نمایندگی کانن - راهنمای عکاسی از گل ها

راهنمای عکاسی از گل ها

راهنمای عکاسی از گل ها

عکاسی از گل ها احتمالاً محبوب ترین بخش عکاسی برای مبتدیان است، اما بسیاری از مردم از نتایجی که به دست می آورند راضی نیستند. امروز به شما راهنمای عکاسی از گل ها را نشان خواهیم داد که چگونه به بهترین نتیجه برسید.
مقاله راهنمای عکاسی از گل ها ، اصول اولیه عکاسی از گل را در اختیار شما قرار می دهد، عکس هایی که دوستان شما را شگفت زده خواهد کرد. ما فرض می کنیم که شما نحوه کار با دوربین را می دانید و اصول نوردهی را یاد گرفته اید. پس بیایید شروع کنیم!

عکاسی از گلها در یک روز ابری

آیا می دانید آسمان ابری برای عکاسی از گلها مناسب است؟

درسته. نور ملایم یک روز ابری گلبرگ های ظریف را تکمیل می کند. علاوه بر این ، هیچ سایه ای وجود ندارد و هیچ نقطه روشن خشن وجود ندارد ، بنابراین می توانید یک نور دهی خوب و یکنواخت داشته باشید.

با این حال ، باید مراقب باشید. در آغاز و پایان یک روز ابری ، نور بسیار محدود می شود ، که منجر به تاری ناخواسته می شود (مخصوصاً هنگام عکاسی با بزرگنمایی زیاد). بنابراین عکاسی را در ظهر انجام دهید ، سپس وسایل خود را جمع کنید تا آسمان بیش از حد تاریک شود.

راهنمای عکاسی از گل ها با دوربین کانن

راهنمای عکاسی از گل ها

نور پس زمینه باعث درخشش گل های شما می شود

همانطور که در قسمت قبل آموختید ، ابرها برای عکاسی از گل عالی هستند. اما روزهای روشن چطور؟ آیا وقتی آسمان روشن و بدون ابر است می توانید عکس بگیرید؟ بله

می بینید ، نوع دیگری از نور که برای عکاسی از گل بسیار عالی است ، نور پس زمینه است . وقتی نور مستقیم خورشید در مقابل شما قرار دارد و از پشت گل شما را روشن می کند ، نور پس زمینه خوبی خواهید داشت. از آنجا که گلبرگ ها شفاف هستند ، نور پس زمینه باعث درخشش گلها می شود.

 مراقب باد باشید

هنگام عکاسی از گل ها ، باد دشمن شماست. سوژه های شما را از هر جهت به هم می ریزد ، که فوکوس را به طرز آزاردهنده ای دشوار می کند (و اگر با سرعت شاتر پایین عکاسی می کنید ، مقدار زیادی تاری ایجاد می کند).

ساده ترین راه برای جلوگیری از باد؟ صبح ها وقتی هوا هنوز آرام است عکاسی کنید. و کمی باد قابل کنترل است. فقط یک تکه مقوا یا یک باز تابنده بیاورید ، سپس آن را کنار گل خود نگه دارید.

اگر ترجیح می دهید زود بیدار نشوید یا در روزهای بادگیر نیاز به عکس گرفتن دارید ، گزینه دوم را دارید:

گل های خود را به داخل بیاورید. برای گرفتن عکس های زیبا در داخل خانه ، نیازی به تنظیمات پیچیده استودیو ندارید. فقط گل ها را نزدیک پنجره بگذارید و یک پس زمینه محکم برای قرار دادن پشت آنها پیدا کنید.

با لنز های خود بازی کنید

با لنز مورد نظر خود بازی کنید. آن را بررسی کنید تا دریابید که چگونه می توان به نتایج مختلف دست یافت. برنامه های تمام اتوماتیک را فراموش کنید و برنامه هایی را انتخاب کنید که به شما امکان کنترل باز شدن را می دهند. این برای گرفتن عکس از گل ها ضروری است.

ببینید چقدر می توانید به گل ها نزدیک شوید. هر لنز حداقل فاصله فوکوس دارد.

دوربین های کامپکت برای این کار عالی هستند زیرا به شما امکان می دهند خیلی نزدیک شوید، آنقدر نزدیک که گاهی اوقات فقط تصویر بخشی از گل را دریافت می کنید. انجامش بده، گاهی اوقات کمتر، بیشتر است. برای اینکه حس خود را به بیننده منتقل کنید نیازی نیست همه گل ها را در کادر داشته باشید.

بهترین لنز برای عکاسی از گل

مردم اغلب لنز ماکرو را برای عکاسی از گل ها توصیه می کنند، اما همیشه اینطور نیست. در واقع، لنز مورد علاقه عکاسان برای عکاسی از گل، لنز 100-400 میلی متری است. دوست دارند بتوانند بزرگنمایی کنند و گل را از محیط اطراف و پس‌زمینه‌اش جدا کنند.
اکثر اوقات، عکاسان از سه پایه استفاده نمی کنند، بنابراین آنها به سرعت شاتر سریعتر نیاز دارند، که به معنی دیافراگم بازتر است (ضریب F کوچکتر). آنها همچنین سعی می کنند ISO را پایین نگه دارند (100 تا 400).

راهنمای عکاسی از گل ها

نزدیکتر شوید

تا جایی که می توانید نزدیک شوید.

شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید:

ابتدا می توانید از لنز تله فوتو و بزرگنمایی روی گل استفاده کنید. شما باید به حداقل فاصله فوکوس (MFD) لنز توجه کنید زیرا برخی از لنز ها نمی توانند به خصوص نزدیک فوکوس کنند. (MFD معمولاً در قسمت بیرونی لنز مشخص شده است ، اگرچه می توانید آن را به صورت آنلاین نیز جستجو کنید.)

اگر خوش شانس باشید ، لنز تله شما نزدیک فوکوس می کند و می توانید از آن برای عکس های زیبا از گل استفاده کنید. اما اگر نتوانید آنطور که می خواهید نزدیک شوید؟

شما یکی دو انتخاب دارید. می توانید از لوله های افزودنی استفاده کنید که روی دوربین شما نصب می شوند و اجازه می دهند لنز نزدیک تر فوکوس کند. یا می توانید از یک فیلتر کلوز آپ استفاده کنید که به انتهای لنز شما متصل شده و مانند یک ذره بین عمل می کند.

از بازتابنده استفاده کنید

گل های سایه دار می توانند عکس های خیره کننده ای ایجاد کنند (مخصوصاً وقتی سوژه سایه دار و زمینه ای با نور خوب را ترکیب کنید!).

راهنمای عکاسی از گل ها

اما شما باید گل خود را نسبتاً روشن نگه دارید. بنابراین اگر سوژه شما در سایه است ، از یک باز تابنده برای بازتاب نور استفاده کنید (این کار باعث می شود گل شما پر جنب و جوش تر شود!).

عمق میدان را کنترل کنید

هنگام عکاسی از گل ها، خیلی از ما می خواهیم که همه چیز در فوکوس باشد. اما وقتی همه چیز در فوکوس باشد، یک عکس شلوغ خواهید داشت.

از پس زمینه رنگی متضاد استفاده کنید

استفاده از پس زمینه ای که رنگی متفاوت از سوژه اصلی دارد به برجسته کردن آنچه در تصویر مهم است کمک می کند. زانو زدن یا حتی دراز کشیدن روی زمین به یافتن سوژه اصلی و سایر روابط نامشخص پیرامون آن کمک می کند.

در انتهای مقاله “ راهنمای عکاسی از گل ها ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان