نمایندگی کانن - راهنمای ایجاد بوکه

راهنمای ایجاد بوکه

راهنمای ایجاد بوکه

اموزش راهنمای ایجاد بوکه

بوکه چیست؟

بوکه  یک ظاهر خلاقانه بسیار محبوب است که بسیاری از عکاسان به دنبال آن بودند. این کلمه از کلمه ژاپنی “Boke” گرفته شده است که تقریباً به کلمه “blur” ترجمه می شود. در عکاسی، بوکه کیفیت زیبایی شناختی نواحی خارج از فوکوس یک تصویر و تاری دلپذیر به نظر می رسد، به ویژه در مناطق پس زمینه را توصیف می کند.

برخلاف تصور رایج، بوکه با کیفیت به این نیست که عمق میدان (DOF) کم است یا میزان تاری در یک تصویر. DOF کم عمق می تواند به ظاهر بوکه زیبا کمک کند، اما این تنها بخشی از داستان است. همه لنزها می توانند پس زمینه را محو کنند، اما همه لنزها نمی توانند بوکه زیبایی را ارائه دهند. بنابراین به طور خلاصه، بوکه خوب به کیفیت تاری مربوط می شود، نه میزان تاری.

بوکه خوب چیست؟

البته قضاوت در مورد اینکه «بوکه خوب» چیست، می تواند کاملاً ذهنی باشد. چیزی که معمولاً یک بوکه مطلوب در نظر گرفته می‌شود زمانی است که تاری پس‌زمینه ظاهری کرمی داشته باشد، با انتقال نرم و صاف بین نواحی تونال و از مناطق خارج از فوکوس به مناطق در فوکوس. یک بوکه خوب باید دلپذیر باشد و نباید حواس بیننده را از موضوعی که در فوکوس قرار دارد منحرف کند.

راهنمای ایجاد بوکه در پرتره

راهنمای ایجاد بوکه

کیفیت دیسک های بوکه خارج از فوکوس نیز نشانه مهمی از بوکه خوب است. این دیسک ها توسط نورهای دوربینی خارج از فوکوس یا انعکاس نور ایجاد می شوند و زمانی که دیافراگم کاملا باز است معمولا گرد یا گرد هستند. دیسک های بوکه خوب به راحتی قابل تشخیص هستند. آنها باید به طور یکنواخت روشن و بدون لبه های روشن یا خشن و یا نقاط روشن / تاریک در مرکز باشند. آنها نیز نباید دندانه دار باشند.

بوکه بد چیست؟

بوکه بد معمولاً دارای خطوط خشن و شکل‌های عصبی یا عصبی است. بخشی از علت این عصبی بودن پس زمینه شلوغی است که به اندازه کافی محو نشده است. لنز کیت زوم با حداکثر دیافراگم کوچک یا دوربینی با سنسور کوچک در مقایسه با لنز پرایم دیافراگم بزرگتر یا دوربینی با سنسور فول فریم برای محو کردن پس‌زمینه دشوارتر است.

با بوکه بد، دیسک‌های بوکه لبه‌های روشن، خطوط داخل دیسک‌ها و/یا نقاط روشن/تاریک در مرکز را نشان می‌دهند. آنها معمولاً گرد نیستند و حتی ممکن است مانند چند ضلعی مانند لنز کونیکا Hexanon f/1.7 به نظر برسند.

چگونه بوکه دلپذیرتری بدست آورید؟

از یک لنز دیافراگم سریع استفاده کنید

یکی از دلایلی که لنز کیت برای ایجاد بوکه زیبا چندان عالی نیست این است که معمولاً دارای حداکثر دیافراگم آهسته f/3.5 در انتهای عریض و f/5.6 در انتهای تله فوتو است. این بدان معنی است که شما DOF بیش از حد دریافت خواهید کرد که می تواند منجر به یک پس زمینه شلوغ تر شود. علاوه بر این، لنز کیت تمایل دارد عنصر لنز انتهای بالاتر و پوشش لنز را که لنزهای انتهایی بالاتر دارند، نداشته باشد.

راهنمای ایجاد بوکه

راهنمای ایجاد بوکه

یک لنز پرایم سریع حداقل f/1.8 یا عریض‌تر می‌تواند به شما کمک کند پس‌زمینه بیشتری را از فوکوس خارج کنید و بوکه‌ای دلپذیرتر ایجاد کنید. البته همه لنزهای پرایم یکسان ساخته نمی شوند. 85MM F نیکون / 1.4 D و نیکون 85MM F / 1.8 D، و همچنین به عنوان کانن 85MM F / 1.2 II USM و کانن 85MM F / 1.8 USM همه را می بوکه واقعا خوب ایجاد کنید. نیکون لنز 50mm f / 1.4G ایجاد bokeh زیبا، اما بزرگتر از فاصله کانونی 50mm نیکون F / 1.4 D یا F / 1.8 D تولید بوکه کمتر مطلوب.

برای جمعیت Micro Four-Thirds مانند من، لنز جدید Olympus 75mm M. Zuiko f/1.8 prime (معادل فول فریم 150 میلی متر ) بوکه به طرز شگفت انگیزی کرمی ارائه می کند. همراه با مرکز و وضوح فوق العاده لبه، به لنز مورد علاقه جدید من تبدیل شده است. این کاملا خیره کننده است.

از حداکثر دیافراگم استفاده کنید

چه از یک لنز معمولی استفاده کنید چه از یک لنز حرفه ای، بهترین بوکه را زمانی که در حالت باز و با حداکثر دیافراگم لنز عکاسی می کنید، دریافت می کنید. بله، برخی از لنزها در دیافراگم باز نرمی نشان می دهند، اما برای هدف بوکه، شما صاف ترین بوکه را در بازترین دیافراگم دریافت می کنید. با توقف، بیشتر و بیشتر پس‌زمینه واضح‌تر می‌شود، بنابراین پس‌زمینه شلوغ‌تری ایجاد می‌شود که شروع به رقابت با سوژه در فوکوس می‌کند.

آموزش و راهنمای ایجاد بوکه

راهنمای ایجاد بوکه

از لنز با فاصله کانونی بیشتر استفاده کنید

اگر همه چیز برابر باشد، لنزهای با فاصله کانونی بیشتر بیشتر از یک لنز با فاصله کانونی بازتر، پس زمینه را از فوکوس خارج می کنند. البته برخی از لنزهای تله فوتو عملکرد بهتری نسبت به سایر لنزها دارند و حداکثر دیافراگم سریع تری دارند. کانن 70-200mm f / 2.8 و II USM و نیکون 70-200mm f / 2.8 است هر دو لنز زوم تله فوتو عالی هستند. هر چه بیشتر زوم کنید و فاصله کانونی را افزایش دهید، پس زمینه بیشتر از فوکوس خارج می شود.

سوژه را در سایه، با یک پس زمینه روشن قرار دهید

این تکنیک شگفت‌انگیز یکی از راهنمای ایجاد بوکه  منحصربه‌فرد است، وقتی از یک راه استفاده شود می‌تواند بوکه‌های خامه‌ای شگفت‌انگیزی ایجاد کند، در حالی که از طرف دیگر بوکه‌های هندسی زیبایی ایجاد می‌کند.

در هر دو روش باید مطمئن شوید که سوژه در سایه است. علاوه بر این، در هر دو روش باید یک پیشینه واضح داشته باشید. ایده آل است که در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر که خورشید در آسمان کم است، عکاسی کنید.

هایلایت های زیبا در پشت سوژه پیدا کنید

تا اینجا ما فقط در مورد ایجاد بوکه های زیبا صحبت کردیم، اکنون زمان آن رسیده است که به طور خلاصه به بوکه هندسی بپردازیم. تاری هندسی چشمگیر با هایلایت ایجاد می شود. یکی از راه های بدست آوردن بوکه هندسی قوی، یافتن نور پس زمینه قوی است.

شما می توانید این نوع بوکه را به روش های مختلفی درست کنید. به عنوان مثال، می توانید به دنبال اشیایی مانند برگ هایی باشید که نور خورشید را فیلتر می کنند. آنها پرتوهای خورشید را می شکنند و آنها را به نقاط ریز نور تبدیل می کنند که سپس به یک بوکه هندسی شگفت انگیز تبدیل می شوند.

همچنین می توانید به دنبال مواردی باشید که نور را منعکس می کنند. آب یک انتخاب عالی است. گزینه دیگر قطرات آب است. سطوح خیس شده با شبنم صبحگاهی وقتی پشت سوژه قرار می گیرند می توانند بوکه زیبایی ایجاد کنند.

در انتهای مقاله “ راهنمای ایجاد بوکه ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان