نمایندگی کانن - تجهیزات مناسب عکاسی در شب

تجهیزات مناسب عکاسی در شب

تجهیزات مناسب عکاسی در شب

تجهیزات مناسب عکاسی در شب

انتخاب تجهیزات مناسب برای عکاسی در شب می تواند دشوار باشد. شما نمی توانید فقط با یک دوربین والس بچرخید و از آن دور شوید. در عوض، کمبود نور شما را مجبور می‌کند با سرعت‌های شاتر طولانی ، (اغلب) نوردهی براکتی و موارد دیگر کار کنید که به نوبه خود به تجهیزات تخصصی نیاز دارند.

بنابراین اگر می‌خواهید عکس‌های شبانه خیره‌کننده بگیرید، به چه وسیله‌ای نیاز دارید؟

در این مقاله، ما خلاصه ای از تجهیزات کلیدی عکاسی در شب را به شما ارائه می دهیم. ما درباره همه وسایل ضروری، از اصول اولیه (دوربین ها و سه پایه ها) گرفته تا موارد پیشرفته تر برای عکاسی در شب صحبت می کنیم.

تا زمانی که کارتان تمام شود، دقیقاً می‌دانید که قبل از عکاسی در شب، چه چیزی را در کیف دنده خود قرار دهید. و شما آماده خواهید بود که عکس هایی مانند عکس هایی که در سراسر این مقاله نشان داده شده است بگیرید!

1. دوربین مناسب

جای تعجب نیست که برای عکاسی در شب حتما باید دوربین داشته باشید.

اما هر دوربینی کار نخواهد کرد. عکاسی در شب دشوار است و به ویژگی‌های پیشرفته نیاز دارد، بنابراین به دوربینی نیاز دارید که:

قابلیت ضبط RAW را دارد، بنابراین می توانید بهترین کیفیت تصویر ممکن را دریافت کنید و نویز دیجیتال را به حداقل برسانید.
دارای کنترل های دستی، از جمله تنظیمات نوردهی دستی و فوکوس دستی (در موارد خاص، برای اینکه فوکوس خودکار دوربین شما کار کند، هوا خیلی تاریک خواهد بود!)

خرید تجهیزات مناسب عکاسی در شب

تجهیزات مناسب عکاسی در شبدارای حالت Bulb برای گرفتن نوردهی های بسیار طولانی است.

همچنین به دوربینی با عملکرد خوب در نور کم نیاز دارید. به عبارت دیگر، دوربین شما باید بتواند تصاویری با سطوح نویز کم در ISO 1600 یا بیشتر بگیرد (و هر چه دوربین شما بتواند در هنگام تولید تصاویر کم نویز بالاتر رود، بهتر است!).

اگر در انتخاب دوربین جدید مشکل دارید یا مطمئن نیستید که دوربین شما خوب است یا خیر، تست انجام شده توسط DxOMark و DPreview را بررسی کنید.

2. یک چراغ قوه کوچک یکی از تجهیزات مناسب عکاسی در شب

یک چراغ قوه ممکن است ساده به نظر برسد، اما یک قطعه اساسی از تجهیزات عکاسی در شب است.

برای مثال، به شما کمک می کند تا کنترل های دوربین خود را ببینید (که همیشه مهم است!). همچنین به شما کمک می کند تا تجهیزات مناسب را از کیف خود انتخاب کنید، سه پایه خود را راه اندازی کنید، با بند ها و غیره برخورد کنید. و اگر فوکوس خودکار دوربین شما مشکل دارد، حتی می توانید از چراغ قوه برای روشن کردن بخشی از صحنه خود استفاده کنید.

قیمت تجهیزات مناسب عکاسی در شب

تجهیزات مناسب عکاسی در شب

با این حال، قبل از اینکه برای عکاسی در شب به بیرون بروید، توصیه می کنم با دوربین خود بسیار آشنا شوید. اگر بتوانید دیافراگم ، سرعت شاتر، ISO و حالت عکاسی را بدون نگاه کردن تنظیم کنید، چه چراغ قوه در دست داشته باشید چه نداشته باشید، کار بسیار آسان تری خواهید داشت.

3. باتری های یدکی

عکاسی در شب نیاز به نوردهی طولانی دارد.

و نوردهی طولانی مدت باتری دوربین شما را با سرعت هشدار دهنده ای خالی می کند. (به طور جدی. مضحک است که با یک باتری چقدر می توانید نوردهی 20 ثانیه ای داشته باشید.

تجهیزات مناسب عکاسی در شب

البته تعداد عکس‌ها به دوربین شما و همچنین تکنیک شما بستگی دارد (من اغلب در شب از Live View استفاده می‌کنم که باعث می‌شود باتری‌ها سریع‌تر خالی شوند) و آب و هوا (در دمای سرد، قدرت باتری محدود می‌شود. حتی بیشتر). اما در پایان روز، مهم نیست که عمر باتری معمولی دوربین شما چقدر چشمگیر است، باید چند باتری یدکی در دسترس داشته باشید.

چند باتری کافی است؟ حتی اگر دو باتری کاملاً شارژ شده در دست دارید، توصیه می‌کنم چند عدد یدکی به همراه داشته باشید. و اگر هوا سرد است و قصد دارید برای مدت طولانی بیرون باشید، دو عدد زاپاس دیگر به آن اضافه کنید. هیچ شانسی رو قبول نکن

پس از همه، هیچ راهی برای دور زدن باتری های مرده وجود ندارد. یعنی شب شما تمام شده است.

4. پشتیبانی از فرمت RAW

اگر اهل هنر عکاسی هستید، حتما نام قالب خام را شنیده اید. فرمت RAW تصاویر را به صورت فشرده نشده و همانطور که روی سنسور دوربین ثبت شده است ذخیره می کند. به این ترتیب کیفیت تصاویر حفظ می شود، ویرایش آنها آسان تر می شود و بالاتر از همه میزان نویز دیجیتال در عکس به حداقل می رسد.

5. سه پایه

سه پایه یکی دیگر از ابزارهای ضروری برای عکاسی در شب است. حتی اگر از بهترین لنزها، دوربین ها و تجهیزات استفاده کنید، کار شما بدون سه پایه لنگ می زند. دلیل واضح است؛ در شرایط کم نور، سرعت شاتر باید زیاد باشد و در این شرایط، مگر اینکه سه پایه داشته باشید، ثابت نگه داشتن دوربین غیرممکن است و عکس هایی که می گیرید نویز، اعوجاج و تار خواهند بود. .

6.ریموت شاتر

شاتر از راه دور یکی دیگر از ابزارهای مهم برای عکاسی در شب است. درست است که می توان به جای ریموت از تایمر دوربین استفاده کرد، اما این روش یعنی چند ثانیه منتظر ماندن قبل از هر نوردهی در دراز مدت چندان خوشایند نیست.

7. هود لنز

شاید نیازی به داشتن هود نباشد، اما وقتی نحوه استفاده از آن را به شما می گویم، اهمیت آن را درک خواهید کرد.
هود لنز قطعه ای فلزی یا پلاستیکی است که در جلوی لنز قرار می گیرد و کیفیت عکس های شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

اولین کاری که هود لنز انجام می دهد این است که از ورود نور پراکنده و مستقیم به لنز جلوگیری می کند. وقتی مقدار زیادی نور وارد لنز می شود، می تابد و تصویر را از بین می برد.

8. فیلتر عکاسی یکی از تجهیزات مناسب عکاسی در شب

فیلترهای عکس تکه هایی از ژلاتین یا شیشه هستند که در جلوی لنز دوبین قرار می گیرند و جلوه خاصی روی تصویر ایجاد می کنند.

تنظیمات دستی دوربین

  • حالت Bulb

همانطور که قبلاً گفتیم برای عکاسی در شب، به نوردهی طولانی نیاز داریم. بنابراین حتی ضعیف‌ترین نور نیز روی سنسور گرفته می‌شود، استفاده از حالت لامپ در دوربین به درد می‌خورد. هنگام استفاده از این حالت می توانید دکمه شاتر را تا زمانی که بخواهید باز نگه دارید. تا مقدار مورد نیاز نور را به سنسور جذب کند.

  • مقدار ISO

آخرین و مهمترین نکته مقدار ISO یا حساسیت دوربین است. یکی از بزرگترین ویژگی های دوربین شب عملکرد خوب آن در حساسیت ISO بالا است. برای عکس های شبانه، مقدار ISO باید حداقل 1600 تنظیم شود. از طرفی مقدار ISO بالا باعث ایجاد نویز در عکس می شود و کیفیت تصویر را پایین می آورد.

بهترین دوربین‌ کانن تجهیزات مناسب عکاسی در شب

دوربین Canon EOS 6D Mark II

این دوربین کوچکترین و سبک ترین دوربین کانن است که با رزولوشن 26.2 مگاپیکسل و سنسور CMOS فول فریم تصاویری واضح و زیبا از آسمان و صحنه های مختلف در شب تولید می کند.
پردازشگر تصویر DIGIC 7 در این دوربین یکی از بهترین های موجود در بازار است. قیمت دوربین Canon EOS 6D MARK II در مقایسه با سایر فرمت های کامل Canon بسیار کمتر است.
حداکثر حساسیت این دوربین 40000 است و برای عکاسی در شب به این دوربین نیاز خواهید داشت.

  • سرعت عکاسی 6.5 فریم در ثانیه
  • حسگر فول فریم
  • مانیتور 3 اینچی لمسی و متحرک
  • حساست 100 تا 40000

تجهیزات مناسب عکاسی در شبدر انتهای مقاله ” تجهیزات مناسب عکاسی در شب ” می خواهیم به اطلاع شما برسانیم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید دوربین های کانن با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایید.

یک نظر برای “تجهیزات مناسب عکاسی در شب

  1. Pingback: تجهیزات مورد نیاز یک آتلیه ی عکاسی- نمایندگی رسمی کانن ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان