نمایندگی کانن - تثبیت دوربین بدون سه پایه

تثبیت دوربین بدون سه پایه

تثبیت دوربین بدون سه پایه

تثبیت دوربین بدون سه پایه

گاهی اوقات تصاویر عالی با چیزی قابل پیشگیری خراب می شوند: لرزش دوربین! بزرگترین دشمن وضوح تصویر لرزش است. گرفتن عکس در زمان نور دهی طولانی خطر زیادی برای لرزش دوربین دارد که ممکن است تصویر شما را خراب کند. بزرگترین چالش شما این است که مطمئن شوید تصاویر شما عاری از لرزش یا لرزش دوربین هستند ، مخصوصاً هنگام عکاسی از یک رویداد سریع مانند عروسی.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید دوربین دیجیتال خود را بدون سه پایه ثابت کنید. با کمی نبوغ ، می توانید حتی زمانی که سه پایه خود را فراموش کرده اید ، از طبیعت یا منظره عالی عکس بگیرید.

تصور کنید غروب است ابرهای برجسته در 20 رنگ از بنفش تا آبی آسمانی تا صورتی رنگ آمیزی می شوند. شما همه مواد لازم برای یک عکس عالی را دارید به جز سه پایه خود ، که در گنجه شما گرد و خاک جمع می کند. تو می توانی:

ISO خود را افزایش دهید

وقتی عکاسی دستی می کنید یا اگر دوربین شما پشتیبانی پایداری ندارد ، پیشنهاد می کنیم رتبه ISO خود را افزایش دهید. ضعف اصلی با افزایش ISO این است که می تواند تصویر را خراب کند. سطح بالایی از نویز وجود دارد و رنگهای غیر واقعی ثبت می شوند.

دوربین خود را تثبیت کنید

لنزهای خاصی برای DSLR شما وجود دارد که دارای پشتیبانی از تثبیت کننده تصویر است. برخی آن را روی بدنه SLR دیجیتال خود که قبلاً مشخص شده است ، دارند. وقتی سه پایه با خود ندارید ، این کمک بزرگی است.

آموزش تثبیت دوربین بدون سه پایه

تثبیت دوربین بدون سه پایه

این ویژگی هنگامی که روشن است ، به شما امکان می دهد از سرعت شاتر 3-4 توقف سریع تر استفاده کنید. در اینجا یک فیلم شگفت انگیز در مورد لنزهای Canon 18-55mm پاره شده است تا تصاویر ثبات تصویر را نشان دهید.

از A Shutter Remote Release استفاده کنید

اکثر DSLR را می توان با استفاده از یک نسخه از راه دور از یک نوع دیگر فعال کرد. این لوازم جانبی جذاب به شما امکان می دهد بدون نیاز به فشار دادن دکمه شاتر عکس بگیرید.

هنگامی که دکمه شاتر را به پایین فشار می دهید ، خطر لرزش دوربین به حداقل می رسد. در اینجا یک هک جالب با استفاده از Atari Joystick به عنوان ریموت شاتر برای کاربران Canon ارائه شده است.

تایمر داخل دوربین

یک جایگزین عالی برای ریموت شاتر استفاده از تایمر خودکار است. هنگام فعال شدن ، شاتر را از شلیک و گرفتن عکس به تأخیر می اندازد. فاصله بین فشار دادن دکمه شاتر و هنگام شلیک شاتر (2 یا 10 ثانیه) زمان کافی برای توقف هرگونه ارتعاش است.

این به دوربین فرصتی می دهد تا در برابر هرگونه ارتعاشی که با فشار دادن دکمه شاتر ایجاد می شود ، تثبیت شود. استفاده از تایمر زمانی که دوربین را روی یک سطح پایدار داشته باشید ، عالی عمل می کند. همچنین اگر دکمه شاتر را فشار دهید و تا جایی که ممکن است ثابت بمانید ، دوربین را نگه دارید و بازدم را انجام دهید.

این تکنیک ها زمانی که در تعطیلات هستید و فضایی برای حمل سه پایه در چمدان خود ندارید بسیار عالی هستند.

نحوه تثبیت دوربین بدون سه پایه

تثبیت دوربین بدون سه پایه

دوربین را در لبه میز قرار دهید

اگر می توانید رومیزی را در منظره یاب یا مانیتور LCD مشاهده کنید ، دوربین را به لبه نزدیک کنید.

دوربین را به دیوار نگه دارید

وقتی دوربین را 90 درجه می چرخانید ( حالت عمودی ) از این تکنیک استفاده کنید .

به دیوار تکیه دهید و پاها را کمی پهن کنید

این به “سه پایه انسان” معروف است. پس از بازدم ، شاتر را به آرامی فشار دهید.

یک کیسه لوبیا کوچک در کیف دوربین خود داشته باشید

دوربین خود را روی کیسه لوبیا بگذارید و آن را حرکت دهید تا به ترکیب دلخواه برسید. می توانید کیسه لوبیا را در فروشگاه دوربین محلی خود خریداری کنید.

یک کیسه پر از برنج نپخته را در کیف دوربین خود قرار دهید

(برنج پخته کثیف است و خراب می شود.) دوربین خود را روی کیسه بگذارید و آن را حرکت دهید تا به ترکیب دلخواه برسید.

راهنمای تثبیت دوربین بدون سه پایه

تثبیت دوربین بدون سه پایه

در انتهای مقاله ” تثبیت دوربین بدون سه پایه ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان