترین تصویری که در یک منظره می گیرید، سپیده دم یا هر زمان کلاسیک دیگری از روز برای عکاسی نیست. حتی می تواند اواسط بعد از ظهر در یک روز آفتابی، با نور خشن و شدید باشد.

زیرا برای برخی از عکس ها خوب عمل می کند . همه مناظر در زیر نور طلایی و با زاویه کم – شرایط معمولی در طلوع و غروب خورشید بهترین ظاهر خود را ندارند. وقتی خورشید هنوز در زیر افق است یا حتی در یک روز ابری، صحنه‌های دیگر بهتر هستند.

نور خوب جهانی نیست، به جز اینکه به طور کلی نور است که باعث می شود سوژه شما آنطور که می خواهید به نظر برسد. بله، غروب های زیبا برای عکاسی شگفت انگیز هستند، اما در کل ایده آل نیستند. گاهی اوقات، نور “بد” بهتر از هر چیز دیگری با هدف شما برای یک تصویر مطابقت دارد.

چگونه بهترین نور را برای یک تصویر پیدا کنیم

اگر به دنبال نور خوب هستید، با فکر کردن به شخصیت منظره روبروی خود شروع کنید. اگر صحنه خشن و طاقت فرسا باشد، شاید نور ملایم با پیام شما در تضاد باشد نه اینکه آن را اجرا کند و با هدف شما هماهنگ باشد.

این بدان معناست که اغلب اوقات، نوری که در یک صحنه به آن برخورد می کنید، بهترین نخواهد بود. اگر فقط برای مدت کوتاهی در مکانی هستید، این مشکلی نیست. آنچه را که می توانید بدست آورید بردارید اما اگر زمان کافی برای ماندن در اطراف و بازگشت به مکانی برای عکاسی دارید، سعی کنید بهترین نور ممکن را در یک صحنه تصویر کنید.

نحوه یافتن نور خوب

یافتن نور خوببگویید که می خواهید از یک جنگل عکاسی کنید و هدف شما ثبت یک تصویر زیبا و آرام است. چه نوع نوری بهتر عمل می کند؟ نور مستقیم هنگام طلوع یا غروب خورشید ممکن است خیلی شدید باشد. در عوض، یک امکان بهتر می‌تواند تصویربرداری از یک مه کم ارتفاع باشد، با پرتوهای خورشید که از شکاف‌های برگ‌ها عبور می‌کنند. این یک حالت روشن و اثیری در تصویر ایجاد می کند.

هر منظره ای متفاوت خواهد بود. شرایط مناسب برای یک تصویر برای دیگری کاملاً اشتباه خواهد بود. بنابراین، زمانی که در حال برنامه ریزی عکس هستید، مفهوم وحدت درونی را در ذهن داشته باشید. اگر عناصر عکس شما با هم ترکیب شوند تا یک پیام منحصر به فرد و قوی را تشکیل دهند، به آنها کمک می کند تا تأثیر احساسی را تا حد ممکن به بیننده منتقل کنند.

این با نگاهی دقیق به سوژه شروع می شود و از خود می پرسید که چه نوع نوری بهتر عمل می کند. بله، پاسخ ممکن است غروب یا طلوع خورشید باشد.

اما اغلب متوجه می‌شوید که شرایط دیگر مه، برف، نور پس از غروب خورشید یا حتی آفتاب ظهر بهتر هستند. بعد از اینکه از خود در مورد شخصیت صحنه خود پرسیدید، سعی کنید بفهمید که آیا نور مکمل حال و هوای کلی شما است یا خیر، و از آنجا به راه هایی برای بهبود فکر کنید.

در انتهای مقاله “ یافتن نور خوب ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

یک نظر برای “یافتن نور خوب

  1. Pingback: آموزش عکاسی با رفلکتور و کاربرد آن - نمایندگی کانن در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان