نمایندگی کانن - عکاسی از ماه گرفتگی

عکاسی از ماه گرفتگی

عکاسی از ماه گرفتگی

نحوه عکاسی از ماه گرفتگی

هر چند وقت یکبار ماه در سایه های زمین می افتد و در نتیجه ماه گرفتگی رخ می دهد. اگرچه ماه گرفتگی بیشتر از خورشید گرفتگی رخ می دهد، اما شما همچنان دوست دارید تماشای این پدیده کمیاب و خیره کننده زیبا را تجربه کنید. در این مقاله تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا نحوه عکاسی از ماه گرفتگی را با جزئیات توضیح دهیم.

ماه گرفتگی چیست؟

ماه گرفتگی زمانی رخ می دهد که زمین در میان ماه و خورشید حرکت کند. در این هنگام سایه زمین بر روی ماه می افتد و باعث می شود تا برای  چند لحظه ماه تاریک به نظر برسد و یا به اصطلاح ماه گرفتگی رخ دهد.

نحوه عکاسی از ماه گرفتگی

عکاسی از ماه گرفتگی

یکی از مواردی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که آیا می خواهید از کل دنباله ماه گرفتگی عکس بگیرید یا فقط دوره کامل زمانی که ماه به رنگ نارنجی / قرمز است. ما توصیه می‌کنیم که کل فرآیند را از ابتدا تا انتها مستند کنید، به طوری که شما تصاویری از ماه کامل داشته باشید، سپس یک ماه گرفتگی جزئی، سپس یک گرفت کامل، سپس یک خسوف جزئی دوباره، و پس از خسوف به ماه کامل برگردید. به پایان می رسد.

شما باید بسیار صبور باشید. در مجموع حدود چهار ساعت طول کشید تا ماه را از ابتدا تا انتهای ماه گرفتگی ثبت کنید. شب بسیار سرد است، اما شما با گروهی از عکاسان بیرون بروید و تصمیم بگیرید تمام مراحل ماه گرفتگی را با دوربین خود ثبت کنید.

توجه به این نکته مهم است که تصویر در مقایسه با واقعیت، ماه بسیار بزرگتری دارد. اگر ماه را در اندازه واقعی خود نسبت به چشم انداز نگه می داشتم، کوچک به نظر می رسید. برخی از عکاسان انتخاب می‌کنند که صحنه‌های واقعی را با لنزهای تله‌فوتوی فوق‌العاده بدون تغییر اندازه منظره یا ماه عکاسی کنند.

چنین عکس‌هایی نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش زیادی دارند (اغلب نیاز به ماه‌گرفتگی برای تطبیق با یک منظره در نزدیکی افق دارند)، اما تجربه بسیار مفیدتری را ارائه می‌دهند. برنامه ریزی صحیح در چنین مواردی بسیار مهم است. همانطور که در زیر توضیح داده شده است، باید از ابزارها و برنامه های قابل اعتمادی که به افراد امکان پیش نمایش مکان ماه گرفتگی را می دهند، برای بهترین نتایج استفاده شود.

تجهیزات دوربین و لنز

وقتی نوبت به عکاسی از ماه گرفتگی می رسد، نوع تجهیزاتی که استفاده می کنید نقش بسیار مهمی ایفا می کند. عکاسی از ماه گرفتگی به یک دلیل اصلی کمبود نور، مشابه عکاسی از ماه نیست. وقتی از ماه روشن شده توسط خورشید عکس می گیرید، معمولاً آنقدر روشن است که می توانید به راحتی از سرعت شاتر سریع و ایزو پایین استفاده کنید، بدون اینکه نگران نویز و تاری حرکت باشید.

عکاسی از ماه گرفتگی بسیار چالش برانگیزتر است، زیرا ماه زمانی که در سایه زمین قرار می گیرد بسیار کم نور می شود. نه تنها باید سرعت شاتر خود را به شدت کاهش دهید، بلکه باید ISO دوربین را نیز به مقدار بسیار بالاتری افزایش دهید، به خصوص اگر با لنزهای بلند بالای 300 میلی متر عکس می گیرید. داشتن یک DSLR خوب یا یک دوربین بدون آینه که بتواند نویز را در سطوح ISO بالا کنترل کند مطمئنا کمک کننده خواهد بود.

آموزش عکاسی از ماه گرفتگی

عکاسی از ماه گرفتگی

وقتی صحبت از لنزها می شود، لنزهای بلندتر ماه را بیشتر بزرگ می کنند و جزئیات خوبی را برای عکس های شما ارائه می دهند. بنابراین، اگر قصد دارید ماه را با یک عنصر پیش‌زمینه ثبت کنید، توصیه می‌کنم از طولانی‌ترین لنز موجود در زرادخانه خود استفاده کنید. اما یک لنز طولانی‌تر مشکل دیگری را برای عکاسی از ماه ایجاد می‌کند. شما باید از سرعت شاتر بالا برای دریافت تصاویر بدون تاری از ماه استفاده کنید، زیرا بسیار سریع حرکت می‌کند.

عکاسی از ماه گرفتگی

من قبلاً سعی کرده ام از ماه بدون ردیاب عکس بگیرم و همیشه در زمان ماه گرفتگی کامل با تنظیمات دوربین دست و پنجه نرم می کردم. حتی با سرعت شاتر بسیار آهسته 1 ثانیه (که به سختی برای کنترل تاری حرکت کافی بود)، مجبور شدم ISO دوربینم را تا 3200 افزایش دهم، در این مرحله میزان نویز در تصاویر بسیار زیاد بود که نمی‌توانم با آن مقابله کنم.

با یک ردیاب استوایی، هنگامی که آن را برای ردیابی ماه تنظیم می کنید، می توانید نوردهی های بسیار طولانی را بدون نگرانی در مورد سرعت شاتر بگیرید، زیرا تنظیمات به طور خودکار برای حرکات ماه تنظیم می شود. علاوه بر این، لازم نیست دائماً هر چند دقیقه یکبار با تنظیم مجدد ترکیب خود سر و کار داشته باشید. بزرگترین وظیفه همراستایی صحیح و دقیق با ستاره شمالی است، وقتی این کار را انجام دهید، بقیه کارها به سرعت خواهد بود.

دقت و وضوح فوکوس

مهم نیست چه لنزی باید استفاده کنید، گرفتن یک فوکوس بسیار دقیق بر روی ماه بسیار مهم است. من می‌دانم که برخی از شما ممکن است پیشنهاد کنید تا در بی‌نهایت عکاسی کنید، اما از آنجا که بسیاری از لنزها به فوکوس “فراتر از بی‌نهایت” اجازه می‌دهند، گرفتن یک فوکوس بی‌نهایت واقعی چندان آسان نیست.

تجهیزات مناسب عکاسی از ماه گرفتگی

  • دوربین شکاری
  • سه پایه عکاسی
  • شاتر بی سیم
  • هیتر لنز

در جدول زیر می‌توانید سایز ماه و میدان دید دوربین را برای لنزهای مختلف ببینید و از آن برای برنامه ریزی عکاسی استفاده کنید. (این جدول برای دوربین های فول فریم تنظیم شده است.)

فاصله کانونی(میلی متر) میدان دید قطری (درجه) سایز ماه (میلی متر)
۱۴ ۱۱۴.۲ ۰.۲
۲۰ ۹۴.۵ ۰.۲
۲۴ ۸۴.۱ ۰.۲
۳۵ ۶۳.۴ ۰.۳
۵۰ ۴۶.۸ ۰.۵
۱۰۵ ۲۳.۳ ۱
۲۰۰ ۱۲.۳ ۱.۸
۴۰۰ ۶.۱۹ ۳.۷
۵۰۰ ۴.۹۶ ۴.۶
۱۰۰۰ ۲.۶ ۹.۲

 

در انتهای مقاله “ عکاسی از ماه گرفتگی ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان